مقایسه

مقایسه iPhone 14 با iPhone 13

مقایسه iPhone 14 با iPhone 13

در حالی که به طور سنتی اپل هر سال تغییرات بسیار مهمی را در محبوب ترین آیفون خود ایجاد می کند، آیفون 14 آینده در واقع بسیار کمتر از گوشی های قبلی ارتقا یافته است: برای شروع، شایعه شده است که با همان تراشه مورد استفاده در آیفون 13 قبلی عرضه می شود. مدل. اپل در حال آماده شدن برای معرفی یک تراشه جدید است، اما تنها در دستگاه های سری آیفون 14 پرو استفاده خواهد شد.

بنابراین آیفون 14 نسبت به آیفون 13 چه چیز جدیدی دارد؟ و آیا حتی باید به ارتقاء آیفون 13 خود فکر کنید؟

در این مقاله، اطلاعات درز و شایعات را جمع‌بندی می‌کنیم، و تا کنون یک خلاصه کوتاه این است که انتظار می‌رود اپل حافظه را ارتقا دهد و همچنین بهبودهایی را در سیستم دوربین آیفون 14 انجام دهد. بیایید نگاهی به تفاوت های آیفون 14 و آیفون 13 به طور خلاصه بی اندازیم:

  • همان طراحی، همان پردازنده
  • رم بیشتر در آیفون 14
  • بهبود دوربین های فوق عریض و جلو
  • احتمالاً صفحه نمایش روشن تر
  • طراحی و کیفیت نمایش
  • بدون تغییر عمده

واحدهای ساختگی و قاب‌های لو رفته تأیید می‌کنند که ظاهر و ظاهر آیفون ۱۴ تقریباً شبیه به مدل فعلی آیفون ۱۳ خواهد بود. فرم فاکتور 6.1 اینچی و طراحی سمت صاف و سیستم دوربین دوگانه در پشت نیز ثابت مانده است.

گفته می شود که آیفون 14 در پشت و جلو از شیشه ساخته شده است که در وسط آن یک فریم آلومینیومی قرار دارد.

با این حال، ما انتظار داریم که انتخاب کمی متفاوت از رنگ ها را ببینیم.

بیشتر بدانید: رنگ های آیفون 14

در جلو، آیفون 14، درست مانند آیفون 13، دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با بریدگی است (بریدگی جدید i شکل فقط در سری آیفون 14 پرو موجود است).

آنچه در اینجا مهم است این است که چه چیزی تغییر نکرده است: آیفون 14 همچنان با فرکانس 60 هرتز کار می کند، بنابراین مانند مدل های پرو از ProMotion 120 هرتز پشتیبانی نمی کند. با این حال، انتظار داریم که برای مشاهده راحت‌تر در فضای باز، روشنایی بالاتری داشته باشد.

هنگامی که آیفون 14 جدید را در دست گرفتیم، کیفیت نمایشگر را با استفاده از تجهیزات تخصصی آزمایش خواهیم کرد، بنابراین حتما این مقاله را برای مراجعات بعدی نشانه گذاری کنید.

هیچ چیز در بخش بیومتریک نیز تغییر نکرده است: شما Face ID آشنا را دارید و اکنون که با ماسک کار می کند، یکی از شکایات اصلی ما علیه آن دیگر نگران کننده نیست.

عملکرد و نرم افزار

عدم ارتقای عملکرد ممکن است بزرگترین مشکل باشد

خبر بزرگ، یا بهتر بگوییم فقدان آن، این است که اپل از همان تراشه A15 Bionic در آیفون 14 استفاده می کند، درست مانند آنچه در آیفون 13 انجام داد. با این حال، شایعه شده است که رم را از 4 گیگابایت به 6 گیگابایت رم افزایش می دهد. نوع جدیدتر و سریعتر LPDDR5.

با این حال، انتظار می رود که عملکرد مشابهی از آیفون 14 داشته باشد، با این که دستاوردهای امسال برای مدل های آیفون 14 پرو محفوظ است.

ما هنوز نخواهیم دید که این موضوع چگونه بر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار تأثیر می‌گذارد، اما منطقی است که فرض کنیم مدل‌های Pro با تراشه جدیدترشان حداقل یک سال بیشتر از نسخه‌های غیرپرو به‌روزرسانی نرم‌افزار دریافت کنند.

دوربین

دوربین پشت فوق عریض بهبود یافته و دوربین جلو جدید

اول از همه، اجازه دهید بگوییم که آیفون 14، درست مانند نسل قبلی خود، دارای دو دوربین در پشت است، یک دوربین اصلی و یک دوربین اولترا واید، اما بدون لنز تله فوتو اختصاصی (دوباره، یک ویژگی برای افراد حرفه‌ای محفوظ است).

در همان زمان، شایعات به همان سنسور 12 مگاپیکسلی مورد استفاده برای دوربین اصلی اشاره می‌کنند و تغییر بزرگی در دوربین اولترا واید اتفاق می‌افتد که شاهد بهبود خواهیم بود و حدس ما این است که به سادگی از دوربین اولتراواید استفاده می‌کند. دوربین مدل 13 پرو سال گذشته با قابلیت فوکوس خودکار و ماکرو.

شایعات جالبی که از مکان‌های مختلف منتشر می‌شوند حاکی از آن است که تمام مدل‌های آیفون 14 دارای یک دوربین جلوی جدید هستند که تا 3 برابر قیمت دوربین 12 مگاپیکسلی جلویی فعلی خواهد داشت. با فوکوس خودکار، تثبیت‌کننده تصویر ممکن و کیفیتی که گفته می‌شود تقریباً با دوربین پشتی مطابقت دارد، برای ولاگرها و فقط افرادی که از یک سلفی زیبا لذت می‌برند عالی خواهد بود.

ما انتظار داریم با نزدیک شدن به تاریخ عرضه آیفون، جزئیات دوربین جالب تری آشکار شود، اما تاکنون، این تنها چیزی است که می دانیم.

کیفیت صدا و هپتیک

یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین پیشرفت‌ها در آیفون 13 بدون شک بلندگوهای قوی‌تر و غنی‌تر بود که کیفیت صدا را بهتر از سایر تلفن‌های موجود در بازار ارائه می‌کرد. آیا اپل می تواند یک بار دیگر این کار را با آیفون 14 انجام دهد و آن را بیشتر بهبود بخشد؟ ما هنوز هیچ اطلاعاتی نداریم، اما این یکی از حوزه‌هایی است که ما به دقت به آن نگاه خواهیم کرد.

البته، انتظار داشته باشید که در آیفون 14 جک هدفون وجود نداشته باشد، همانطور که در چند سال گذشته در آیفون وجود نداشته است.

Haptics از Taptic Engine مراقبت خواهد شد که بسیار عالی بوده است و ما انتظار نداریم که هیچ تغییری در آنجا مشاهده کنیم.

عمر باتری و شارژ

انتظار تغییرات بزرگ را نداشته باشید

اپل در آیفون 13 جهش قابل توجهی در طول عمر باتری داشته است، اما تاکنون هیچ اطلاعاتی در دست نداریم که آیا قصد دارد بار دیگر حجم باتری را در آیفون 14 جدید افزایش دهد یا خیر.

یادآوری می کنیم که آیفون 13 از باتری 2815 میلی آمپر ساعتی آیفون 12 به باتری بسیار بزرگتر 3227 میلی آمپر ساعتی جهش کرد.

تاریخچه کوتاه اندازه باتری آیفون:
آیفون 14: ناشناخته
آیفون 13: 3227 میلی آمپر ساعت (+ 14.6 درصد نسبت به نسل قبلی)
آیفون 12: 2815 میلی آمپر ساعت (9.4- درصد نسبت به نسل قبلی)
آیفون 11: 3110 میلی آمپر ساعت (+ 5.7 درصد نسبت به نسل قبلی)
آیفون XR: ۲۹۴۲ میلی آمپر ساعت

به محض اینکه اطلاعات جدیدی در مورد اندازه باتری ظاهر شد، شما را در جریان قرار خواهیم داد.

آنچه مسلم به نظر می رسد این است که خانواده آیفون 14 سرعت شارژ بیشتری ندارند و در عوض با همان شارژ 20 واتی که در آیفون 13 داریم که تقریباً 2 ساعت برای شارژ کامل کار می کند ادامه می دهند.

هر دو آیفون 14 و آیفون 13 از شارژ بی سیم MagSafe با سرعت 15 وات نیز پشتیبانی می کنند.

کلام آخر

اگر بخواهیم همه چیز را خلاصه کنیم، تا کنون، شایعات و درزهای اطلاعاتی بیشتر ما را متقاعد می کند که لیست ارتقاءهای آیفون 14 نسبتاً باریک است. اگر اپل طبق انتظارات، قیمت آیفون 13 فعلی را 100 دلار کاهش دهد، این یک استدلال عالی برای ارزان‌تر کردن مدل قدیمی به جای خرید مدل جدید خواهد بود.

البته، ممکن است اپل واقعاً در مخفی نگه داشتن ویژگی های جدید آیفون 14 خوب باشد و در پاییز ما را با چیزی واقعاً چشمگیر مواجه کند. ما مطمئناً نشت های جدید و هیجان انگیز را زیر نظر خواهیم داشت، اما به ما اطلاع دهید: اپل چه کاری باید انجام دهد تا شما را متقاعد کند که به آیفون 14 ارتقا دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *