برنامه‌ها

گوگل اعلام کرد: 2 میلیارد کاربر ماهانه یوتیوب شورت را تماشا می‌کنند

alexander shatov niUkImZcSP8 unsplash

گوگل امروز اعلام کرد که بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه وارد شده برای تماشای یوتیوب شورت، این شرکت را نسبت به رقبایی مانند تیک تاک و اینستاگرام ریلز به مزیت می رساند. این عدد نسبت به 1.5 میلیارد کاربر ماهانه وارد شده برای یوتیوب شورت که سال گذشته اعلام شده بود، افزایش یافته است.

در نتایج Q2 2023 خود، گوگل همچنین گفت که یوتیوب از طریق تبلیغات، 7.67 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، که بیشتر از برآورد آنالیز کنندگان بود و رشد 4 درصدی نسبت به سال قبل را ثبت کرد. این شرکت همچنین در حال ارائه تبلیغات 30 ثانیه ای که نمی توان آنها را رد کرد به مجموعه تبلیغات برتر خود یعنی YouTube Select است.

شرکت یوتیوب برای ارائه محصولات متنوع به غیر از تبلیغات تلاش می کند. در ماه آوریل، این شرکت با شروع فروش پیش از موعد اشتراک NFL Sunday Ticket، جدیدترین اقدام خود را انجام داد که قرار است در فصل پاییز پخش شود. علاوه بر این، یوتیوب توافقی با Warner Bros. Discovery برای ارائه یک بسته Max-NFL Sunday Ticket در پلتفرم یوتیوب تی وی برقرار کرده است.

گوگل اعلام کرده است که با رشد مداوم، حالا به 150 میلیون کاربر از تلویزیون‌های متصل به اینترنت در آمریکا دست یافته است و همچنین نشانه‌هایی از رشد جهانی نیز دیده می‌شود. شرکت در سال گذشته گزارش داده بود که 80 میلیون کاربر در سراسر جهان اشتراک یوتیوب پرمیوم و موزیک را خریداری کرده‌اند، اما در تماس تلفنی درآمد دومین ربع 2023، هیچ به‌روزرسانی درباره این عدد ارائه نداد. همچنین یوتیوب هفته گذشته قیمت اشتراک پرمیوم انفرادی خود را در آمریکا 2 دلار و اشتراک موزیک را 1 دلار افزایش داده است.

گوگل نتایج ماهانه خوشایندی با رشد در درآمدهای تبلیغاتی و سرویس‌های ابری خود داشت. شرکت در سه ماهه منتهی به ژوئن، درآمدی بالغ بر 74.6 میلیارد دلار را اعلام کرد، که نسبت به 69.7 میلیارد دلار درآمد حاصل از سه ماهه دوم سال 2022، رشد قابل توجهی است. ارزش سهام شرکت Alphabet نیز پس از اتمام ساعات کاری بازار بطور تقریبی 7 درصد افزایش یافت.

همچنین، Alphabet روث پورات را از سمت مدیریت مالی به مقام رئیس و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری ارتقا داده است. با این تغییر، پورات اکنون وظیفه نظارت بر بخش‌های متفاوت Alphabet مانند شرکت خودروهای بدون راننده Waymo، Verily با تمرکز بر حوزه سلامت و Google Fiber را به عهده خواهد داشت.

اعتبار تصویر: Alexander Shatov / Unsplash

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *