آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

5 نکته عکاسی از غذا برای بهبود فوری تصاویر شما

07 Tip03 Final Image

در این مقاله، پنج تکنیک ساده اما موثر را برای بالا بردن سطح جدی عکاسی از غذا توضیح می دهم. من همچنین نمونه‌های قبل و بعد زیادی را ارائه می‌دهم، بنابراین می‌توانید ببینید که هر نکته چگونه بر عکس‌های شما در موقعیت‌های عملی تأثیر می‌گذارد. این‌ها دقیقاً تکنیک‌هایی هستند که من برای گرفتن عکس‌های غذایی زیبای مداوم در کار حرفه‌ای خود استفاده می‌کنم، و به شما قول می‌دهم دنبال کردن آنها سخت نیست.

بنابراین اگر آماده‌اید کشف کنید که چگونه می‌توانید مانند یک حرفه‌ای از غذا عکس بگیرید، پس بیایید درست با نکته شماره یک من شروع کنیم:

1. زاویه ای را انتخاب کنید که داستان را بازگو کند

به اندازه کافی به عکاسی حرفه ای غذا نگاه کنید، یک الگو را مشاهده خواهید کرد: زوایای یکسان بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند عکس‌برداری مسطح از بالا و عکس پایین روی میز از کنار. من به شدت توصیه می کنم از این زاویه ها به عنوان نقطه شروع ترکیب بندی خود استفاده کنید. با این حال، فقط یکی را به طور تصادفی انتخاب نکنید. در عوض، شما باید زاویه صحیح عکسبرداری خود را با دقت تعیین کنید.

چرا؟ زیرا جایی که دوربین را قرار می دهید بر نوع داستانی که می گویید تأثیر می گذارد. و وقتی به آن دست می یابید، عکاسی از غذا تماماً داستان گفتن است. بنابراین همانطور که ترکیب خود را تنظیم می کنید، به غذا فکر کنید. به اندازه، شکل، ارتفاع و آنچه آن را منحصر به فرد می کند توجه کنید. سپس دوربین را طوری زاویه دهید که به بهترین شکل این ویژگی ها را برجسته کنید.

به این تاکوهای سالمون نگاهی بیندازید:

02 Tip01 45 vs 90 Tacos

در اینجا می خواستم تمام مواد تشکیل دهنده و شکل های زیبایی که توسط تورتیلا و فیلینگ درست می شود را نشان دهم. شات با زاویه پایین مناسب به نظر می رسد، اما عکس بالای سر کار بهتری برای بیان داستان دارد.

2. یک شی قهرمان را انتخاب کنید و آن را احاطه کنید

یک تنظیم ساده عکاسی از غذا باید با یک شی قهرمان شروع شود یعنی نقطه کانونی عکسبرداری شما، موردی که می خواهید برجسته کنید. به طور کلی، این غذای اصلی است. بنابراین شی قهرمان خود را شناسایی کنید. آن را روی میز قرار دهید. و سپس آن را با وسایل مربوط به غذا احاطه کنید. مواد تشکیل دهنده، سس ها، روغن ها و ظروف پخت و پز همگی می توانند داستان آماده سازی غذا را بیان کنند. قوطی‌ها، شیشه‌ها، گیاهان، لیوان‌ها، پارچه‌ها و کتانی‌ها می‌توانند به منشا غذا یا فصلی که در آن سرو می‌شود اشاره کنند.

البته زیاده روی نکنید، اما چند شی را در پیش زمینه و پس زمینه قرار دهید. اینها داستان عکس را ارتقا می دهند، به علاوه به ترکیب شما عمق فیزیکی می بخشند. در تصویر باقلوای زیر، وسایل من به ماجرا می افزایند. شما شی قهرمان کاسه غذا را دارید، اما مواد تشکیل دهنده (پسته) و همچنین چند آیتم پس زمینه برای افزودن عمق و تنظیم صحنه را نیز دارید. بیننده فوراً تحت تأثیر حس مکان قرار می گیرد که منشا عربی این شیرینی خوشمزه را توصیف می کند.

03 Tip02 Props

3. نور طبیعی را تغییر دهید

در عکاسی از غذا، نور پادشاه است. استفاده نامناسب از نور، عکس های شما را خراب می کند و مخاطب را از بین می برد. اما اگر بتوانید نحوه کنترل نور را یاد بگیرید، می توانید فوراً عکس های غذایی خود را به سطح بعدی برسانید. من دوست دارم از نور طبیعی در عکس های غذا استفاده کنم. من نزدیک یک پنجره اماده سازی ها را انجام دادم، بنابراین نور زیادی در جریان است. اما من با نور اصلاح نشده کار نمی کنم. در عوض، من اصلاح کننده های مختلفی را اضافه می کنم تا بتوانم زیباترین نتایج را دریافت کنم.

اولین در لیست: یک پخش کننده بین پنجره و غذا قرار دهید، به خصوص اگر با نور مستقیم خورشید کار می کنید. می بینید که نور مستقیم خورشید سایه های سخت و تیره و هایلایت های روشن ایجاد می کند. اینها می‌توانند حواس‌تان را پرت کنند اما با اضافه کردن یک پخش‌کننده، می‌توانید نور را ملایم کنید، سایه‌ها را کاهش دهید، هایلایت‌ها را کاهش دهید و جلوه‌ای دوست‌داشتنی داشته باشید. توجه داشته باشید که می‌توانید از هر فروشگاه عکاسی یک دیفیوزر ارزان بخرید، اما این امکان را نیز دارید که خودتان یک دیفیوزر بسازید (فقط یک ملحفه سفید نازک جلوی پنجره آویزان کنید).

04 Tip03 Natural vs Diffused

نور طبیعی مستقیم می تواند سایه های سخت و مشخصی ایجاد کند (سایه زیر کیک لیمو در سمت چپ را بررسی کنید). اما با کمک کمی از یک دیفیوزر ارزان، توانستم سایه ها را نرم کنم (همانطور که در تصویر سمت راست می بینید).

در مرحله بعد، توصیه می کنم چند کارت سفید و سیاه تهیه کنید. می‌توانید اینها را خودتان با استفاده از تخته‌های هسته فوم (که تقریباً از هر فروشگاه صنایع دستی خریداری می‌کنید) درست کنید. به سادگی از کارت های سفید استفاده کنید تا نور را به مناطق سایه پرتاب کنید و معاملات مهم را نشان دهید. از کارت های سیاه برای تقویت سایه ها برای کنتراست بیشتر استفاده کنید. از آزمایش انواع کارت ها و فواصل مختلف تا رسیدن به نتیجه دلخواه نترسید.

در نهایت یک راز نورپردازی برای شما دارم به نام مسدود کردن. گاهی اوقات آن نور مزاحم روی پس‌زمینه یا پایه‌های شما می‌افتد و باعث می‌شود که آنها به روشنی یا حتی روشن‌تر از سوژه شما باشند. این یک نه بزرگ است، زیرا شما می خواهید بیننده همیشه اول به سوژه شما نگاه کند، اما راه حل ساده است: از کارت های سیاه خود برای جلوگیری از برخورد نور به مناطقی که با سوژه شما رقابت می کنند، استفاده کنید. (این همچنین یک تکنیک بسیار مهم برای ایجاد تصاویر تیره تر و سبک کم کلید است.)

دو تصویر زیر را بررسی کنید. عکس سمت چپ پس‌زمینه خیلی روشنی دارد، بنابراین یک کارت سیاه اضافه کردم تا مطمئن شوم که کیک روشن‌ترین قسمت عکس باقی می‌ماند:

06 Tip03 BG Blocked vs Unblocked

در اینجا تصویر نهایی است، با یک دیفیوزر که نور پنجره را ملایم می کند، یک کارت سفید که سایه را روی خامه کیک پر می کند، و یک کارت سیاه که نور را در پس زمینه مسدود می کند:

07 Tip03 Final Image

4. از خطوط و لایه ها برای بهترین ترکیب بندی استفاده کنید

من اهمیت احاطه کردن شیء قهرمان خود را با لوازم جانبی توضیح داده‌ام اما باید اطمینان حاصل کنید که این وسایل از موضوع اصلی منحرف نشوند. اینجاست که دو تکنیک ترکیب بندی آسان وارد بازی می شوند: خطوط و لایه ها. می بینید که با چیدمان دقیق وسایل خود در خطوط و لایه ها، می توانید چشم مخاطب را به سمت موضوع اصلی سوق دهید. سپس حواس بیننده با وسایل پرت نمی شود. در عوض، لوازم به تصویر به عنوان یک کل خدمت می کنند. بنابراین خلاقانه از وسایل خود برای ایجاد خطوط استفاده کنید. در این نما، من از قاشق استفاده کرده ام تا بیننده را مستقیماً به سمت کاسه هلو پخته و بستنی هدایت کنم:

08 Tip04 Lines

در زیر، نمونه دیگری از استفاده دقیق از خطوط را به اشتراک گذاشته ام. در تصویر سمت چپ، من کارد و چنگال را طوری قرار داده‌ام که به دور بری منتهی شود، و در تصویر سمت راست، کمی انتزاعی‌تر شده‌ام و به چاقو و دانه‌های انار اجازه می‌دهم خطوطی ایجاد کنند که سوژه را قاب می‌کند.

09 Tip04 LeadingLines vs FramingLines

من همچنین استفاده از لایه ها را برای ایجاد ترکیب بندی های سه بعدی توصیه می کنم. شما می‌خواهید از کناره عکس بگیرید (بنابراین دوربین شما در پایین میز قرار می‌گیرد)، و باید وسایل مختلفی را در جلو و پشت سوژه خود اضافه کنید. برای عکس‌هایی مانند این، عمق میدان کم می‌تواند مانع از منحرف شدن بیش از حد پایه‌ها شود. Brie در عکس زیر در وسط وسایل مختلف و دو ناحیه بزرگ خارج از فوکوس قرار گرفته است. این یک افکت لایه ای سه بعدی ایجاد می کند و چشمان شما را مستقیماً به سمت شی قهرمان می فرستد:

10 Tip04 Layers

5. ترکیبات خود را با محدود کردن رنگ ساده کنید

زمانی که من به عنوان یک عکاس غذا شروع به کار کردم، اغلب یک اشتباه بزرگ مرتکب شدم: من وسایل رنگارنگ را اضافه می کردم و آنها غذای من را روی صحنه می بردند و همه توجه را به خود جلب می کردند. درعوض، وقتی به دنبال وسایل، پس‌زمینه و ظروف می‌گردید تا در تصاویر خود قرار دهید، خیلی تشنه رنگ نباشید. مواردی را با رنگ های خنثی جستجو کنید: خاکستری، قهوه ای، سیاه، نقره ای، سفید.

سپس، هنگام قرار دادن اقلام در تصاویر غذای خود، لوازمی را انتخاب کنید که غذا واقعاً بتواند روی آنها ظاهر شود. در تصویر زیر، من از یک سینی فلزی مشکی و کاغذ پخت برای تقویت توت فرنگی و ریواس قرمز روشن داخل این Crostatas استفاده کرده ام. به این ترتیب، غذا نمایش را می‌دزدد و لوازم، در عین اینکه مکمل هستند، از رویداد اصلی منحرف نمی‌شوند.

11 Tip05 Neutral BG1

نکات عکاسی از غذا: کلمات پایانی

اکنون که این مقاله را به پایان رساندید، می‌دانید که چگونه مانند یک حرفه‌ای از غذا عکاسی کنید بنابراین آماده هستید تا عکس‌های خیره‌کننده‌ای را از خودتان بگیرید. فقط به یاد داشته باشید که به نور و ترکیب دقت کنید. به این ترتیب، عکاسی آشپزی شما واقعا می تواند بدرخشد!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *