اخبار گوناگون, اخبار دوربین دیجیتال, اخبار و مقالات

مشخصات لو رفته لنزهای سیگما جدید: 17 میلی متر , 23mm و 50mm

NHKWk7qKFV6kA7FoYMubnD 970 80.jpg

گزارش ها حاکی از آن است که سیگما به زودی دو لنز جدید برای دوربین های فول فریم و یک پرایم استاندارد برای بدنه های APS-C معرفی خواهد کرد.

سیگما قرار است به زودی سه لنز پرایم جدید را معرفی کند: یک لنز با زاویه دید عریض و یک لنز پرایم استاندارد برای دوربین‌های فول فریم L و E-mount، به همراه یک لنز معادل 35 میلی‌متری برای بدنه‌های APS-C.

سیگما که زمانی به عنوان یک برند اقتصادی با لنزهای مقرون به صرفه شناخته می‌شد، اکنون برخی از بهترین لنزهای شخص ثالث را با استفاده از شیشه‌ای با کیفیت بالا، سطح بالا و نتایج آزمایشگاهی فوق‌العاده چشمگیر با هزینه کمتری از تولید کننده های اول مانند کانن یا نیکون تولید می‌کند.

کانن و نیکون ممکن است به طور موثر مجوز لنزهای خاصی را برای تولید کننده ثالث ممنوع کرده باشند، اما این مانع سیگما نشده است. از زمان راه‌اندازی مجموعه‌های هنری و معاصر خود، سازنده تصویر برند خود را به طور کامل تغییر داده است – و اکنون به نظر می‌رسد که سه لنز جدید به پیشنهادات ویژه این شرکت اضافه میشود.

بر اساس یک گزارش توسط Mirrorless Rumours، یکی از لنزهایی که سیگما معرفی خواهد کرد، لنز 17 میلی متری f/4 DG DN Contemporary برای دوربین های فول فریم است. این لنز از 9 عنصر در 8 گروه، با امکان عکاسی از حداقل فاصله 120 میلی‌متر و وزن تنها 225 گرم (یا 220 گرم برای نسخه E-mount) تشکیل شده است. این یک لنز زاویه باز با قابلیت حمل آسان است که برای عکاسی از هر چیزی، از معماری گرفته تا فضای داخلی، مناظر تا طبیعت بی جان، عالی است.

همچنین یک پرایم استاندارد کاملاً جدید، لنز سیگما 50 میلی‌متری f/2 DG DN Contemporary را عرضه خواهد کرد. ممکن است به اندازه لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art سریع نباشد، اما با وزن تنها 350 گرم به طور قابل توجهی سبک تر است – و دیافراگم f/2 همچنان برای دستیابی به عمق میدان کم عالی است. عکاسی در نور کم نسخه پایه سونی E فقط 6 گرم سبک‌تر است و از 11 عنصر در 9 گروه، با حداقل فاصله فوکوس 45 سانتی‌متر، حداکثر بزرگ‌نمایی 1:6.9 و قطر فیلتر 58 میلی‌متر تشکیل شده است.

در نهایت، سیگما با اطمینان از اینکه کاربران سنسور برش خورده از قلم نیفتند، لنز 23 میلی‌متری f/1.4 DC DN Contemporary را برای پایه Leica / Panasonic / Sigma L، پایه Sony E و پایه Fujifilm X عرضه خواهد کرد. با برش 1.5 برابری، فاصله کانونی موثر در واقع 34.5 میلی‌متر است، که آن را به بهترین دوربین‌ها برای عکاسی خیابانی یا مسافرت تبدیل می‌کند. دارای 13 عنصر در 10 گروه، حداقل فاصله فوکوس 250 میلی متر و وزن آن تنها 340 گرم – بنابراین سریع و جمع و جور است.

در نهایت، با اطمینان از اینکه کاربران کراپ سنسور از قلم نیفتند، سیگما لنز 23 میلی‌متری f/1.4 DC DN Contemporary را برای پایه Leica / Panasonic / Sigma L، پایه Sony E و پایه Fujifilm X عرضه خواهد کرد. با برش 1.5 برابری، فاصله کانونی موثر در واقع 34.5 میلی‌متر است، که آن را به بهترین لنز دوربین برای عکاسی خیابانی یا مسافرت تبدیل می‌کند. این لنز دارای 13 عنصر در 10 گروه، حداقل فاصله فوکوس 250 میلی متر و وزن آن فقط 340 گرم میباشد – بنابراین سریع و جمع و جور است.

هیچ اطلاعات رسمی از سیگما در مورد زمان اعلام و قیمت هر لنز منتشر نشده است، اما با برگزاری CP+ 2023 در هفته آینده، ما می‌توانیم آنها را زودتر ببینیم و اطلاعات بیشتری بدست بیاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *