اخبار و مقالات, برنامه‌ها

مایکروسافت پایتون را به اکسل می آورد

GettyImages 1185699748

مایکروسافت امروز پیش‌نمایش عمومی پایتون در اکسل را اعلام کرد که به کاربران صفحه‌گسترده پیشرفته اجازه می‌دهد اسکریپت‌ها را به زبان محبوب پایتون و فرمول‌های معمول اکسل خود را در یک کتاب کار ترکیب کنند.

این ویژگی ابتدا در Microsoft 365 Insiders به عنوان بخشی از کانال بتای اکسل برای ویندوز منتشر می شود. با این حال، در حالی که این ویژگی ابتدا فقط در نسخه دسکتاپ اکسل در دسترس خواهد بود، مایکروسافت خاطرنشان می کند که محاسبات پایتون در Microsoft Cloud اجرا می شود. پایتون به خوبی روی هر رایانه شخصی مدرنی اجرا می شود، بنابراین مطمئن نیستم که چرا مایکروسافت مسیر ابری را در اینجا دنبال کرده است.

Stefan Kinnestrand، GM for Modern Work در مایکروسافت توضیح می دهد: «اکنون می توانید با دسترسی مستقیم به پایتون از نوار اکسل، تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته را در محیط آشنای Excel انجام دهید. “هیچ راه اندازی یا نصب لازم نیست. با استفاده از رابط‌های داخلی اکسل و Power Query، می‌توانید به راحتی داده‌های خارجی را در گردش‌های کاری اکسل به پایتون وارد کنید.

Screenshot 2023 08 21 152038

مایکروسافت با پلتفرم علم داده Anaconda همکاری کرد تا این ویژگی را زنده کند. این شرکت از توزیع Anaconda Python – در حال اجرا در Azure – برای آوردن محبوب‌ترین کتابخانه‌های Python به اکسل استفاده می‌کند، از جمله مواردی مانند Matplotlib و seaborn برای تجسم داده‌ها.

برای امتحان کردن این کار، باید به برنامه Microsoft 365 Insider بپیوندید و کانال بتا را برای دریافت آخرین نسخه های اکسل انتخاب کنید. از آنجا، فقط یک سوال برای شروع، انتخاب “insert Python” در نوار Formulas است.

شایان ذکر است که مدت‌هاست کتابخانه‌هایی وجود دارند که به کاربران پایتون اجازه می‌دادند با فایل‌های اکسل کار کنند، و همچنین افزونه‌های اکسل (پرداختی) مانند PyXLL که عملکرد پایتون را به صفحات گسترده مایکروسافت نیز می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *