آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

6 نکته برای عکاسی زیبا از ساحل

Destin Wave

به دنبال گرفتن عکس های چشم انداز خیره کننده از سواحل و اقیانوس ها هستید؟ شما جای درستی آمده اید. من سال‌هاست که از سواحل عکاسی می‌کنم، و در این مقاله، بهترین نکات خود را برای عکاسی خیره‌کننده از ساحل ارائه می‌دهم، از جمله:

  • دو لوازم جانبی کلیدی که اکثر مبتدیان فراموش می کنند
  • بهترین نور برای عکاسی از ساحل
  • نحوه ایجاد ترکیبات ساحلی خیره کننده (که دارای چندین تن عمق است!)

بنابراین اگر برای تبدیل شدن به یک متخصص تصویر ساحلی آماده هستید، بیایید با نکته شماره یک من شروع کنیم.

1. دو فیلتر ضروری به همراه داشته باشید

قبل از اینکه برای عکاسی ساحلی بروید، به شدت توصیه می کنم دو مورد کلیدی را به کیت خود اضافه کنید:

  • فیلتر چگالی خنثی density filter
  • یک فیلتر چگالی خنثی مدرج neutral density filter

اگر می خواهید تصاویر ساحلی با جزئیات بسیار زیاد و فوق العاده زیبا باشند، هر دوی این موارد بسیار مهم هستند. ببینید، یک فیلتر چگالی خنثی، مقدار نوری را که وارد لنز دوربین شما می‌شود، محدود می‌کند، که به نوبه خود به شما امکان می‌دهد سرعت شاتر خود را به 1/10 ثانیه، 1 ثانیه و بیشتر کاهش دهید. و سرعت شاتر آهسته به امواج یا ابرها اجازه می‌دهد هنگام گرفتن عکس‌ها در کادر شما حرکت کنند و تاری صاف و اثیری ایجاد کنند. آب مه آلود را در عکس زیر بررسی کنید، که به سرعت شاتر طولانی نیاز دارد:

Acadia 6

عکاسان جدی ساحلی تمایل دارند چندین فیلتر چگالی خنثی حمل کنند، اما اگر تازه شروع کرده اید، یکی خوب است. من یک فیلتر ND 10 مرحله‌ای را توصیه می‌کنم، که تقریباً به همان اندازه قدرتمند است که شما نیاز دارید. (و همانطور که کیسه دنده شما بزرگ می شود، همیشه می توانید فیلترهای با استحکام کمتری مانند گزینه 6 استاپ یا 3 استاپ اضافه کنید.) فیلترهای درجه بندی شده با چگالی خنثی مانند فیلترهای چگالی خنثی استاندارد هستند، با این تفاوت که فقط نور را در بخشی از قاب کاهش می دهند. سمت راست ترین فیلتر را در تصویر زیر بررسی کنید:

VFH100 FilterGroup

در اینجا یک سیستم فیلتر کشویی با GND در سمت راست وجود دارد.

ارزش فیلتر GND چیست؟

به شما امکان می‌دهد نور آسمان روشن را بدون تأثیر بر پیش‌زمینه تاریک‌تر کاهش دهید. به این ترتیب، می‌توانید تصاویر طلوع و غروب خورشید را بدون دمیدن در آسمان یا زیر نوردهی منظره پیش‌زمینه، ثبت کنید. به عبارت دیگر، با استفاده مناسب از یک فیلتر GND، می توانید تصویری با نوردهی خوب از یک آسمان روشن در بالای یک منظره ساحلی سایه دار بگیرید.

یک نکته سریع: برخی از عکاسان استفاده از تصویربرداری با محدوده دینامیکی بالا (HDR) را به عنوان جایگزینی برای فیلتر GND انتخاب می کنند. در حالی که تکنیک‌های HDR مطمئناً مؤثر هستند، اما به زمان پردازش بیشتری نیاز دارند، بنابراین اگر شما بیشتر از نوع افرادی هستید که «همه کار را در زمان عکاسی انجام می‌دهند»، من همچنان سرمایه‌گذاری روی یک مجموعه ای از فیلترهای GND خوب را توصیه می‌کنم.

2. به مکان مناسب بروید

Mullaghmore 1

هنگامی که عکاسان عکاسی ساحلی را شروع می کنند، تمایل دارند به یکی از این دو مکان بروند:

  • یک چشم انداز زیبا
  • یک ساحل
مطلب پیشنهادی:  عکاسی روایی چیست؟ تسلط بر تکنیک‌ها، نمونه‌ها و ایده‌ها

اما هر دوی این مکان ها با مشکلاتی همراه هستند. برای مثال، چشم انداز زیبا معمولاً در بلندی از سطح زمین قرار دارند، که ایجاد علاقه پیش‌زمینه را دشوار می‌کند (در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد!). شما چیزی نخواهید داشت که بتوانید از آن برای وارد کردن بیننده به عکس استفاده کنید، و تصاویر شما به طرز ناامیدکننده ای صاف می شوند. و سواحل، در حالی که زیبا هستند، اغلب خسته کننده هستند. آنها فقط ماسه هستند، و اگر در مقابل غروب زیبا از شن عکس می گیرید، ممکن است عکس های شما غافلگیر کننده باشد. شن و ماسه خوب است، اما یک موضوع چشم نواز در پیش زمینه یعنی یک مرکز مورد علاقه، مانند یک تخته سنگ، یک قایق، یا خزه های رنگارنگ بسیار جذاب تر خواهد بود.

هدف من این نیست که از سواحل یا حتی مناظر دیدنی دوری کنم. در عوض، قبل از اینکه بیرون بروید، به سواحل و مناظر دیدنی که با آنها آشنا هستید فکر کنید. در گوگل مپ در مورد آنها تحقیق کنید. به عکس هایی که عکاسان دیگر گرفته اند نگاه کنید. و از خود بپرسید: آیا پیش زمینه های قدرتمندی پیدا خواهم کرد؟ آیا عناصر چشم نوازی را پیدا خواهم کرد که بتوانم از آنها برای ایجاد یک مرکز مورد علاقه استفاده کنم؟ به هر حال، همیشه می توانید مکان ها را از قبل جستجو کنید و به دنبال مناطق مورد علاقه باشید. در اواسط روز بیرون بروید، زمانی که خورشید در آسمان بالاست و نور آنقدر تند است که نمی‌توانید تصاویر خوبی بگیرید. و ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید! سپس هنگامی که نور برای چند عکس خیره کننده خوب شد، به مکان های اصلی خود بازگردید.

Cheeca Sunrise 5

3. هنگام طلوع و غروب آفتاب برای ثبت بهترین نور به بیرون بروید

عکس‌های ساحلی وقتی در زمان مناسب از روز گرفته می‌شوند، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند. اگر بتوانید قبل از طلوع خورشید برسید، به زودی شاهد نورپردازی طلایی زیبایی خواهید بود که در سراسر مناظر فرود می آید. و اگر درست قبل از غروب آفتاب به مقصد برسید، می توانید یک سوژه خیره کننده پیش زمینه را با یک آسمان زیبا ترکیب کنید تا تصویر ساحلی فوق العاده ای داشته باشید.

پیروی از این نکته آسان است، اما شکستن آن نیز آسان است، و من به شدت، به شدت از آن منصرف می‌شوم. ببینید، عکس‌های ساحلی معمولاً آسمان زیادی را نشان می‌دهند، و شما نیاز دارید که (در سطح غروب خورشید) جالب باشد. به‌علاوه، اگر در وسط روز بیرون بروید، با کنتراست شدیدی مواجه خواهید شد که منجر به بریده شدن سایه‌ها و هایلایت‌های برجسته می‌شود.

متأسفانه، بسیاری از سواحل و مناطق ساحلی دیدنی تا طلوع آفتاب یا حتی بعد از آن بسته و مسدود هستند. در چنین مواردی، ممکن است بهترین نوری را که در اطراف منتظر باز شدن آنهاست، از دست بدهید. بنابراین مکان های خود را از قبل انتخاب کنید، به ساعات کار و دسترسی دقیق توجه کنید و از زمان عکاسی خود نهایت استفاده را ببرید!

Green Rocks

4. از ترکیب بندی های نزدیک برای ایجاد عمق استفاده کنید

ترکیب بندی بخشی ضروری از عکاسی منظره و ساحلی است و با چیدمان دقیق عناصر در صحنه های خود، می توانید عکس های واقعاً شگفت انگیزی خلق کنید. اما ظرافت می خواهد. پس چگونه شروع می کنید؟ توصیه می کنم برای هر تصویری که می گیرید به سه عنصر فکر کنید:

  • پس زمینه
  • موضوع (یا مرکز مورد علاقه)
  • پیش زمینه
مطلب پیشنهادی:  عکاسی بارداری: بهترین ژست‌ها و نکات کلیدی

و سپس با سه عنصر کار کنید تا یک نتیجه زیبا و متعادل به دست آورید. پس‌زمینه آسان‌ترین کار است. در عکاسی ساحلی، پس‌زمینه معمولاً آسمان خواهد بود، و با حرکت در هنگام طلوع یا غروب خورشید، اغلب می‌توانید پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده را خلق کنید. موضوع بسیار مهم است اما از صحنه ای به صحنه دیگر (و از عکاسی به عکاس دیگر) به طور چشمگیری متفاوت است. من مطمئناً توصیه می‌کنم یک موضوع اصلی را وارد کنید یا یک عنصر طبیعی، مانند تخته سنگ یا گیاهان، یا یک آیتم ساخته شده توسط انسان، مانند یک قایق یا یک فانوس دریایی. موضوع شما حتی می تواند یک چیز نامشهود باشد، مانند یک خط اصلی یا یک شکل. فقط مطمئن شوید که چیزی چشم نواز، چیزی که تصویر را به هم پیوند می دهد، اضافه کنید. در غیر این صورت، شما با یک عکس فوری طرف خواهید بود.

در نهایت، باید توجه دقیقی به پیش زمینه داشته باشید. تنظیم کردن اغلب سخت‌ترین بخش تصویر است، اما مهم‌ترین آن نیز هست. شما می خواهید از پیش زمینه برای ایجاد حس سه بعدی بودن و عمق استفاده کنید. شما می خواهید به بیننده این احساس را بدهید که می تواند وارد تصویر شود. به دنبال الگوهای شن و ماسه جالب و همچنین صخره ها، تخته سنگ ها یا پوشش گیاهی باشید. حتی یک موج غلتان می‌تواند به عنوان پیش‌زمینه شما باشد، اگرچه باید آن را با دقت زمان‌بندی کنید!

اگر این مراحل را دنبال کنید یعنی اگر پیش زمینه، پس زمینه و موضوع مورد علاقه را با دقت وارد کنید در نهایت به یک ترکیب قدرتمند و چشم نواز خواهید رسید. با گذشت زمان، در یافتن و ترکیب این عناصر در تصاویر خود بهتر خواهید شد و این روند بسیار آسان تر خواهد شد.

El Matador 4 2016 05 10

5. تنظیمات عالی را برای عکس ساحلی خود انتخاب کنید

اگر بتوانید تنظیمات دوربین خود را ثابت کنید، عکسی با کیفیت بالا با نوردهی دقیق و خلق و خوی زیباد ایجاد خواهید کرد. اما برای درست کردن این موضوع، نمی‌توانید به سادگی دوربین خود را روی خودکار تنظیم کنید و اجازه دهید دوربینتان کار را انجام دهد. در عوض، باید به حالت دستی بروید و تنظیمات عالی را با دقت انتخاب کنید. ابتدا توصیه می کنم در مورد سرعت شاتر خود فکر کنید. اگر با سه پایه کار می کنید که البته ترجیحا باید اینطور باشد! می‌توانید سرعت شاتر را بین 1/8 و 1 ثانیه کاهش دهید. به این ترتیب، می توانید آب متحرک را برای ایجاد یک اثر جادویی محو کنید:

El Matador 5

از طرف دیگر، اگر می خواهید بر قدرت و سختی دریا تأکید کنید، سرعت شاتر 1/320 ثانیه و بالاتر به طور کلی این کار را انجام می دهد. و اگر می خواهید اقیانوسی مه آلود به نظر برسد، می توانید از سرعت شاتر بسیار آهسته، در محدوده 10 ثانیه یا بیشتر استفاده کنید. با این حال، در اینجا قطعاً به یک سه پایه محکم نیاز دارید، و همچنین به شرایط نسبتاً آرام نیاز دارید، زیرا باد باعث لرزش دوربین می شود که کل عکس را تار می کند.

متأسفانه، نمی توانید فقط سرعت شاتر عالی را شماره گیری کنید، سپس آن را فراموش کنید. برای رسیدن به نوردهی خوب، معمولاً باید دیافراگم و ISO خود را در کنار شاتر تنظیم کنید. اگر در نور کم کار می کنید و به سرعت شاتر سریع نیاز دارید، دیافراگم خود را باز کنید و/یا ISO خود را افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی منظره با گوشی هوشمند

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید سرعت شاتر را کاهش دهید، توصیه می‌کنم دیافراگم لنز خود را محدود کنید و از کمترین ISO اصلی دوربین خود (معمولاً 100) استفاده کنید. در موارد خاص، به خصوص اگر خورشید غروب کرده و با نور محدود کار می کنید، ایزوی کم و دیافراگم باریک، نور ورودی را به اندازه ای کاهش می دهد که امکان سرعت شاتر آهسته را فراهم کند. با این حال، اغلب متوجه می شوید که نمی توانید از سرعت شاتر آهسته بدون نوردهی بیش از حد تصاویر خود استفاده کنید، که من را به نکته بعدی می رساند:

6. از فیلتر چگالی خنثی برای کاهش سرعت شاتر استفاده کنید

اگر با سرعت شاتر آهسته شماره گیری کنید، اغلب نور زیادی خواهید داشت و عکس های شما بیش از حد نوردهی می شوند. اما همانطور که قبلاً صحبت کردم، یک فیلتر چگالی خنثی به طور خاص برای مسدود کردن نور طراحی شده است. بنابراین اگر می خواهید از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید و نور خیلی روشن است، به سادگی یک فیلتر ND را به جلوی لنز خود وصل کنید. نور را از دست خواهید داد و می‌توانید به سرعت شاتر عالی دست پیدا کنید (اگرچه ممکن است لازم باشد دیافراگم و ISO را تغییر دهید تا نوردهی خوبی داشته باشید!).

برای مثال، فرض کنید در حال حاضر در حال عکاسی از یک صحنه ساحلی با سرعت 1/60، f/16 و ISO 100 هستید. شما عکسی با نوردهی خوب دریافت می‌کنید، اما می‌خواهید سرعت شاتر را تا حدود 1 ثانیه کاهش دهید تا محو شود. آب و لنز شما از f/16 باریکتر نمی شود، در حالی که دوربین شما از ISO 100 کمتر نمی شود. اگر فیلتر چگالی خنثی 6 مرحله ای را پیچ کنید، 6 استاپ نور را از دست خواهید داد. هنگامی که فیلتر روی لنز نصب شد، می توانید سرعت شاتر خود را 6 استاپ کاهش دهید تا زمانی که به نوردهی مناسب برسید.

چه 6 استاپ کندتر از 1/60 ثانیه است؟ هر توقف تقریباً با نصف شدن سرعت شاتر مطابقت دارد، بنابراین سرعت شاتر خود را به 1/30 ثانیه، سپس 1/15 ثانیه، سپس 1/8 ثانیه، سپس 1/4s، سپس 1/2s و سپس 1s کاهش خواهید داد. در آن مرحله، می توانید یک تصویر با نوردهی خوب با سرعت شاتر 1 ثانیه بگیرید، و جزئیات فراوان و آب تار زیبایی دریافت خواهید کرد:

Okaloosa 2

البته این فقط یک نمونه است. فیلترهای چگالی خنثی مختلف نتایج متفاوتی را به همراه خواهند داشت به عنوان مثال، اگر فیلتر چگالی خنثی 10 استاپ داشتید، می‌توانید سرعت شاتر خود را تا 15 ثانیه افزایش دهید. و اگر فقط یک فیلتر ND 3 استاپ داشتید، می توانید سرعت شاتر خود را تا 1/8 ثانیه افزایش دهید.

و همچنین ISO و دیافراگم خود را برای کار با آنها نیز دارید. اگر لنز شما به f/22 باریک شود، همیشه این گزینه را دارید که برای نوردهی طولانی‌تر متوقف شوید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید سرعت شاتر بیشتری داشته باشید، ممکن است دیافراگم را باز کنید و ISO را تا 200، 400، 800 و بالاتر افزایش دهید. به این ترتیب، می توانید عکسی مانند این عکس بگیرید:

Destin Waveنکات عکاسی ساحلی: کلمات پایانی

امیدواریم اکنون در عکاسی ساحلی خود مطمئن باشید. پس از همه، شما اکنون می دانید که کجا بروید، چه زمانی بروید، چگونه بنویسید، چه چیزی را بیاورید، و خیلی چیزهای دیگر! بنابراین دفعه بعد که به ساحل می روید، این نکات را در نظر داشته باشید. و فیلتر ND خود را فراموش نکنید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *