آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

16 تا از بهترین حالت های سلفی

lazy

امروز، من شما را با ژست های برتر سلفی آشنا می کنم تا بتوانید یک سلفی عالی بگیرید و حساب کاربری خود را متحول کید! در پایان این مقاله نکات جالبی برای عکس سلفی تازه و هیجان انگیز یاد میگیرید و رسانه های اجتماعی خود را در حالتی متمایز خواهید ساخت. من مطمئن هستم که همه ما با هنر مدرن سلفی آشنا هستیم. گرفتن چنین عکس ساده و درست می تواند دشوار باشد به خصوص زمانی که می خواهید بهترین چهره خود را نشان دهید!

selfie vinicius wiesehofer

از حال و هوای فعلی خود استفاده کنید

بزرگترین نکته ای که می توانم برای یک سلفی خوب به شما بدهم این است که اجازه دهید حال و هوا شما در آن روز خاص عکس را دیکته کند. همه ما تصاویری را دیده ایم که در آن ژست سلفی خیلی اجباری یا غیر طبیعی به نظر می رسد. حتی می توانید تشخیص دهید که چه زمانی یک فرد به زور لبخند می زند. بهترین ژست های سلفی آنهایی هستند که منعکس کننده احساس، نگرش یا شخصیت شما باشند. شاید احساس خستگی و آرامش می کنید، یا اهل بیرون رفتن و پر سر و صدا هستید. یک ژست سلفی انتخاب کنید که نشان دهنده احساسات فعلی شما و شخصیت شما باشد.

مطمئناً هر چه بیشتر برای یک سلفی فکر کنید، بهتر خواهد بود. اما، این بدان معنا نیست که این یک امر ضروری است. گاهی اوقات یک منبع خود به خودی از الهام یا نور نیاز به یک عکس فوری دارد، که گاهی اوقات بهترین است. این به آشنایی با اینکه چه چیزی در این لحظه خوب است و یا نیست برمی گردد  به طور مثال نور ترکیب بندی همه و همه پیش نیازهای شما در این راه است . بهترین راه برای اینکه خودتان متوجه شوید این است که چندین حالت مختلف را در سناریوهای مختلف امتحان کنید. دومین راه این است که تمام نکات ژست گرفتن را بخوانید تا به هدایت شما در مسیر درست کمک کند!

Selfie Poses Atmosphere

بهترین ژست های سلفی و نکات ژست گرفتن

اکنون شما را از طریق چند نکته آسان برای گرفتن عکس سلفی راهنمایی می کنم تا به شما کمک کند بهترین ژست سلفی خلاقانه خود را پیدا کنید.

16. ژست های احمقانه

در ابتدا، ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید یا مجبور شوید برای سلفی خود ژست بگیرید. بگذار این فشار  برود! ژست ها و عبارات احمقانه ای را امتحان کنید که باعث خنده شما می شود. این ژست سلفی به عکس شما حال و هوای بازیگوش و راحت می دهد. مشکل سلفی ها این است که اغلب غیرطبیعی به نظر می رسند. شما می توانید از روزمرگی خود به صورت مداوم عکس بگیرید از این امر اجتناب نکنید. به یاد داشته باشید، هیچ کس نیازی به دیدن این تصاویر از شما ندارد و این تمرین شماست. پس از آن لذت ببرید و تا جایی که می توانید ژست های بیشتری را امتحان کنید.

یک نکته این است که دوربین را در حالت عکاسی پی در پی قرار دهید و شروع به بازی کنید. همچنین می‌توانید گوشی خود را روی ویدیو تنظیم کنید و از خود فیلم بگیرید و از ژست‌های سلفی متفاوت و خلاقانه استفاده کنید. پس از آن، یک اسکرین شات از فریمی که بیشتر دوست دارید، بگیرید.

selfie poses giftpunditscom

15. لب های خود را آرام کنید

تا به حال فکر کرده اید که چرا لب های مدل های حرفه ای اینقدر نرم و زیبا به نظر می رسند؟ به این دلیل است که آنها یاد گرفته اند دهان خود را شل کنند (برعکس صورت اردک). برای ژست های سلفی جذاب، دهان خود را کمی باز کنید و وانمود کنید که از طریق آنها نفس می کشید. لب های شما دیگر به هم فشرده نمی شوند و پرتر به نظر می رسند. از صورت غیرطبیعی اردک با لب‌های پف کرده و فشرده در گونه‌ها اجتناب کنید. وانمود کنید که می خواهید یک بوسه آرام به کسی بدهید. به این ترتیب لب های خود را جذاب تر نشان می دهید.

selfie poses loel balangauan

14. لبخندهای ساده را تمرین کنید

ممکن است هنگام گرفتن سلفی به تنهایی احساس ناخوشایندی داشته باشید. اما لبخند باعث می شود هر عکسی بهتر به نظر برسد حتی اگر در ابتدا مجبور باشید آن را جعل کنید. برای اینکه احساس ناراحتی نکنید، جلوی آینه تمرین کنید. به چیزی فکر کنید که شما را بخنداند یا به کسی که دوست دارید به او لبخند بزنید. یک تکنیک خوب در ژست گرفتن سلفی این است که ابتدا به پایین نگاه کنید و عضلات صورت خود را شل کنید تا زمانی که برای گرفتن عکس آماده شوید. سپس به بالا نگاه کنید و به دوربین خود لبخند بزرگی بزنید. این لبخند طبیعی تر خواهد بود زیرا شما فقط یک ثانیه قبل از گرفتن ژست سلفی شروع به لبخند زدن می کنید.

best selfie poses

13. چشمان خود را برجسته کنید

چشم ها همیشه کانون سلفی ها هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که برجسته هستند. ژست هایی را بیابید که بر آنها به عنوان نقطه کانونی در سلفی شما تأکید می کند. می توانید مستقیماً به دوربین نگاه کنید. این ژست شما را صادق و رو راست نشان می دهد. اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد اگر به چیزی نزدیک به صورت خود نگاه کنند، به نظر می رسد که چشم های متقاطع دارند. با کمی نگاه کردن به زیر لنز دوربین می توانید این جلوه را کاهش دهید. اگر از مونوپاد  استفاده می کنید، سعی کنید آن را در هوا بلند کنید. چشمان شما را مجبور می کند کمی بیشتر باز شوند. (این ژست سلفی همچنین تضمین می کند که چانه دوتایی نخواهید داشت!)

selfie poses martin péchy

و اگر چشمان رنگی دارید، اگر از بالای سر خود عکس سلفی بگیرید، به خصوص اگر از نور خوب استفاده کنید، چشم هایتان درشت تر می شود. شما همچنین می‌توانید در سلفی‌های خود را «squinch» کنید. این یک حالت چهره محبوب برای مدل ها است. کمی شبیه چیزی بین چهره  طوام با شیطنت و سوالی به نظر می رسد، اما چشمان شما نباید خیلی باریک شوند. این ژست به صورت شما ظاهری متحیر و بازیگوش می دهد. یا همچنین می توانید به زاویه ای دور از دوربین نگاه کنید و وانمود کنید که آن را نمی بینید. اگر از دوربین خجالتی میکشید، این یک ژست صریح عالی است.

iomtychPf38JcSXW7oUzHb 1024 80.png

12. با ژست های سلفی تمام بدن، استایل خود را به رخ بکشید

مردم اغلب سلفی می گیرند که فقط صورت آنها را شامل می شود. اما یک ژست محبوب این است که کل بدن شما را شامل شود. این می تواند مشکل باشد، اما یکی از بهترین ژست های سلفی است اگر به خوبی اجرا شود. این به این دلیل است که سلفی تمام بدن به شما این امکان را می دهد که لباس و محیط خود را نشان دهید تا منعکس کننده شخصیت خود باشید!

شاید سخت باشد که بهترین زاویه و جذاب ترین حالت سلفی را برای برجسته کردن ویژگی های خود پیدا کنید. باز هم، هر بار که یکی از ایده های خود را انتخاب می کنید، چند ایده را امتحان کنید. یک ایده عالی برای سلفی تمام بدن، ساختن یک سلفی آینه ای است. این یک راه آسان برای قرار دادن کل بدن شما در قاب است. همچنین اگر آنچه را که با ژست های سلفی آینه ای می بینید دوست ندارید، می توانید خودتان را ببینید و ژست را اصلاح کنید.

Selfie Poses Full Body

از آینه در خانه استفاده کنید.

11. دستان خود را برای پرتره های طبیعی بگنجانید

ژست گرفتن با دست می تواند سلفی شما را طبیعی تر جلوه دهد. به آرامی صورت خود را لمس کنید یا چانه خود را روی کف دست خود قرار دهید. یکی از ژست های سلفی محبوب بازی کردن یا بلند کردن موهایتان است. این یک ژست سلفی دیگر است که تصویر شما را صریح نشان می دهد. اگر موهایتان به اندازه کافی بلند است، می‌توانید برای پوشاندن قسمت‌هایی از صورتتان استفاده کنید! اگر کلاه به سر دارید، می توانید دست خود را نیز روی آن قرار دهید. ما خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنیم صورت خود را لمس می کنیم. اگر همین کار را در سلفی خود انجام دهید، عکس خاص تری را منتقل می کند.

selfie poses eduarda portrait

10. ژست سلفی خود را با هر دو دست ثابت کنید

در حالی که دوربین یا گوشی خود را در هر دو دست خود گرفته اید، سلفی بگیرید. بازوهای شما ترکیب عکس را ثابت می کند و به شما امکان می دهد با کنترل و قصد بیشتری قاب کنید. گرفتن دوربین با دو دست و بالا بردن آن باعث می شود گردن خود را به جلو بچسبانید. و جلو بودن گردن به معنای تعریف بیشتر در نواحی خاص است و هر گونه چانه دوتایی ناخواسته را از بین می برد.

Selfie Poses Both Hands

9. از زوایای غیر معمول استفاده کنید

بسیاری از مردم از سطح چشم یا کمی بالاتر از سطح چشم خود سلفی می گیرند. چیزها را چاشنی کنید و به دنبال زوایای مختلف باشید. گرفتن سلفی از روی زمین چشم اندازی هیجان انگیز به عکس شما می دهد. یا از یک مونوپاد استفاده کنید و آن را تا حدی بالای سر خود قرار دهید. میله های سلفی می توانند زوایای جدیدی ایجاد کنند که می توانید با آنها آزمایش کنید. به علاوه، چوب های سلفی به شما کمک می کنند از اعوجاج صورت جلوگیری کنید.

selfie hamann la

8. از لحظات با هم عکس بگیرید

لازم نیست در سلفی های خود تنها باشید. دوستان خود را درگیر کنید و سلفی های گروهی بگیرید! برای جا افتادن همه افراد، مطمئن شوید که فردی که عکس می گیرد کمی دورتر از بقیه شما ایستاده باشد. آنها در پیش زمینه خواهند بود و بقیه شما در پس زمینه. عکاس سلفی همچنین می‌تواند در یک نقطه بالاتر یا پایین‌تر بایستد تا مطمئن شود همه در کادر قرار می‌گیرند. این یکی دیگر از تکنیک هایی است که به عنوان سلفی آینه ای به زیبایی کار می کند. خوشبختانه، بسیاری از بارها و گالری‌های هنری آینه‌های جذابی دارند، بنابراین مراقب سلفی‌های آینه‌ای با دوستان باشید! عکس‌های با دوستان معمولا بهترین سلفی‌ها هستند، زیرا آن‌هایی هستند که بیشتر از همه دوستش خواهید داشت!

selfie poses elevate

7. حیوانات را دعوت کنید

ژست گرفتن سلفی با حیوانات خانگی همیشه سرگرم کننده است. به علاوه، شما هرگز نمی دانید نتیجه چه خواهد بود. بسیاری از حیوانات دوست ندارند در یک موقعیت بمانند، بنابراین مدام نحوه ژست گرفتن خود را برای عکس تغییر می دهند. این بدان معناست که برای گرفتن ژست سلفی عالی به صبر بیشتری نیاز دارید.

توجه داشته باشید که حیوان خانگی شما راحت است و او را مجبور به قرار گرفتن در موقعیت های ناراحت کننده نمی کنید. هنگامی که با حیوان خانگی خود سلفی می گیرید، به آرامی آنها را در آغوش بگیرید یا در آغوش بگیرید تا مطمئن شوید که حرکت آنها خیلی ناگهانی نیست. در غیر این صورت، با یک سلفی تار مواجه می شوید.

Selfie Poses Pet Selfie

6. هنگام انجام کاری که از آن لذت می برید، سلفی بگیرید

آیا دوچرخه سواری را دوست دارید؟ با دوچرخه خود ژست بگیرید. آیا از رقصیدن لذت می بری؟ در حالی که می رقصید یک سلفی بگیرید. آیا عاشق آشپزی هستید یا شیرینی پزی؟ زمانی که در حال آماده کردن ظرفی در آشپزخانه هستید، ژست های سلفی را امتحان کنید. این نه تنها به شما این فرصت را می دهد که هنر خود را نمایش دهید، بلکه خود را نیز نشان میدهید! بهترین سلفی ها همیشه از جایی می آیند که از کاری که انجام می دهید لذت می برید! اگر از فعالیتی که دوست دارید عکس بگیرید، طبیعتا بهترین سلفی را خواهید داشت.

FMKF03587

5. به زیر آب بروید

ژست سلفی زیر آب منحصر به فرد و سرگرم کننده است. می‌توانید آنها را با دوربین زیر آب، GoPro یا حتی جدیدترین گوشی‌های هوشمند ضدآب ببرید. اگر می توانید، سعی کنید چشمان خود را باز نگه دارید. برای سلفی زیر آب نیز می توانید لبخند بزنید. اما زیاد روی حالت چهره خود استرس نداشته باشید. همچنین می توانید گونه های خود را منفجر کنید و نفس خود را حبس کنید. این سلفی در حال غواصی در اندونزی گرفته شده است. همه در ماسک غواصی مسخره به نظر می رسند. بنابراین، عکاس فکر کرد که این نگاه و چهره قورباغه‌اش را زیر آب می‌گیرد.

selfie poses underwater

© Dora Jokkel

4. از ژست های غیرمعمول یا فعالیت های هیجان انگیز استفاده کنید

بسیاری از افراد در حالت ایستاده یا نشسته سلفی می گیرند. چرا چیزهای جدید را تجربه نمی کنید و با کمی چاشنی خلاقیت خود را در ژست های سلفی هیجان انگیزتر ثبت نمی کنید؟ اگر می توانید روی سر خود بایستید یا یک پل ژیمناستیک انجام دهید. یا هر موقعیت یوگا می تواند به خوبی کار کند. اگر احساس ماجراجویی دارید، هنگام بانجی جامپینگ یا روی ترن هوایی، سلفی بگیرید. فقط به یاد داشته باشید که گوشی خود را محکم نگه دارید! هدف اصلی این است که خلاق باشید و ایده های جدیدی برای ژست گرفتن برای بازی سلفی خود پیدا کنید.

Selfie Poses

3. Go Meta

این مفهوم به دسته ایده های سلفی انتزاعی تر تعلق دارد. اما نتایج می تواند بسیار موثر باشد. عکسی از خودتان پیدا کنید یا چاپ کنید و از آن عکس بگیرید. یک ایده خارق العاده این است که یک عکس پولاروید با یک مکان جذاب در پس زمینه بگیرید. عکس های پولاروید برای این ایده عالی هستند زیرا زیبایی شناسی فوق العاده ای دارند. این یک سلفی سنتی نیست، اما خلاقانه و منحصر به فرد است. این یک راه آسان برای گرفتن بهترین سلفی شماست.

selfie poses polaroid

© Dora Jokkel

2. مکان های منحصر به فرد را پیدا کنید

وقتی پس‌زمینه دارای یک مکان هیجان‌انگیز باشد، سلفی‌ها بسیار بهتر می‌شوند. اگر به یک شهر شناخته شده سفر می کنید، اگر در طبیعت هستید یا یک ساختمان معروف در پس زمینه دارید، ژست بگیرید. مطمئن شوید که از نور طبیعی به بهترین شکل ممکن استفاده می کنید. گاهی اوقات، هنگامی که می خواهید مکان خاصی را در پس زمینه قرار دهید، خورشید با شما موافق نیست. زوایای مختلف را امتحان کنید تا ببینید در چه زاویه ای می توانید از شر نور شدید خلاص شوید! از آفتاب شدید ظهر خودداری کنید. بهتر است منتظر ساعت طلایی یا ساعت آبی باشید.

3 instasaver

1. یک سلفی آینه ای به روشی متفاوت بگیرید

سلفی های آینه ای راهی آسان برای گرفتن بهترین سلفی شماست. جای تعجب نیست که سلفی در آینه یکی از محبوب ترین ژست های سلفی است. اما، یک راه عالی برای برجسته شدن این است که خارج از چارچوب فکر کنید! در حالی که با دوربین خود روی آینه فوکوس می کنید از خود عکس بگیرید. می توانید از آینه ماشین استفاده کنید. یا شاید دوست دارید از خود در یک انعکاس مغازه یا حتی یک آینه تاب دار عکس بگیرید! گزینه های مختلف زیادی برای برخی از نتایج خلاقانه وجود دارد. هر جا که می روید مراقب آینه ها باشید.

selfie poses lisa fotios

4 نکته برای گرفتن یک سلفی عالی

1. نورپردازی اصل مهم

نور مهمترین فاکتوری است که باید هنگام گرفتن یک سلفی عالی در نظر گرفت. اگر با نحوه تغییر چهره خود بسته به اینکه منبع نور از کجا می آید آشنا نیستید، باید این ویدیوی یوتیوب را تماشا کنید.

یک قانون طلایی این است که با منبع نور پشت سر یا دوربین به سمت نور عکاسی نکنید. شما احتمالاً برای اکثر پرتره های خود با نور طبیعی کار خواهید کرد. این نوع نور مورد علاقه من برای عکاسی است. به دنبال درخشش گرم در ساعت طلایی یا حتی روشنایی خوب در یک روز ابری باشید.

مراقب آفتاب مستقیم باشید که می تواند باعث نور شدید شود. اغلب می تواند سایه های ناخواسته ای روی صورت شما ایجاد کند و ویژگی های طبیعی زیبای شما را از بین ببرد. شما همچنین ممکن است سایه تیره ای در چشمان خود داشته باشید، حتی چراغ نیز بهترین نور سلفی است. مدل‌ها و اینفلوئنسرها از یک نور حلقه رینگ لایت در اطراف دوربین خود استفاده می‌کنند تا حداکثر نور را دریافت کنند. اکنون می‌توانید چراغ‌های حلقه‌ای کوچک را برای اتصال به تلفن‌ها یا آن‌هایی که به‌عنوان لامپ عمل می‌کنند، تهیه کنید که می‌توانید در خانه داشته باشید!

2. پس زمینه را جدی بگیرید

اغلب، هنگام تلاش برای گرفتن بهترین حالت سلفی خود، می‌توانیم از آنچه در پس‌زمینه می‌گذرد چشم پوشی کنیم. وقتی عکس‌هایمان را بعداً می‌بینیم گاهی خیلی دیر متوجه می‌شویم که چگونه جزئیات ساده می‌توانند کل تصویر را خراب کند. یک راه آسان برای رسیدگی به این موضوع این است که به دنبال پس‌زمینه خنثی باشید. شاید دیواری با رنگ یا طرح ساده وجود داشته باشد. یا شاید درخت یا بوته ای وجود دارد که جالب به نظر می رسد.

اگر می‌خواهید مکان خاصی را در پس‌زمینه به‌دست آورید، احتمالاً سوژه شما آنقدر از دوربین دور می‌شود که جدایی واضحی وجود دارد. اگر پس زمینه ای خاص وجود ندارد، همیشه می‌توانید از آسمان استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز مستقیماً پشت صورت شما حواس‌تان را پرت نمی‌کند. مراقب اشیاء خاصی باشید که می توانند حال و هوای سلفی شما را خراب کنند. چیزهای کوچکی مانند سطل زباله یا توالت هرگز در یک سلفی عالی به نظر نمی رسند. مطمئن شوید که زاویه خود را کمی تنظیم کرده اید تا این اشیاء را از کادر خارج کنید.

Selfie Poses Background

3. از حالت پرتره استفاده کنید

امروزه گوشی‌های هوشمند از توانایی هوش مصنوعی عالی برای شبیه‌سازی عمق میدان کم برخوردار هستند. دوربین روی نقطه کانونی فوکوس می کند و بقیه چیزها کمی تار می شوند. این روش باعث می شود که هیچ توجهی از چهره زیبای شما گرفته نشود. همچنین باعث می شود که تصویر واضح تر به نظر برسد زیرا همه چیز دیگر از فوکوس خارج است. گاهی اوقات هوش مصنوعی تنها زمانی کار می کند که در فاصله مشخصی از دوربین باشید. این بدان معناست که یک عکس از تمام بدن به احتمال زیاد در یک تصویر حالت پرتره کار نخواهد کرد. این محدودیت ارزش در نظر گرفتن را دارد!

4. لبخندی کامل داشته باشید

گاهی اوقات، ما می خواهیم به دوستان و خانواده خود نشان دهیم که خوشحال هستیم اما نه به روشی جعلی. یکی از روش های شاد به نظر رسیدن طبیعی، شبیه سازی یک خنده بزرگ است. اغلب، این باعث می شود که واقعاً بخندیم، به خصوص اگر با دوستان باشیم. حتی یک تمرین کامل یوگا در مورد خنده ساختگی وجود دارد. بنابراین دفعه بعد که برای سلفی ژست گرفتید، آن را امتحان کنید. شما حتی می توانید آن را با یک دوست امتحان کنید!

Selfie Poses Laughing

نکات مهم برای مردان و زنان

ژست پسران و دختران ممکن است گاهی اوقات کمی متفاوت باشد. اما خودتان را در یک یا آن دسته قرار ندهید. از آنچه برای شما بهتر است استفاده کنید.

ژست های سلفی آسان برای پسران

  • شانه های خود را مربع کنید تا ظاهری وسیع داشته باشید
  • برای یک حالت مطمئن بایستید
  • برای داشتن ظاهری کنجکاو، کمی چشمان خود را به هم بریزید
  • فک خود را بیرون بیاورید تا خط محکم تری داشته باشید

Selfie Poses Male

ژست های سلفی آسان برای دختران

  • برای داشتن ظاهری طبیعی با موهای خود بازی کنید
  • جلوی آینه ژست بگیرید تا منحنی های خود را نشان دهید
  • برای داشتن ظاهری مطمئن، چانه خود را بالا بیاورید
  • کمی دهان خود را باز کنید تا ظاهری جذاب داشته باشید

best selfie poses photo 1200x801 1

نتیجه

سلفی‌ها سرگرم‌کننده و راهی عالی برای تمرین مهارت‌های ژست گرفتن و عکاسی از خود هستند. برای جلوگیری از گرفتن سلفی های رایج، ژست های سلفی جدید را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. به یاد داشته باشید، یک عکس خوب تمرین می خواهد! بنابراین، ژست‌ها و موقعیت‌هایی را پیدا کنید که بهترین کار را برای شما دارند! به زودی، فید اینستاگرامی خواهید داشت که با تصاویری پوشیده شده است که بهترین زندگی خود را به شما نشان می دهد!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *