آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

نورپردازی عکاسی سفر: 4 نکته ضروری

lazy

آیا می خواهید عکس های خیره کننده سفر بگیرید؟ پس باید یاد بگیرید که در نورپردازی تسلط پیدا کنید. می بینید، در حالی که تجهیزات دوربین، ترکیب بندی و پردازش پس از آن، همه بخش های ضروری عکاسی سفر هستند، نورپردازی اغلب عامل ایجاد یا شکست است. اگر نورپردازی مناسبی داشته باشید، تصاویر شما چشم نواز و حتی دراماتیک به نظر می رسند اما اگر نورپردازی را اشتباه بگیرید، تصاویر شما خسته کننده، مسطح و در غیر این صورت ناخوشایند می شوند.

(در مورد نور مصنوعی صحبت نمی کنم. من دوست دارم از نور طبیعی در عکس های سفرم استفاده کنم و به ندرت با فلاش اکسترنال به دلیل وزن اضافی سفر می کنم. همچنین طرفدار ظاهر فلاش شده عکس نیستم.)

بنابراین، در این مقاله، چهار نکته اساسی برای نورپردازی عکاسی در سفر را به اشتراک می‌گذارم، از جمله:

  • بهترین ساعات روز برای عکاسی از سفر
  • چگونه در مورد آب و هوا و تأثیر آن بر روشنایی فکر کنیم
  • چگونه موقعیت خود را نسبت به نور برای نتایج شگفت انگیز تنظیم کنید

بنابراین اگر برای تبدیل شدن به یک استاد نورپردازی در سفر آماده هستید، بیایید درست شروع کنیم!

1. با عکاسی در زمان مناسب از روز شروع کنید

نور طبیعی به طور مداوم تغییر می کند. بسته به زمان روز، انواع نورپردازی بسیار متفاوت و نتایج بسیار متفاوتی دریافت خواهید کرد. به همین دلیل است که هنگام برنامه ریزی سفرهای عکاسی خود باید همیشه به زمان توجه کنید.

Karthika Gupta Natural Light In Travel Photography 1

می بینید، در حالی که بهترین زمان از روز برای عکاسی در سفر وجود ندارد، انواع مختلف نورپردازی برای صحنه های مختلف به خوبی کار می کنند، بنابراین همیشه باید نور خود را با سوژه خود تنظیم کنید (یا برعکس).

به طور مشخص:

اگر می‌خواهید سیلوئت‌های زیبا یا عکس‌های سفری ملایم و طلایی ایجاد کنید، گردش خود را در ساعات طلایی (یک یا دو ساعت پس از طلوع خورشید و یک یا دو ساعت قبل از غروب خورشید) برنامه‌ریزی کنید. نور ساعت طلایی برای عکاسی معماری دراماتیک عالی است، برای مناظر عالی است و برای پرتره نیز عالی است.
اگر می خواهید رنگ و جزئیات را برجسته کنید، گردش خود را برای یک روز ابری بسیار برنامه ریزی کنید. بدیهی است که همیشه نمی توان این را از قبل پیش بینی کرد، اما بهترین کاری را که می توانید انجام دهید و از تغییر برنامه های خود در صورت لزوم نترسید. نور ابری به طرز شگفت انگیزی پخش می شود و به شما این امکان را می دهد که پرتره های صمیمی، جزئیات معماری و مناظری را که بر روی سوژه (نه آسمان!) تمرکز می کنند، ثبت کنید.
اگر می‌خواهید عکس‌هایی به سبک خیابانی ایجاد کنید، پس برنامه‌ریزی کنید که وقتی خورشید روشن است و بالای سرتان است، عکس بگیرید. به دنبال سایه های جالب باشید، جلوه های کنتراست بالا را در آغوش بگیرید و مدام آزمایش کنید. اگر می‌خواهید عکس‌های منظره یا مناظر شهری جادویی، اثیری خلق کنید، عکاسی خود را درست بعد از غروب خورشید برنامه‌ریزی کنید. این زمان به عنوان ساعت آبی شناخته می شود و آسمان خیره کننده و همچنین نور کافی برای برخی جزئیات پیش زمینه را به شما می دهد.

Karthika Gupta Natural Light In Travel Photography Subject And Light 2

خط آخر

هنگام برنامه ریزی برای عکاسی در سفر، آب و هوا را بررسی کنید. سپس، درست قبل از رفتن، دوباره آن را بررسی کنید. و همیشه یک برنامه پشتیبان در جای خود داشته باشید، فقط برای هر موردی!

2. هنگام ورود، مکان را به دقت تجزیه و تحلیل کنید

پس از رسیدن به محل، قبل از اینکه دوربین خود را بیرون بیاورید، مدتی را صرف نگاه کردن به اطراف و ارزیابی نور کنید. به ویژه به کیفیت نور و جهت نور توجه کنید. کیفیت نور در درجه اول به زمان روز و عوامل آب و هوایی که در بالا توضیح داده شد بستگی دارد، اما این عوامل می توانند به سرعت تغییر کنند، بنابراین همیشه قبل از عکاسی به یک نگاه دیگر می پردازیم. همچنین، اگر در داخل خانه عکاسی می‌کنید، ممکن است نور توسط دیوارها و پنجره‌ها پخش یا مسدود شود، بنابراین ایده خوبی است که واقعاً به نور نگاه کنید و ببینید که چگونه می‌افتد.

جهت روشنایی با موقعیت خورشید (اگر بیرون هستید) یا موقعیت پنجره ها (اگر در داخل هستید) تعیین می شود. و با کار عمدی با جهت های مختلف نور، می توانید عکس های خود را به شدت بهبود بخشید. به عنوان مثال، نور جلو برای روشن کردن یکنواخت سوژه ها عالی است. عکس‌هایی با جزئیات بسیار بالا برای شما به ارمغان می‌آورد، اما معمولاً فاقد درام است. (فقدان درام لزوماً چیز بدی نیست، بلکه فقط تأثیری است که باید از آن آگاه باشید.) از طرف دیگر نور پس زمینه پر از درام است. شبح‌هایی ایجاد می‌کند، شعله‌های لنز ایجاد می‌کند، و جلوه‌های حاشیه‌ای ایجاد می‌کند که فوق‌العاده هنرمندانه به نظر می‌رسند. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید تصاویر دقیق و/یا مستند ایجاد کنید، نور پس‌زمینه عالی نیست.

Karthika Gupta Natural Light In Travel Photography Subject And Light 1

در نهایت، نور کناری یک راه عالی برای تولید تصاویر دراماتیک و در عین حال با جزئیات است. از آنجایی که نور کناری از زاویه ای مایل روی سوژه می افتد، شما سایه های زیبا، بافت فراوان و سوژه ای با نور کافی خواهید داشت. این یک راه عالی برای ایجاد مناظر و تصاویر معماری جذاب است، به خصوص زمانی که خورشید در آسمان پایین است.

Karthika Gupta Natural Light In Travel Photography 1 9

البته، جهت نور اغلب ثابت است در نهایت نمی توانید از موضوعات منظره یا معماری بخواهید که حرکت کنند! اما با انتخاب سوژه ها بر اساس نور، می توانید کیفیت عکس های خود را به حداکثر برسانید.

3. دنده را بر اساس وضعیت روشنایی انتخاب کنید

قبل از اینکه برای عکاسی در سفر بروید، مطمئن شوید که وسایل مناسب را برای کار به همراه دارید. اگر قصد دارید در نور روشن و میان روز عکاسی کنید، اغلب می توانید فقط دوربین و لنز استاندارد خود را بردارید. شما به سه پایه مسافرتی نیاز نخواهید داشت، به لنز خاصی نیاز نخواهید داشت، و به شاتر از راه دور نیاز ندارید.

اگر آسمان ابری است یا در داخل خانه کار می کنید، توصیه می کنم یک سه پایه مسافرتی خوب به همراه داشته باشید، به خصوص اگر قصد عکاسی از منظره یا صحنه های معماری را دارید. شما می خواهید دیافراگم خود را برای عمق میدان کافی محدود کنید، اما این به سرعت شاتر آهسته نیاز دارد و اگر سه پایه نداشته باشید، در نهایت عکس های تار ایجاد می کنید.

اگر در حوالی طلوع یا غروب خورشید عکاسی می کنید، یک سه پایه دوباره مفید خواهد بود. نور آنقدر کم خواهد بود که نمی‌تواند عمق میدان عمیقی را با سرعت‌های شاتر قابل نگه‌داشتن داشته باشد (به علاوه می‌توانید از سه پایه برای ایجاد تصاویر زیبا با نوردهی طولانی استفاده کنید). رها کردن شاتر از راه دور نیز ایده خوبی است. به شما اجازه می دهد شاتر را بدون ایجاد لرزش دوربین روشن کنید.

Karthika Gupta Natural Light In Travel Photography Location and Light 1

و اگر بعد از تاریکی در حال عکاسی هستید، سه پایه و شاتر از راه دور بسیار ضروری هستند. به استثنای زمانی که قصد دارید عکس‌های خیابانی در سفر انجام دهید و اگر این کار را انجام می‌دهید، توصیه می‌کنم از لنز بزرگ‌ترین دیافراگم و دوربینی با قابلیت‌های ISO بالا چشمگیر استفاده کنید. به هر حال، اگر قصد دارید عکاسی نجومی در شب انجام دهید، یک لنز با دیافراگم باز و یک دوربین با ISO بالا نیز مهم هستند. برای جلوگیری از حرکت در ستارگان، باید با f/2.8 یا عریض‌تر عکاسی کنید، به‌علاوه اغلب باید ISO خود را تا 1600 و بالاتر افزایش دهید.

4. از عکاسی در هوای بد نترسید

من همه چیز را در مورد ارزش روشنایی ساعت طلایی، روشنایی ساعت آبی و روزهای آفتابی روشن بیان کرده ام… اما گاهی اوقات شما در آب و هوای بد گیر می کنید و از خود می پرسید که آیا اصلاً ارزش بیرون رفتن را دارد یا خیر. میخوای بدونی من چی فکر میکنم؟ روزهای بد آب و هوا برای عکاسی در سفر شگفت انگیز است. می بینید، در حالی که نور آب و هوای بد اغلب کم است، اما همچنین بسیار ملایم است، که به برجسته کردن رنگ ها و تأکید بر جزئیات کمک می کند.

بعلاوه، آب و هوای بد نیز می تواند نور چشمگیری ایجاد کند، به خصوص زمانی که خورشید قبل، بعد یا در طول طوفان باران از میان ابرها عبور می کند. و باران، برف یا بوران می‌تواند اندکی تن مضاعف را اضافه کند که عکس‌های برنده جایزه را ایجاد می‌کند.

Karthika Gupta Natural Light In Travel Photography Weather And Light 1

البته، شما باید از وسایل خود محافظت کنید من توصیه می کنم همیشه یک پوشش ضد آب داشته باشید و همچنین باید خود را ایمن نگه دارید. اما اگر به اندازه کافی آماده باشید، عکاسی در هوای بد می تواند باورنکردنی باشد!

نورپردازی عکاسی سفر: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رسانده اید، همه چیز را در مورد نورپردازی در عکس های سفر می دانید و آماده اید که به بیرون بروید و چند عکس زیبا بگیرید! پس به فکر آب و هوا باشید. به زمان روز فکر کنید. به جهت نور فکر کنید. و از ماجراجویی های سفر خود لذت ببرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *