آموزش عکاسی دیجیتال

7 ایده عکاسی با رنگ های تند و پررنگ

lazy

7 ایده عکاسی با رنگ های تند و پررنگ، عکاسی رنگارنگ یک سبک عکاسی بسیار جذاب است که توجه افراد زیادی را جذب می کند. در این سبک عکاسی جایی برای رنگ های ملیح و کم رنگ یا رنگ های پاستلی وجود ندارد. این سبک در واقع در مورد استفاده از رنگ های تند و پر رنگ است!

اگر می خواهید عکاسی با رنگ های تند را شروع کنید، در صفحه درستی هستید. ما چند ایده عالی برای نحوه استفاده از این رنگ ها در این مقاله اورده ایم که می توانید از انها ایده بگیرید و در کار هایتان از ان ها استفاده کنید.

 عکس رنگی با دیوارهای زرد و بنفش

عکاسی با رنگ های تند به چه معناست؟

نظریه اصلی این است که شما رنگ ها را با هم ترکیب می کنید، یعنی دو یا سه رنگ را انتخاب می کنید، و سپس از آنها در عکس هایتان استفاده می کنید. در این سبک عکاسی یک طرح رنگی ساده وجود دارد، و در تمام کادر حضور دارد. در واقع در این عکس ها اولین چیزی که به چشمتان می خورد رنگ های تند هستند.

این رنگ ها در عکس هایتان بسیار زیاد و چشمگیر هستند و همین امر باعث جذابیت انها شده است. در این سبک شما از رنگ ها به عنوان یک ابزار ترکیبی استفاده می کنید. رنگ ها صرفا جنبه تزئینی ندارند. آنها یک قطعه حیاتی از تصویر هستند. گاهی اوقات، رنگ ها حتی می توانند موضوع یا سوژه عکس باشند.

عکاسان بیشتر اوقات رنگ های مکمل را با هم ترکیب می کنند. اما گاهی اوقات هم در بعضی عکس ها میبینید که تضاد رنگی در عکس ها نمایان است!

 عکس مینیمالیستی از یک پرتغال روی میز زرد با پس زمینه آبی

7 ایده برای عکاسی از رنگ های تند و پررنگ

شما می توانید از رنگ در بسیاری از سبک های عکاسی مختلف استفاده کنید. در اینجا چند پیشنهاد برای شروع وجود دارد.

1. به دنبال بلوک های رنگی در خیابان خود باشید

می توانید در هنگام عکاسیی به دنبال رنگ های قوی باشید.

ممکن است ساختمان ها یا دیوارهایی را پیدا کنید که با رنگ های روشن رنگ آمیزی شده اند. از آنها برای ساختن عکس های خیابانی پویا که پر از رنگ های تند هستند استفاده کنید.

ساختمانی که با رنگ های مختلف قرمز و صورتی پاستلی رنگ آمیزی شده است

2. عکس های فلت خود را با استفاده از رنگ های تند ثبت کنید

عکاسی فلت ایده های خلاقانه عالی را به شما می دهد. این بدان معنی است که شما می توانید از دو رنگ پررنگ استفاده کنید. یا می توانید از چندین رنگ مکمل برای برجسته کردن تصاویر خود استفاده کنید.

می‌توانید از لوازم رنگارنگ یا حتی کاغذ رنگی برای ایجاد عکس‌های فلت دراماتیک استفاده کنید. می توانید بلوک های تک رنگ داشته باشید یا یک الگو با رنگ های مختلف ایجاد کنید.

عکاسی فلت با رنگ های مکمل آبی و نارنجی

3. از رنگ های تند و پررنگ در عکاسی از غذا استفاده کنید

عکاسی از غذا به دلیل ایجاد تمایلات در مردم برای غذا خوردن است. و در این سبک عکاسی رنگ ها واقعاً می توانند غذا را مطلوب تر جلوه دهند. برای مثال می توان به رنگ قرمز یک سیب رسیده و رنگ زرد یک موز اشاره کرد. که چقدر انسان را برای خوردن انها مشتاق می کند.

برای ایجاد رنگ در عکاسی از غذا، می توانید از رنگ های موجود استفاده کنید. یا می‌توانید پس‌زمینه یا لوازم رنگارنگی را برای افزایش تأثیر گذاری اضافه کنید. رعایت این کار باعث می شود بیننده بیشتر جذب شود.

6 دونات در یک عکس با پس زمینه پاستلی آبی و صورتی

4 در عکاسی با رنگ های روشن خلاق باشید

رنگ توجه افراد را به خود جلب می کند. وقتی رنگ ها خیلی پررنگ هستند، نمی توانید تصاویر را نادیده بگیرید. به همین دلیل است که استفاده از این تکنیک های رنگی در عکاسی محصول عالی است.

اگر محصول رنگارنگی دارید می توانید تصویر را با رنگ هایی پر کنید که مکمل و متضاد با آن هستند. زیرا این امر موجب می شود که در تجارت الکترونیک بیننده بیشتر به ان محصول جذب شود.

چهار گل نارنجی در پس زمینه بنفش

5. از مد و فشن عکس های رنگی ثبت کنید

با لباس‌های رنگارنگ در عکاسی مد، می‌توانید در این عرصه بسیار پیشرفت کنید. بکار گیری رنگ های تند و پررنگ به شما این امکان را می دهد که بیننده های بیشتری را جذب کنید.

به دنبال رنگ هایی باشید که با لباسی که با آن کار می کنید متضاد باشد. اگر در استودیو عکس می گیرید، می توانید از پس زمینه های رنگارنگ استفاده کنید. یا می توانید هنگام کار در مکان از ساختمان ها و رنگ های طبیعی استفاده کنید.

یک مدل با لباس های رنگی که موجب خاص شدن عکس شده است

6. از رنگ ها برای ترکیب بندی مینیمالیستی استفاده کنید

سبک مینیمالیسم سبکی است که از دو یا چند رنگ که باهم همخوانی دارند به وجود امده است. در واقع سبک مینیمالیسم در مورد فضای منفی و پراکندگی جزئیات است که می‌تواند مناطقی از رنگ ثابت را در خود جای دهد.

می‌توانید به دنبال یک فضای رنگی باشید که با یک خط صاف از هم جدا شده است. این خط می تواند دیوار یک ساختمان باشد. یا می‌تواند افقی باشد که تصویر شما را بریده است. فقط مطمئن شوید که یک فضای رنگ در دو طرف خط دارید.

تصویری مینیمال از نردبان استخر که به بتن نارنجی منتهی می شود

7. از رنگ ها برای پرتره های خود استفاده کنید

استفاده از رنگ های تند و پررنگ می‌تواند به پرتره‌های شما جذابیت اضافه کند. به سوژه خود فکر کنید. موهایش جه رنگی است؟ چشمانشان چه رنگی است؟ به رنگ ها نگاهی بیندازید و ببینید کدام رنگ ها مکمل آنها هستند.

می‌توانید از پس زمینه، وسایل رنگارنگ و همچنین لباس های رنگی استفاده کنید. اگر بیرون هستید، به دنبال مکان های رنگارنگ باشید. اگر هوا خوب است، حتی می‌توانید از آسمان آبی به عنوان پس زمینه ای پررنگ استفاده کنید.

پرتره زنی با ژاکت نارنجی در مقابل پس زمینه نارنجی

کلام اخر

راه های زیادی برای آزمایش رنگ در عکاسی وجود دارد. از غذا گرفته تا مد، از قدرت رنگ برای ایجاد تصاویری استفاده کنید که باعث جذابیت بیشتر عکس ها شود.

تنها چیزی که نیاز دارید دانش اولیه در مورد استفاده از رنگ است، سپس می‌توانید شروع به ترکیب و تطبیق رنگ ها کنید. به این موضوع حتما توجه کنید که یک رنگ بر رنگ های دیگر غالب نباشد.

چه در استودیو و چه در خیابان عکاسی کنید، می توانید از رنگها در عکاسی خود استفاده کنید. وقتی صحبت از رنگ می‌شود، شجاع و جسور باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *