اخبار موبایل

Samsung Galaxy S23 ممکن است بزرگترین مشکل S22 را برطرف کند

CVhbzmQqh56gYoPWQeege6 1024 80.jpg

خط تولید سامسونگ گلکسی اس از گوشی‌های تا حد زیادی خارق‌العاده تشکیل شده است، اما یکی از مسائلی که مدت‌ها بر آن‌ها تأثیر گذاشته، استفاده از چیپ‌ست متفاوت در نقاط مختلف جهان است که یکی از آن چیپ‌ست‌ها به ناچار ضعیف‌تر است. با این حال، به نظر می رسد که سامسونگ بالاخره در حال حل این مشکل است.

به گفته Naver (یک سایت خبری کره جنوبی)، سامسونگ در حال ایجاد یک “تیم رویایی” متشکل از حدود 1000 کارمند برای ساخت یک چیپست طراحی شده به طور خاص برای گوشی های هوشمند گلکسی است.

اکنون ظاهراً این گوشی به موقع برای گلکسی اس 23 یا حتی گلکسی اس 24 آماده نخواهد بود، اما ظاهراً منابع مورد نیاز برای توسعه این چیپست جدید به این معنی است که سامسونگ صرفاً با تکیه بر چیپست های کوالکام اسنپدراگون، چیپست های اگزینوس را برای آن گوشی ها در سراسر جهان تولید نخواهد کرد.

به عبارت دیگر، هر مدل از سامسونگ گلکسی اس 23 و گلکسی اس 24 ممکن است دارای چیپست اسنپدراگون باشد، به جای اینکه برخی از گوشی دارای اسنپدراگون و برخی دیگر از اگزینوس ساخت سامسونگ استفاده کنند، همانطور که در سری گلکسی اس 22 سامسونگ می بینیم.

این چیپست سفارشی ظاهراً در سال 2025 تکمیل خواهد شد، بنابراین احتمالاً به موقع برای Samsung Galaxy S25. کاملاً مشخص نیست که آیا با راه اندازی این چیپست دیگر شاهد تقسیم چیپست دیگری خواهیم بود یا خیر، اما این اولین باری نیست که از ساخت یک چیپست سفارشی توسط سامسونگ می شنویم.

حدود یک هفته پیش از آن، گزارش دیگری نیز مشابه آن را بیان کرد و اشاره کرد که این تصمیم پاسخی به مدیریت ضعیف حرارتی تراشه‌های اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 است که نشان می‌دهد سامسونگ تنها پس از آماده شدن به دنبال ارائه این مدل سفارشی است.

البته، فعلاً این فقط یک شایعه است، اما امیدوارکننده است. چیپ‌ست‌های اگزینوس سامسونگ نسبت به نمونه‌های مشابه اسنپدراگون عملکرد بدتری دارند، بنابراین انتقال به اسنپ‌دراگون در همه جا برای چند سال به نفع خریدارانی است که معمولاً از اگزینوس استفاده می‌کنند.

سپس، اگر این چیپست سفارشی به همان خوبی باشد که سامسونگ باید امیدوار باشد، ممکن است شاهد باشیم که گلکسی اس 25 به بعد دارای چیپست بهتری نسبت به هر گوشی اندرویدی دیگری باشد.

تجزیه و تحلیل: تفاوت Exynos

ممکن است تعجب کنید که این چیپست جدید چه تفاوتی با یک تراشه اگزینوس دارد. از این گذشته، سامسونگ قبلاً چیپ‌ست‌های اگزینوس را می‌ساخت و آنها را در گوشی‌های خود می‌چسباند. اما تفاوت این است که در حالی که آن ها در گوشی های گلکسی استفاده می شوند، به سایر سازندگان گوشی نیز ارائه می شوند، بنابراین برای اهداف عمومی طراحی شده اند.

این چیپست جدید در عین حال از ابتدا برای گوشی های هوشمند گلکسی ساخته می شود، کمی شبیه کاری که اپل برای چیپست های سری A خود انجام می دهد.

باز هم، این واقعیت که چیپست های همه منظوره سامسونگ معمولاً نمی توانند با کوالکام مطابقت داشته باشند، حتی زمانی که در گوشی سامسونگ گیر کرده باشند، نشان می دهد که شاید ارزش آن را داشته باشد که انتظارات شما را کنترل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *