آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

راهنمای جامع عکاسی با سافت باکس (+ 6 تنظیم نور)

lazy

عکاسی سافت باکس باورنکردنی به نظر می رسد اما سافت باکس چیست؟ چه چیزی را ارائه می دهد؟ و چگونه می توان از آن برای عکس های خیره کننده استفاده کرد؟

در این مقاله، من هر آنچه را که باید در مورد سافت باکس ها بدانید، به اشتراک می گذارم، از جمله:

  • چرا سافت باکس ها برای عکس بسیار عالی هستند
  • نحوه استفاده از سافت باکس، حتی به عنوان یک مبتدی
  • نمونه های نورپردازی سافت باکس فراوان (با نمودارهای نورپردازی)

به این ترتیب، زمانی که مطالعه را تمام کردید، آماده خواهید بود که مانند یک حرفه ای تصاویرتان را با سافت باکس ثبت کنید. بیا انجامش بدیم!

سافت باکس چیست؟

سافت باکس یک اصلاح کننده نور است که روی فلاش یا استودیو نصب می شود و نور را پخش، هدایت و به طور یکنواخت توزیع می کند. سافت باکس ها شبیه این تصویر هستند، اگرچه می توانید سافت باکس ها را در اندازه های دیگر (بزرگتر و کوچکتر) خریداری کنید:

for the love of softboxes

همچنین توجه داشته باشید که سافت‌باکس‌ها در انواع گسترده‌تر (مثلاً مربعی) و باریک‌تر (مثلاً نواری) عرضه می‌شوند، اگرچه این مقاله بیشتر بر روی نسخه استاندارد 4:3 تمرکز دارد. سافت باکس ها فقط جعبه هایی هستند که با پارچه انتشاری پوشیده شده اند. آنها اغلب با مواد نقره ای در داخل نصب می شوند تا به تابش نور به اطراف کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که نور به طور یکنواخت از طریق پارچه انتشار در جلو پخش می شود. هنگامی که نور از فلاش یا استودیو به داخل جعبه نرم عبور می کند، پارچه انتشار به طور موثر منبع نور شما می شود. در اصل، منبع نور بزرگتر می شود، که کیفیت نور را از سخت به نرم تبدیل می کند (از این رو “سافت باکس” نامیده می شود).

چرا سافت باکس ها برای عکاسی خوب هستند؟

همانطور که در قسمت قبل تاکید کردم، سافت باکس ها نور ملایمی ایجاد می کنند. و، به طور کلی، نور ملایم تر جذاب کننده است، در حالی که نور سخت تر چنین نیست. نور سخت دارای سایه‌های شدید و جلوه‌های کنتراست بالا است، و در حالی که زمان و مکانی برای نور سخت وجود دارد، بیشتر سوژه‌ها زمانی که با نور زیبا، ملایم و سافت‌باکس روشن می‌شوند، بسیار بهتر به نظر می‌رسند. این در مورد محصولات صادق است، برای افراد مسطح و مخصوصاً برای مردم صادق است، به همین دلیل است که سافت باکس ها در بین عکاسان پرتره بسیار محبوب هستند. البته، سافت باکس تنها روش نرم‌کردن نور نیست می‌توانید از چتر، اکتاباکس، ظروف زیبایی و موارد دیگر استفاده کنید  اما چند مزیت کلیدی به خصوص برای مبتدیان ارائه می‌دهد.

  1. سافت باکس ها یک جلوه نرم زیبا درست خارج از جعبه ایجاد می کنند، جلوه ای که تقریباً برای هر موضوعی عالی به نظر می رسد. سافت باکس ها نیز به راحتی قابل کنترل هستند. بله، نور ملایم است، اما بر خلاف نور اصلاح شده توسط چتر، همه جا نمی رود.
  2. سافت‌باکس‌ها نیز اندازه‌های معقولی دارند و این یک مورد بزرگ است! به صورت معقولانه قیمت گذاری شده. شما می توانید یک سافت باکس زیبا با قیمت مناسب بگیرید، به خصوص اگر نیازی به بزرگ بودن و/یا قابل حمل بودن آن ندارید.
  3. در نهایت، سافت باکس ها برای استفاده بسیار آسان هستند، به همین دلیل است که من آنها را به مبتدیان توصیه می کنم اما آنها همچنین قدرتمند، و ظریف هستند، و قادر به ایجاد تصاویر در سطح حرفه ای هستند، به همین دلیل است که آنها نیز عالی هستند. برای حرفه ای ها

و همانطور که در زیر به بررسی آن می پردازم، تنظیمات دقیق دارای یک یا دو سافت باکس نور زیبا و ملایمی را ایجاد می کنند که تقریباً برای هر موضوعی که فکرش را بکنید مناسب است.

نحوه استفاده از سافت باکس: اصول اولیه

for the love of softboxes 0564

شروع با عکاسی سافت باکس آسان است. علاوه بر یک دوربین و لنز، این سه مورد چیزهایی است که شما نیاز دارید:

  • یک سافت باکس
  • فلاش یا استودیو بارق (روی پایه روشنایی)
  • یک پس زمینه جذاب
  • می توانید از اکثر سوژه های استودیویی عکس های سافت باکس بگیرید. در حالی که من در بحث بعدی به پرتره اشاره می کنم، اصول برای محصولات و صحنه های طبیعت بی جان مشابه یا یکسان است.
  • با نصب سافت باکس روی منبع نور خود شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که منبع نور چه فلاش یا یک استودیو روی پایه روشنایی محکم نصب شده باشد.
  • سپس نور را نزدیک سوژه خود قرار دهید (که به نوبه خود باید چند فوت جلوتر از پس زمینه قرار گیرد). توصیه می‌کنم با زاویه 45 درجه شروع کنید، که بدون افزودن کنتراست و درام بیش از حد، یک افکت فرعی جذاب ایجاد می‌کند (البته با حرکت دادن منبع نور به جلو و عقب در جلوی سوژه راحت باشید).

توجه داشته باشید که فاصله بین سافت باکس و سوژه مهم است. هرچه فاصله بیشتر باشد، نور سخت تر می شود، در حالی که یک سافت باکس نزدیک جلوه نرم را افزایش می دهد. البته، تنظیم فاصله سافت باکس بر اندازه ناحیه نورانی نیز تأثیر می گذارد (به عنوان مثال، یک سافت باکس نزدیک ممکن است فقط سر و شانه های شخص را روشن کند، در حالی که سافت باکس دور ممکن است کل گروه را پوشش دهد).

توصیه من؟ با قرار دادن سافت باکس در چند فوتی سوژه شروع کنید. به این ترتیب، جلوه ای ملایم و روشنایی فراوان خواهید داشت. بعد، چراغ خود را روشن کنید و یک تنظیم برق را انتخاب کنید. انتخاب تصادفی اشکالی ندارد. سپس دوربین خود را روشن کنید، یک عکس بنویسید و تنظیمات دوربین خود را تنظیم کنید. توصیه می کنم از ISO اصلی دوربین خود (معمولا ISO 100)، دیافراگم نسبتاً باریک (مانند f/8) و سرعت همگام سازی فلاش دوربین خود (اغلب 1/200 ثانیه یا بیشتر) استفاده کنید.

در نهایت، یک عکس آزمایشی بگیرید، سپس نتایج را در پشت دوربین خود مرور کنید. اگر می توانید، هیستوگرام دوربین را بررسی کنید (و هنگامی که عکاسی پرتره استودیویی را جدی گرفتید، به شدت تترینگ دوربین را توصیه می کنم). اگر قرار گرفتن در معرض شما عالی به نظر می رسد، شما می توانید کمی عکاسی سرگرم کننده سافت باکس داشته باشید! با این حال، اگر نوردهی شما کامل نیست همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد برای جبران هر گونه مشکل، باید قدرت نوردهی خود را بالا یا پایین تنظیم کنید. سپس یک عکس آزمایشی دیگر بگیرید، نتایج را مرور کنید، و غیره تا زمانی که نوردهی کاملی به دست آورید.

و بس! این اصول عکاسی سافت باکس است. هنگامی که بتوانید نوردهی های دائمی خوبی تنظیم کنید و بدانید که چگونه با سافت باکس ظاهر مناسبی داشته باشید، می توانید موقعیت نور خود را تنظیم کنید، می توانید یک بازتابنده اضافه کنید، و حتی می توانید چراغ های تغییر یافته با سافت باکس اضافه کنید. با عکاسی سافت باکس، آسمان محدودیت دارد!

6 نمونه نورپردازی سافت باکس برای بالا بردن تصاویر شما

آیا به اصول سافت باکس تسلط دارید؟ آیا به دنبال استفاده از نورپردازی سافت باکس مانند یک حرفه ای هستید؟ در این بخش، من شش مورد از تنظیمات نورپردازی سافت‌باکس مورد علاقه‌ام را به اشتراک می‌گذارم (همراه با نمودارها و هم تصاویر نمونه، بنابراین شما دقیقاً می‌دانید چه انتظاری دارید). من شدیداً توصیه می‌کنم که هر تنظیم نور را تمرین کنید تا زمانی که بتوانید آن را به آرامی و به طور مؤثر انجام دهید سپس شروع به تغییرات ظریف برای دستیابی به ظاهر منحصر به فرد بیشتری کنید. توجه داشته باشید که تعداد کمی از این تنظیمات از یک بازتابنده 5 در 1 استفاده می کنند، اما همیشه می توانید یکی از آنها را خودتان با استفاده از یک تکه تخته پوستر سفید بسازید.

1. نورپردازی حلقه جلویی

برای به دست آوردن یک تصویر سه بعدی و جذاب، سافت باکس را یک یا دو فوت در مقابل سوژه خود قرار دهید، سپس آن را کمی به پهلو ببرید:

for the love of softboxes loop

(شما به یک پس زمینه سفید نیاز ندارید، اگرچه اغلب زیبا به نظر می رسد!) نور افست سایه های ملایم و ظریفی را روی صورت سوژه شما ایجاد می کند و کمی درام و عمق می بخشد. اما از آنجایی که سایه‌ها نسبتاً کوچک و آرام هستند، این یک تنظیم سافت باکس عالی برای پرتره‌های خانوادگی و سایر جلسات پرتره استاندارد است. توجه داشته باشید که سایه بینی سوژه باید کمی به سمت پایین و به پهلو بیفتد و یک “حلقه” ایجاد کند (از این رو نام الگو، نور حلقه)است. در اینجا چند نمونه از تصاویر لوپ روشن آورده شده است:

for the love of softboxes trip 1991

2. روشنایی حلقه 45 درجه

برای این راه اندازی نورپردازی سافت باکس، هدف ایجاد یک جلوه نوری حلقه ای چشمگیرتر است. به جای قرار دادن سافت باکس در مقابل سوژه خود، می خواهید آن را حدود 45 درجه به طرفین ببرید (همانطور که در بخش اصول اولیه سافت باکس در بالا توضیح دادم). سپس سافت باکس را کمی بالا بیاورید تا کمی به سمت پایین باشد و آن را نزدیک به صورت سوژه نگه دارید:

for the love of softboxes face

نتیجه یک پرتره با نور ملایم با سایه های بیشتر روی صورت است. توجه کنید که چگونه سایه حلقه زیر بینی همچنان وجود دارد:

for the love of softboxes 3077

یک نکته پایانی: همانطور که در نمودار نور می بینید، سوژه را از پس زمینه دور کردم که باعث شد نور به تاریکی محو شود.

3. نورپردازی حلقه ای با بازتابنده

این تنظیمات تقریباً مشابه تنظیمات قبلی است، با این تفاوت که سافت باکس کمی دورتر است و یک بازتابنده سفید در سمت راست دوربین وجود دارد:

for the love of softboxes soft light

هل دادن سافت باکس چند فوتی به عقب، سرعت سقوط نور را کاهش می دهد، بنابراین سایه ها کمتر تسلط خواهند داشت. بازتابنده همچنین به کاهش حضور سایه کمک می کند.

for the love of softboxes 0620

4. نورپردازی تاشو

این یک چیدمان زرق و برق کلاسیک است و با یک سافت باکس متوسط کار می کند. به سادگی سافت باکس خود را مستقیماً در جلو و بالای سوژه خود قرار دهید (باید با زاویه 45 درجه رو به پایین باشد). سپس یک بازتابنده را در جلو و زیر سوژه خود قرار دهید (باید به سمت بالا در زاویه 45 درجه باشد). این دو مورد باید یک شکل تاشو تشکیل دهند، به همین دلیل است که این الگو اغلب به عنوان “روشنایی صدفی” نامیده می شود.

for the love of softboxes clamshell

نتیجه یک چیدمان پرتره جذاب و پر نور است که برای عکاسی مد جذاب و عالی است:

for the love of softboxes 0886

5. نورپردازی جانبی نرم

در اینجا یک تنظیم آسان دیگر برای عکاسی سافت باکس وجود دارد یکی که عکسی بد خلق و سایه را تضمین می کند:

for the love of softboxes 3095

سافت باکس را کنار سوژه خود قرار دهید (به طوری که نسبت به دوربین در زاویه 90 درجه قرار گیرد). سپس از سوژه خود بخواهید به سمت نور بچرخد:

for the love of softboxes side lighting

از آزمایش، چرخش سر کمی متفاوت لذت ببرید!

6. سافت باکس دور

برای هر یک از مثال های قبلی، من پیشنهاد کردم که سافت باکس خود را نزدیک به سوژه نگه دارید. اما اگر به دنبال نورپردازی شدیدتر هستید، ممکن است سعی کنید سافت باکس را عقب بکشید:

for the love of softboxes hard light

حتماً به انتقال بین مناطق سایه و برجسته توجه کنید:

for the love of softboxes 4203

عکاسی سافت باکس: کلمات پایانی

سافت باکس ها اصلاح کننده های نور قدرتمندی هستند و همانطور که می دانید، می توانید از سافت باکس برای ایجاد انواع تصاویر زیبا استفاده کنید! بنابراین یک سافت باکس بخرید، سپس شروع به تمرین کنید. و در طول مسیر لذت زیادی ببرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *