هوش مصنوعی و رباتیک, اخبار و مقالات

OpenAI تنظیم دقیق GPT-3.5 Turbo را به ارمغان می آورد

openai getty

مشتریان OpenAI اکنون می‌توانند داده‌های سفارشی را به نسخه سبک وزن GPT-3.5، GPT-3.5 Turbo بیاورند – بهبود قابلیت اطمینان مدل AI تولید متن در حالی که رفتارهای خاص ایجاد می‌کند، آسان‌تر می‌شود.

OpenAI ادعا می‌کند که نسخه‌های تنظیم‌شده GPT-3.5 می‌توانند با قابلیت‌های پایه GPT-4، مدل پرچم‌دار این شرکت، در «برخی وظایف محدود» مطابقت داشته باشند یا حتی بهتر از آن‌ها عمل کنند.

این شرکت در پست وبلاگی که امروز بعدازظهر منتشر شد، نوشت: «از زمان انتشار GPT-3.5 Turbo، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها درخواست کرده‌اند که این مدل را سفارشی کنند تا تجربیات منحصربه‌فرد و متفاوتی را برای کاربران خود ایجاد کنند. این به‌روزرسانی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا مدل‌هایی را که عملکرد بهتری برای موارد استفاده‌شان دارند، سفارشی کنند و این مدل‌های سفارشی را در مقیاس اجرا کنند.»

با تنظیم دقیق، شرکت‌هایی که از GPT-3.5 Turbo از طریق API OpenAI استفاده می‌کنند، می‌توانند مدل را بهتر از دستورالعمل‌ها پیروی کنند، مانند اینکه همیشه به یک زبان خاص پاسخ دهد. یا می‌توانند توانایی مدل را برای قالب‌بندی مداوم پاسخ‌ها (مثلاً برای تکمیل تکه‌های کد)، و همچنین بهبود «احساس» خروجی مدل، مانند لحن آن، به طوری که بهتر با نام تجاری یا صدا مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، تنظیم دقیق به مشتریان OpenAI امکان می‌دهد تا پیام‌های متنی خود را برای سرعت بخشیدن به تماس‌های API و کاهش هزینه‌ها کوتاه کنند. OpenAI در پست وبلاگ ادعا می کند: “تست کننده های اولیه با تنظیم دقیق دستورالعمل ها در خود مدل، اندازه سریع را تا 90٪ کاهش داده اند.”

تنظیم دقیق در حال حاضر به آماده سازی داده ها، آپلود فایل های لازم و ایجاد یک کار تنظیم دقیق از طریق API OpenAI نیاز دارد. این شرکت می‌گوید که تمام داده‌های تنظیم دقیق باید از طریق یک API «moderation» و یک سیستم تعدیل مبتنی بر GPT-4 عبور کنند تا ببینند آیا با استانداردهای ایمنی OpenAI در تضاد هستند یا خیر. اما OpenAI قصد دارد در آینده یک رابط کاربری تنظیم دقیق با داشبوردی برای بررسی وضعیت بارهای کاری تنظیم دقیق در حال انجام راه اندازی کند.

در اخبار دیگر، OpenAI امروز دو مدل پایه GPT-3 به روز شده (babbage-002 و davinci-002) را در دسترس قرار داد، که می توانند به خوبی تنظیم شوند، با پشتیبانی از صفحه بندی و «توسعه پذیری بیشتر». همانطور که قبلاً اعلام شده بود، OpenAI قصد دارد مدل های پایه اصلی GPT-3 را در 4 ژانویه 2024 بازنشسته کند.

OpenAI گفت که پشتیبانی تنظیم دقیق برای GPT-4 – که بر خلاف GPT-3.5، می تواند تصاویر را علاوه بر متن درک کند – در اواخر پاییز امسال ارائه می شود، اما جزئیاتی فراتر از آن ارائه نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *