مقایسه

مقایسه iPhone SE 2022 با Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

مقایسه iPhone SE 2022 با Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

اگر حدود 400 دلار یا 400 پوند در جیب خود دارید و به دنبال خرید یک گوشی هوشمند میان رده هستید، آیفون SE (2022) و شیائومی ردمی نوت 11 پرو 5G باید انتخاب مناسبی برای شما باشند.

بنابراین کدام یک از این دو نشان دهنده خرید بهتر است؟ با توجه به اینکه ظاهر و عملکرد این دو گوشی کاملاً متفاوت از یکدیگر است، این مقایسه کمی دشوار است.

هر دو گوشی مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند، اما در آخر ما یک گوشی می خواهیم – حداقل برای اکثر مردم. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

قیمت و در دسترس بودن

آیفون SE (2022) از 429 دلار / 419 پوند / 719 دلار استرالیا برای مدل 64 گیگابایتی شروع می شود. مدل 128 گیگابایتی 479 دلار / 469 پوند / 799 دلار استرالیا قیمت دارد، در حالی که مدل 256 گیگابایتی 579 دلار / 569 پوند / 969 دلار استرالیا قیمت دارد. در 18 مارس 2022 وارد مغازه ها شد.

چندین پیکربندی Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G وجود دارد، اما همه آنها به یک اندازه در دسترس نیستند. مدل پایه، با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، با قیمت 329 دلار عرضه می شود، حتی اگر در ایالات متحده موجود نباشد. مدل رایج‌تر مدلی است که با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و قیمت مرجع آن 349 دلار / 319 پوند است. همچنین یک مدل 128/8 گیگابایتی با قیمت 379 دلار وجود دارد، اما در بسیاری از مناطق به فروش نمی رسد.

Redmi Note 11 Pro مطمئناً ارزان‌تر از این دو است، اما در دسترس بودن آن در مقایسه با iPhone SE (2022) کمی از ارزش گوشی می کاهد.

طراحی

آیفون SE (2022) بسیار شبیه به آیفون های قدیمی است که از نظر تلفن هوشمند بسیار قدیمی است.

شما یک تلفن با پیشانی و چانه بزرگ، یک دکمه فیزیکی هوم (البته که در واقع حرکت نمی کند) و یک صفحه نمایش کوچک 4.7 اینچی دریافت می کنید. این گوشی با ابعاد 138.4 x 67.3 x 7.3 میلی‌متر و 144 گرم، یکی از کوچک‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است.

ما کاملاً دوست داریم که چه حسی نسبت به سایر تلفن های موجود در بازار دارد، اما بیایید اینجا تظاهر نکنیم. این یک رویکرد قدیمی است، و ما آرزو می کنیم که اپل این محدوده را به یک زبان طراحی جدیدتر تغییر دهد.

آن را با Redmi Note 11 Pro 5G مقایسه کنید، که یک گوشی بسیار مدرن‌تر و در عین حال ناشناس‌تر است. ما پشت شیشه را حفر می کنیم، که یک ویژگی معمول در یک گوشی اندرویدی با این قیمت نیست، اما فریم آن برخلاف آیفون SE از پلاستیک مربعی ساخته شده است، برخلاف آلومینیوم.

این یک گوشی بزرگ با ابعاد 164.2 x 76.1 x 8.1 میلی‌متر و 202 گرم است – به هر حال، قطعاً بسیار بزرگ‌تر از iPhone SE (2022). همچنین ماژول دوربین بسیار برجسته‌تری نسبت به رقیب خود دارد، به دلایلی که در بخش مربوطه به آن خواهیم پرداخت.

در حالی که آیفون یک حسگر اثرانگشت را در دکمه هوم اختصاصی خود جای می دهد، ردمی حسگر خود را در دکمه پاور در لبه سمت راست قرار می دهد. خوب و سریع است، اما هیچ کس در این نوع کارها اپل را شکست نمی دهد.

هر دو گوشی به شما بلندگوهای استریو می دهند که دیدن آن با این قیمت عالی است.

آخرین مزیت آیفون SE این است که دارای رتبه IP67 است، در حالی که Redmi Note 11 دارای IP53 پایینی است. SE بهتر در مقابل دوش ها و جیب های گرد و غبار ایستاده است.

به طور خلاصه، Redmi بزرگتر و مدرن تر است، اما آیفون بهتر ساخته شده است و از مواد درجه یک بیشتری استفاده می کند.

صفحه نمایش

با چنین بدنه کوچک و حاشیه های بزرگ، نمایشگر آیفون SE (2022) هرگز بزرگ نخواهد بود. با این حال، در 4.7 اینچ، به طور مثبت کوچک است.

علاوه بر این، این تنها یک پنل IPS LCD است، به این معنی که فاقد رنگ و کنتراست چشمگیر رقیب OLED خود است. همچنین با وضوح 750 در 1334 خیلی واضح نیست و همچنین در 625 نیت روشنایی خاصی ندارد، در حالی که نرخ تازه سازی آن در 60 هرتز پایین است.

ردمی نوت 11 5G از هر نظر این مرحله را فرا گرفته است. این یک Super AMOLED 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 x 2400 (FHD+) و حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز است. روشنایی آن در شرایط معمولی تا 700 نیت می رسد و به حداکثر 1200 نیت می رسد.

بزرگ‌تر، واضح‌تر، روشن‌تر، صاف‌تر و پر جنب‌وجوش‌تر. این فقط بهتر از صفحه نمایش قدیمی اپل است، به همان خوبی که در دوران اوج خود بود.

دوربین

ممکن است تصور کنید که Redmi Note 11 Pro 5G دارای دوربین دور در کیف است، به خصوص اگر به سادگی از واقعیت ها و ارقام استفاده کنید.

گوشی مقرون به صرفه شیائومی دارای یک سیستم دوربین سه گانه برای سیستم دوربین تک آیفون آیفون است و سنسور عریض اصلی در مقایسه با pokey 12 مگاپیکسلی آیفون، نمونه بزرگی از 108 مگاپیکسل است.

اما از نظر کیفیت واقعی تصویر و قابلیت اطمینان، آیفون SE (2022) بسیار جلوتر است. به لطف مهارت‌های بی‌نظیر اپل در پردازش تصویر، در ارتباط با تراشه A15 Bionic، iPhone SE عکس‌هایی را به نمایش می‌گذارد که بررسی‌کنندگان ما دریافته‌اند که «چشم‌نواز، دقیق رنگ و اغلب زیبا» هستند.

آنها نتیجه گرفتند: “به طور کلی، کیفیت عکس در این گوشی میان رده همچنان می تواند با گوشی های رقیب که تقریباً دو برابر بیشتر به فروش می رسند، رقابت کند.”

تکنیک‌های HDR 4 هوشمند و Deep Fusion تضمین می‌کنند که این عکس‌ها بسیار بهتر از آنچه که از چنین سخت‌افزاری فروتن انتظار دارید به نظر می‌رسند، علاوه بر این، اپل پادشاه بلامنازع فیلم‌برداری تا 4K 60 فریم بر ثانیه است.

در مقام مقایسه، Redmi Note 11 Pro 5G با توجه به سخت‌افزار نمایش‌دهنده‌اش ضعیف می‌شود. منتقد ما می‌گوید: «ما تعداد زیادی از آسمان‌های منفجر شده را گرفتیم، و اغلب صحنه‌های غروب را زیر و رو می‌کند.

در حالی که هنوز هم می تواند نتایج عالی کسب کند، به سادگی آنطور که ما می خواستیم سازگار نبود. شما باید بیشتر با تنظیمات کار کنید، در حالی که iPhone SE به طرز سعادتمندانه ای آتش می گیرد و فراموش می کند.

با این حال، حداقل می توانید با دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض اختصاصی ردمی، عکس های فوق عریض بگیرید. مطمئناً، نتایج کمی ملایم هستند، همچنین یک افت آشکار در محدوده دینامیکی وجود دارد، و نمی‌توانید همزمان از حالت شب استفاده کنید – اما حداقل این گزینه برخلاف آیفون وجود دارد.

وقتی صحبت از فیلمبرداری به میان می‌آید، آیفون کاملاً Redmi را هدر می‌دهد و فیلم‌های برتر را تا 4K می‌گیرد. Redmi فقط می تواند 1080p را مدیریت کند.

مشخصات و عملکرد

در بخش قدرت نیز رقابتی وجود ندارد و گوشی اپل دوباره پیروز شد. آیفون SE (2022) از تراشه A15 Bionic اپل استفاده می‌کند که همان چیپ خانواده آیفون 13 است.

کافی است بهترین گوشی های پرچمدار اندرویدی را شکست دهیم، چه رسد به Snapdragon 695 5G ساده Redmi Note 11 Pro 5G.

ما دریافتیم که دومی حتی از نظر گوشی های هوشمند اندرویدی میان رده نسبتا کند است. همانطور که در بخش قبل ذکر شد، مشخصات Redmi همچنین قابلیت‌های ضبط ویدیوی همسترانگ گوشی را توضیح می‌دهد.

نیازی به گفتن نیست، در حالی که iPhone SE می‌تواند دستگاه‌هایی مانند Fortnite و Genshin Impact را به طور کامل اجرا کند، Redmi Note 11 Pro 5G بیشتر یک دستگاه متوسط به پایین است.

این همچنین آیفون SE (2022) را بسیار مقاوم‌تر در آینده می‌کند. این گوشی برای سال‌ها سریع باقی می‌ماند، در حالی که Redmi Note 11 5G در حال حاضر احساس می‌کند در جاهایی به محدودیت‌های خود رسیده است.

جدا از پردازنده، آیفون SE (2022) 4 گیگابایت رم و انتخاب 64، 128 یا 256 گیگابایت رم در اختیار شما قرار می دهد. Redmi Note 11 Pro 5G دارای 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی است. هر دو گوشی از اتصال 5G پشتیبانی می کنند.

یک پیروزی دیگر برای آیفون با ارائه نرم افزار حاصل می شود. با عرضه iOS به صورت استاندارد – درست مانند هر آیفون دیگری – می‌دانید که سیستم‌عاملی تمیز و شیک با به‌روزرسانی‌های به‌موقع تضمینی دریافت می‌کنید.

Redmi Note 11 Pro 5G با MIUI 13 عرضه می‌شود، رابط کاربری سفارشی شیائومی که بر روی سیستم‌عامل قدیمی اندروید ۱۱ قرار دارد. منتقد ما آن را «بیشتر… بسیار بی‌اهمیت» نامید، که اگر تا به حال آن را بشنویم، با تحسین ضعیفی همراه است.

به طور خاص، ما متوجه شدیم که MIUI برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه را به شدت بسته می‌کند، که مخصوصاً برای برنامه‌های صوتی پس‌زمینه آزاردهنده بود.

عمری باتری

بدنه کوچک آیفون SE (2022) دارای یک باتری 2018 میلی آمپر ساعتی است. این بزرگتر از نسل قبلی است، اما هنوز هم با استانداردهای مدرن کوچک است.

از اتصال 5G استفاده کنید، و تعجب آور نیست که بازبین ما اغلب نمی تواند یک روز کامل را با یک شارژر پشت سر بگذارد. به طور کلی 12 ساعت قبل از تسلیم روح به طول انجامید.

در مقابل، Redmi Note 11 Pro 5G به نوعی باتری بزرگ‌تر 5000 میلی‌آمپر ساعتی را بسته‌بندی می‌کند که یک روز کامل با استفاده سنگین بدون تمام شدن آب دوام می‌آورد. این در حالی بود که نمایشگر روی 120 هرتز تنظیم شده بود.

Redmi وقتی زمان شارژ مجدد فرا می رسد نیز برنده می شود. شیائومی یک شارژر سریع 67 واتی ارائه کرده است که در 15 دقیقه از 1 به 48 درصد می رساند.

اپل هیچ شارژری با آیفون SE به شما نداده است و در هر صورت فقط تا 20 وات را پشتیبانی می کند. نکته مثبت اپل این است که SE برخلاف Redmi از شارژ بی سیم 7.5 واتی پشتیبانی می کند.

کلام آخر

در حالی که آیفون SE (2022) ممکن است دستگاهی بسیار قدیمی تر از Redmi Note 11 Pro 5G به نظر برسد، عملکرد، دوربین اصلی و نرم افزار آن در سطح دیگری قرار دارند.

برعکس، Redmi دارای صفحه نمایش بزرگتر و بهتر، عمر باتری برتر، شارژ سریعتر و پتانسیل گرفتن عکس های فوق عریض است.

در مجموع، ما باید به آیفون SE (2022) در سطح میان رده مستقیم برتری بدهیم. در حالی که هر دوی این تلفن‌ها دارای مصالحه‌های اساسی هستند، و در حالی که Redmi Note 11 Pro 5G بدون شک ارزان‌تر است، آیفون SE (2022) است که احتمالاً ثبات و ارزش بیشتری را در طول مدت مالکیت ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *