آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

Midtones در عکاسی

Midtones در عکاسی یک اصطلاح کاملاً گسترده است، زیرا تن های میانی نه تیره هستند و نه روشن. این محدوده تونال بین سایه ها و هایلایت است.

وقتی عکسی دارای حداقل Midtones باشد، یکی از این موارد خواهد بود:

  • High key (high tone)
  • Low key (low tone)
  • High contrast (هر دو تن بالا و پایین)

برای اینکه ببینید منظورم چیست چرا که مبحث خیلی وسیع است! بیایید نگاهی دقیق‌تر به Midtones بیندازیم…

رنگ های میانی در عکاسی چیست؟

Midtones از 50 درصد میانی محدوده تونال تشکیل شده است. سایه ها و نواحی تیره 25 درصد از محدوده تونال را تشکیل می دهند، همانطور که نورها و هایلایت ها در انتهای دیگر محدوده تونال نیز وجود دارند.

تاریکی ها و سایه ها در سمت چپ هیستوگرام و منحنی تن ظاهر می شوند. در حالی که مناطق روشن و برجسته در سمت راست هستند.

Midtones چیزی است که دوربین‌های ما می‌خواهند برای آن نوردهی کنند. ممکن است شنیده باشید که به این نقطه شیرین نوردهی به عنوان خاکستری 18 درصد یا خاکستری میانی گفته می شود، به همین دلیل است که هنگام عکاسی در برف، نورسنج دوربین شما می خواهد تصویر را کم نور کند.

دوربین شما برف سفید روشن نمی‌خواهد، بلکه برف خاکستری می‌خواهد که البته نوردهی کمتری دارد. به همین ترتیب، نمی خواهد یک گربه سیاه سیاه باشد. می خواهد گربه خاکستری باشد، بنابراین می خواهد سیاهی را بیش از حد در معرض دید قرار دهد.

با این حال، Midtones در عکاسی فراتر از خاکستری میانی هستند – همه رنگ‌های میانی در دو طرف آن، تا تیره در یک طرف و روشن در سمت دیگر را شامل می‌شوند.

رنگ های مختلف در عکاسی چیست؟

هنگام بحث در مورد تن ها در عکاسی، می توانید به موارد زیر اشاره کنید:

  • تن رنگ – سرد (آبی)، گرم (زرد و نارنجی) و غیره
  • محدوده تونال – سطح روشنایی از سیاه تا سفید
  • حتی می‌توانید به حال و هوای یک تصویر اشاره کنید که با ترکیب رنگ‌ها، محدوده تون، موضوع، بیان، ترکیب و نور ایجاد می‌شود.

اما امروز ما بر روی محدوده تونال، به ویژه تون های میانی تمرکز کرده ایم.

نمونه هایی از Midtones در عکس ها

توضیح Midtones در عکس‌ها آسان‌تر است، بنابراین در اینجا نمونه‌هایی از تن‌ها در عکاسی آورده شده است. از آنجایی که رنگ اغلب حواس ما را پرت می‌کند، دیدن محدوده تونال در عکس‌های سیاه و سفید آسان‌تر است، بنابراین من هم نسخه‌های رنگی و هم سیاه و سفید عکس‌ها را اضافه کرده‌ام.

و برای واضح‌تر کردن، هیستوگرام‌های لایت روم و منحنی‌های تن را اضافه کرده‌ام.

در زیر نمونه هایی از:

  • یک عکس High key
  • یه عکس Low key
  • 3 عکس Midtones

نمونه عکس با High key

نمونه بارز یک تصویر با High key، تنها با لمس رنگ های پایین در عینک و رنگ های میانی در قسمت سایه موهای پسر.

سمت راست هیستوگرام مملو از اطلاعات است، تنها با یک بریپ از اطلاعات در میان تن ها، که نشان می دهد این یک تصویر با High key است.

نمونه عکس Low key

تصویری با Low key تنها با یک لمس میانی. محدوده تونال در نسخه سیاه و سفید این تصویر واقعاً آشکار می شود.

همانطور که در سمت چپ هیستوگرام می بینید، تاریکی ها و سایه ها حاوی تمام اطلاعات هستند، فقط مقدار کمی در Midtones و تقریبا هیچ کدام در هایلایت وجود ندارد.

دیدن آن با منحنی رنگ لایت روم حتی ساده تر است.

نمونه های عکاسی با Midtones

زمانی که محدوده تونال یک عکس تا حد زیادی به Midtones محدود می شود، می تواند کاملا کسل کننده باشد. مانند تصویر زیر.

گاهی اوقات محدوده تونال محدود بخشی از پیام و حال و هوای عکس است، در این صورت استفاده مناسب از Midtones است. با این حال، در این پرتره فقدان عمق تونال از تصویر می کاهد.

و هنگامی که به سیاه و سفید تبدیل می شود، واضح تر است.

نور روی مدل کاملاً یکنواخت است و رنگ پوست او بسیار شبیه به ملات روی دیوار پشت سرش است. بنابراین نتیجه این است که او با دیوار ترکیب می شود.

در واقع، تنها کمی تنوع در تصویر با چیدمان آجرهای روشن و تیره ارائه می شود. بنابراین مدل مورد توجه قرار نمی گیرد. و این در پرتره ایده آل نیست!

برای ایجاد تصویری جالب‌تر، موقعیت را تغییر دادم تا پیش‌زمینه‌ای با رنگ روشن و پس‌زمینه تیره داشته باشم. نورپردازی همچنین به افزایش جذابیت کمک می کند زیرا سایه بیشتری برای ایجاد تعریف در چهره او وجود دارد.

حتی تصویر سیاه و سفید به دلیل افزایش دامنه تونال، جالب تر از نمونه قبلی است.

هیستوگرام این تصویر محدوده تونال بیشتری را از تیره تا میانی تا روشن نشان می دهد.

در مثال بعدی از یک عکس با رنگ متوسط، به دلیل رنگ‌ها، به‌ویژه رژ لب قرمز، جذابیت بیشتری وجود دارد. خطوط پویا پس‌زمینه نیز به این جذابیت می‌افزاید.

با این حال، در سیاه و سفید، احساس می کنم که عکس تا حدودی جذابیت خود را از دست می دهد.

همانطور که در منحنی تن می بینید، عکس دارای جزئیات هم در سایه ها و هم در نقاط برجسته است، که باعث می شود نسبت به اولین عکس دیواری در بالا صاف تر نباشد، حتی اگر نورپردازی به همان اندازه صاف باشد.

محدوده تونال کامل

و فقط برای وضوح، در اینجا نسخه سیاه و سفید تصویر برجسته تر است. همانطور که می بینید، طیف گسترده ای از رنگ ها در تصویر وجود دارد، از سیاه تا سفید و تمام رنگ های خاکستری میانی.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *