آموزش عکاسی دیجیتال, دسته‌بندی نشده

تنظیمات عکاسی سفر: راهنمای عملی

3travel

اگر به دنبال بهترین تنظیمات عکاسی در سفر هستید؟ این مقاله بهترین نقطه برای شماست. در این راهنما، شما از طریق تنظیماتی که برای گرفتن عکس های خیره کننده سفر نیاز دارید، از جمله:

  • حالت سفر دوربین که من به شدت توصیه می کنم
  • بهترین دیافراگم، سرعت شاتر و ISO برای عکاسی در سفر
  • چگونه دوربین خود را برای عکس های زیبا از فضاهای داخلی تنظیم کنید

بعد از خرید دوربین عکاسی و تجهیزات عکاسی مورد نظر و یا حتی گوشی موبایل مناسب عکاسی نوبت به تنظیمات میرسد البته، لیست واحدی از تنظیمات عالی برای عکاسی در سفر وجود ندارد و کاملا بستگی به موقعیت داره. به همین دلیل است که در پایان مقاله، چند سناریو خاص را به تفصیل شرح می‌دهم و رویکرد خود را به اشتراک می‌گذارم (از جمله تنظیمات دقیقی که برای هر کدام استفاده می‌کنم). بنابراین چه به دنبال اولین ماجراجویی عکاسی مسافرتی خود هستید و یا یک عکاسی سطح متوسط هستید​​ و تمایل دارید تنظیمات پیشرفته تری را برای سناریوهای مختلف کشف کنید، این راهنما برای شما مناسب است. مقاله ی 10 لوازم ضروری برای عکاسی در سفر میتواند مکمل این مقاله باشد.

بیایید درست شروع کنیم

بهترین تنظیمات برای عکاسی در سفر: شروع به کار در حالی که دوربین‌های مدرن مجموعه عظیمی از تنظیمات را ارائه می‌دهند، برای دستیابی به عکس‌های زیبای سفر فقط باید چند مورد خاص را درک کنید: حالت دوربین، مثلث نوردهی: دیافراگم، سرعت شاتر و ISO.

بنابراین در این بخش، من دستورالعمل های عملی برای تنظیم هر یک از این تنظیمات (بر اساس سال ها تجربه به عنوان یک عکاس حرفه ای مسافرتی) ارائه می کنم.

بهترین حالت دوربین برای عکاسی در سفر

تنظیمات عکاسی سفر با انتخاب حالت دوربین شروع می شود. این حالت‌ها تعیین می‌کنند که کدام تنظیمات دوربین را کنترل می‌کنید و کدام تنظیمات توسط دوربین شما انتخاب می‌شوند. در حال حاضر، اکثر دوربین‌ها حالت‌های اولیه مانند «خودکار»، «مردم»، «منظره» و «ماکرو» را ارائه می‌کنند، اما توصیه می‌کنم از این حالت‌ها اجتناب کنید. در حالی که آنها عکاسی در سفر را بسیار آسان می کنند فقط اشاره و کلیک کنید! اما آنها باهوش نیستند. آن‌ها نمی‌دانند از چه چیزی عکاسی می‌کنید، بنابراین به طور مداوم نتایج عالی برای شما به دست نمی‌آورند. در عوض، به حالت‌های دیگر دوربین خود نگاه کنید، مانند حالت اولویت دیافراگم، حالت اولویت شاتر و حتی حالت دستی.

این حالت ها همان جایی هستند که قدرت در آن است. آنها به شما اجازه می دهند تنظیمات کلیدی مانند دیافراگم و سرعت شاتر را با دقت مشخص کنید. به عنوان مثال، حالت اولویت دیافراگم به شما امکان می دهد دیافراگم و ISO را انتخاب کنید در حالی که دوربین شما سرعت شاتر را انتخاب می کند (با هدف گرفتن تصویری روشن و با نوردهی خوب).

از طرف دیگر حالت اولویت شاتر به شما امکان می دهد سرعت شاتر و ISO را انتخاب کنید، در حالی که دوربین شما دیافراگم را انتخاب می کند. و سپس حالت دستی وجود دارد که به شما کنترل کامل بر تمام تنظیمات را می دهد و به دوربین شما می گوید که به شما اجازه دهد تمام کارهای سخت را انجام دهید.

من شخصاً از طرفداران حالت اولویت دیافراگم هستم. کنترل زیادی را ارائه می دهد، اما انتخاب تنظیمات مناسب را نیز سریعتر می کند. شما به سادگی دیافراگم و ISO را تنظیم می کنید، دوربین شما سرعت شاتر را انتخاب می کند و می توانید شروع به گرفتن چند عکس زیبا از سفر کنید.

بهترین دیافراگم برای عکاسی در سفر

دیافراگم به دهانه لنز دوربین شما اشاره دارد که به ترتیب باز و باریک می شود تا نور کم و بیش وارد شود. توجه داشته باشید که اندازه‌های مختلف دیافراگم با استفاده از f-stop استفاده می‌شود، جایی که f-stop پایین (مانند f/1.4) مربوط به دیافراگم باز است و f-stop بالا (مانند f/22) مربوط به یک دیافراگم باریک است.

دیافراگم چه کاری انجام می دهد؟ اول اینکه روشنایی تصویر (به عنوان مثال، نوردهی) را تنظیم می کند. دیافراگم های بازتر نور بیشتری را وارد می کنند که به نوبه خود تصویر روشن تری ایجاد می کند (بنابراین اگر زمانی که نور کم است عکس می گیرید، می توانید دیافراگم خود را باز کنید تا عکس های خود را روشن تر کنید).

دوم، دیافراگم عمق میدان را تنظیم می‌کند، که به میزان وضوح تصویر شما اشاره دارد. دیافراگم باز یک پنجره بسیار کوچک از فوکوس ایجاد می کند، در حالی که یک دیافراگم باریک کل عکس را از پیش زمینه تا پس زمینه واضح نگه می دارد.

1travel

بهترین دیافراگم برای عکاسی در سفر به نیت شما بستگی دارد. اگر در حال انجام پرتره های مسافرتی یا عکاسی با جزئیات هستید، دیافراگم باز مانند f/2.8ایده آل است، زیرا جلوه پس زمینه تار زیبایی ایجاد می کند. این به نوبه خود سوژه شما را نشان می دهد.

اما اگر هدف شما ایجاد تصاویری به سبک منظره است که بر جزئیات کوچک تأکید می‌کند، از چمن تا کوه‌های موجود در پس‌زمینه، دیافراگم باریک مانند f/11 انتخاب بهتری است.

من شخصاً تمایل دارم با f/8 تا f/22 عکاسی کنم زیرا به من امکان می دهد جزئیات خیره کننده زیادی را هنگام ثبت مناظر شهری به نمایش بگذارم. اما ایده خوبی است که دیافراگم خود را بسته به صحنه، سوژه و ترجیحات شخصی تغییر دهید.

بهترین سرعت شاتر برای عکاسی در سفر

سرعت شاتر مدت زمانی است که شاتر دوربین شما باز می ماند به عبارت دیگر، مدت زمانی است که عکس می گیرید. سرعت شاتر بیشتر نور بیشتری را وارد می کند، که هنگام عکاسی در شب و هنگام طلوع و غروب خورشید مفید است. اما سرعت شاتر طولانی نیز باعث تاری تصویر می شود. برای عکاسی با سرعت شاتر کمتر از 1/60 ثانیه یا بیشتر، به یک سه پایه نیاز دارید. در غیر این صورت، با تصاویر تار و غیرقابل استفاده مواجه خواهید شد.

بنابراین کدام سرعت شاتر برای عکاسی در سفر بهترین است؟

اگر در نور روشن کار می کنید، می توانید به راحتی سرعت شاتر خود را روی 1/200 ثانیه یا بیشتر تنظیم کنید، که عکس های شما را واضح نگه می دارد (حتی اگر دارای سوژه های متحرک باشند). با این حال، هنگامی که نور شروع به کاهش کرد، باید سرعت شاتر خود را کاهش دهید یا ISO خود را افزایش دهید تا نوردهی خود را خوب و روشن نگه دارید. اگر یک سه پایه دم دستی دارید، کاهش سرعت شاتر خوب است و حتی به شما کمک می کند عکس های منظره با نوردهی طولانی مانند این عکس ایجاد کنید:

2travel

بهترین ISO برای عکاسی در سفر

ISO به حساسیت دوربین شما به نور اشاره دارد. هر چه ISO بالاتر باشد، دوربین شما حساس تر می شود و تصویر حاصل روشن تر می شود. متأسفانه ایزوهای بالا نیز نویز تولید می کنند که بد به نظر می رسد و به سرعت کیفیت تصویر را از بین می برد.

پس چیکار کنیم؟

وقتی نور خوب است یا با سه پایه کار می کنید، ISO خود را تا جایی که می توانید پایین نگه دارید (حدود ISO 100). به این ترتیب، تصاویر سفر با بهترین کیفیت را دریافت خواهید کرد. اما وقتی نور کم می‌شود، اگر به صورت دستی عکاسی می‌کنید، ISO را تا جایی که لازم است (و هرگز بیشتر) بالا ببرید. افزایش ISO عکس‌های شما را به خوبی در معرض نور قرار می‌دهد، حتی اگر از سرعت شاتر بالا استفاده کنید، بنابراین هنگام عکاسی  با دست در نور کم، قربانی کردن شماست پس فقط آن را بیشتر از حد نیاز بالا نبرید.

تنظیمات پیشرفته عکاسی در سفر

هنگامی که بر تنظیمات اولیه خود مسلط شدید، به این فکر کنید که چگونه می توانید در موقعیت های خاص پاسخ دهید. به عنوان مثال، اگر در حال عکاسی از طلوع زیبای کوه هستید، از چه تنظیماتی باید استفاده کنید؟ اگر حوالی ظهر از خیابان عکس بگیرید چه؟ اگر به داخل یک ساختمان قدیمی یا یک عبادتگاه بروید چه؟ در این بخش، من به بهترین تنظیمات سفر برای سناریوهای مختلف عکاسی می پردازم.

سناریو 1: مناظر در طلوع و غروب خورشید

3travel

طلوع و غروب خورشید فرصت های باورنکردنی را برای ثبت منظره غرق در نور با شکوه ارائه می دهد. اما شما باید تنظیمات خود را خیلی سریع انتخاب کنید. در غیر این صورت زیبایی می گذرد و شانس خود را از دست خواهید داد. در اینجا تنظیماتی وجود دارد که من دوست دارم در عکاسی از غروب و طلوع خورشید در زمان سفر استفاده کنم:

حالت دوربین: اولویت دیافراگم

دیافراگم: برای مناظر، من به طور کلی دیافراگم حدود f/8 را انتخاب می کنم، زیرا هدف من این است که کل صحنه را واضح نگه دارم. با این حال، اگر به دنبال فوکوس روی سوژه خاصی و محو کردن پس‌زمینه یا پیش‌زمینه هستید، دیافراگم را به f/4 یا f/5.6 باز کنید.
سرعت شاتر: هنگام کار در حالت اولویت دیافراگم، دوربین سرعت شاتر مربوطه را انتخاب می کند. از آنجایی که روی یک سه پایه کار می کنم، به سادگی با هر چیزی که دوربین به من می دهد، کار می کنم.
ISO-100: با پایین نگه داشتن ایزو از نویز تصویر جلوگیری می کنم.

سناریو 2: عکس‌های آفتابی ظهر در خیابان

 

8travel

هنگام عکاسی از صحنه های خیابانی سفر در طول روز، اغلب نور خوبی خواهید داشت اما در صورتی که سوژه شما در سایه قرار گیرد یا ابرها جلوی نور خورشید را بگیرند، باید آماده باشید.

من تنظیمات زیر را توصیه می کنم:

حالت دوربین: اولویت دیافراگم. این به من امکان می دهد به سرعت به تغییرات نور پاسخ دهم (زیرا دوربین من سرعت شاتر را به طور خودکار تنظیم می کند!).
دیافراگم: حدود f/8. هدف من این است که سوژه و محیط اطراف را در فوکوس نگه دارم، بنابراین یک دیافراگم باریک را برای عمق میدان عمیق انتخاب می کنم.
سرعت شاتر: 1/60s سرعت شاتر شروع خوبی است. با این حال، اگر سوژه شما در حال حرکت است یا از لنز بلند استفاده می کنید، می خواهید این مقدار را افزایش دهید (اغلب به حدود 1/250 ثانیه یا بیشتر).
ISO: من از ISO 100 شروع می‌کنم، اما اگر به سرعت شاتر سریع‌تری نیاز داشته باشم (به عنوان مثال، اگر دوربین شاتر را به زیر 1/60 ثانیه کاهش داده یا از سوژه‌های متحرک عکاسی می‌کنم)، آن را در صورت لزوم افزایش می‌دهم.

سناریو 3: فضای داخلی عبادتگاه ها

5travel

فضای داخلی عبادتگاه ها مثلا کلیسای جامع اغلب کم نور است، بنابراین باید اقدامات خاصی را انجام دهید تا عکس های خود را واضح نگه دارید. بهترین توصیه من این است که دوربین خود را روی سه پایه نصب کنید، اگرچه اگر این گزینه نیست، حتما از دوربین و/یا لنز با لرزشگیر داخلی قدرتمند استفاده کنید.

من به طور کلی تنظیمات خود را به صورت زیر انتخاب می کنم:

حالت دوربین: اولویت دیافراگم. (الگویی را حس می کنید؟ من واقعاً اولویت دیافراگم را دوست دارم!)
دیافراگم: حدود f/8; من می‌خواهم کل عکس از جمله کف، دیوارها و سقف را در فوکوس نگه دارم.
سرعت شاتر: حدود 1/60 ثانیه یا بیشتر برای جلوگیری از تاری در اثر لرزش دوربین. با این حال، ممکن است هنگام استفاده از سه پایه، این را رها کنم.
ISO- 400: در حالی که همیشه باید سعی کنید ISO خود را به حداقل برسانید، معمولاً باید آن را هنگام عکاسی در داخل خانه افزایش دهید، به خصوص اگر دوربین خود را در دست نگه می دارید.

سناریو 4: حیوانات در طبیعت

6travel

هنگام سفر، ممکن است فرصت هایی برای گرفتن حیات وحش محلی (به طور بالقوه در فاصله بسیار نزدیک) داشته باشید. عکاسی حیات وحش با عکاسی معمولی در سفر بسیار متفاوت است باید سریع کار کنید و انگشت خود را روی دکمه شاتر نگه دارید. من همچنین توصیه می کنم از حالت عکاسی پشت سر هم دوربین خود استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید فرصت‌های چند ثانیه‌ای را که ممکن است ظاهر شوند، از دست ندهید.

تنظیمات پیشنهادی من در اینجا آمده است:

حالت دوربین: اولویت دیافراگم. این حالت به ویژه هنگام عکاسی از حیات وحش بسیار مهم است. اگر زمان زیادی را صرف انجام تنظیمات دستی کنید، اغلب عکس را از دست خواهید داد.
دیافراگم: f/5.6 – f/8. به طور کلی مهم است که کل حیوان را در فوکوس نگه دارید، بنابراین سعی می کنم از باز کردن دیافراگم از f/5.6 یا بیشتر جلوگیری کنم.
سرعت شاتر: 1/200 ثانیه یا بیشتر. حیوانات اغلب سریع حرکت می کنند و برای ثابت کردن این حرکت به سرعت شاتر سریع نیاز دارید!
ISO: 100-200: هرچند از بالا بردن آن با افت نور نترسید.

تنظیمات عکاسی سفر: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رسانده اید، آماده اید که به بیرون بروید و تقریباً با هر موقعیتی از عکس سفر مقابله کنید. فقط به یاد داشته باشید: بهترین تنظیمات سفر پیشنهادی در اینجا به عنوان یک راهنمای کلی در نظر گرفته شده است و بسته به چیزی که در حال عکاسی هستید می تواند متفاوت باشد. اگر احساس می کنید یک تنظیم برای شما کار نمی کند، اشکالی ندارد! با گذشت زمان، حتی ممکن است متوجه شوید که تنظیمات مختلفی را هنگام انجام عکاسی در سفر ترجیح می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *