ترکیب بندی یکی از ایده های اساسی در عکاسی است که پشت همه هنرها نیز می باشد. برای مثال عکاسی، نقاشی ، طراحی گرافیکی و…
این کلمه ( منظور کلمه ترکیب بندی می باشد ) به تنهایی توصیف کننده این است که چگونه همه چیز از کوچک گرفته تا بزرگ با هم هماهنگ می شود. اما یکی از اشتباهات عکاسان این است که ترکیب بندی را اغلب نادیده می گیرند و در عکس گرفتن از ان خیلی کم و یا گاها اصلا استفاده نمی کنند.
ترکیب بندی در عکاسی چیست؟
عکاسان در هر سطحی از خیلی پیشرفته گرفته تا کسانی که بسیار مبتدی هستند تمایل دارند ابتدا نگران تجهیزات خود باشند. مانند دوربین ها، لنزها، تنظیمات نورپردازی، ژست مدل ها و … می توان گفت همه چیز جز ترکیب بندی عکاسی برای انها مهم است.
و با این حال، ترکیب بندی چیزی است که تصویر ها را گرد هم می آورد.
ترکیب عکاسی چیزی است که باعث می شود که یک عکس خوب گرفته شود و ان را از یک عکس فوری و بدون دقت بالا جدا می کند و ان را تبدیل به یک عکس حرفه ای می کند. «قوانین» ترکیب بندی خاصی وجود دارد که باید هنگام ثبت یک تصویر یا صحنه، یاد بگیرید و ان را در نظر بگیرید.
متاسفان در خیلی شرایط این قوانین به ماهیت دوم تبدیل خواهند شد. شما حتی به ترکیب فکر نمی کنید. شما فقط عکاسی خواهید کرد و این یکی از اشتباهات رایج عکاسی است.
اما در حال حاضر، راهنمای ما را بخوانید، یادداشت برداری کنید، و سپس به محیط عکاسی خود بروید و این قوانین ترکیب را اعمال کنید. مطمئن باشید که عکسی که می گیرید یکی از بهترین عکس هایتان خواهد بود.
5 مورد از قانون هایی که اگر بیش از حد از ان استفاده شود جلوه بدی به عکس می دهد
انواع مختلفی از ترکیب وجود دارد. دانستن اینکه چه زمانی از هر کدام برای افزایش سطح علاقه تصویر خود استفاده کنید، ممکن است دشوار باشد.
گاهی اوقات عکاسان از یک قانون خاص ترکیب بندی بیش از حد استفاده می کنند زیرا دانش محدودی و نچندان زیادی در مورد امکانات دارند.
سایر قوانین ترکیب بندی مورد استفاده بیش از حد قرار می گیرند، زیرا عکاسان نمی دانند چگونه از آنها استفاده کنند.
یکی از این قوانین ترکیب بندی که بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته و مورد استفاده قرار گرفته است، قانون یک سوم می باشد.
نکته بسیار مهم این است که قانون یک سوم قرار دادن سوژه به گوشه های تصویر است، نه در مرکز.
هنگام استفاده از این قانون، باید به سبک و محتوای خود فکر کنید.
باید به تکرار و به تصویر کشیدن مفهوم یا پیام شما کمک کند. اگر اینطور نیست، برخلاف تصویر کار می کند. و باعث می شود که عکس شما حالت جذاب و خیره کننده ای نداشته باشد.
قوانین اساسی ترکیب
چگونه از خطوط چشم (eye- lines) برای تأثیرگذاری بیشتر بر روی بینندگان خود استفاده کنید
هر عکسی که از فرد یا افرادی گرفته می شود دارای خطوط چشمی یا همان ( eye-lines ) هستند.مگر اینکه عاشق ترکیب گیوتین باشید (بدون سر)، در غیر این صورت خطوط چشم خواهید داشت.
این دقیقا جایی است که سوژه شما به دنبال آن است. می تواند به سمت دوربین و بیننده و یا نقاط دیگر باشد.
همچنین ممکن است برای شخص یا سوژه دیگری در کادر باشد. برخی شما را از چارچوب خارج می کنند.
چشم هایی که در یک تصویر نقطه ای هستند می توان گفت که شروع ما هستند. سپس خط چشم آنها را دنبال می کنیم تا روی آن چه تمرکز دارند برسیم.
نحوه انتخاب قرار دادن Horizon در ترکیب عکاسی
افق مهم است. در سطح دریا، 86 مایل تا افق فاصله دارد.
جایی است که آسمان و زمین همیشه به هم می رسند و در اطراف شماست.
بنابراین، این خط غالب را در کادر خود کجا قرار می دهید؟ خوب، بسیاری از مردم یک تصویر 50/50 می گیرند و خط را در مرکز تصویر قرار می دهند.
این برای هیچ کدام از دو نیمه اهمیتی قائل نیست.
ممکن است متقارن باشد. با این حال چیزی جز احساس دو تصویر به هم چسبیده به شما نمی دهد.
قانون یک سوم چیست؟ (و نحوه استفاده از آن در عکس ها!)
قانون یک سوم یکی از ضروری ترین قوانین ترکیب بندی در عکاسی است. وقتی شروع به عکس گرفتن می کنید، خیلی زود با این قانون آشنا می شوید.
قانون یک سوم قاب را با دو خط عمودی و دو خط افقی تقسیم می کند. چهار خط در چهار نقطه قطع می شوند. برای ایجاد یک عکس جذاب، باید نقاط مورد علاقه خود را در اطراف این نقاط قرار دهید.
حداکثر استفاده از خط، شکل و فرم
پس از گرفتن عکس های زیاد، متوجه خواهید شد که هر نقطه دارای خطوط، اشکال و فرم هایی است. برخی از تصاویر بیشتر از بقیه خواهند بود.
به عنوان عکاسانی که تشنه ترکیب بندی هستند، می توانیم از این موارد به نفع خود استفاده کنیم.
خطوط لبه های یک موضوع یا یک شی هستند که مرزهای بین دو یا چند مورد مختلف را نشان می دهند.
آنها همچنین برای هدایت چشم بیننده عمل می کنند. شکل چیزی است که به شی شخصیت می بخشد.
ممکن است 2 بعدی باشد. با این حال، فرم همان چیزی است که با استفاده از سایه ها یا پرسپکتیو، آن را سه بعدی جلوه می دهد.
نحوه استفاده از مثلث ها در ترکیب بندی عکاسی
مثلث ها اشکال بسیار مهمی هستند. به اهرام برای قدرت و قوی بودنشان نگاه کنید. شما همچنین آنها را در هر چیزی که می بینید و قصد عکاسی دارید پیدا خواهید کرد.
آنها قدرتمند هستند زیرا تکنیک های خطوط و مسیرها را ترکیب می کنند. آنها به بیننده احساس ثبات می دهند. یا حتی بی ثباتی.
این مثلث ها می توانند قانون خطوط پیشرو را در بر گیرند. آنها با علاقه به سمت بخشی از تصویر اشاره می کنند.
مثلث های ضمنی همان چیزی است که شما متداول ترین آن ها را خواهید یافت. خطوط به جای یک مثلث دقیق، یک شکل ضمنی را تشکیل می دهند.
استفاده از وزن بصری در عکس های شما
وزن بصری یک تصویر بیشتر از مجموع اجزای آن است. هر سوژه یا شی دارای وزنی است که در عکس های آنها قابل مشاهده است.
با درک وزن اجسام، می توانید بر آنها کنترل داشته باشید. چشم ها وزن های بصری بسیار قوی را در تصاویر ایجاد می کنند.
آنها جایی هستند که ما بیشترین توجه خود را در آن معطوف می کنیم.
کم کردن چشم ها در یک تصویر برای کاهش توجه و تمرکز بینندگان شما یک صحنه است.
تعادل در ترکیب عکس
متعادل کردن یک تصویر یک شروع عالی برای یک ترکیب بندی موفق است. تقارن می تواند روشی موثر برای نشان دادن یک صحنه متعادل باشد.
از راست به چپ همانطور که در یک صحنه معماری دیده می شود، یا از بالا به پایین که در یک بازتاب می بینید. هر دو برای جلب توجه شما به تصویر قدرتمند هستند.
قرارگیری، اندازه و وزن بصری اشیا در صحنه در ایجاد تعادل مهم است. برعکس آن نیز می تواند کارساز باشد.
عدم تعادل یک صحنه به عمد می تواند باعث تنش شود. بیننده شما را وادار می کند که تصویر را برای درک یا معنی بیشتر جستجو کند.
«نقطه واحد» بسیار مهم در ترکیب بندی
یک مکان عالی برای شروع با ترکیب بندی، تمرکز بر گرفتن یک سوژه است.
این به شما کمک می کند تا روی یک موضوع یا مورد تمرکز کنید. و هرگونه ترتیبات مزاحم یا پیچیده را فراموش کنید.
یک نقطه منفرد یک صحنه ساده را از بین می برد و به منطقه ای که فاقد آن است علاقه می بخشد.
آنچه شما از داشتن یک نقطه می خواهید به دیدگاه خودتان و آنچه در دسترس شما است باز می گردد.
عکاسی پرتره نمونه بارز این ترکیب بندی تک نقطه ای است.
حتی می تواند در کنار قانون یک سوم کار کند و صورت را به سمت گوشه های تصویر قرار دهد.
نحوه استفاده از نقاط کانونی در ترکیب بندی عکاسی
انتخاب نقطه فوکوس مناسب برای ترکیب بندی در عکاسی بسیار مهم است. نقطه فوکوس مناسب به انتقال پیامی که می خواهید با عکاسی خود بگویید کمک می کند. و به بیننده در درک آن کمک می کند.
قبل از آزمایش نقاط فوکوس برای بهبود ترکیب بندی عکاسی، باید بخش فنی را درک کنید.
شما باید یاد بگیرید که چگونه یک نقطه فوکوس را با دوربین خود انتخاب کنید. و همچنین تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در حالت دستی عکس بگیرید یا در یکی از حالت های فوکوس خودکار.
ترکیب بندی عکاسی از شکل به زمین
شکل به زمین یکی از ترکیب بندی ها است. که می توانیم از آن برای تمایز بین دو رنگ متضاد یا تضاد عکس استفاده کنیم.
این یک تکنیک عالی برای جدا کردن سوژه از پس زمینه آن است.
یک عکس باید به خوبی “خوانده” شود. منظور از خوانده شدن این است که به خوبی ان عکس برای ما توضیح داده شود و ما ان عکس را کامل درک کنیم. ما اغلب متوجه می شویم که ساده ترین تصاویر بهترین چیز ها را برای فهمیدن و درک دارند.
این شکل از ترکیب بندی، تصویربرداری از یک سوژه به گونه ای است که بیشترین توجه را به آن ها می دهد.
اگر بخواهید از یک سگ سفید در برف عکس بگیرید، برای بیننده دشوار است که تمرکز خود را روی حیوان قرار دهد.
استفاده از نسبت طلایی برای شروع سریع عکس های خود
نسبت طلایی یک راهنمای ترکیب است. گاهی اوقات به آن مارپیچ فیبوناچی، مارپیچ طلایی، شبکه فی ( phi)یا میانگین طلایی می گویند.
این کمک می کند تا چشم بیننده در کل عکس هدایت شود و منجر به تصاویر جذاب تر شود.
این بر اساس مارپیچ هایی است که در طبیعت از DNA تا امواج دیده می شود. نسبت 1.618 به 1 است.
با دو تکه، اگر یکی را به اندازه 1.618 برابر شی دیگر بسازید، جفت آن ها چشم نواز خواهند بود.
مارپیچ طلایی پیشنهاد می کند که سوژه را روی کوچکترین جعبه در آن مارپیچ قرار دهید.
سایر قسمت های برجسته تصویر را تا جایی که ممکن است روی منحنی باقی مانده قرار دهید. این موضوع منجر می شود که چشم بیننده از طریق تصویر هدایت شود.
نحوه استفاده از مثلث طلایی در ترکیب بندی عکاسی
قانون طلایی دیگری در مورد ترکیب بندی در عکاسی وجود دارد: مثلث طلایی این یک نوع قانون یک سوم است.
به جای استفاده از خطوط عمودی و افقی، از خطوط مورب برای تقسیم کادر خود استفاده کنید. به این ترتیب می توانید حس پویایی بیشتری به عکس های خود اضافه کنید.
همانطور که از نام آن پیداست، شما از مثلث ها به جای جعبه های مستطیلی استفاده می کنید. مثلث طلایی یک قانون ترکیب بندی عالی برای استفاده برای پرتره ها و عکس هایی با منظره جاده ها یا کوه ها است.
نکات خلاقانه برای استفاده از تکرار و الگو در عکاسی
وقتی شروع به جستجوی الگوها و تکرار انها کردید، شروع به دیدن آنها در همه جا خواهید کرد. اگر به اندازه کافی نزدیک باشید یا به اندازه کافی دور باشید که بتوانید آنها را ببینید، در هر صورت هر چیزی یک الگو دارد.
بهترین عکاسان خیابانی در تشخیص (و اغلب از بین بردن) الگوها مهارت دارند. آنها می توانند هم ساخته دست بشر و هم طبیعی باشند.
عکاسی معماری یک سبک عالی برای یافتن الگوهای هندسی کامل است. پیدا کردن الگوها و نشان دادن آنها به خودی خود یک چالش سخت محسوب می شود.
قاب های طبیعی برای ترکیب بندی بهتر عکس
کادربندی طبیعی یک ابزار ترکیبی ارزشمند در موجودی هر عکاسی است.
در یک عکس با سرعت و کارایی چشم بیننده را به مرکز مورد نظر هدایت می کند.
آنها همچنین روایت و عمق تصویر را اضافه می کنند و توجه بیننده را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند.
قابها به هر کجا که نگاه میکنیم وجود دارند، و عکاسی با دوربین و استفاده از یک قاب از قبل وجود داشته است.
این ترکیب توجه شما را به داخل جلب می کند. اینجاست که جالب ترین سوژه ها نهفته شده است.
چگونه برای ترکیب بندی بهتر عکاسی، کادر را پر کنید
در اینجا ما به شما خواهیم گفت در عکاسی، “قاب” صحنه مستطیلی است که دوربین شما را می گیرد. پر کردن کادر به این معنی است که سوژه شما بخش بزرگی از عکس را اشغال می کند.
عکاسان مبتدی و تازه کار اغلب فضای زیادی را در اطراف سوژه های خود باقی می گذارند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها برای نزدیکتر شدن به سوژه خود خجالتی هستند. اما اگر می خواهید قاب را پر کنید باید این کار را انجام دهید.
به یاد داشته باشید که رابرت کاپا، عکاس خبری بزرگ چه گفت:
“اگر تصاویر شما به اندازه کافی خوب نیستند، به ای خاطر است که اندازه کافی به سوژه نزدیک نیستید.”
نحوه استفاده از تقارن در ترکیب بندی عکاسی
تقارن برای چشم انسان جذاب است. ما به سمت این عیوب بصری مانند مورچه به قند جذب می شویم.
آرامشی که در این تصاویر وجود دارد. در اصل می توان گفت که آنها خلق و خوی صلح آمیز و آرامی را ارائه می دهند. برای پرتره، ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برای مناظر، آنها به خوبی کار می کنند.
چند قانون مهم در ترکیب بندی در عکاسی
قبلاً در بالا چند قانون ترکیب بندی را مورد بحث قرار دادیم. اما موارد بیشتری وجود دارد که به شما در بهبود تصاویر نهایی کمک می کند.
برای مثال می توانید از قانون شانس استفاده کنید. بنا به دلایلی، افرادی هستند که تعداد فرد سوژه را جذاب تر از تعداد زوج سوژه می دانند. سه عدد جادویی است، اما پنج و هفت نیز به خوبی کار می کنند.
یا می توانید فضای منفی را آزمایش کنید. فضای بین یا اطراف سوژه هاست. فضای منفی می تواند مقیاس را برجسته کند یا احساسات را بیان کند. بنابراین، پر کردن کادر تنها گزینه هنگام نوشتن عکس نیست.
خطوط
نحوه استفاده از خطوط پیشرو
خطوط پیشرو به عنوان ابزار چیدمان یکی از مواردی است که بیشتر مورد استفاده عکاسان قرار می گیرد. آنها ترکیبات عکاسی بسیار مهمی هستند.
آنها را در همه جا پیدا خواهید کرد زیرا از دست دادن آنها بسیار دشوار است.
این خطوط توجه را به یک سوژه یا صحنه جلب می کند. یک خط پیشرو می تواند یک مسیر یا یک جاده باشد که ما را به دوردست ها هدایت می کند.
اما این خطوط بیننده را به کجا می کشاند؟ آنها باید شما را به جالب ترین قسمت تصویر برسانند. به موضوعات، سناریوها یا چیزی خاص.
خطوط همگرا
ما به خطوط در مقالات قبلی پرداختیم. آنهایی که چشمان شما را به ناحیه جالبی از تصویرتان یا لبه های اشیاء درون کادر هدایت می کنند.
این خطوط همگرا به نوارهایی که در کنار تصویر قرار دارند نگاه می کنند. آنها به نقطه ای ختم می شوند، که بسیار دورتر هستند.
در تصاویر خیابانی، آنها همراه با تصویر به صورت افقی اجرا می شوند. در معماری، آنها را به صورت عمودی خواهید یافت.
یک راه عالی برای نشان دادن عمق در تصاویر دو بعدی، استفاده از این خطوط همگرا است.
حتی بهتر است اگر بتوانید خطوط زیادی را که به یک شی اشاره می کنند ثبت کنید.
چگونه استفاده از خطوط افقی ترکیب بندی شما را تقویت می کند
خطوط افقی به هر کجا که نگاه می کنیم وجود دارد. آنها اساس بسیاری از قوانین ترکیبی را تشکیل می دهند. این یک راه عالی برای گروه بندی با بسیاری از موضوعات دیگر است.
این موضوع کمک می کند که به صحنه یک مکان یا منطقه ای جهت بدهید. آنها همچنین تصوری از ثبات را به تصویر ارائه می دهند زیرا به موازات زمینی که ما روی آن ایستاده ایم قرار می گیرد.
یک خط افقی به خودی خود می تواند خسته کننده باشد، به خصوص زمانی که شکسته نشود. افق یک مثال کامل است.
با این حال، وقتی آن را با پیش زمینه ای قطع میکنیم، میتوان به آن جذابیت اضافه کرد.
چگونه خطوط عمودی می توانند ترکیب ما را بهبود بخشند
خطوط عمودی به اندازه خطوط افقی مهم نیستند. با این حال آنها هنوز هم ابزار ترکیبی خوبی هستند.
چشم های ما بیشتر به خطوط افقی عادت دارند که از چپ به راست حرکت می کنند. این در نحوه خواندن و نگاه ما به صحنه هایی که به ما ارائه می شود مشخص است.
خطوط عمودی در ستایش خطوط افقی عالی هستند. آنها کنتراست را به صحنه اضافه می کنند.
نکته قابل ذکر ما در اینجا این است که اگر روی خطوط عمودی تمرکز می کنید، در جهت عمودی عکس بگیرید.
این به شما کمک می کند آن خطوط و اهمیت شی را منتقل کنید.
رفع خطاهای ترکیب بندی
4 مشکلات ترکیبی رایج
اشکال مختلفی از ترکیب عکاسی برای انتخاب وجود دارد. انتخاب درست سخت است. هر صحنه به چیز خاصی نیاز دارد.
برخی از قوانین برای برخی حوزه ها مناسب هستند، اما خوب ست بدانید که برخی دیگر مناسب نیستند. این موضوع یکی از بزرگترین مشکلاتی است که به نظر می رسد مردم در ارتباط با تصاویر وزنی با ان دچار می شوند.
مبتدی ها تمایل دارند هر دو طرف را امتحان کنند و وزن کنند. متوجه خواهید شد که این سبک ترکیب بندی به نفع هیچ یک از طرفین نیست. بنابراین از تصویر کم می شود.
ترکیب عکاسی از غذا
10 تکنیک ضروری ترکیب بندی عکاسی از غذا
عکاسی از غذا آسان است. دوربین یا آیفون خود را برمیدارید و از غذای روزانه میبرید. این درست است و اینستاگرام در حال حاضر میلیون ها تصویر از این موضوعات را دارد.
برای ساختن یک شاهکار عکاسی، باید در مورد خطوط، بافت ها و رنگ ها اطلاعات داشته باشید. این سه ابزار بخشی از یک سیستم بزرگتر ترکیب عکاسی هستند.
با در نظر گرفتن زاویه و جهت گرفتن غذا، می توانید خطوط را در عکس خود بگنجانید.
یک خط یک عنصر اساسی از ترکیب، و همچنین قدرتمند است. آنها این پتانسیل را دارند که چشمان شما را به قسمت های مهم عکس هدایت کنند.
این موارد میتوانند طبیعی باشند، مثلاً یک صفحه را دنبال کنند یا در تصویر با پایهها ایجاد شوند.
ترکیب عکاسی معماری
10 نکته ترکیب بندی برای عکاسی معماری بهتر
ثبت تصویر معماری به مجموعه متفاوتی از مهارتهای ترکیببندی عکاسی نیاز دارد. ساختمان ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. ترکیب در این زمینه کلیدی است.
اگر از پایین به بالا عکاسی کنید، برخی ساختمانها خط مقدم هستند. خطوط همگرا در آسمان ناپدید می شوند و چشم شما را به سمت استفاده هوشمندانه از فضای منفی سوق می دهند.
یکی از مهم ترین نکات در مورد آنچه که باید به آن توجه کنید، ثبت جزئیات است. از نزدیک به ساختمان نگاه کنید و به شکلی که اکثر مردم نمیبینند.
عکاسی خیابانی
نکته ای برای ترکیب بندی عکاسی خیابانی
در مورد اینکه چه چیزی باعث می شود یک عکس کار کند، عکاسی خیابانی تفاوتی ندارد.
چه افراد و چه ساختمانها، ترکیب عکاسی ریشه یک عکس عالی است.
یکی از نکاتی که می توانیم به شما ارائه دهیم استفاده از الگوها است. ما به عنوان انسان، الگوها را شناسایی می کنیم.
چشم ما به سمت آنها کشیده می شود. این نیمی از پیروزی است.
نکته مهم این است که الگوها در همه جا وجود دارند و در انواع و اقسام اندازه ها و شکل ها می توان انها را یافت کرد.
ماهیت تکراری آنها به عکاسی خیابانی شما افزوده میشود.
نحوه استفاده از فضای منفی در عکاسی برای تصاویر قدرتمندتر
فضای منفی به ناحیه ای اشاره دارد که سوژه(های) تصویر شما را احاطه کرده است. تکنیک استفاده از فضای منفی در مورد ایجاد تعادل مناسب است.
در اینجا، شما در رابطه بین موضوع(ها) و پس زمینه تمرکز می کنید. می توانید تقریباً احساس کنید که پس زمینه در حال عقب نشینی است.
فضای مثبت به موضوعات اولیه یک عکس اشاره دارد. فضای مثبت و منفی می توانند به خوبی با هم در تبادل باشند.
عکاسی از سفر
8 تکنیک ترکیب بندی عکاسی برای بهبود عکس های سفر شما
عکاسی سفر ترکیبی از عکاسی مستند، خیابانی و منظره است. در این میان، پرتره و معماری را نیز خواهید یافت.
تکنیک های ترکیب بندی وجود دارد که با همه این عناصر مطابقت دارد. یکی از بهترین راه ها این است که دیدگاه خود را تغییر دهید.
بلند شوید و به پایین نگاه کنید یا از پایین شروع کنید و به بالا نگاه کنید. ممکن است این عکس ها بهترین تصاویر سفر شما باشند.
ترکیب عکاسی منظره
13 نکته برای ترکیب بهتر منظره که باید بدانید
منظره ای خیره کننده پیدا می کنید، ساعت ها پیاده روی می کنید، عکس بگیرید. اما عکس ها به اندازه واقعیت چشمگیر به نظر نمی رسد.
این یک مشکل رایج است و ممکن است یک راه حل سریع وجود داشته باشد. ابتدا به ترکیب خود فکر کنید، سپس به تمام تنظیمات دیگر فکر کنید.
تغییر در ترکیب بندی شما ممکن است به تبدیل آن صحنه به چیزی زیبا کمک کند.
ترکیب عکاسی مد و فشن
10 نکته ترکیب بندی برای عکاسی مد و فشن بهتر
همه ژانرها و رشته های عکاسی از ترکیب بندی مناسب بهره می برند. ترفند این است که آزمایش کنید و موارد مناسب برای صحنه را پیدا کنید.
این موضوع برای عکاسی مد و فشن نیز صادق است. همه اینها به حال و هوا و مفهوم پشت تصویر بستگی دارد.
شما آزاد هستید که هر دستورالعمل ترکیبی را دنبال کنید یا آن را زیر پا بگذارید. تا زمانی که سوژه جالب باشد، می توانید آنها را درست در مرکز صحنه قرار دهید.
ترکیب عکاسی خانوادگی
به همراه نکته ای برای ترکیب بندی برای پرتره های خانوادگی
شما بهترین ها را از پرتره های خانوادگی خود می خواهید. آنها برای شما، یکی از اعضای گسترده خانواده یا یک مشتری خواهند بود.
قوانین ترکیب بندی به شما کمک می کند تا به تصاویر خیره کننده ای برسید که همه از آنها راضی خواهند بود. و شما به عنوان عکاس به ان افتخار خواهید کرد.
نکات ترکیبی وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند. به عنوان مثال، همه چیز نباید در کادر باشد. شما می توانید کودکی را در حال دویدن دور پاهای والدین خود بگیرید.
ترکیب بندی عکاسی نجومی
نکته ای که باید در مورد ترکیب بندی عکاسی نجومی بدانید
شاید فکر کنید که عکاسی نجومی نیازی به ترکیب بندی ندارد. گرفتن عکس از آسمان علاقه کافی است.
چگونه می توانید یک دسته از نورهای کوچک را در دریای تاریکی در یک ترکیب قرار دهید؟ ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم چگونه.
آسمان بیش از چند جرقه را در خود جای داده است. راه شیری، خوشههای نور و حتی سیارات را خواهید یافت.
ترکیب عکاسی بی جان
8 نکته ترکیبی از طبیعت بی جان برای عکاسان
پیروی از قانون یک سوم یا نسبت طلایی ممکن است برای مناظر شگفت انگیز باشد. اما در مورد عکاسی از طبیعت بیجان چطور؟
رویکردهای مختلفی در این زمینه وجود دارد. البته می توانید از دیگران استفاده کنید. اما موارد موجود در لیست ما را نیز امتحان کنید.
به عنوان مثال، استفاده از مواد همپوشانی باعث ایجاد عمق در صحنه شما می شود. این یک کیفیت سه بعدی و واقعی را به تصاویر شما می آورد.
ترکیب بندی حرفه ای در عکاسی
آلفرد آیزنشتات
آلفرد آیزنشتات در طول جنگ جهانی دوم عکاس بود. او برای نسخه اولیه آسوشیتدپرس کار کرد، سپس به کار با مجله تایم ادامه داد.
آثار او به خاطر تمام ساخته هایی که استفاده کرده مورد نقد قرار گرفته است. او از تکنیکهای ترکیببندی هیجانانگیزی استفاده کرد که باعث شد تصاویرش آنطور که آیزنشتاد میخواست چشم بیننده را به خود جلب کند.
هانری کارتیه برسون
هانری کارتیه برسون عکاس فرانسوی بود. او پیشگام ژانر عکاسی خیابانی بود. نگاه او به عکاسی لحظه ای تعیین کننده بود.
یک نکته عالی که میتوانیم از برسون بگیریم این است که سعی کنیم شباهتی را در تصویر خود پیدا کنیم.
سعی کنید ترکیبی را ثبت کنید که تکرار می شود. یا جایی که پیش زمینه پس زمینه را کپی می کند.
مورب های مثال در اینجا از چپ به راست می روند. این همان روشی است که چشمان ما (غربی) روی یک تصویر یا متن حرکت می کنند.
از بین بردن قاب و بدنه
چگونه در ترکیب بندی قانون شکنی کنیم و نتایج خلاق و جذابی ایجاد کنیم
آنها ممکن است مانند قوانین به نظر برسند، و، ما حتی آنها را قوانین می نامیم. اما این ترکیبات بیشتر شبیه دستورالعمل هستند.
برخی از این ایده ها و مفاهیم بیش از 2000 سال است که وجود دارند. رسانه نقاشی به ایجاد و قالبگیری دیگر اشکال ترکیببندی کمک کرد.
برخی دیگر مدرن ترند، برداشتی جدید از ایدئولوژی قدیمی و قابل توصیف.
البته، اگر از طریق دوربین کج عکاسی کنید، به مشکل نخواهید خورد. در این صورت ترکیب وجود ندارد.
ما از اینها برای کمک به ایجاد بهترین عکس ممکن استفاده می کنیم. برویید بیرون و عکاسی کنید، چک کنید و دوباره عکاسی کنید.
نحوه استفاده از ترکیب مرکزی
یک ترکیب مرکزی می تواند به خوبی کار کند. این موضوع کمک می کند تا سوژه را منزوی کنید و از فضای منفی اطراف آنها استفاده کنید.
همه چشم ها از لبه ها به سوژه در مرکز می روند.
این نیز اهمیت را از پس زمینه می گیرد. سوژه در مرکز را قدرتمندتر می کند.
شما همچنین سوژه یا شی را به صورت متقارن نشان می دهید که به اندازه کافی قدرتمند است.
12 ایده ترکیب بندی غیرمعمول و جالب
مهمترین چیز این است که از خلاقیت خود استفاده کنید. به این ترتیب مرزهای میدان عکاسی را پشت سر می گذارید.
همچنین این چیزی است که پیام شما را به بیرون منتقل می کند. فقط یک “تو” وجود دارد و هیچکس مانند تو وجود ندارد. شما مجموع تمام تجربیات خود هستید.
خلاقیت بسیار مهمتر از ترکیب بندی است، بنابراین بیشتر روی آن تمرکز کنید. ترکیب عکاسی بعدا می آید.
این ایده های ترکیب غیر معمول را بررسی کنید تا الهام بگیرید و سبک خود را پیدا کنید.
کلام اخر
رعایت ترکیب بندی برای تبدیل شدن به یک عکاس موفق ضروری است. همه می توانند قسمت فنی را یاد بگیرند و دکمه شاتر را فشار دهند. اما برای تبدیل عکس های شما به هنر، یک ترکیب بندی عالی لازم است.