راهنمای خرید, آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

سنسور فول فریم یا کراپ سنسور برای عکاسی پرندگان – کدام بهتر است ؟

VeujDAgh7NfyUTLt5qZ5ik 970 80.jpg

سنسور فول فریم یا کراپ سنسور؟

اندازه حسگر هنگام عکاسی از پرندگان مهم است و کوچکتر ممکن است برای “نزدیک شدن” به سوژه شما بهتر باشد.

عکاسی از پرندگان ممکن است یک ژانر خاص در نظر گرفته شود، اما دارای جامعه ای اختصاصی از عکاسان است و فرصت های عکاسی زیادی را برای دوستداران طبیعت در میان ما فراهم می کند. گونه‌های پرندگان در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌ها وجود دارند و طیف گسترده‌ای از رفتارها را برای شکار نشان می‌دهند – و می‌توان آنها را در سراسر جهان دید.

اگرچه قبلاً گفته‌ایم که عکاسی عالی حیات وحش به آخرین مدل دوربین و کیت نیاز ندارد، اما عکاسی از پرندگان همچنان می‌تواند بسیار گران باشد. برای نتایج خیره کننده به یکی از بهترین لنزها برای عکاسی از پرندگان احتمالاً یک لنز تله فوتو با حداکثر دیافراگم باز و سریع نیاز دارید.

البته شما به یک دوربین مناسب نیز نیاز خواهید داشت، اما وقتی نوبت به انتخاب بهترین سنسور دوربین می رسد، همه چیز کمتر مشخص است. اگر به این فکر می کنید که آیا یک سنسور فول فریم یا برش سنسور برای عکاسی پرنده بهتر است، پس به جای درستی آمده اید! با ما همراه باشید.

4y99tngRBsg8nfS2tm6P29 970 80.jpg

سنسور فول فریم یا برش خورده؟

چه با یک دوربین بدون آینه یا DSLR عکاسی می کنید، سنسورهای دوربین در اندازه های فیزیکی متفاوتی هستند و دو سنسور معمولی فول فریم و برش خورده هستند (اغلب APS-C نامیده می شود). در حالی که بهترین سنسورهای دوربین های فول فریم (در برگه جدید باز می شود) عموماً محدوده دینامیکی بیشتری و عملکرد در نور کم را ارائه می دهند، آنها همیشه بهترین انتخاب برای عکاسی از پرندگان نیستند.

این به این دلیل است که “ضریب برش” یک سنسور کوچکتر به طور موثر فاصله کانونی یک لنز را چند برابر می کند و پر کردن کادر با سوژه های دور را آسان تر می کند. به عنوان مثال، یک دوربین APS-C با ضریب برش 1.6x به 400 میلی‌متر فاصله کانونی مؤثر 640 میلی‌متری می‌دهد – این فاصله کانونی بسیار زیادی است و زمانی که می‌خواهید در زمان مشخصی به سوژه خود «نزدیک‌تر» شوید، بسیار مفید است. فاصله کانونی.

لنزها مهمتر از دوربین هستند

لنزهای باکیفیت مسلماً مهم‌تر از دوربین هستند، و اگر فقط می‌توانید یک لنز اپتیک را بخرید، یک لنز زوم سوپر تله‌فوتو مانند 100 تا 400 میلی‌متر روی یک لنز پرایم انتخاب کنید، زیرا این کار انعطاف‌پذیری بیشتری را در هنگام عکاسی ارائه می‌کند. البته این را هم در نظر بگیرید که وزن لنز یکی از نکات بسیار مهم میباشد، زیرا ممکن است هنگام تعقیب سوژه ها در طبیعت، آن را در مسافت های طولانی حمل کنید.

اگر نیاز به صرفه جویی در هزینه دارید، به یاد داشته باشید که همیشه اگر برای مدت کوتاهی مانند عکاسی پروژه ای یا اینکه تفریحی برای یک بار میخواهید عکاسی کنید اون هم در سبک عکاسی پرندگان حتما تجهیزاتی که نیاز دارید را اجاره کنید و اقلامی را خریداری کنید که بدانید بصورت مداوم از آن استفاده میکنید.

شما میتوانید انواع لنز دوربین را با بهترین قیمت در فروشگاه دیجی سنتر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *