آموزش

نکاتی کاربردی در نگه داری از دوربین که کمتر مورد توجه قرار میگیرند

نگهداری از دوربین

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با استفاده از دوربین نحوه ی نگهداری آن است. که اگه ساده بهش نگاه کنیم دوربین آسیب های جدی میبینه. در ادامه نکاتی کاربردی در نگه داری دوربین که کمتر مورد توجه قرار میگیرند را به اختصار توضیح دادیم که امیدوارم براتون مفید واقع بشه.

 

اهمیت کیف دوربین در نگهداری از دوربین

اهمیت کیف دوربین در نگه داری از دوربین

شاید بشه گفت کیف مهم ترین ابزار نگه داری از دوربینه که میتونه از دوربین در برابر ضربه، گرد و غبار و نفوذ مایعات محافظت کنه. کیف های ویست که تنها برند داخلی کیف دوربین است در این زمینه توانسته موفق عمل کند. این برند که در مقایسه با برند های خارجی قیمت های مناسبی دارد توانسته با رعایت مواردی چون ضد ضربه و ضد آب بودن و استفاده از متریال مناسب با این برند ها رقابت کند.

 

اهمیت ال سی دی در نگهداری از دوربین

اهمیت محافظه ی صفحه ی ال سی دی در نگه داری از دوربین

قطعا محافظه صفحه ی ال سی دی دوربین میتواند بهترین گزینه برای محافظت از ال سی دی دوربین شما باشد. روشی کم هزینه و به صرفه که بهتر است در هنگام خرید همراه دوربین تهیه و از ابتدا نصب شود.

 

اهمیت کاور در نگهداری از دوربین

اهمیت کاور لنز و دوربین در نگه داری از دوربین

کاور لنز و یا کاور دوربین گزینه ای بسیار کاربردی برای محافظت از بدنه ی لنز و دوربین شماست. هر قدر هم کیف شما ضد ضربه و ضد گرد و غبار باشد یاز هم در مواقعی که در حال استفاده از دوربین هستید امکان اسیب دیدگی وجود دارد در این مواقع کاور به شدت به سلامت نگه داشتن دوربین و لنز شما کمک میکند.

 

اهمیت فیلتر در نگهداری از دوربین

اهمیت فیلتر، هود، کپ لنز در نگه داری از دوربین

کپ لنز اصولا همراه لنز است. فقط شما باید در زمانی که از لنز استفاده نمیکنید به خاطر داشته باشید که کپ لنز را حتما نصب کنید. فیلتر لنز شاید در ظاهر فقط جهت جلوگیری از اشعه های ذائد استفاده بشه اما از طرفی یک مانع برای جلوگیری از الوده شدن لنز در مواقع عکاسی است. همچنین هود لنز که میتواند مانعی برای الوده شدن لنز باشد در اصل برای نگهداری از دوربین خود باید کاملا مجهز باشید و همه ی نکات را در نظر بگیرید.

اهمیت کیت تمیز کننده در نگهداری از دوربین

اهمین ست پاک کننده لنز در نگه داری از دوربین

پارچه های تمیز کننده ی لنز که حتما باید تمیز و خشک نگهداری شوند و همچنین از مواد مناسب ساخته شده باشد شبیه به دستمال عینک که قطعا همه دیده اید آنها انواع گرد و غبار و ذرات را به طور همزمان حذف می کنند. به عنوان مثال علائم انگشت ، لکه های چربی ، به راحتی از روی لنز با کمک کیت های تمیز کننده لنز حذف میشوند. در حال حاظر دیجی سنتر نمونه ای از این محصولات را موجوده که هم عملکرد و هم قیمت مناسبی دارد و شما میتونید تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *