نرم افزار

بهترین نرم افزار ویرایش عکس در سال 2022

best photo editing software leaves bokeh

تعیین بهترین نرم افزار ویرایش عکس به معنای شناسایی برنامه ای نیست که بیشترین ویژگی ها را دارد یا با ارزان ترین قیمت در دسترس است. بلکه در مورد یافتن نرم افزاری است که نیازهای شما را برآورده می کند و آنچه را که می خواهید انجام می دهد.

اگر یک عکاس معمولی هستید که از ایجاد تغییرات جزئی در عکس‌های فوری موبایل لذت می‌برید، بهترین برنامه ویرایش برای شما بسیار متفاوت از یک حرفه‌ای با تجربه است که از طریق عکاسی امرار معاش می‌کند. مرتب کردن همه برنامه‌ها و برنامه‌های موجود می‌تواند دشوار باشد، اما این فهرست که شامل 10 گزینه برتر بازار در سال 2022 است به شما کمک می‌کند ویرایشگر عکسی را انتخاب کنید که مناسب شماست.

best photo editing software leaves bokeh

با نرم افزار مناسب ویرایش عکس، می توانید روی تصاویر خود معجزه کنید. من تصویر بالا را در فتوشاپ تغییر دادم تا رنگ ها درست به نظر برسند و در عین حال بسیاری از نقاط و نواقص را از بین ببرم.

نحوه انتخاب بهترین برنامه ویرایش عکس

همانطور که از میان گزینه های ویرایش بی شماری که در دسترس شماست مرتب می کنید، چند معیار کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

اگر مبتدی هستید، توصیه می‌کنم سهولت استفاده را به لیستی از ویژگی‌های مورد نظرتان قرار دهید. به دنبال گزینه‌هایی باشید که ارزان هستند و به شما امکان می‌دهند عکسی را باز کنید، برخی ویرایش‌های سریع انجام دهید و به روز خود بازگردید. اما در جستجوی ارزان ترین برنامه غرق نشوید.

منظره ویرایش مملو از برنامه‌های رایگان یا کم‌هزینه متروکه است که منفجر شدند و سپس به سرعت خاموش شدند و لشگری از عکاسان ناامید را پشت سر گذاشتند.

اگر عکاس پیشرفته‌تری هستید، به دنبال نرم‌افزار ویرایش عکس باشید که چندین سال است که وجود دارد و دارای پایگاه گسترده‌ای از کاربران با جامعه آنلاین فعال است. و در حین تحقیق، YouTube را برای ویدیوهای آموزشی بررسی کنید و وب سایت توسعه دهنده را برای انجمن ها، سؤالات متداول و مطالب مشابه جستجو کنید. چنین مواردی نه تنها منبع ارزشمندی از اطلاعات و کمک هستند، بلکه شواهدی از یک اکوسیستم نرم افزاری قوی و تعهد توسعه دهنده هستند. اگر می خواهید زمان و پول خود را برای یادگیری و استفاده از یک برنامه سرمایه گذاری کنید، باید بدانید که در آینده طولانی خواهد بود.

1. Adobe Photoshop

best photo editing software photoshop

فتوشاپ همه چیزهایی را که هر ویرایشگر بخواهد دارد.

اگرچه این لیست از بهترین برنامه های ویرایش عکس به ترتیب خاصی ارائه نشده است، اما اگر پدربزرگ همه ویرایشگرهای عکس، Adobe Photoshop، را در بالای صفحه قرار ندهم، با احترامی کرده ام. نام اصلی آن مترادف با ویرایش تصویر است و بیش از 30 سال از اولین انتشار آن می گذرد، هیچ نشانه ای از کاهش سرعت آن دیده نمی شود. فتوشاپ بیش از هر نرم افزار ویرایش دیگری دارای ویژگی های بیشتری است. همچنین دارای مجموعه عظیمی از آموزش ها، فیلم ها، تابلوهای پیام، گروه های رسانه های اجتماعی، و حتی دوره های آموزشی در سطح کالج است که به شما کمک می کند تا مهارت های خود را ارتقا دهید.

در سال 2013، در یک اقدام بسیار بحث برانگیز، Adobe به یک مدل قیمت گذاری فقط اشتراک برای فتوشاپ روی آورد. این بدان معناست که عکاسان معمولی که می خواهند این برنامه را امتحان کنند دیگر نمی توانند یک بار خرید کنند، بلکه باید در پلتفرم Creative Cloud مشترک شوند. علاوه بر این، فتوشاپ در تلاش است تا بین پشتیبانی از کاربرانی که دهه‌ها از این برنامه استفاده کرده‌اند و افزودن ویژگی‌های جدیدی که با ویرایشگرهای تصویری سبک‌تر رقابت می‌کنند، فاصله بگیرد. نتیجه یک رابط کاربری است که برای عکاسان مبتدی یک آشفتگی ناامیدکننده گیج کننده از دکمه ها، منوها، لغزنده ها و گزینه ها است.

فتوشاپ برای افراد ضعیف نیست، اما برای کسانی که مایل به صرف زمان قابل توجهی برای یادگیری نحوه عملکرد آن هستند، پاداش آن ارزش تلاش را دارد.

نکات مثبت

  •  حجم عظیمی از آموزش ها و منابع، چه به صورت آنلاین و چه به صورت چاپی، برای کمک به یادگیری شما
  • قادر به انجام تقریبا هر نوع ویرایش عکس قابل تصور است

نکات منفی

  • مدل قیمت گذاری فقط با اشتراک
  • ویژگی های گسترده می تواند کاربران جدید را گیج کند
  • مراحل پیچیده

2. Affinity Photo

best photo editing software affinity photo

بسیاری از عکاسان با مجموعه قابلیت های Affinity Photo به خوبی کار می کنند.

عکاسان حرفه ای، آماتور و علاقه مندی که به یک ویرایشگر تصویر قوی با مجموعه ای از ویژگی های غنی نیاز دارند، نباید به Affinity Photo نگاه کنند. در حالی که لیست قابلیت های آن در مقایسه با ویرایشگرهایی مانند فتوشاپ و GIMP کاملاً جامع نیست، Affinity Photo می تواند به راحتی نیازهای اکثر افرادی را که نیاز به ویرایش عکس دارند اما به گرافیک های پیشرفته سه بعدی یا ترفندهای تقویت شده با هوش مصنوعی اهمیت نمی دهند، برآورده کند.

دارای گزینه های پردازش RAW پیشرفته است، از لایه های نامحدود پشتیبانی می کند و با سایر برنامه های Serif مانند Affinity Publisher و Affinity Design یکپارچه کار می کند تا یک راه حل کامل گردش کار ایجاد گرافیک انتها به انتها را به شما ارائه دهد.

من سال‌ها از کل مجموعه نرم‌افزار Serif استفاده کرده‌ام و آن را جایگزینی فوق‌العاده برای همتایان تجاری محبوب‌تر می‌دانم. در حالی که نیازهای ویرایش تصویر من به اندازه عکاسان حرفه ای تمام وقت پیشرفته نیست، هنوز با سناریویی مواجه نشده ام که Affinity Photo نتواند از عهده آن برآید. بهترین از همه، این است که به عنوان یک خرید یک بار – نه اشتراک – در دسترس است که باید به نفع بسیاری از عکاسان معمولی و علاقه مند باشد که نمی توانند کاملاً متعهد به هزینه های ماهانه یا سالانه نرم افزار باشند.

نکات مثبت

  • مجموعه ای غنی از ویژگی ها برای رسیدگی به نیازهای اکثر عکاسان
  • پشتیبانی از Wacom و تبلت های دیگر، که اغلب برای ویرایش دقیق و روتوش استفاده می شود
  • خرید یک بار به جای اشتراک

نکات منفی

  • به اندازه Adobe Photoshop جامع نیست

3. عکس Pixelmator

best photo editing software pixelmator photo 1

Pixelmator برای کاربران آیفون که می‌خواهند فراتر از قابلیت‌های اپلیکیشن دوربین داخلی حرکت کنند، عالی است.

علاقه مندان به عکاسی ممکن است از گنجاندن یک برنامه فقط برای موبایل در این لیست رد کنند، اما نمی توان از این واقعیت که آیفون یکی از محبوب ترین دوربین های جهان است، غافل شد. و Pixelmator Photo یک ویرایشگر تصویر با امکانات کامل و در کلاس دسکتاپ است که به کاربران آیفون این امکان را می‌دهد تا با قیمت بسیار مناسب ویرایش به سبک فتوشاپ را روی صفحه‌نمایش‌های کوچک انجام دهند.

تعیین انتظارات قبل از خرید Pixelmator Photo بسیار مهم است. این با فتوشاپ فاصله زیادی دارد، بنابراین انتظار یک مجموعه ویرایش فراتر از جامع را نداشته باشید با این حال هنوز ابزارهای زیادی برای علاقمندان و حتی عکاسان جدی دارد که می خواهند از تلفن همراه برای انجام ویرایش تصویر در سطح بالا استفاده کنند. مجموعه ویژگی های آن جایی بین Lightroom و Photoshop قرار می گیرد.

همچنین استفاده از آن بسیار آسان است و دارای یک کتابخانه غنی از آموزش ها و توضیحات است. Pixelmator Photo به هزینه اشتراک کمی نیاز دارد، اما برخلاف سایر برنامه‌های ویرایش موبایل، می‌توانید اشتراک مادام‌العمر را با کمتر از 60 دلار خریداری کنید.

نکات مثبت

  • ویرایش قدرتمند عکس را به تلفن های همراه می آورد
  • گزینه خرید یک بار برای کسانی که هزینه اشتراک نمی خواهند
  • الگوریتم های یادگیری ماشینی به بسیاری از کارهای ویرایشی کمک می کنند

نکات منفی

  • فقط آیفون، که کاربران اندروید را در سرما بیرون می‌گذارد
  • مجموعه ابزارهای مشابه Lightroom Mobile، بنابراین اگر قبلاً در لایت روم مشترک شده اید، Pixelmator Photo ممکن است ارزشش را نداشته باشد.
  • نسخه رایگان بسیار محدود است

4. GIMP

best photo editing software gimp

GIMP قدرتمند و تقریبا رایگان است.

برای عکاسانی که بودجه کمی دارند، انتخاب یک برنامه ویرایش بهتر از GIMP دشوار است. با وجود نام عجیب و غریب (که مخفف Gnu Image Manipulation Program) است، این برنامه مجموعه ای از ویژگی ها و گزینه هایی دارد که با بهترین قیمتی که هر کسی می تواند بخواهد ارائه می شود: اصلاً هیچ. (به عبارت دیگر، GIMP رایگان است!)

اما هزینه را با کیفیت قاطی نکنید. GIMP چیزهای زیادی برای جلب رضایت بیشتر عکاسان وجود دارد. در واقع، مجموعه ابزار آن به قدری غنی و گسترده است که می تواند به راحتی کاربران جدید را تحت تأثیر قرار دهد. اما برای کسانی که مایل به صرف زمان برای یادگیری نکات این برنامه هستند، نتایج چشمگیری به همراه خواهد داشت.

GIMP برای چندین دهه توسط اعضای جامعه منبع باز توسعه داده شده است، و در آن زمان، برای پاسخگویی به نیازهای عکاسان مدرن و در عین حال وفادار به ماموریت اصلی خود تکامل یافته است: ارائه مجموعه قدرتمندی از ابزارهای ویرایش به افراد با هر سطح مهارت. رابط مبتنی بر لایه برای کاربران قدیمی فتوشاپ احساس راحتی می‌کند و گزینه‌های ویرایش شامل براش‌ها، مسیرها، متن، تبدیل warp، ابزارهای مختلف انتخاب و موارد دیگر است.

در حالی که یادگیری GIMP بسیار دشوار است و برخی از اقدامات بسیار کندتر از آنچه انتظار دارید انجام می شود، شما نمی توانید به قیمت آن غلبه کنید این یکی از زمینه هایی است که GIMP تقریباً از هر برنامه دیگری در این لیست بالاتر است!

نکات مثبت

  • رایگان و در رایانه های مک، ویندوز و حتی لینوکس در دسترس است
  • مجموعه ای باورنکردنی از ویژگی های ویرایش، برای رقابت با اکثر ویرایشگرهای تصویر تجاری کافی است
  • منابع آنلاین گسترده برای کمک و پشتیبانی

نکات منفی

  • رابط کاربری تا حدودی پیچیده است و یادگیری آن به زمان نیاز دارد
  • برخی از اقدامات بسیار کند هستند، به خصوص در مقایسه با سایر اقدامات موجود در این لیست
  • بدون آموزش داخلی برای کمک به کاربران جدید

5. Photopea

best photo editing software photopea

Photopea در هر مرورگر وب کار می کند و دارای مجموعه ای از ابزارهای مفید است.

Photopea یکی از آن برنامه‌هایی است که تقریباً برای واقعی بودن آن خیلی خوب به نظر می‌رسد. این یک ویرایشگر تصویر با امکانات کامل است که بسیار شبیه فتوشاپ است، استفاده از آن مانند GIMP رایگان است، و انتخاب و یادگیری آن مانند Pixelmator نسبتا آسان است. همچنین مبتنی بر مرورگر است، به این معنی که هیچ نرم افزاری برای دانلود و نصب وجود ندارد. همه ابزارهای ویرایشی را دارد که عکاسان معمولی و علاقه مند ممکن است به آن نیاز داشته باشند، و با همه فرمت های رایج فایل از جمله PSD، SVG و TIFF کار می کند. شما حتی برای استفاده از آن نیازی به یک حساب کاربری ندارید، بنابراین با رفتن به وب سایت Photopea و آزمایش آن به معنای واقعی کلمه چیزی برای از دست دادن وجود ندارد.

گفته شد، Photopea با برخی از هشدارهای مهم همراه است. در حالی که استفاده از آن برای کسانی که قبلاً با ویرایشگرهای تصویر آشنایی دارند نسبتاً آسان است، دکمه‌ها، ابزارها و منوهای زیادی احتمالاً مبتدیان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. همچنین هیچ پشتیبانی از اشیاء سه بعدی وجود ندارد، و در حالی که Photopea از نقطه نظر فنی به طرز شگفت آوری چشمگیر است، بسیار کندتر از رقبا است. مسلما، این یک ویرایشگر تصویر رایگان است که می توانید از هر مرورگری استفاده کنید، اما انتظار عملکرد مشابه برنامه های دیگر را نداشته باشید.

نکات مثبت

  • مبتنی بر مرورگر، به این معنی که نیازی به نصب نرم افزار یا دانلود هیچ برنامه ای نخواهید داشت
  • از تمام ابزارهای رایج ویرایش تصویر و همچنین بسیاری از گزینه های پیشرفته پشتیبانی می کند
  • نسخه رایگان محدودیت های بسیار کمی دارد، در حالی که نسخه اشتراک قیمت مناسبی دارد و حتی شامل فضای ذخیره سازی ابری نیز می شود

نکات منفی

  • کندی نسبت به برنامه های اختصاصی مانند فتوشاپ و لومینار
  • هوش مصنوعی یا ابزارهای یادگیری ماشینی برای سرعت بخشیدن به گردش کار شما وجود ندارد
  • از نظر فنی امکان استفاده در تلفن همراه وجود دارد، اما من آن را توصیه نمی کنم

6. Pixlr E

best photo editing software

برای ویرایش در Pixlr E، تنها چیزی که نیاز دارید یک مرورگر وب و حس کنجکاوی و سرگرمی است.

Pixlr E یک ویرایشگر تصویر مبتنی بر مرورگر است که شبیه Photopea است، اگرچه فلسفه طراحی کمی متفاوت دارد. این برنامه مجموعه ای چشمگیر از ابزارها و گزینه ها را ارائه می دهد، اما رابط کاربری باید برای عکاسان معمولی و در پی سرگرمی نیز جذاب باشد.

شروع فوق العاده ساده است: فقط کافی است به وب سایت Pixlr بروید، روی گزینه «شروع یک پروژه ویرایش عکس» کلیک کنید، یک تصویر آپلود کنید و ویرایش خود را شروع کنید. هر کاری که انجام می‌دهید درست در پنجره مرورگر شما انجام می‌شود، به این معنی که هرگز نیازی به نگرانی در مورد نصب نرم‌افزار (اگرچه برنامه‌های آفلاین قابل دانلود در دسترس هستند) یا به‌روزرسانی برنامه‌ها نخواهید داشت.

مبادله سطح پایین تری از عملکرد و طراحی ساده تر در مقایسه با ضربه گیرهای سنگین در این لیست است. با این حال، Pixlr E یک گزینه قوی برای هر کسی است که به دنبال راه حل ویرایش قوی است که صدها دلار هزینه ندارد.

Pixlr E با گزینه‌های مختلف براش، گردش کار مبتنی بر لایه، ده‌ها فیلتر تصویر و حتی برخی از ابزارهای اولیه انیمیشن، احتمالاً تمام قدرتی را دارد که ممکن است برای انجام ویرایش تصویر به آن نیاز داشته باشید. اما برخی از گزینه‌های پیشرفته‌تر به اشتراک ماهانه یا سالانه پولی نیاز دارند، و در مقایسه با سایر برنامه‌های موجود در این فهرست، سطح یکسانی از گزینه‌های توسعه RAW عمیق را پیدا نخواهید کرد. فقدان گزینه‌های صادراتی نیز Pixlr E را عقب نگه می‌دارد اگرچه برای هرکسی که می‌خواهد یک ویرایشگر تصویری تأثیرگذار مبتنی بر مرورگر با ویژگی‌های بسیار و قیمت عالی داشته باشد، Pixlr E یک انتخاب عالی است.

نکات مثبت

  • شروع بسیار آسان، که موانع ورود مبتدیان و عکاسان جدید را کاهش می دهد
  • کاملاً مبتنی بر مرورگر، با برخی از برنامه‌های همراه آفلاین قابل دانلود
  • نسخه رایگان دارای انواع ابزارها و امکانات مفید است و نسخه پولی آن قیمت مناسبی دارد

نکات منفی

  • تنظیمات سفارشی سازی کمی برای بهینه سازی رابط به دلخواه شما
  • نسخه پولی به پشتیبانی ممتاز دسترسی دارد، در حالی که پشتیبانی نسخه رایگان محدود به اسناد آنلاین و جامعه نسبتاً کوچکی از کاربران Pixlr است.

7. Skylum Luminar

best photo editing software luminar edited

Luminar به شدت به فناوری هوش مصنوعی متکی است و نتایج خیره کننده است.

آه، لومینار. چه نفس تازه ای در میان دریایی از برنامه های بسیار مشابه ویرایش عکس! من از زمانی که شرکت مک‌فون نامگذاری شد از Skylum’s Luminar استفاده می‌کردم، و اگرچه این فنجان چای خاص من نیست، اما کاملاً سزاوار توجه جدی برای همه عکاسان (و مخصوصاً تصویرسازان مبتدی و در پی سرگرمی) است.

Luminar در طول سال ها به طور قابل توجهی تکامل یافته است و به عنوان یک افزونه برای Lightroom و Photoshop و همچنین یک برنامه مستقل کار می کند. همچنین به عنوان یک بار خرید در دسترس است، که آن را به یک جایگزین ایده آل برای فتوشاپ و سایر گزینه های فقط اشتراکی تبدیل می کند.

best photo editing software luminar original

این نسخه اصلی تصویر است که در بالای این بخش نشان داده شده است. Luminar با یک کلیک جایگزین آسمان شد!

راه‌حل‌های گردش کار و ابزارهای ویرایش Luminar بر حل مشکلات ویرایش با هوش مصنوعی متمرکز هستند، در مقابل ارائه ده‌ها ابزار جداگانه با کنترل سطح پیکسل به شما. این یک برنامه عالی برای کسانی است که امیدوارند پرتره ها را بهبود بخشند، آسمان را جایگزین کنند، پس زمینه ها را حذف و ویرایش کنند، یا حتی تاری پرتره را از طریق ابزارهای خودکار اضافه کنند، و لغزنده های این برنامه به شما امکان می دهد انواع پارامترها را تنظیم کنید. اگر می‌خواهید تصاویری عالی داشته باشید در حالی که به ابزارهای نرم‌افزاری اجازه می‌دهید بیشتر کارهای سنگین را انجام دهند بنابراین می‌توانید از میز خود دور شوید و دوباره از دوربین خود استفاده کنید Luminar یک انتخاب برجسته است.

نکات مثبت

  • مجموعه ای شگفت انگیز از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی برای بهبود سریع و آسان تصاویر شما
  • وارد کردن یک تصویر آسان، روی چند دکمه کلیک کنید و نتایج چشمگیر دریافت کنید
  • هر نوع ویرایش دارای فیلترهایی است که به شما امکان می دهد نتایج را مطابق میل خود تغییر دهید

نکات منفی

  • • گزینه خرید مستقل در دسترس است، اما توصیه می شود مشترک شوید و/یا افزونه های اضافی را خریداری کنید
  • بدون کنترل دقیق بر روی هر عنصر در تصاویر شما
  • گزینه های صادرات محدود

8. PhotoWorks

best photo editing software photoworks

مزیت بزرگ Photoworks قیمت آن است (به همراه مجموعه ای از ویژگی های ویرایش مفید).

در حالی که بسیاری از ویرایشگرهای تصویر در این لیست برای رایانه‌های مک و ویندوز در دسترس هستند، PhotoWorks تا حدودی منحصر به فرد است زیرا فقط برای ویندوز در دسترس است. این امر آن را در موقعیت منحصر به فردی در دنیای ویرایش قرار می دهد و اگر Dell، HP یا Lenovo را به اپل ترجیح می دهید، به یک ابزار نرم افزاری قدرتمند دسترسی دارید که می تواند به راحتی گردش کار عکاسی شما را بهبود بخشد. از نظر گزینه های ویرایش، PhotoWorks با Photoshop یا Pixelmator Photo برابری نمی کند، اما به طور قابل توجهی ارزان تر است، که برای بسیاری از افراد تفاوت زیادی ایجاد می کند.

PhotoWorks به جای داشتن پالت‌های بی‌پایان دکمه‌ها و ابزارها، رویکرد حداقلی‌تری دارد. هنگامی که یک تصویر را وارد می کنید، می توانید از لغزنده های سبک لایت روم برای تنظیم پارامترهای اساسی مانند نوردهی، کنتراست، اشباع و لرزش (همه این موارد بلافاصله برای کاربران لایت روم آشنا خواهند بود) استفاده کنید. همچنین می‌توانید از لغزنده‌ها برای تنظیم رنگ‌ها و وضوح استفاده کنید و از گزینه‌های یک کلیک برای حذف پس‌زمینه، ویرایش پرتره‌ها و موارد دیگر استفاده کنید. نتایج بسیار خوب هستند، به خصوص با توجه به حداقل زمان ویرایش مورد نیاز.

خط پایانی: PhotoWorks یک ویرایشگر تصویر چشمگیر است و نسخه اصلی آن تنها با قیمت 20 دلار در دسترس است (در حالی که گزینه های پیشرفته حدود 80 دلار قیمت دارد).

نکات مثبت

  • نسخه استاندارد قیمت بسیار مناسبی دارد و نیازهای بسیاری از عکاسان معمولی و علاقه مند را برآورده می کند.
  • دارای طیف گسترده ای از لغزنده های تنظیم علاوه بر ویرایش های خودکار
  • از افزودن آسان متن، واترمارک و لوگو پشتیبانی می کند

نکات منفی

  • ابزارهای ویرایش به ویژه در مقایسه با فتوشاپ جامع هستند
  • می تواند فایل های RAW را باز کند، اما گزینه های در حال توسعه می توانند بهتر باشند
  • ابزارهای حذف نویز نیاز به بهبود دارند

9. Corel PaintShop Pro

best photo editing software paintshop pro

Corel PaintShop Pro بیش از مدتی که بسیاری از عکاسان در قید حیات بوده‌اند، وجود داشته است و همچنان یک انتخاب ثابت در میان ویرایشگرهای تصویر است.

در حالی که Corel PaintShop Pro ممکن است به اندازه برخی از همتایان خود از تشخیص نام برخوردار نباشد، عکاسانی که از رایانه‌های ویندوزی استفاده می‌کنند و می‌خواهند یک ابزار نرم‌افزاری فوق‌العاده توانا برای رسیدگی به نیازهای ویرایش تصویر خود داشته باشند، بهتر است این برنامه را در نظر بگیرند. این یک تاریخ غنی است که به اوایل دهه 1990 باز می گردد، و توسعه دهندگان به جای اینکه اجازه دهند نرم افزار راکد بماند، به افزودن ویژگی های جدید برای رفع نیازهای عکاسان مدرن ادامه داده اند. نتیجه برنامه ای است که بیش از حد خود را در میان دریایی از رقبا حفظ می کند.

رابط کاربری تقریباً شبیه ملغمه ای از نرم افزارهای ویرایشی دیگر مانند Photoshop و Luminar است. دکمه ها و ابزارهای زیادی وجود دارد، از جمله قلم مو، برش، حذف چشم قرمز، ایجاد اشکال، کار با خطوط و متن و موارد دیگر. شما همچنین به لایه‌ها، ماسک‌ها، افکت‌ها و یک ابزار انتخاب قدرتمند دسترسی دارید که باعث می‌شود کاربران فتوشاپ احساس کنند که برای نرم‌افزار خود هزینه بیشتری پرداخت کرده‌اند.

افزوده‌های اخیر مبتنی بر هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد پس‌زمینه‌ها را حذف کنید، پرتره‌ها را روتوش کنید، و حتی عکس‌های قدیمی را با نتایج چشمگیر بازیابی کنید و در حالی که PaintShop pro ممکن است به اندازه برخی از همتایان خود قدرتمند یا قابل تنظیم نباشد، برای عکاسانی که می‌خواهند یک انتخاب عالی است. ویرایشگر قدرتمند بدون پرداخت هزینه برای اشتراک مکرر.

نکات مثبت

  • تعداد قابل توجهی از ابزارها و پیشرفت های خودکار که با نیازهای اکثر عکاسان مطابقت دارد.
  • از واردات RAW پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد در فرمت های مختلف صادر کنید.
  • فضاهای کاری متعدد به شما امکان می دهد محیط ویرایش را مطابق با ترجیحات فردی خود سفارشی کنید

نکات منفی

  • فقط ویندوز
  • می تواند به مرور زمان کند شود

10. Acorn

best photo editing software acorn

Acorn همه چیز را ساده و اساسی نگه می دارد. گاهی اوقات، این تنها چیزی است که نیاز دارید.

Acorn یک برنامه فقط برای مک است، و از برخی جهات، برای عکاسانی که از اشتراک های گران قیمت، بهبودهای خودکار در دست و ویرایشگرهای همه کاره که سعی در انجام آن دارند خسته شده اند، و تغییری تازه در سرعت میخواهند مناسب است. Acorn اساساً یک فتوشاپ است که به اصول اولیه محدود شده است البته با قیمت مناسب. تنها با 40 دلار، یک ویرایشگر تصویر مبتنی بر لایه با مجموعه ای مفید از ابزارها و افکت ها دریافت می کنید که می تواند عکاسی شما را بسیار دور ببرد.

گردش کار Acorn سریع و ساده است: برنامه را دانلود کنید، یک عکس باز کنید و به مسابقه بروید. شما می توانید انتخاب کنید، لایه ها را اضافه کنید، متن را وارد کنید، و از ده ها فیلتر استفاده کنید که عملکرد برنامه های بسیار گران تر را تقلید می کند. هیچ ویژگی هوش مصنوعی یا ویرایش مبتنی بر ابر پیدا نخواهید کرد، اما برنامه ای دریافت خواهید کرد که بیش از نیازهای مبتدیان را برآورده می کند و در عین حال گزینه هایی را ارائه می دهد که برای عکاسان پیشرفته تر جذاب است.

نکات مثبت

  • ساده و آسان برای استفاده
  • شامل رایج ترین ابزارها از ویرایشگرهای تصویر محبوب تر است
  • امکان ترکیبی از bitmap و ویرایش مبتنی بر برداری را فراهم می کند، که برای ویرایشگرهای تصویر که در طراحی گرافیک نیز مهارت دارند ایده آل است.

نکات منفی

  •  قیمت مشابه Affinity Photo اما با ویژگی های بسیار کمتر
  • فقط مک، بدون گزینه iPhone یا iPad
  • پشتیبانی محدود جامعه، عیب یابی را بسیار خسته کننده می کند

کدام برنامه ویرایش برای شما بهتر است؟

best photo editing software eye

هرکسی نیازهای متفاوتی دارد، اما در هر شرایطی که هستید، می‌توانید ویرایشگر تصویری را پیدا کنید که کاری را که می‌خواهید انجام دهد.

تشخیص بهترین برنامه ویرایش سخت است. به هر حال، هر عکاسی مجموعه ای از الزامات متفاوتی دارد! با این حال، سه گزینه برای عکاسان مبتدی، علاقه‌مند و پیشرفته وجود دارد که می‌توانم آنها را بدون تردید توصیه کنم:

مبتدیان

Pixlr E. استفاده از نسخه اصلی رایگان است، یک رابط کاربری ساده و جذاب ارائه می دهد و با هر مرورگر وب کار می کند (بنابراین هیچ برنامه ای برای نصب وجود ندارد). اگر می‌خواهید فراتر از عبور از فیلترها روی گوشی خود بروید، Pixlr E یک انتخاب عالی است.

علاقه مندان

Affinity Photo. این برنامه در طول دو سال گذشته واقعاً خودش را پیدا کرده است و هیچ نشانه ای از کند شدن نشان نداده است. دارای مجموعه ای عمیق از ابزارها، یک جامعه آنلاین قوی از کاربران است و به طور یکپارچه با سایر برنامه های Affinity ادغام می شود (در صورتی که بخواهید کارنامه خود را گسترش دهید).

پیشرفته

فتوشاپ. بله، به اشتراک نیاز دارد، اما شما در ازای پول خود پول زیادی دریافت می‌کنید و Adobe به افزودن پیشرفت‌های مفید به طور منظم ادامه می‌دهد. فتوشاپ سالهاست که استاندارد طلایی بوده و دلیل خوبی هم دارد. گاهی اوقات، محبوب ترین برنامه واقعا بهترین است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *