آموزش عکاسی دیجیتال

ترفندهای عکاسی خلاقانه و شگفت انگیز از گل ها در خانه

kxfv76a5wm5BLDv6GWMxfG 970 80

با چند نکته نورپردازی ساده و ترفند عکاسی ترفندهای عکاسی خلاقانه و شگفت انگیز از گل ، دسته ای از گل ها را به تصاویر گل های خلاقانه تر تبدیل کنید.

با شکوفه‌های کامل گل‌ها، زمان مناسبی است که شما یاد بگیرید که از کیت دوربین خود برای گرفتن عکس‌های گلی درخشان در خانه با تنظیمات و نکات ساده ما استفاده کنید.

در این پروژه، چهار نکته مهم را به شما نشان می‌دهم که می‌توانید از آنها برای گرفتن عکس‌های گل هنری که برای چاپ و آویزان کردن بر روی دیوار خانه‌تان مناسب هستند، استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک کیت اولیه، چند لوازم و وسایلی است که احتمالاً آنها را از قبل در خانه دارید.

یک لنز ماکرو مناسب مطمئناً به شما کمک می‌کند تا روی آن جزئیات کوچک روی گیاهان و گل‌ها تمرکز کنید، که دستیابی به تصاویر پر فریم را آسان‌تر می‌کند. این بدان معنی است که شما مجبور نخواهید بود تصاویر را برش دهید، که کیفیت تصویر را کاهش می دهد و اندازه شما را محدود می کند که می توانید آنها را چاپ کنید.

همانطور که گفته شد، لنز کیت مانند Canon EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM دارای حداقل فاصله فوکوس قابل توجه 25 سانتی متر است، بنابراین لازم نیست لنز ماکرو گران قیمتی را که به آن اختصاص داده شده است، بچسبانید.

ما در یک روز ابری در نزدیکی یک پنجره بزرگ عکس گرفتیم، که نور بسیار ملایم و ملایمی به ما می داد، دقیقاً شبیه فلاش با یک سافت باکس بزرگ. قرار دادن گل روی سه پایه و سپس قرار دادن گل خود در یک لیوان در مقابل کاغذ رنگی، راهی بسیار آسان برای قفل کردن همه چیز است، بنابراین می توانید تمرکز، ترکیب بندی و نوردهی را کنترل کنید.

1. بریم واسه آماده سازی

kxfv76a5wm5BLDv6GWMxfG 970 80

برای شروع، یک گل را در یک گلدان یا شیشه ای بلند در کنار یک پنجره بزرگ برای نور طبیعی قرار دهید. سپس می‌توانید چیزی اضافه کنید (ما از لیمو استفاده کردیم!) تا گل را کمی پایدار کند و جلوی حرکت آن را بگیرید. برای استحکام بیشتر می توانید یک سیم مارپیچ نازک را به دور ساقه گل بپیچید که تا سر گل به سمت بالا حرکت می کند و این به شما کمک می کند آن را دقیقاً در جایی که به آن نیاز دارید قرار دهید – یک Plamp یا همان نگه دارنده ای شبیه به هولدر نیز برای این کار مفید است.

qCcCCaejWaymuytypQHx3F 970 80

اکنون دوربین خود را روی یک سه پایه قرار دهید و تنظیمات لازم را انجام دهید تا به کادر مورد نظر خود برسید. همچنین می توانید گل را به اطراف حرکت داده و بچرخانید تا نور را به خوبی تنظیم کنید. با استفاده از نمای زنده برای تنظیم فوکوس، روی قسمتی از گل که می‌خواهید واضح باشد، زوم کنید.

2. تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید

tk9TjZgCuqju7sDvaMKrpF 970 80

در مرحله بعد، بهتر است به حالت اولویت دیافراگم بروید و ISO را برای بهترین کیفیت تصویر روی 100 (یا به همان اندازه که دوربینتان پایین می آید) تنظیم کنید، همچنین حالت عکاسی خام RAW را فعال کنید و حالت تایمر خودکار را روشن کنید تا دیگر نیاز به فشردن دکمه شاتر نداشته باشید که باعث ایجاد لرزش های کوچک در دوربین میشود.

nyubu52eJjMvo3sVQxVFJH 970 80

حالا باید مقدار دیافراگم را تنظیم کنیم: یک عدد F کمتر (عریض) مانند f/2.8 یا f/1.8، عمق میدان بسیار کم به شما می دهد، بنابراین تنها یک برش نازک از صحنه شما واضح خواهد بود. ; در حالی که یک عدد F بالا (باریک)، مانند f/16، یا f/22، به شما منطقه بزرگ‌تری از فوکوس واضح می‌دهد – اما نور کمتری را وارد می‌کند، بنابراین در حالت دیافراگم سرعت شاتر شما کندتر خواهد بود.

فوکوس با دیافراگم‌های باز و عکاسی از گل‌ها در نمای نزدیک می‌تواند نابخشودنی باشد، بنابراین مطمئن شوید که گلبرگ یا پرچمی را که می‌خواهید در فوکوس قرار دهید، کاملاً واضح است.

3. قطرات آب را اضافه کنید

Y7swSGt6oVTBdZwdkRmM6J 970 80

اضافه کردن چند قطره آب روی گل خود راهی عالی برای زنده کردن آنها با درخشندگی بیشتر است. می توانید از یک پیپت برای قرار دادن یک قطره بزرگ گلیسیرین در گل خود برای یک نقطه کانونی بزرگ استفاده کنید – گلیسیرین در گل جذب نمی شود، بنابراین اگر یک قطره بزرگ روی گل خود داشته باشید بهتر از آب عمل می کند.

jptujdy4DvYugiSbWR8KJE 970 80

یا می‌توانید یک بطری اسپری آب پاش تمیز تهیه کنید تا گل‌هایتان با قطره های آب جان بگیرند و زنده تر به نظر بیایند، که در افزودن درخشش و انعکاس‌هایی که چشم‌ها را جلب می‌کند بسیار مؤثر است. نکته مهم در مورد این تکنیک این است که اضافه کردن یک بطری اسپری و گلیسیرین به کیت خود بسیار مقرون به صرفه است.

4. حالا یک پس زمینه بهتر اضافه کنیم

zWaReRaQLbmGn29N7G3o4K 970 80

قرار دادن یک تکه کاغذ یا کارت رنگی در پشت گل‌ها، راهی ارزان و مؤثر برای دادن پس‌زمینه‌ای تمیز و پر جنب و جوش به عکس‌هایتان است. یک جعبه مقوایی را روی میزمان نگه داشتیم و یک تکه کارت رنگی را پشت گل هایمان چسباندیم تا هر گونه حواس پرتی پس زمینه را از بین ببریم. همچنین به این معنی بود که پس زمینه با نور پنجره ما روشن می شود، نه دیوار پشت آن.

سعی کنید از رنگ های مکمل مانند قرمز و سبز استفاده کنید یا در مورد ما در اینجا از قرمز، نارنجی و زرد استفاده کردیم که همگی رنگ های مشابهی هستند و به خوبی با هم کار می کنند. به چرخه رنگ نگاهی بیندازید تا ایده واضح تری در مورد اینکه چه چیزی با گل هایی که دارید به خوبی کار می کند به دست آورید. فراموش نکنید که می توانید رنگ ها را کمی بعد در Adobe Camera Raw یا Lightroom تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *