اخبار و مقالات

سیگما لنز 70-200mm DG DN OS را معرفی کرد: لنز تله زوم داخلی برای دوربین های بدون آینه

Sigma 70 200mm f2p8 DG DN OS side

شرکت سیگما در تاریخ (25 نوامبر 2023)، لنز 70-200mm F2.8 DG DN OS را برای دوربین‌های فول فریم سونی E-mount و لایکا، سیگما و پاناسونیک L-mount معرفی کرد. این لنز مدت‌هاست که وعده داده شده بود و به عنوان یک گزینه عالی برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

جدیدترین طراحی 70-200mm سیگما دارای طراحی فوکوس داخلی است و در سری لنزهای «Sports» این شرکت قرار دارد. این لنز از دو محرک خطی «High-response» برای هدایت دو گروه فوکوس استفاده می‌کند. این لنز فاصله فوکوس حداقل 65 سانتی‌متری را در فاصله کانونی 70 میلی‌متر و فاصله فوکوس 100 سانتی‌متری را در فاصله کانونی 200 میلی‌متر ارائه می‌دهد.

این لنز از 20 عنصر در 15 گروه تشکیل شده است که شامل 6 عنصر FLD «شبیه فلوریت»، 2 عنصر پراکندگی بسیار کم و 3 لنز کروی است. این لنز همچنین از آخرین تکرار الگوریتم تثبیت تصویر Sigma بهره می‌برد که تا 7.5EV اصلاح در انتهای واید و 5.5EV در انتهای بلند را طبق آزمایش استاندارد CIPA ارائه می‌دهد.

طرف پشتی لنز با هود متصل - اعتبار تصویر : سیگما | Sigma
طرف پشتی لنز با هود متصل – اعتبار تصویر : سیگما | Sigma

سیگما ادعا می‌کند که طراحی فوکوس داخلی و زوم داخلی این لنز باعث می‌شود که مرکز ثقل آن در حین فیلمبرداری تغییر چندانی نکند. این امر استفاده از این لنز را روی گیمبال‌ها و سایر وسایل تثبیت‌کننده تصویر آسان‌تر می‌کند. همچنین گفته می‌شود که این لنز دارای تنفس فوکوس بسیار کمی در هر دو انتهای محدوده زوم است. این امر به فیلمبرداران کمک می‌کند تا هنگام فوکوس کردن، تغییرات ناخواسته در دیافراگم را کاهش دهند. علاوه بر این، این لنز دارای یک حلقه دیافراگم است که می‌توان آن را برای ایجاد انتقالات نرم و یکنواخت در دیافراگم کلیک کرد.

وزن این لنز در مانت L 1345 گرم (47.4 اونس) و در مانت E 10 گرم (0.3 اونس) سبک‌تر است. این لنز شامل یک کفشک سه پایه قابل جدا شدن سازگار با Arca-Swiss و یک هود ساخته شده از پلاستیک تقویت‌شده با الیاف کربن است.

این لنز از 7 دسامبر 2023 با قیمت حدود 1499 دلار در دسترس خواهد بود. قیمت این لنز به طور قابل توجهی ارزان‌تر از لنزهای مشابه برندهای دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *