آموزش عکاسی دیجیتال

18 نکته برای عکاسی از جواهرات

jewelry photography 14

18 نکته برای عکاسی از جواهرات، بازار عکاسی از جواهرات، روز به روز در حال رشد است. در واقع رعایت این موضوع به شما این امکان را می دهد که محصولات خود را بیشتر در معرض نمایش قرار دهید و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.

آیا به دنبال راهی برای گرفتن عکس هستید که محصولات شما را زیباتر نشان دهد؟ راهنمای ما به شما کمک می کند تا بتوانید عکس های خوبی از محصولاتتان ثبت کنید.

عکس زنی که چشمانش را با دستانش پوشانده و انگشترهای رنگارنگ را در هر انگشت به دست دارد

انواع عکاسی از جواهرات

قبل از شروع، خوب است به خاطر داشته باشید که عکاسی از محصولات جواهری دو نوع مختلف دارد.

که هر دوی اینها الزامات و تکنیک های متفاوتی دارند.

عکاسی محصول از روش الکترونیک تصاویری هستند که به صورت آنلاین در صفحات مجازی مربوط به محصول مشاهده خواهید کرد. این تصاویر معمولاً روی یک پس‌زمینه تک رنگ گرفته می‌شوند. شایان ذکر است که در این سبک از عکاسی فرد عکاس بیشتر روی ان محصول تاکید دارد و می خواهد با داشتن پس زمینه ساده و خلوت محصول را بیشتر نمایش دهد.

عکاسی برای مجله یا مقاله یک نوع تبلیغ جواهرات است که خلاقیت بسیار بیشتری دارد. در این سبک از عکاسی اغلب یک مدل وجود دارد که از جواهرات استفاده می کند.

1. از سه پایه برای عکاسی از جواهرات استفاده کنید

برای تصاویر محصولاتی مانند جواهرات، باید از سه پایه استفاده کنید.

ثابت نگه داشتن دوربین روی سه پایه دو مزیت دارد:

تنظیم نقاط فوکوس و عمق میدان (دیافراگم) را آسان تر می کند.

برای جلوگیری یا کاهش نویز می توانید سرعت شاتر و ایزو را کاهش دهید.

برای عکاسی کاتالوگ یا سرمقاله، می توانید از سه پایه استفاده نکنید. فقط دقت کنید که عکس هایی ثبت کنید که محصول شما را بیشتر در معرض نمایش قرار دهد.

عکس از یک انگشتر صورتی بزرگ

2. دوربین مناسب برای عکسبرداری از جواهرات انتخاب کنید

بهترین دوربین دیجیتال برای عکاسی از جواهرات چیست؟ می توان گفت که در عکسبرداری از جواهرات نیاز به یک دوربین خیلی حرفه ای ندارید و شما می توانید عکس های خود را با یک دوربین نچندان حرفه ای هم ثبت کنید.

عکاسی از جواهرات محصول و تجارت الکترونیک

برای تجارت الکترونیک و تصاویر محصولات استاندارد، تعداد مگاپیکسل خیلی مهم نیست. این تصاویر احتمالا کوچک یا فقط برای استفاده در صفحات مجازی خواهند بود.

برخی عکاسان در هنگام عکسبرداری از دوربین‌های کامپکت دوری می کنند. از نظر ما عکاسان با هر دوربینی می توانند عکس های فوق العاده ای ثبت کنند اما دوربین های DSLR نیاز های شما را کاملا بر طرف می کنند و می توانید به راحتی از انها استفاده کنید و عکس های خوبی بگیرید.

گردنبند مروارید در زمینه ابریشمی

عکاسی برای کاتالوگ و مجله جواهرات

برای عکاسی از جواهراتی که در کاتالوگ و یا سرمقاله قرار می گیرند، نوع دوربینی که استفاده می کنید مهم است.

مطلب پیشنهادی:  13 نکته برای عکاسی پرتره

شما به یک دوربین سطح متوسط یا یک DSLR حرفه ای با کیفیت بالا نیاز دارید. بستگی به این دارد که عکاسی را که ثبت می کنید برای چاپ باشد یا فقط به صورت فایل در فضای مجازی، یا اینکه در فضای باز یا در استودیو عکاسی میکنید. همچنین باید در نظر بگیرید که نیازهای مشتری شما چیست.

تعداد مگاپیکسل دوربین شما می تواند بسیار مهم باشد. هرچه تعداد مگاپیکسل بیشتر باشد، چاپ بزرگتر و با کیفیت تر خواهد بود. خوشبختانه، بسیاری از دوربین‌های جدیدتر دارای مگاپیکسل بالا با هزینه کمتری هستند.

مدلی با گوشواره طلا

3. لنز مناسب را برای عکاسی از جواهرات انتخاب کنید

بدنه دوربین ممکن است چندان قابل توجه نباشد. اما لنز عکاسی بسیار مهم می باشد.

وقتی از یک محصول عکس می گیرید، باید تا حد امکان واضح و طبیعی باشد.

در عکاسی کاتالوگ آزادی عمل بیشتری برای خلاق بودن وجود دارد. البته باید مطمئن شوید که قطعات جواهرات شما کاملا مشخص باشد.

معمولا، خواستار این هستید که به سراغ یک لنز استاندارد بروید. لنزهای استاندارد که به عنوان لنزهای معمولی نیز شناخته می شوند، تصویری را تولید می کنند که تقریباً با آنچه چشم انسان می بیند مطابقت دارد. تصویر برای بیننده طبیعی به نظر می رسد.

لنزهای استاندارد دارای زاویه دید در حدود 50 تا 55 درجه به صورت مورب هستند. این لنزها یکی از ساده ترین لنزها برای استفاده هستند.

لنزهای ماکرو یک انتخاب خیلی خوب برای عکاسی از سوژه های با جزئیات مانند جواهرات هستند. لنز ماکرو برای عکاسی از سوژه های کوچک در فاصله بسیار نزدیک است. یک مزیت بزرگ این لنزها این است که فوکوس زیادی دارد که برای این سبک عکاسی بسیار مفید می تواند باشد.

از آنجایی که جواهرات تکان نمی‌خورند، می‌توانید از یک لنز میلی‌متری استفاده کنید. این لنزها عکس های بسیار واضح و به طور کلی کیفیت بالا ارائه می دهند. یک لنز 50 میلی متری مانند Nifty Fifty می تواند یک انتخاب عالی است.

 گردنبند طلا در زمینه سفید

4. نور را تنظیم کنید

دقیقاً مانند لنز، تنظیم نور نیز برای عکسبرداری از جواهرات شما بسیار تأثیر گذار است.

من از سافت باکس یا رینگ لایت برای عکسبرداری از تصاویر محصول استفاده می کنم. این به این دلیل است که من دوست دارم نور را در هنگام عکسبرداری تنظیم کنم تا اینکه از فلاش استفاده کنم.

رینگ لایت برای نورپردازی عکاسی جواهرات بسیار عالی است زیرا لبه های جسم را روشن می کند. سافت‌باکس‌ها، ظاهری زیبا، نرم و یکنواخت دارند.

نورپردازی مناسب و دقیق در هر نوع عکس محصول حیاتی است.

با این حال، در عکاسی برای کاتالوگ نیاز به خلاقیت بیشتری دارد. می‌توانید از نور طبیعی برای این موارد استفاده کنید.

عکس از یک حلقه نقره روی جعبه نمایشگر

5. برای عکاسی از جواهرات از چه تنظیماتی باید استفاده کنید؟

نسبت به اشیاء دیگر، تنظیمات عکاسی برای جواهرات نسبتاً ساده است.

حالت فوکوس: چون محصولات حرکت نمی‌کنند، می‌توانید دوربین خود را روی حالت One-Shot تنظیم کنید. One Shot به شما امکان می دهد بدون ترس از تغییر فوکوس، تصاویر خود را تنظیم کنید و فوکوس کنید.

ISO + سرعت شاتر: به طور کلی، شما می خواهید مطمئن شوید که نویز کمتری وجود دارد. از یک سه پایه استفاده کنید و می توانید از یک عدد ISO و سرعت شاتر کمتر برای کاهش نویز استفاده کنید.

دیافراگم: اینجاست که همه چیز کمی پیچیده تر می شود. برای عکس های محصول، به طور کلی عمق میدان عمیق تری می خواهید. من f/8 را پیشنهاد می کنم.

اگر عکس های دقیق تری می خواهید، می توانید از عمق میدان کم استفاده کنید. این کار جزئیاتی را که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید برجسته می‌کند و اجازه می‌دهد بقیه به یک بوکه تبدیل شوند.

برای عکاسی کاتالوگ تنظیمات بسته به چیزی که عکاسی می‌کنید متفاوت خواهد بود. لازمه ان این است که هنگام عکسبرداری از تنظیماتی استفاده کنید که باعث تاثیر گذلری بیشتر تصویرتان شود.

مطلب پیشنهادی:  شکار غروب: راهنمای عکاسی از غروب‌های زیبا

تصویر یک انگشتر نقره از نزدیک

6. عکس های خود را ساده نگه دارید

تجارت الکترونیک و عکاسی محصول نیازی به تنظیمات پیچیده ای ندارد. در هر صورت، پیچیدگی بیش از حد به ضرر شما خواهد بود.

حتی می توانید از جواهرات در خانه عکاسی کنید. چگونه؟ تنها چیزی که نیاز دارید یک صفحه برای قرار دادن محصول، یک پس زمینه کاغذ سفید، دوربین، لنز و چراغ هایتان است! می توانید از یک گیره فلزی برای محکم کردن پس زمینه در جای خود استفاده کنید

برای عکس های کاتالوگ جواهرات، همین ایده می تواند اعمال شود. سوژه های تصویر خود را خیلی شلوغ و طاقت فرسا جلوه نکنید. عکس را بسیار ساده نگه دارید.

 یک گردنبند که روی لیوان شراب نمایش داده شده است

7. از لنزهای Distortion اجتناب کنید

بزرگترین اشتباه عکاسان جواهرات استفاده از لنز اشتباه است.

شاید فکر کنید که از لنزهای واید استفاده کنید تا بتوانید جزئیات کوچک را گسترش دهید. متأسفانه باید اضافه کنم که، این امر برای عکاسی از محصول کار نمی کند.

از لنزهای استاندارد استفاده کنید! زاویه دید آنها در حدود 50 تا 55 درجه به صورت مورب است.

حلقه نامزدی طلا در زمینه مشکی و انعکاس آن

8. عکس هایی بگیرید که انعکاس مناسبی ایجاد کنند

عکاسی از جواهرات سخت است. جواهرات سطوح بازتابنده نور را به روش های آزاردهنده ای به اطراف منعکس می کنند. آنها با تنظیم نور شما مشکل دارند و باعث بازتاب می شوند.

احتمال انعکاس وسایل یا چراغ‌هایتان به عنوان عاملی که باعث حواس پرتی در عکس شود زیاد است! هیچ چیز بدتر از یک حلقه زمردی زیبا با انعکاس لنز دوربین درست در مرکز ان نیست.

بنابراین، سوال اینجاست که چگونه از جواهرات بدون اینکه بازتاب بدی ایجاد کند عکاسی کنیم؟ به انعکاس ها توجه کنید و در صرت نیاز چراغ ها را در اطراف محصول جا به جا کنید تا در نهایت موقعیتی را پیدا کنید که بتوانید عکس بهتری را ثبت کنید.اگر این روش جواب نداد می توانید عکس ها را ویرایش کنید. نکته ای که به نظر من خیلی در این سبک عکس ها به شما کمک خواهد کرد این است که می توانید از رینگ لایت استفاده کنید. آنها لبه جسم را روشن می کنند و می توانند انعکاس ها را بهتر جلوه دهند.

 دو حلقه نامزدی الماس دار در زمینه مشکی

9. مراقب نور نادرست یا تعادل رنگ سفید باشید

رنگ ها در هر نوع عکاسی محصول بسیار مهم هستند.

بسیاری از مشتریان محصولات را بر اساس رنگ های نمایش داده شده توسط عکس محصول شما خریداری می کنند.

صفحه نمایش همه افراد (تلفن، کامپیوتر، تلویزیون و غیره) همه به طور متفاوتی کالیبره رنگی هستند. اما نگران نباشید زیرا راه حلی برای این مشکل وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که از لامپ‌ها و فلاش‌هایی استفاده می‌کنید که نور سفید واقعی از آنها تابیده می‌شود. معمولاً به این برچسب “لامپ با رنگ عکاسی” می گویند.

نور سفید واقعی باعث ایجاد هیچ نوع رنگی مانند آبی یا سبز نور فلورسنت نمی شود. رنگ دقیقا سفید خواهد بود.

در مورد تعادل رنگ سفید، تنظیمات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که مطابق با نوری که استفاده می کنید تنظیم می کنید. نور خود را ثابت نگه دارید، و دیگر نیازی به تغییر تعادل رنگ سفید خود نخواهید داشت!

راه اندازی استودیو برای عکسبرداری از محصولات و جواهرات

10. قاب خود را بیش از حد شلوغ نکنید

برخی از هنرمندان، دوست دارند تصاویر را کمی شلوغ تر از چیزی که نیاز دارند بسازند. نکته کلیدی این است که بدانید چه زمانی باید عکس را شلوغ و یا چه زمانی باید عکس را بسیار خلوت جلوه دهید.

نکته قابل توجه این جا است که شما باید سوژه های تصویر خود را بیش از حد شلوغ و غیر قابل تحمل نکنید. قاب را ساده نگه دارید به یاد داشته باشید، شما در حال فروش جواهرات هستید!

عکس محصول جواهرات دو عدد گوشواره نقره با زمینه سفید

11. عمق میدان را در نظر بگیرید

انتخاب عمق میدان هنگام گرفتن تصاویر جواهرات به شما امکانات زیادی می دهد.

مطلب پیشنهادی:  روش کار با دوربین عکاسی

من یک DOF عمیق را برای داشتن فوکوس بهتری توصیه می کنم.

می توانید از عمق میدان کم برای جلب توجه به جزئیات جواهرات و محو کردن پس زمینه استفاده کنید.

گفته می شود، رایج ترین مشکلات عکاسی هنگام استفاده از یک DOF کم عمق است. یا بهتر است بگوییم استفاده از آن باید در زمان های مناسب باشد. به یاد داشته باشید،  DOFکم عمق برای عکس های با جزئیات است، نه محصولات!

حلقه ای با کریستال های دور آن

12. جزئیات عکس را فراموش نکنید

گاهی اوقات آنقدر روی تصویر بزرگتر متمرکز می شویم، فراموش می کنیم که جزئیات هم مهم هستند. از عکس های با جزئیات غافل نشوید. مردم به جزئیات نیز توجه می کنند.

این موضوع بسیار مهم است پس حتما جزئیات را ثبت کنید!

عکس جواهرات، جزئیات حلقه نامزدی

13. جواهرات را تمیز کنید

تمیز نکردن جواهرات قبل از عکاسی یک اشتباه عکاس تازه کار است.

ویرایش لکه ها در پس پردازش می تواند دشوار و خسته کننده باشد. جواهرات کوچک هستند و جزئیات ظریف زیادی برای کار کردن دارند.

فقط مراقب باشید که قطعات زیر واحدهای نورپردازی شما چگونه به نظر می رسند. همیشه یک دستمال تمیز کننده همراه خود داشته باشید. هنگام دست زدن به جواهرات از دستکش استفاده کنید تا از رد انگشت خود بر روی ان جلوگیری کرده باشید.

یک دستبند طلا روی پارچه آبی و طلایی

14. تصاویر شارپ بگیرید

تصاویر محصولی که مبهم هستند فروش خوبی ندارند. به فوکوس دوربین و کنتراست که در تصاویرتان ظاهر می شود توجه کنید.

هیچ کس نمی خواهد از روی عکس های تار خریدی انجام دهد. اگر تصاویر شما به درستی فوکوس نشده باشند، می تواند کیفیت محصول را پیش مشتریتان زیر سوال ببرد.

انگشتر طلای سفید و الماس در جعبه قرمز

15. زمان کافی را صرف ویرایش کنید

عکس های جواهرات با جزئیات هستند. و شما باید زمان کافی برای ویرایش عکس ها کنار بگذارید.

همچنین ایده خوبی است که عکس را روی صفحه های مختلف مشاهده کنید. زیرا موجب می شود که متوجه اشتباهات خود بشوید.

عکس از یک گردنبند نقره با سنگ های سفید و زرد در آن بر روی پس زمینه سفید

16. رنگ مناسب را انتخاب کنید

رنگ و حالت ان همیشه به دلیل تنظیم دوربین یا نور شما نیست. این موضوع می تواند به دلیل حالت رنگ باشد. دو نوع حالت رنگ وجود دارد – CMYK و SRGB. CMYK برای چاپ و SRGB برای استفاده آنلاین استفاده می شود.

هر دوی اینها بسته به هدف حالت، رنگ ها را کمی تغییر می دهند. برای استفاده آنلاین، مطمئن شوید که تصاویر شما به SRGB تبدیل شده اند!

jewelry photography 2

17. ترکیب در عکاسی بسیار مهم است

بیشتر عکس های جواهرات فقط یک حلقه یا گردنبند در پس زمینه سفید دارند. اما عکسبرداری از جواهرات نیازمند به ترکیب بندی بسیار قوی است. عکس‌های ساده به این معنی نیست که قوانین ترکیب بندی خود را انجام ندهید.

هنگام عکاسی از جواهرات، قانون یک سوم و نسبت طلایی را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که تصاویر شما در مرکز قرار دارند.

نمای نزدیک از یک گردنبند آمتیست در پس زمینه سبز تار

18. سایه های بد را در عکس حذف کنید

در بعضی از سایت ها مانند امازون) لازمه ثبت عکس های شما این است که یک محصول بر روی یک پس‌زمینه سفید بدون درز عکس گرفته شود. اگر سایه های سخت وجود داشته باشد، تصویر نهایی را نمی پذیرند.

ویرایش سایه ها در پس پردازش می تواند دردسر بزرگی باشد! یک راه آسان برای رفع این مشکل وجود دارد می توانید نوری در بالای محصول جواهرات است که سایه ها را از بین می برد.

یک گردنبند نقره با یک پلاک بزرگ به شکل قلب در زمینه سفید

کلام اخر

عکاسی از جواهرات سخت تر از سایر ژانرهای عکاسی محصول است.

در عکاسی از جواهرات با مشکلات زیادی روبه رو می شوید. برای مثال می توان به انعکاس ناخواسته نور اشاره کرد.

اما فراموش نکنید برای تبلیغ و فروش بیشتر نیازمند عکسبرداری هستید.

منتظر ایده ها و نظرات شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *