آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

راهنمای نهایی برای عکاسی ماکرو

macro silo 2

عکاسی ماکرو همه چیز در مورد بزرگتر جلوه دادن وسایل کوچک از زندگی است. هر چیزی از حشرات گرفته تا گل‌ها و گیاهان می‌تواند به کانون عکس‌های شما تبدیل شود.

در ادامه با ما باشید تا هر آنچه باید در مورد عکاسی ماکرو بدانید را مرور کنیم!

macro photography

عکاسی ماکرو از دانه ای که روی گل صورتی نشسته است

عکاسی ماکرو چیست؟

عکاسی ماکرو یک نوع عکاسی چالش برانگیز برای پیگیری است. شما باید با عمق میدان بسیار کم و سرعت شاتر طولانی کار کنید. شما همچنین خواهید دید که مجبور هستید در فضاهای تنگ کار می کنید. باید توجه شما به جزئیات بسیار زیاد باشد و باید مقدار بی پایانی صبر داشته باشید. ناگفته نماند که سوژه های شما ممکن است سعی کنند پرواز کنند یا دور شوند!

راهنمای ما تمام اطلاعاتی را دارد که به شما کمک می کند عکاسی از چیزهای کوچک را شروع کنید. اگر از قبل با ماکرو نیز آشنا هستید، به شما کمک می کند تا مهارت های خود را بهبود ببخشید.

ماکرو در مقابل کلوزآپ عکاسی از نمای نزدیک

اگرچه برخی افراد اینها را یکسان یا حداقل مشابه می دانند، اما تفاوت هایی وجود دارد.

  • عکاسی ماکرو گرفتن چیزی کوچک است و بزرگتر از زندگی به نظر می رسد.
  • عکاسی کلوزآپ به سوژه ای خاص نزدیک تر می شود. اینها می توانند گل باشند از آنها برای پر کردن قاب استفاده کنید. این مقاله به عمق زیادی در مورد این موضوع می پردازد.
macro photography micromacroclose

یک عکس ماکرو از نزدیک یک زنبور روی یک گل

درک عمق میدان

عمق میدان یکی از مهمترین زمینه های عکاسی است. آن را نادیده نگیرید زیرا بر نوع دوربین انتخابی شما (برش در مقابل فول فریم) و لنزهای انتخابی شما تأثیر می گذارد. در ابتدایی ترین حالت، عمق میدان مقدار هر صحنه ای است که در فوکوس قرار می دهید. این چیزی است که توسط دیافراگم تنظیم می شود. اما فاصله و فاصله کانونی نیز نقش مهمی دارند.

Depth.of .field .mishra.straw .flowers

نمای نزدیک از گل های بنفش گل های پیش زمینه در کانون توجه قرار دارند. پس زمینه باغ تار است. تنظیمات: 400 میلی متر، 1/400 ثانیه در f/5.6.

photography macro flash butterfly

عکس ماکرو از یک پروانه قهوه ای روی یک گیاه قرمز

تجهیزات دوربین

وقتی صحبت از ماکرو به میان می آید، تجهیزات دوربین مورد نیاز شما می تواند کاملاً متفاوت از سایر زمینه ها باشد. تنظیماتی که برای عکاسی از مناظر، مردم، خیابان‌ها یا حتی ستاره‌ها استفاده می‌کنید، اینجا کار نمی‌کند.

اکثر عکاسان ماکرو از دوربین DSLR استفاده می کنند و این دوربین همه کاره ترین است. دوربین های بدون آینه نیز امکان پذیر است. حتی برای عکاسی ماکرو مدل‌های نقطه‌ای و عکاسی خاصی وجود دارد.

ما روی دوربین‌های DSLR تمرکز می‌کنیم، اما احتمالات دیگر را نیز بررسی می‌کنیم.

بهترین دوربین عکاسی ماکرو

وقتی صحبت از عکاسی ماکرو به میان می آید، به جای خود دوربین، اهمیت به لنز می افتد. این بدان معنا نیست که دوربینی که استفاده می کنید مهم نیست. دوربین در واقع می تواند بر انتخاب لنز شما تأثیر بگذارد. با این حال، می توان یک عکس ماکرو را با یک دوربین نقطه و عکاسی با لنز ثابت گرفت.

اما فقط تا زمانی که بتواند حداقل نسبت اندازه واقعی سوژه 1:1 را تولید کند. این همان چیزی است که یک تصویر را به یک تصویر عکاسی ماکرو تبدیل می کند تا یک نمای نزدیک. دوربین‌های DSLR، بدون آینه و عکاسی نقطه‌ای همگی برای عکاسی از این دنیای ماکرو امکان‌پذیر هستند.

macro camera photographing4

نمای نزدیک از یک عکاسی که یک دوربین ماکرو در دست دارد و از یک پروانه عکس می گیرد

احتمال زیادی وجود دارد که از قبل تجهیزات زیادی برای شروع در اختیار داشته باشید. اغلب، فقط به چند لوازم جانبی ارزان قیمت نیاز دارید و آماده عکاسی ماکرو هستید.

5B8A7194

عکس ماکرو از گل بنفش

نحوه استفاده از bellows ماکرو برای عکاسی از نزدیک

استفاده از bellows ماکرو یک راه قدیمی اما موثر برای گرفتن تصاویر ماکرو عالی است. این لوازم جانبی را می‌توان با قیمت بسیار ارزان آنلاین پیدا کرد.

fotodiox bellows

bellows ماکرو

یکی دیگر از راه‌های ارزان‌قیمت برای عکاسی از دنیای ماکرو، استفاده از فیلترهای نزدیک یا دیوپتر است.  مزیت این موارد این است که محدود به دوربین های با لنز قابل تعویض نیستند. می توانید با هر دوربینی که نخ فیلتر روی لنز دارد از فیلتر ماکرو استفاده کنید. با یک لوازم جانبی گیره ای ارزان، حتی می توانید آن را روی لنزهایی که نخ ندارند نیز استفاده کنید.

macro filters ring light

دوربینی با فیلتر ماکرو نصب شده که از یک گل عکس می گیرد.

ریل ماکرو فوکوس چیست (و نحوه استفاده از آن!)

ریل های فوکوس می تواند عکاسی ماکرو شما را بسیار آسان تر کند. آنها کنترل دقیق تری نسبت به حلقه فوکوس روی دوربین به شما می دهند. تنها چیزی که برای کار کردن آنها نیاز دارید یک سه پایه محکم است.

macro focusing rail 2 e1573216099909

یک ریل فوکوس ماکرو

5 گام برای درک عامل کراپ

سنسور برش یکی از مواردی است که در انتخاب دوربین شما می تواند بر عکاسی ماکرو شما تأثیر بگذارد. اگر دوربین شما به جای سنسور فول فریم، سنسور برش دارد، می‌توانید به سوژه خود نزدیک‌تر شوید. مصالحه در اینجا این است که میزان نوری که حسگر شما می گیرد را کاهش می دهد. لنزهای فول فریم در دوربین‌های کراپ سنسور بر فاصله کانونی لنز تأثیر می‌گذارند. بنابراین صحنه شما به شدت بزرگ شده است.

اگر بخواهید از Canon EF 100mm f/2.8L IS USM در دوربینی با سنسور برش استفاده کنید، فاصله کانونی را 1.6 برابر می کند. این فاصله کانونی 100 میلی متری را مجبور می کند که مانند 160 میلی متر رفتار کند. این به نوبه خود شما را به موضوع خود نزدیکتر می کند. و همچنین شما را از خرج کردن پول زیادی برای یک لنز تله فوتو جدید باز می دارد.

macro photography crop

صحنه رودخانه ای که تفاوت بین سنسور فول فریم و برش را نشان می دهد

توصیه های برتر لنز عکاسی ماکرو

لنز مهم ترین چیزی است که هنگام کار با عکاسی ماکرو باید در نظر بگیرید. این انتخاب بستگی به نوع عکاسی نزدیک شما دارد. اگر در حال شروع هستید، انتخاب یک لنز ماکرو عمومی محل خوبی برای شروع است. این به شما زمان می دهد تا قبل از رفتن به لنز ماکرو اختصاصی به این سبک جدید عادت کنید.

گروهی از لنزهای ماکرو مختلف

لوازم جانبی مورد نیاز شما به موضوع شما بستگی دارد. بسیاری از لوازم جانبی عکاسی ماکرو موجود است. همه اینها به شما کمک می کند از همه سبک های عکس های ماکرو بهترین بهره را ببرید. لوله های اکستنشن و آداپتورها می توانند بسیار مفید باشند. اما تجهیزات دیگر نیز ممکن است مفید باشند. اینها ممکن است شامل مواردی باشد که به شما کمک می کند موضوعات خود را به درستی مرتب کنید. موچین ها، برس ها و ریل های فوکوس باید به خوبی در نظر گرفته شوند. باید با بسیاری از لوازم جانبی که می توانید برای بهبود عکاسی ماکرو خود استفاده کنید آشنا شوید. سودمندی آنها به زودی آشکار خواهد شد. شما تعجب خواهید کرد که چگونه بدون آنها کار کردید.

  • نوار لغزنده ای که برای عکاسی ماکرو استفاده می شود
  • سه پایه برای عکاسی از غذا و ماکرو

سه پایه دوربین شما را ثابت نگه می دارد و لرزش را کاهش می دهد. آنها همچنین تصاویر هوایی و از بالا به پایین را که اغلب می بینید به شما می دهند. یک سه پایه عالی مکانی امن برای نگه داشتن دوربین شما در حالی است که ساعت ها صرف ترتیب دادن یک صحنه می کنید. و تضمین می کند که دیدگاه تغییر نمی کند. داشتن سه پایه به شما امکان می دهد از فوکوس دستی استفاده کنید تا مطمئن شوید که نقطه کانونی را در جایی که می خواهید داشته باشید. این برای انباشتن تصاویر ضروری است.

macro photography accessories

food photograhy tripod.jpg

سه پایه عکاسی ماکرو

 

چگونه لایت باکس عکاسی یا خیمه عکس خود را بسازید

اگر ترجیح می دهید به راحتی در خانه خود عکاسی ماکرو کنید، ما یک ایده برای شما داریم. لایت باکس یک راه عالی برای نور دادن به اجسام کوچک تا متوسط ​​است. این دستگاه به شما امکان می دهد از یک سوژه در فضای سفید عکس بگیرید. این یادآور عکاسی محصول است. این یک راه عالی برای کاهش و حذف پس‌زمینه‌ها یا پیش‌زمینه‌های حواس‌پرت کننده است.

ساختن یکی از این لایت‌باکس‌ها و یا خرید خیمه عکاسی کار سختی نیست و باعث هزینه های بالا نمی‌شود. از امروز شروع کنید و عکاسی ماکرو خود را ساده کنید.

macro photography diy light box tutorial 11 1

مجموعه ای برای عکسبرداری از یک محصول با جعبه نور

نحوه استفاده از حلقه های معکوس لنز برای عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو می تواند یک سرگرمی گران قیمت باشد. لنز ماکرو Canon EF 100mm f/2.8L IS USM ارزان قیمت است. به خصوص اگر قصد ندارید زیاد از آن استفاده کنید. لنزهای تخصصی نیکون هم همینطور. برای کسانی که بیشتر به DIY فکر می کنند، امکانات دیگری نیز وجود دارد. حلقه های معکوس لنز فقط یکی از راه هایی است که می توانید عکاسی ماکرو بگیرید. به خصوص بدون خرج کردن کلان. بزرگترین بخش این روش این است که شما در حال حاضر 95٪ از همه چیزهایی را که نیاز دارید دارید. برای اتصال قسمت جلویی لنز به بدنه دوربین فقط به یک حلقه نیاز دارید. ارزان، شاد و بسیار موثر.

macro photography reversing rings

دوربین DSLR نیکون با لنز معکوس برای عکاسی ماکرو

نحوه استفاده از اکستنشن تیوب برای عکاسی نزدیک tubes اکستنشن دومین روشی هستند که می توانید برای ثبت تصاویر ماکرو عالی استفاده کنید. این لوله های اکستنشن لنزهایی را که قبلاً دارید گسترش می دهند. معمولاً آنها در سه اندازه مختلف می آیند. 7، 14 و 28 میلی متر. آنها را می توان به راحتی روی هم قرار داد و لنز شما را حداکثر تا 49 میلی متر افزایش داد. اگر احساس علاقه دارید، می توانید به دنبال tubes اکستنشن با کنتاکت های دیجیتالی نیز باشید. یا چند فیلتر نمای نزدیک دریافت کنید.

لوله های اکستنشن به لنز شما اجازه می دهند همچنان با دوربین شما ارتباط برقرار کند. آنها تنظیمات و قابلیت های فوکوس خودکار را حفظ می کنند.

macro photography extension tubes

یک DSLR و tubes توسعه ماکرو

8 بهترین نکته برای عکاسی ماکرو فلش

با استفاده از نور بیشتر و با کیفیت بهتر، بازی خود را در عکاسی ماکرو تقویت کنید.

photography macro flash abstract bubble

چگونه یک پخش کننده فلش DIY آسان برای عکاسی ماکرو بسازیم
آیا می خواهید از فلاش موجود خود استفاده کنید، اما نمی توانید دیفیوزر تهیه کنید؟ دیگه نگران نباش در این مقاله، شما را تحت پوشش قرار داده ایم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه به سرعت یک پخش کننده فلاش DIY را از مواد ارزان قیمت خانگی مونتاژ کنید. به این ترتیب، می توانید از فلاش داخلی یا خارجی خود برای عکاسی ماکرو استفاده کنید.

با استفاده از این ابزار زشت و ارزان، نور خوب، نرم و پراکنده ای را در سوژه ماکرو خود دریافت خواهید کرد. حتی ممکن است نحوه رویکرد شما به عکاسی ماکرو و DIY را تغییر دهد.

diy flash diffuser 3

یک دوربین DSLR مجهز به یک دیفیوزر ماکرو DIY

بهترین لنز ماکرو برای عکاسی آیفون چیست؟

با دور شدن از دوربین های بزرگ و سنگین، وقت آن رسیده است که با آیفون خود عکاسی ماکرو انجام دهید.

macro iphone olloclip

گوشی هوشمندی که عکس های ماکرو می گیرد

تکنیک های عکاسی ماکرو
چه طور باید شروع کرد
دوربین خود را انتخاب کنید، روی لنزها قرار بگیرید و در مورد منطقه ای که می خواهید عکاسی کنید تصمیم بگیرید. اکنون زمان شروع است. صرف نظر از اینکه سوزه حشرات باشند یا غذا، هر سبکی به تمرین و صبر بستگی دارد.

aaron burden 71492

عکسی از یک دانه برف از نمای نزدیک

تنظیمات داخل دوربین

یکی از مهم ترین فاکتورهای عکاسی ماکرو “دیافراگم” است. این به شما امکان کنترل نور و عمق میدان را می دهد. داشتن دیافراگم کم به شما امکان کنترل بیشتر روی سرعت شاتر را می دهد. این برای اجسام متحرک مانند حشرات بسیار مفید است.

macro photography incamera

استفاده از عکس سنجاقک برای نشان دادن تفاوت عمق میدان بین دو f/stop مختلف.

10 نکته برای عکاسی ماکرو آیفون

عکاسی ماکرو فقط برای دوربین های DSLR نیست. شما به راحتی می توانید تصاویر ماکرو را با دوربین آیفون خود ثبت کنید. مزیت این است که این دوربینی است که احتمال بیشتری وجود دارد که همراه خود داشته باشید. تنها چیزی که نیاز دارید یک لنز ماکرو به همراه چند نکته است. خوشبختانه ما تمام نکات مورد نیاز شما را داریم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لنز آیفون را پیدا کنید و مقاله ما را در اینجا بخوانید.

Macro iPhone Photography Photographing Flowers

10 ایده عکاسی ماکرو که می توانید امروز امتحان کنید

زمان عکاسی ماکرو می تواند، یک ایده دلهره آور باشد! هر فصل عناصر خاص خود را دارد که برای عکاسی شما مفید خواهد بود.

michael fertig 2429

نمای نزدیک از یک قارچ در کف جنگل

لنزهای ماکرو فقط برای عکاسی از خزنده ها از نزدیک نیستند. آنها برای بسیاری از زمینه های عکاسی دیگر مفید هستند. این لنزها تقریباً برای هر چیزی عالی هستند. تنها تفاوت بین لنز ماکرو و لنز تله فوتو معمولی فاصله فوکوس کوتاه است. لنز ماکرو Canon EF 100mm f/2.8L IS USM دارای حداقل فاصله فوکوس 30 سانتی متر است. بنابراین، اگر قصد دارید روی یک لنز ماکرو سرمایه گذاری کنید، بدانید که می توانید از آن برای سایر زمینه های عکاسی استفاده کنید.

macro photography 1

تصویری از یک عکاس که تصاویر ماکرو از گل ها را ثبت می کند

هر چیزی که می توانید عکس بگیرید می تواند یک تصویر ماکرو باشد. فقط باید به خلاقیت خود اجازه بدید و دنیا رو به روشی متفاوت ببینید. تا جایی که می توانید به آیتم ها نزدیک شوید تا تغییرات چشم انداز را ببینید. این امکان وجود دارد که ایده ها و خلاقیت های جدیدی متولد شود و چیزی به وجود بیاید

macro photography ideas

تصویر ماکرو از اسباب بازی های کوچک

چگونه بهترین نور را برای عکاسی ماکرو دریافت کنیم؟

چه در حال عکاسی از غذا یا حشرات باشید، تصویر شما به نور اضافی نیاز دارد. از آنجایی که از دیافراگم های باز و فواصل کانونی زیاد استفاده می کنید، نور محیط کافی نخواهد بود. اینها می توانند به شکل نور طبیعی باشند که با یک بازتابنده یا از یک واحد خارجی مانند فلاش یا فلاش حلقه استفاده می شود.

macro photography on a budget

عکس ماکرو از دانه های قهوه

نحوه استفاده از Focus Stacking در عکاسی ماکرو

انباشتن فوکوس بخش عمده ای از عکاسی ماکرو است. ممکن است برای موضوعی که می‌گیرید یک ضرورت باشد. با گرفتن سوژه بسیار نزدیک، به نور بیشتری نیاز دارید. برای استفاده از نور، به دیافراگم باز نیاز دارید. دیافراگم باز به شما عمق میدان بسیار کمی می دهد، یعنی همه سوژه شما در فوکوس نیست. با انباشتن فوکوس، می توانید تصاویر زیادی از نقاط کانونی مختلف بگیرید. دوختن آنها به هم سوژه ای را در فوکوس به شما می دهد.

Focus stacking macro autorevinuse

یک دوربین DSLR که از یک گل عکس ماکرو می گیرد

گل ها یکی از بهترین سوژه ها برای عکاسی ماکرو هستند. آنها نه تنها هنگام عکسبرداری نسبتاً ثابت می مانند، بلکه در همه اشکال، اندازه ها و رنگ ها نیز موجود هستند. با گرفتن آنها به روشی کلان، می توانید چیزی واقعا جالب و حتی انتزاعی ایجاد کنید. ساده ترین نکته در اینجا این است که شما واقعا باید مطمئن شوید که بخشی از گل در فوکوس است.

گرفتن یک سوژه از نزدیک و از دست دادن فوکوس آسان است. ممکن است تا زمانی که به صفحه نمایش رایانه خود در خانه نرسیده اید، واضح نباشد. پس خیلی دیر است

flower photography tips close up

نمای نزدیک از یک گل قرمز و نارنجی

نحوه گرفتن عکس های خارق العاده از گل و حشرات

ما به عکس های ماکرو گل‌ها نگاه کردیم و عکاسی ماکرو حشرات در حال افت جایگاه است. البته ترکیب آنها عکاسی ماکرو بسیار جالبی را ایجاد می کند. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که شما با یک موضوع ثابت و یک موضوع فعال کار می کنید. بهتر است گل را بچینید و بعداً برای حشره برنامه ریزی کنید.

insect and flower macro photography e1570630711526

نمای نزدیک یک زنبور عسل در مرکز یک گل

چگونه از پروانه های زیبا عکاسی کنیم

عکاسی با پروانه با تلاش برای یافتن پروانه هایی که می خواهید عکاسی کنید شروع می شود. سپس، از عکاسی ماکرو استفاده می کنیم تا مطمئن شویم که تمام جزئیات زیبا را در صحنه گنجانده ایم. با استفاده از این زمینه، باید به تنظیمات مورد نظر خود فکر کنید، چگونه پروانه ها را مجذوب کنید و چگونه آنها را وحشت زده نکنید.

butterfly photography blue macro photography

یک پروانه آبی بزرگ و زیبا روی یک برگ

عکاسی ماکرو از گل

یکی از ساده‌ترین بخش‌های عکاسی ماکرو برای شروع با گیاهان و گل‌ها. آنها نیازی به آشپزی مانند عکاسی از غذا ندارند. و آنها مانند حشرات هوش ندارند که بترسند و یا حرکت کنند. با چند قانون ساده ترکیب بندی، می توانید نتایج عالی به دست آورید. چیزی که باید به آن فکر کنید حرکت است.

macro Photography flowers

نمای نزدیک از شکوفه های گیلاس

با عکاسی خلاقانه از دانه های برف، بلوز زمستانی را شکست دهید دانه های برف یکی از زیباترین ساخته های طبیعت است. آنها بسته به محل زندگی شما چندان رایج نیستند و هر کدام به اندازه اثر انگشت منحصر به فرد هستند. گرفتن آنها دقیقاً آسان نیست، اما همه این نکات سوژه جالبی را ایجاد می کنند. یکی که بینندگان را شگفت‌زده می‌کند و آنها را وادار می‌کند فکر کنند که چگونه این کار را انجام داده‌اید.

می‌توانید از این تصاویر به‌عنوان تصاویر هنری دیواری کمیاب استفاده کنید یا می‌توانند یک کارت فصلی باشند. برای تولد حتی کریسمس.

snowflake photography cover macro photographyدانه های برف

نکاتی برای گرفتن عکس های زیبای سنجاقک

سنجاقک ها سوژه های بسیار جالبی برای عکاسی ماکرو هستند. یکی از مزایای استفاده از آنها به عنوان سوژه این است که به ندرت ضبط می شوند. در مورد حشرات، سنجاقک موجود بسیار جالب و زیبایی است. ترسناک تر از عنکبوت، به شما امکان می دهد برای مدت طولانی تری بیرون بمانید و از آنها عکاسی کنید.

dragonfly pictures head

نمای نزدیک از صورت سنجاقک

عکاسی ماکرو از حشرات

دنیای جالب حشرات یکی از محبوب ترین مناطق برای عکاسی با استفاده از عکاسی ماکرو است. این منطقه ما را مجذوب خود می کند. این اجازه می دهد تا از این موجودات بسیار کوچک عکس گرفته و بزرگ شوند. آنها به هیولاهای بزرگ رمان های فانتزی تبدیل می شوند. این منطقه همچنین یکی از سخت ترین و زمان برترین مناطق برای عکاسی است. شما به این موجودات وابسته هستید که چه زمانی چه کاری را که می خواهند انجام دهند.

macro photography insects

نمای نزدیک از حشره ای که روی شاخه نشسته است

با 5 ایده انتزاعی عکاسی ماکرو خلاق شوید

با هر نوع عکاسی انتزاعی، به دنبال خلق چیزی جالب و خلاق هستید. این می تواند یک چالش باشد زیرا شما از چیزهایی استفاده خواهید کرد که ممکن است همیشه ببینیم. عکاسی ماکرو تفاوتی ندارد. همچنین بر مواردی مانند بافت، ترکیب و نور تمرکز دارد. در عین حال، باید به طور کامل از عمق میدان بسیار کم استفاده کنید.

thomas millot 329785

چگونه از چشم ها عکس های ماکرو شگفت انگیزی بگیریم هیچ زمینه ای بیشتر از عکاسی چشم ماکرو وجود ندارد. این رشته تلفیقی از عکاسی منظره، Astro و انتزاعی است. در مورد عکاسی ماکرو، این زمینه به هیچ وجه آسان نیست. این پروژه کوچک و سریعی نیست که در اوقات فراغت خود انجام دهید.

با این حال جالب است. مقاله ما نگاهی اجمالی به آنچه که با گذشت زمان، صبر و تمرین امکان پذیر است را به شما نشان می دهد.

macro eye photography 4

تصویر عکاسی ماکرو از یک چشم

با عکاسی از نزدیک و ماکرو از غذا خلاقیت به خرج دهید عکاسی از غذا در مورد نمایش خلاقیت های آشپزخانه است. معمولاً این مرحله نهایی است که می بینیم، جایی که آماده سازی و ارائه با هم ترکیب می شوند تا هماهنگی پیدا کنند. عکاسی ماکرو با تمرکز بر روی غذا همه چیز در مورد جزئیات، بافت ها و اشکال است. به طور مستقیم به مواد تشکیل دهنده نگاه می کند. یا شاید بخش کوچکی از محصول نهایی به جای سبک.

این مقاله نگاهی عمیق و عالی به نحوه برخورد با غذا به عنوان یک سوژه و عکاسی از آن با موفقیت بزرگ می دهد!

Close Up and Macro Food Photography 7

تصویر ماکرو ریشه زنجبیل

نحوه عکاسی خلاقانه ماکرو و برگ نزدیک

عکاسی از برگ ممکن است محدود کننده به نظر برسد، اما یک ژانر بسیار خلاقانه است. می توانید از عکاسی ماکرو برای تأکید بر زیبایی برگ های ساده استفاده کنید.

leaf photography different coloured leaves

طیف رنگ های مختلف برگ

ترکیب بندی

هنگام عکاسی از هر موضوعی قوانین ترکیب بندی متفاوتی وجود دارد. عکاسی ماکرو تفاوتی ندارد. گرفتن موجودات زنده در فضای باز به چیز خاصی نیاز دارد. گذاشتن فضا در مقابل چشمان موجود می تواند بسیار جذاب باشد. فضای منفی یا “خالی” به شما کمک می کند تا چشمان شما را به آنچه در تصویر مهم است مجذوب کند. نگاه کردن سوژه به نزدیکترین لبه فریم ناخوشایند است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا در مورد نحوه کادربندی سوژه‌های خود به بهترین شکل، بینشی به شما بدهد.

macro silo 2

تصویر از یک قورباغه سبز روی یک برگ

مفهوم وزن ترکیبی قوانین عکاسی

مفهوم وزن ترکیبی به عناصر بصری تصویر شما اشاره دارد. می توانید از آن برای ایجاد تعادل در عکاسی ماکرو خود استفاده کنید. این چیزی است که برای کمک به ایجاد تصاویر بصری جذاب باید به آن توجه کرد. ما از وزن به دلیل ابزار قدرتمند ترکیب آن استفاده می کنیم. اجسام مختلف، رنگ ها، تاریکی و اندازه آنها درجات مختلفی از اهمیت در یک تصویر دارند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه از تصاویر خود، این وزن باید متعادل باشد. استفاده از دو یا چند شی می تواند هارمونی بصری ایجاد کند و در زمان های دیگر تمرکز روی یک موضوع می تواند بهترین نتیجه را به شما بدهد.

macro silo 1

تصویری از ویرایش عکاسی ماکرو

وزن ترکیبی در عکاسی از فلور

چگونه خطوط مورب جهت و پویایی را به عکس های شما اضافه می کنند خطوط مورب مقادیر ترکیبی هستند که می توانند حرکت را به شکل ظریفی به تصویر اضافه کنند. یا به یک تصویر مسطح در غیر این صورت عمق دهید. آنها می توانند با قاب های عکس رابطه داشته باشند. آنها به جلب توجه بیننده به سمت جالب ترین قسمت تصویر کمک می کنند.

macro photography compositionalweight

عکاسی ماکرو پس از پردازش

نحوه پردازش عکاسی ماکرو برای نتایج خیره کننده هنگامی که با عکاسی ماکرو کار می کنید، مهم است که از ابزارهایی استفاده کنید که به شما کمک می کنند بهترین نتیجه را از کار خود ببرید. Adobe Photoshop و Lightroom استانداردهای صنعتی هستند. آنها به شما کمک می کنند تا بیشترین بهره را از کار خود ببرید.

حتی ممکن است مجبور شوید نرم افزار Raw را مرور کنید. این نرم افزار کمک می کند تا جزئیات را در سایه ها نشان داده و آن هایلایت ها را بی صدا کنید. در اینجا یک نگاه بسیار دقیق از ابتدا تا انتها آورده شده است. در اینجا می‌توانیم ببینیم که چگونه یک عکاس حشرات انتخاب‌های پس از پردازش خود را انجام می‌دهد.

process macro lightroom 1

Focus Stacking چیست و چگونه از آن به درستی استفاده کنیم

Focus stacking ابزاری عالی برای استفاده در عکاسی از اشیاء ماکرو است. این تکنیک به ویژه برای کوچکترین موضوعات مفید است. با توجه به اندازه سوژه، فاصله کانونی زیاد و فاصله نزدیک، عمق میدان شما بسیار کم خواهد بود. انباشته شدن فوکوس به ایجاد یک wid کمک می کند ایده اصلی این است که شما چندین عکس بگیرید. هر عکس روی قسمت متفاوتی از سوژه، در عمق میدان کم تمرکز می کند. سپس اینها لایه لایه می شوند یا روی هم چیده می شوند تا نتیجه نهایی تمرکز همه جانبه را به شما بدهد.

macro photography stacking

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *