آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 نکته برای عکاسی مستند شگفت انگیز در سفر

lazy

به دنبال بهبود نماهای سفر مستند خود هستید؟ در حالی که گرفتن تصاویر مستند درجه یک از سفرهای شما که شامل موضوعات جالب، روایت های متقاعد کننده، و ترکیب بندی های بی عیب و نقص است – با کمی دانش (و مقدار مناسبی از پشتکار) می تواند دشوار باشد، ولی به معنای واقعی کلمه هر کسی می تواند نتایج شگفت انگیز خلق کند.

من یک عکاس مستند باسابقه سفر هستم و در این مقاله، هفت تا از بهترین نکته های خود را برای دستیابی به عکس های زیبا به اشتراک می گذارم. زمانی که خواندن را تمام کردید، آماده خواهید بود که دوربینتان را بیرون بیاورید و سفرهای خود را در سراسر جهان مستند کنید!

1. با عکس های خود داستان بگویید

KL54934

من با این مرد گفتگوی دوست داشتنی داشتم. او و همسرش هر روز برای فروش سبزیجات به غرفه بازارشان می آیند.

داستان سرایی بخش ضروری بسیاری از ژانرهای عکاسی، به ویژه عکاسی مستند سفر است. اگر بتوانید از طریق تصاویر خود داستان بگویید، شانس بسیار بیشتری برای جذب بیننده (و حفظ توجه او در چندین عکس) خواهید داشت.

اما چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما دارای روایت هستند؟ ابتدا، مدتی را صرف بررسی داستان های احتمالی در مرحله برنامه ریزی کنید. به این فکر کنید که چرا می روید و چه خواهید کرد. از خود بپرسید: چگونه می توانم این را به داستان تبدیل کنم؟ در نظر بگیرید که چه چیزی شما را بیشتر به هر مکان علاقه مند می کند و جذب می کند و ببینید که آیا می توانید روابط یا معانی کلیدی را برای افراد و اشیاء مختلف شناسایی کنید.

به یاد داشته باشید که داستان‌های عکاسی، بر خلاف داستان‌های نوشته شده، در جزئیات بسیار پراکنده هستند و به جای اینکه صریح باشند، بیشتر پیشنهاد می‌کنند. فردی که از ویترین مغازه به بیرون خیره می شود، اغلب حاکی از حس اشتیاق یا تنهایی است، اما در واقع چیزهای زیادی در مورد زندگی آن شخص به بیننده نمی گوید، و این اشکالی ندارد. به عبارت دیگر، در میل به خلق روایت های پیچیده غرق نشوید، زیرا اغلب شکست می خورید!

موضوعات بالقوه ای را که ممکن است دنبال کنید، یادداشت کنید، و هر روز در سفر، فهرست خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تعدادی از ایده ها را در عکس های خود گنجانده اید. به عنوان مثال، شما ممکن است هدف خود را به تصویر بکشید:

  • ساختمان های خاص
  • هنرمندان محلی کار می کنند
  • چهره افراد مسن
  • قهوه خانه ها
  • تابلوهای خیابان
  • ایستگاه های اتوبوس

در نظر بگیرید که چه چیزی به مکان‌هایی که می‌روید مربوط می‌شود، و وقتی منطقه‌ای را با فرصت‌های داستان‌سرایی فراوان شناسایی کردید، برنامه‌ریزی کنید که زمان بیشتری را در آن مکان بگذرانید.

KL56742

بسیاری از گردشگران برای گشت و گذار در چیانگ مای دوچرخه کرایه می کنند زیرا شهر عمدتاً مسطح است.

2. تصویر کامل را دریافت کنید

وقتی شروع به تولید ویدیو کردم، یک ترفند یاد گرفتم این بود که همیشه زوایای عریض، متوسط و نزدیک هر صحنه را ثبت کنم. این امکان انعطاف پذیری بیشتری را در هنگام ویرایش یک ویدیو فراهم می کند و همین رویکرد در هنگام ایجاد عکاسی مستند از سفر کار می کند.

من اغلب شرکت کنندگان در کارگاه عکاسی مسافرتی را تشویق می کنم که تصور کنند برای یک مجله کار می کنند. توضیح می‌دهم که فقط چند عکس نگیرید و ادامه دهید. در عوض، سعی کنید مجموعه‌ای از تصاویر را برای «ویرایشگر» خود تهیه کنید که ماهیت هر مکانی را که بازدید می‌کنید نشان دهد. این اغلب شامل گرفتن نماهای مختلف است: نماهای نزدیک با جزئیات، نماهای زاویه باز تنظیم صحنه، و همه چیز در این بین.

به عنوان مثال، هنگام عکاسی از یک بازار خیابانی، ممکن است از غذا یا اجناس فردی عکس بگیرید:

KL54702

فلفل دلمه ای بزرگتر، ملایم تر است!

اما پس از آن می خواهید از یک لنز با زاویه باز نیز برای ایجاد تصویر وسیع تری از کل صحنه استفاده کنید:

KL57449

بازار موانگ مای در چیانگ مای بزرگترین و شلوغ ترین بازار مواد غذایی در شمال تایلند است.

در نهایت، می‌توانید با یک لنز 50 میلی‌متری تصویری ایجاد کنید که خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد:

KL57340

صاحبان مغازه‌های کوچک، رستوران‌ها و خریداران خانگی همگی برای خرید محصولات به بازار موانگ مای می‌آیند.

به این ترتیب، شما با مجموعه‌ای از تصاویر که مکان را کاملاً محصور می‌کند، آنجا را ترک می‌کنید!

3. از همراهان خود در سفر عکس بگیرید

سفر با عکاسان دیگر – برخلاف گردشگران استاندارد – معمولا زندگی را بسیار آسان تر می کند. به جای اینکه با عجله کسی که با گوشی خود عکس های فوری می گیرد همراه شوید، می توانید وقت خود را به عکاسی اختصاص دهید.

گفته می‌شود، اگر در نهایت به سفری با افراد غیرعکاس می‌روید، یکی از راه‌های جذب آنها استفاده از آنها به عنوان سوژه است. آنها را بخشی از داستان خود کنید!

منظور من این نیست که شما فقط از شریک زندگی خود عکس های جذاب و به سبک رسانه های اجتماعی بگیرید. از آنها در صحنه بزرگتر عکس بگیرید. کاری که انجام می دهید و مکان های جالبی که بازدید می کنید را نشان دهید. اگر همراهان سفر خود را در عکس ها بگنجانید، نتایج بسیار شخصی تر به نظر می رسند.

پس داستان سفر خود را بگویید! از خانواده و دوستان خود در حال سفارش غذا یا قهوه عکس بگیرید. هنگام سوار شدن به قایق یا ریکشا (  یک گاری کوچک دو یا سه چرخه‌است که توسط یک انسان کشیده می‌شود  ) عکس بگیرید. عکس‌هایی بسازید که ماجراجویی‌های شما را به اشتراک بگذارند، نه صرفاً آنچه را که مشاهده می‌کنید.

KL59142

وقتی به میانمار سفر کردیم، من و همسرم از ملاقات با مردم محلی در روستای پمپی لذت بردیم.

4. زمان عکاسی را محدود کنید

اگر سفر شما صرفاً عکاسی است، احتمالاً این کار ضروری نیست – اما اگر قصد دارید با افراد غیرعکاس سفر کنید یا ترکیبی از عکاسی و گشت و گذار انجام می دهید، توصیه می کنم عمداً زمانی را برای عکاسی اختصاص دهید.

به عبارت دیگر، هر روز زمانی را برنامه ریزی کنید تا با دوربین خود به بیرون بروید و عکس بگیرید، بدون اینکه هیچ چیز دیگری در دستور کار باشد.

اگر به سادگی از مکانی به مکان دیگر بدون صرف زمان برای درگیر شدن با دوربین خود عجله کنید، در نهایت بسیار ناامید خواهید شد. به خود اجازه دهید از عکس گرفتن لذت ببرید!

البته، مسافرت می‌تواند شلوغ باشد، و اختصاص زمانی برای عکس‌ها ممکن است به معنای بیدار شدن زودتر از افرادی باشد که با آن‌ها سفر می‌کنید. همچنین ممکن است به معنای بیرون آمدن از رستوران باشد در حالی که منتظر آماده شدن ناهار یا شام خود هستید.

مطمئناً، ممکن است ناخوشایند باشد – اما متوجه خواهید شد که ارزشش را دارد! وقتی بتوانید وقت بگذارید، عکس های شما بسیار بهتر به نظر می رسند.

KL56239

این مجموعه معبد پرآذین در حومه چیانگ مای شامل نمونه هایی از معماری معبد لانا و شان است.

5. یک کارگاه عکاسی رزرو کنید

بسیاری از مقاصد مسافرتی محبوب فرصت های شگفت انگیزی را برای کارگاه های عکاسی مسافرتی یا تورهای عکاسی ارائه می دهند. و در حالی که ممکن است برای یک کارگاه با کیفیت بالا مبلغ قابل توجهی بپردازید، سرمایه گذاری عملا تضمین می کند که عکس های بهتری خواهید داشت.

چرا؟ برای اولین بار، با کمک عکاسی که آن را بهتر از شما می شناسد، موقعیت مکانی را تجربه خواهید کرد. آن‌ها می‌توانند شما را در بهترین زمان برای عکس‌برداری به جالب‌ترین مکان‌ها ببرند، و می‌توانند نکات و ترفندهای زیادی را برای بهبود عکس‌های شما از موضوعات خاص ارائه دهند.

بعلاوه، در طول یک کارگاه، شما از اطرافیان خود الهام می گیرید، و صرفاً بر روی عکاسی متمرکز خواهید شد، نه گشت و گذار (نکته قبلی را ببینید!).

توجه داشته باشید که کارگاه‌های عکاسی همچنین به شما اطمینان می‌دهند که مهارت‌های جدیدی را یاد می‌گیرید که می‌تواند عکس‌های شما را به طور گسترده‌تری بهبود بخشد. و در تجربه من، یادگیری در تعطیلات عالی است زیرا می توانید بلافاصله تکنیک ها را آزمایش کنید!

PU02798

کوین لندور-یوهان در حال تدریس یک کارگاه عکاسی در چیانگ مای، تایلند. © Pansa Landwer-Johan

6. تعداد زیادی عکس بگیرید (اما آنها را ویرایش کنید)

برخی از عکاسان ترجیح می‌دهند قبل از ادامه کار فقط چند عکس از هر صحنه بگیرند، اما من واقعاً شما را تشویق می‌کنم که از یک رویکرد متفاوت استفاده کنید:

بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید عکس بگیرید. سپس بهترین را انتخاب کنید و بقیه را حذف کنید.

دیوانه نشوید و از هر چیزی که می بینید عکس بگیرید. بالاخره یک سوژه خوب، یک عکس خوب نمی سازد. شما نمی خواهید با صدها عکسی که می توانستید با گوشی خود تهیه کنید به خانه برگردید.

اما با دیدگاه‌های مختلف آزمایش کنید، ترکیب‌بندی‌های مختلف را آزمایش کنید، تنظیمات دوربین متفاوت را در نظر بگیرید و موارد دیگر. هر زمان که چیز جالبی برای عکاسی پیدا کردید، از زوایای مختلف به آن نگاه کنید. قدم بزنید و یک سری عکس بسازید (عکس های عریض، متوسط و نزدیک نقطه شروع خوبی هستند، اما می توانید حتی دقیق تر هم باشید).

اگر برای گرفتن انواع عکس ها وقت بگذارید – برخی کارآمد هستند و برخی نه – در نهایت با تنوع بیشتری از عکس ها مواجه خواهید شد، مخصوصا اگر امیدوار باشید که قرار است، موارد بسیار بیشتری برای کار خود خواهید داشت. به طور مثال با هم یک نمایش اسلاید، یک پست وبلاگ، یا حتی یک کتاب که داستان سفرهای شما را بیان می کندتهیه کنید. اگر به اندازه کافی عکس نگیرید، ممکن است بعداً وقتی متوجه شوید که شکاف های قابل توجهی در روایت شما وجود دارد، پشیمان شوید.

به یاد داشته باشید: حذف عکس های بد به طوری که شما فقط بهترین عکس ها را نشان دهید بسیار مهم است. هیچ کس نمی خواهد از طریق هر عکسی که می گیرید نگاه کند. اگر در مورد عکس‌هایی که برای اشتراک‌گذاری انتخاب می‌کنید دقیق و گزینشی باشید، مجموعه‌ای بسیار جذاب‌تر ایجاد خواهید کرد!

KL56762

توک توک ها بخشی نمادین از حمل و نقل عمومی چیانگ مای هستند.

7. عکس های خود را زیرنویس کنید

زیرنویس کردن عکس‌هایتان مانند افزودن یک روایت به داستانتان است. و برای یک عکاس مستند سفر، این مهم است!

حداقل، مکان را مشخص کنید (و زمانی که مناسب است، زمان روز). اما همچنین به این فکر کنید که چگونه می توانید اطلاعاتی را اضافه کنید که عکس را بهبود بخشد. همیشه چیزهای واضح را درج نکنید. شما نیازی به توصیف آنچه که قبلاً دیده می شود ندارید. در عوض، تجربه بیننده را با زمینه اضافی غنی کنید.

یک عنوان ممکن است چند کلمه یا چند جمله باشد. کپشن شما باید مختصر و آموزنده باشد. اطلاعات بی ربط را وافل نکنید یا درج نکنید. از زیرنویس‌های خود برای پشتیبانی از عکس‌های خود و بهبود داستان خود استفاده کنید.

KL56768

من یک دیدگاه جایگزین برای گرفتن این عکس از یک توک توک پیدا کردم.

عکاسی مستند از سفر: کلمات پایانی

سفر به طور کلی بسیار هیجان انگیز است. شما می توانید انواع چیزهای جدید و جالب را ببینید و تجربه کنید، که به طور کلی منجر به عکس های بسیار جالب تر می شود.

اما به یاد داشته باشید: اگر عکس‌های عالی می‌خواهید، مطمئن شوید که نکاتی را که در بالا به اشتراک گذاشته‌ام دنبال می‌کنید. شما نمی خواهید داستان سفر مستندی تهیه کنید که خانواده و دوستانتان را بخواباند. در عوض، شما می خواهید یک سری تصاویر جذاب ایجاد کنید. داستان خود را به خوبی بگویید، و حتی ممکن است بینندگان خود را برای سفر تشویق کنید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *