دسته‌بندی نشده

گوشی Sony Xperia 1 IV با زوم اپتیکال پیوسته و فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه

Cw7QoDCFW45DaviJUdEcc8 970 80.png

پرچمدار سونی اکسپریا 1 IV اولین فناوری زوم اپتیکال پیوسته را وارد دنیای گوشی های موبایل کرد.

Sony Xperia 1 III دارای بزرگنمایی پریسکوپ دو مرحله‌ای است که می‌تواند بین دو فاصله کانونی جابجا شود و یک سال بعد، پرچم‌دار 2022 Xperia 1 IV این قابلیت را به‌طور قابل توجهی ارتقا داده است. زوم اپتیکال پیوسته بین 85 تا 125 میلی‌متر را اضافه می‌کند که برای گوشی‌های هوشمند برای اولین بار در جهان است.

در برداشت اول، Xperia 1 IV تا حد زیادی شبیه به Xperia 1 III به نظر می رسد – جلو و عقب شیشه ای یک فریم فلزی دارند. این تلفن دارای دکمه شاتر چسبنده Xperia Pro-I است که برجسته کردن این خط همچنان برای علاقه مندان به دوربین عرضه می شود. علاوه بر این، یک جک هدفون وجود دارد، بنابراین سنت‌گرایان در سراسر صفحه باید خوشحال باشند.

این تلفن دارای مواد درجه یک – گوریلا گلس ویکتوس و فلز مات است. با وجود این، این یکی از سبک ترین پرچمداران موجود است که تنها 185 گرم وزن دارد. همچنین باریک است و نمایشگر با نسبت تصویر 21:9 موجود در کل سری Xperia 1 را به این سری باز می گرداند.

wmHAmjTopzJuewyzMVVGRW 970 80.png

در مورد فناوری صفحه نمایش، صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K با نرخ رفرش 120 هرتز و فناوری OLED است. آنچه در مورد Xperia 1 VI جالب است این واقعیت است که سونی روشنایی را تا 50 درصد افزایش داده است – یکی از مشکلاتی که ما با آخرین نسل از نمایشگرهای پرچمدار سونی داشتیم، مشکل دید در فضای باز و تایش نور آفتاب بود.

در مورد دوربین‌های Xperia 1 IV، از نظر فنی چهار دوربین در پشت وجود دارد، اگرچه یکی سنسور TOF است، بنابراین تنها سه دوربین عکس و فیلم می‌گیرند.

هر سه وضوح 12 مگاپیکسلی دارند و از سنسورهای تصویر خواندنی با سرعت بالا بهره می‌برند که فوکوس خودکار و ردیابی چشم را در زمان واقعی، حرکت آهسته سینمایی 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه، SteadyShot اپتیکال و محدوده دینامیکی برتر را امکان‌پذیر می‌کنند. چیزی که واقعاً قابل توجه است این واقعیت است که همه این ویژگی ها در دوربین های عریض، فوق عریض و تله فوتو قابل دسترسی هستند – باعث می شود دوربین های ثانویه کمتر از سایر گوشی ها احساس کنند. به نوبه خود، در حالی که قبلاً در تلفن هایی مانند OnePlus 9 Pro شاهد ضبط 120 فریم بر ثانیه 4K بودیم، هرگز در هر سه دوربین پشتی دیده نشده بود.

در بازترین زاویه یک دوربین اولترا واید 16 میلی‌متری (سنسور 1/2.5 اینچی)، یک دوربین اصلی 24 میلی‌متری (سنسور 1/1.7 اینچی) و محدوده تله فوتو بین 85-125 میلی‌متر (1/3.5) پیوسته است. سنسور – اینچی). سونی از سنسورهای دوربین کوچک‌تری در گوشی‌های خود نسبت به سایر پرچمداران مانند شیائومی 12 پرو بهره می‌برد، بنابراین ما انتظار مدیریت عمق و نویز در کلاس خود را نداریم. با این اوصاف، ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم چگونه خواندن پرسرعت سنسورها بر تصاویر در دنیای واقعی تأثیر می گذارد.

wG5kMXvjjVV97jzvESFFRk 970 80.png

همچنین شایان ذکر است که سونی بالاخره دوربین سلفی خود را ارتقا داده است. دوربین جلوی جدید با عرضه 1/4 اینچی بسیار متوسط ​​برای نسل‌های پرچم‌دار، وضوح تصویر را تا 12 مگاپیکسل و افزایش اندازه به 1/2.9 اینچ دریافت می‌کند.

Xperia 1 IV همچنین پخش زنده بهبود یافته را از طریق برنامه Video Pro ارائه می‌کند، به پخش‌کننده‌ها امکان کنترل دستی بر خروجی‌هایشان را می‌دهد و از پخش جریانی از دوربین سونی نیز با استفاده از اتصال 5G تلفن پشتیبانی می‌کند.

بقیه گوشی نیز پرچمدار هستند و برای بازی های موبایلی با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 بهینه شده اند، درست مانند شیائومی 12، و سونی نیز پخش زنده را به بازی ها معرفی می کند.

سرویس جدید Bravia Core سونی که به سخت افزار سونی امکان دسترسی به فیلم‌های سونی را می‌دهد، برای Xperia 1 IV نیز راه‌اندازی شده است، بنابراین می‌توانید فیلم‌های پرفروش را از جعبه دریافت کنید. و همچنین یک درایور بلندگوی استریو جدید وجود دارد که صدا را حدود 10٪ و باس را 50٪ بهبود می بخشد.

شیرین کننده نهایی موجود در Xperia 1 IV یک ویژگی جدید، Music Pro است. این برنامه راه حل صوتی که برای نوازندگان و هنرمندان صداگذار طراحی شده است و پردازش ابری را ارائه می دهد که نویز را کاهش می دهد. امتحان کردن با تلفن به مدت یک ماه رایگان است، پس از آن، باید یک اشتراک ماهانه پرداخت کنید.

به دنبال اپل و سامسونگ، سونی دوشاخه برق گوشی جدید Xperia خود را قطع کرده است و بسته بندی آن هیچ پلاستیکی ندارد. اگر جلوتر برویم، Xperia IV کابل USB-C را نیز از دست می‌دهد – چیزی که قبلاً ندیده‌ایم. نتیجه جعبه ای است که 50 درصد باریک تر است و 36 درصد کاهش CO2 در هر واحد دارد.

Xperia 1 IV که اکنون برای پیش‌سفارش در دسترس است و قیمت آن تأیید می‌شود، به نظر می‌رسد یکی از بهترین تلفن‌های دوربین دار با فناوری زوم نوآورانه و برگه مشخصات پرچمدار خود باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *