
اسنپ به تازگی گزارش درآمدهای سه ماههاش را منتشر کرد و کمی تفاوت نسبت به قبل دارد.
در سه ماهه دوم، شرکت سازنده اسنپ چت موفق به کسب درآمد 1.07 میلیارد دلاری شد که نسبت به سه ماه قبل افزایش یافته، اما نسبت به سال گذشته کاهش داشت. این اولین بار است که اسنپ به عنوان یک شرکت عمومی کاهش درآمد را تجربه میکند و نشاندهنده 7 درصد کاهش فروش نسبت به سال گذشته است. ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ، در آن زمان اعلام کرد که این تغییر نشاندهنده جاهطلبیهای شرکت نیست.
اگرچه درآمد در حال کاهش است، تعداد کاربران فعال روزانه اسنپ چت در سه ماهه دوم افزایش یافته و با افزایش 14 درصدی نسبت به سال گذشته به 397 میلیون نفر رسیده است.
همانطور که میدانید، اسنپ همچنان با کاهش درآمد تبلیغاتی مواجه است که ناشی از رقابت شدید با رقبا مانند TikTok و Instagram و تغییرات در سیاستهای حفظ حریم خصوصی اپلیکیشنهای اپل است که برای اولین بار شرکتهای رسانههای اجتماعی را به چالش کشیده است.
برای حفظ جذابیت پلتفرم و جلب نظر کاربران، اسنپ چت اخیراً ویژگیهای جدید هوش مصنوعی پرهیجانی را معرفی کرده است که برخی از آنها بهطور خاص برای اشتراکهای پولی عرضه شدهاند. حالا ربات چت هوش مصنوعی اسنپ، با نام My AI، به چتهای گروهی برنامهریزی شده، توصیههای مکانی و پیشنهادات لنزها پرداخته است.
یک سال پیش، اسنپ اشتراکهای پولی را معرفی کرد و ماهانه 3.99 دلار از کاربران برای دسترسی به ویژگیهای انحصاری و آزمایشی خود دریافت میکرد. امکانات اسنپچت Snapchat+ که شامل «ویژگیهای انحصاری، آزمایشی و پیش از انتشار» است، هماکنون توانسته بیش از 4 میلیون مشترک پولی را به جذب کند.
قبل از اینکه سیاستهای اپل تغییر کنند و بهویژه اینکه پلتفرمها دیگر نتوانند بهصورت دقیق رفتار کاربران را پیگیری کنند، عضویتهای پولی و سطوح ممتاز برای شرکتهای رسانههای اجتماعی منجر به نگرانی بود. اما این احساسات در سالهای اخیر تغییر کرده است و موجب تغییرات مثبتی در این زمینه شده است.