آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

نحوه استفاده از تقارن در ترکیب بندی عکاسی

simon matzinger 245216 unsplash

تقارن همه جا هست. این بدان معنی است که شما می توانید بدون توجه به جایی که هستید، در گرفتن عکس های متقارن بهتر شوید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از تقارن در عکاسی برای تبدیل عکس های ساده به عکس های چشم نواز استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید دوربین خود و این آموزش سریع پر از نکات و ایده ها است.

چرا تقارن مهم است؟

symmetry fruit

یک عکس ساده از میوه می تواند با کمک دانش عکاسی متقارن به یک ترکیب هیجان انگیز تبدیل شود. عکس های متقارن به دلیل جذابیت برای چشم برجسته هستند. انسان ها به سمت کمال بصری و ترکیباتی که هماهنگ عمل می کنند، کشیده می شوند. نوع خاصی از راحتی در عکس هایی که تقریباً کامل هستند وجود دارد. جذابیت تنها چیزی نیست که تقارن را بسیار مهم می کند. با عکاسی متقارن، می‌توانید پتانسیل را در ساده‌ترین چیزها پیدا کنید. حتی اگر عکاس طبیعت بیجان نیستید، ممکن است از یک گیاه کاملا متقارن الهام بگیرید. و سپس آن را به یک شاهکار عکاسی تبدیل کنید. دانش شما از تقارن به شما کمک می کند تخیل خود را بهبود ببخشید و در بسیاری از مکان ها فرصت پیدا کنید.

symmetry lighthouse introduction

در این مثال، خطوط پیشرو که از گوشه های پایین عکس می آیند، به طور طبیعی چشم را به فانوس دریایی هدایت می کنند. حتی اگر ابرهای پس‌زمینه کاملاً متقارن نیستند، تصویر را خراب نمی‌کنند. تقارن همیشه در مورد کمال نیست، اما می توان از آن برای تقویت ترکیبات مختلف استفاده کرد.

یکی دیگر از مزایای درک تقارن، دانستن نحوه کار با خطوط پیشرو است. اگر بدانید از کجا باید عکس بگیرید، یک مکان به ظاهر شلوغ عالی به نظر می رسد. دانستن نحوه استفاده از خطوط پیشرو نیز به شما کمک می کند به عکس های خود عمق دهید. به جای صاف به نظر رسیدن، ترکیبات شما شکل و معنا خواهند داشت. این باعث می شود تصاویر متقارن شما بیش از پیش برجسته شوند.
هنگامی که یاد گرفتید چگونه عکس های متقارن بگیرید، دیگر نیازی به گرفتن عکس های متقارن ندارید. شما می‌توانید از مهارت‌های جدید خود در راه‌هایی استفاده کنید که منحصر به سبک شما هستند. به عنوان مثال، به عنوان یک عکاس منظره، می توانید از تقارن برای ایجاد ترکیبات قدرتمند با بازتاب استفاده کنید.

4 نوع متداول تقارن در عکاسی

تقارن به اشکال مختلف وجود دارد. از تقارن چرخشی ساده که در مدرسه ابتدایی آموزش داده می شود تا تقارن فراکتال پیچیده تر. شما می توانید با انواع مختلفی از تقارن که دوست دارید آزمایش کنید. در اینجا رایج ترین مواردی است که بسیاری از عکاسان دوست دارند در عکس های خود بگنجانند.

تقارن عمودی

symmetry vertical symmetry

تقارن عمودی همیشه نباید روی مرکز ترکیب شما تمرکز کند. این کتاب های قدیمی در پایین عکس قرار گرفته اند که کل تصویر را برجسته می کند. می‌توانید رویکرد متعارف‌تری داشته باشید و همیشه مطمئن شوید که سوژه‌هایتان در مرکز قرار دارند.

تقارن عمودی رایج ترین نوع تقارن است. یک خط عمودی خیالی در مرکز ترکیب خود بکشید. اگر هر دو طرف متقارن باشند، عکس شما از نظر بصری جذاب به نظر می رسد. تقارن عمودی اغلب در عکاسی معماری استفاده می شود. بر اندازه، شکل و طراحی ساختمان ها تاکید دارد.

تقارن افقی

symmetry horizontal symmetry

این دریاچه کاملاً منعکس کننده یک منظره است و به آن بافت می بخشد. خط خیالی خود را بردارید و آن را به صورت افقی در مرکز ترکیب خود قرار دهید. ترکیب بندی افقی اغلب در عکاسی منظره استفاده می شود. به خصوص زمانی که یک بدنه آبی وجود دارد. این را می توان با تقارن بازتابی اشتباه گرفت. تفاوت این است که تقارن افقی لزوماً نباید دارای انعکاس باشد. تقارن بازتابی همیشه وجود دارد.

تقارن شعاعی

symmetry radial symmetry

همچنین می توانید چندین نوع تقارن را با هم ترکیب کنید تا عکس های خود را به سطح بعدی ببرید. به عنوان مثال، این عکس دارای تقارن شعاعی و عمودی است. اگر شیفته اشکال دایره ای هستید، تقارن شعاعی را دوست خواهید داشت. این نوع تقارن معمولاً شامل اشکالی است که با الگوهای یکسان گرد می شوند. این اغلب با موج هایی همراه است. اما می توان از آن برای عکاسی از گنبد، چرخ و غیره نیز استفاده کرد.

تقارن بازتابی

symmetry reflection symmetry

این جاده ها در یک ساختمان منعکس می شدند. همانطور که از نام آن پیداست، تقارن بازتابی تماماً در مورد بازتاب است. می توانید انعکاس هایی را در آب، سطوحی مانند شیشه و ساختمان ها پیدا کنید. برای گرفتن عکس های انعکاسی جالب نیازی نیست که در سطح سوژه خود قرار بگیرید. به دنبال سطوح غیرمعمول، مانند بزرگراه، بگردید تا عکس هایی به همان اندازه غیرعادی بگیرید.

تجهیزاتی که به شما کمک می کند تا عکس های متقارن بهتری بگیرید

برای گرفتن عکس‌های متقارن عالی، نیازی به سرمایه‌گذاری روی تجهیزات دوربین فانتزی ندارید. اما روند عکسبرداری شما ممکن است با ابزارهای زیر آسانتر شود:

  • سه پایه سه پایه به شما کمک می کند تا بدون نگرانی در مورد حرکات دست لرزان یا افق های کج روی ترکیب خود تمرکز کنید.
  • سطح حباب – این ابزار کوچک به شما کمک می کند تا بفهمید عکس شما از نظر سطوح چقدر متعادل است. این به شما کمک می‌کند عکس‌های کاملاً مستقیمی بگیرید که نیازی به برش ندارند.
  • کنترل از راه دور – یک کنترل از راه دور به شما کمک می کند از راه دور عکس بگیرید. این برای عکاسی از سلف پرتره و عکاسی با نوردهی طولانی عالی است. اگر دوربین خود را در دست نگیرید، کمتر احتمال دارد که یک عکس را خراب کنید.

تقارن مصنوعی در عکاسی

symmetry artificial symmetry

هواپیماها و پرندگان اغلب به عکس های متقارن اضافه می شوند تا بر تقارن تأکید کنند و از فضای منفی خلاص شوند. می توانید با کمک یک برنامه یا یک برنامه ویرایش، تقارن ایجاد کنید. کار با تقارن مصنوعی سرگرم کننده است. به خصوص اگر قبلاً عکس هایی گرفته اید که متقارن نیستند یا فقط می خواهید خلاقیت خود را تقویت کنید. البته من استفاده منظم از تقارن مصنوعی در عکاسی را توصیه نمی کنم. ممکن است شما را از بهبود مهارت ها و یافتن پتانسیل خلاق در دنیای واقعی باز دارد.

تقارن در ایده های عکاسی

آخرین اما نه کم اهمیت، در اینجا چند ایده برای جرقه زدن خلاقیت شما وجود دارد. از آنها به عنوان الهام بخش برای پذیرش تقارن در عکاسی استفاده کنید.

6. در یک رویداد به دنبال تقارن باشید

symmetry event

هنگام عکاسی متقارن، قطعاً باید عکاسی معماری، منظره و طبیعت بی جان را تجربه کنید. اما باید سعی کنید خودجوش باشید. رویدادها برای این مناسب هستند. غیرقابل پیش بینی بودن رویدادها می تواند به فرصت های عکس غیرمنتظره زیادی منجر شود. به عکس بالا نگاه کنید. عکاس با استفاده از آتش بازی که معمولا چند ثانیه طول می کشد، توانست تقارن ایجاد کند. و تقارن افقی و انعکاسی را نیز در ترکیب خود گنجانده اند.

5. خطوط متقارن خود را بسازید

symmetry DIY

خطوط متقارن فقط در طبیعت وجود ندارند. می توانید استودیوی کوچک خود را ایجاد کنید و در هر زمانی از روز عکس های متقارن بگیرید. یک لایت باکس DIY درست کنید، خطوط متقارن را مانند موارد بالا رنگ کنید و با قرار دادن یک شی روی آن خطوط، بر تقارن تأکید کنید. این به شما کمک می کند تا مهارت های عکاسی متقارن خود را بهبود ببخشید. و یک استودیوی DIY مانند این نیز به شما کمک می کند تا عکاس بهتری در استودیو شوید.

4. یک سلف پرتره متقارن بگیرید

symmetry self portrait

اگر نمی خواهید چهره خود را در پرتره های خود نشان دهید، می توانید از سیلوئت خود عکس بگیرید. تقارن در عکاسی اغلب با اشیاء غیر زنده مانند ساختمان ها مرتبط است. اما می تواند شامل افراد نیز شود. پرتره از خود روشی عالی برای بهتر شدن در یافتن ترکیب بندی های خوب بدون اینکه همیشه پشت دوربین باشید. برای آسان‌تر کردن فرآیند، مطمئن شوید که از یک سه پایه محکم و یک کنترل از راه دور استفاده می‌کنید. از آنجایی که باید همزمان روی ژست گرفتن و تقارن تمرکز کنید، در یک روز آفتابی در مکانی آرام عکس بگیرید. هر چه احساس راحتی بیشتری داشته باشید، گرفتن عکس هایی که به آنها افتخار می کنید آسان تر خواهد بود.

3. خطوط متقارن را در عکاسی از حیوانات بیابید

symmetry animal

بسیاری از حیوانات چهره های کاملا متقارن دارند، که آنها را به سوژه های ایده آل برای تقارن عمودی تبدیل می کند. اگر می‌خواهید خود را بیشتر به چالش بکشید، روی یافتن تقارن در حیوانات تمرکز کنید. اگر به حیوانات وحشی دسترسی ندارید، می توانید در عوض از حیوانات خانگی عکس بگیرید. کار کردن با حیوانات ممکن است بسیار دشوار باشد زیرا آنها همیشه مایل به ژست گرفتن در مقابل دوربین نیستند. این کار عکاسی شما را سخت تر می کند. اما همچنین عکس های موفق شما را منحصر به فردتر از یک عکس بی جان ساده می کند.

2. از ساختمان مورد علاقه خود عکس بگیرید

simon matzinger 245216 unsplash

این ساختمان عجیب و غریب به دلیل تقارن، رنگ‌های زنده و نورهای گرم در طبقه اول متمایز است. ساختمان‌های غیرمعمولی که از میان جمعیت متمایز هستند، سوژه‌های عالی برای عکاسی متقارن هستند. شما نمی توانید بدون تجربه عکاسی معماری حداقل یک بار در زندگی خود وارد عکاسی متقارن شوید. حتی اگر ساختمان ها به شما الهام نمی دهند، سعی کنید پتانسیل را در آنها ببینید. برای یافتن الگوها و فضایی برای رشد خلاقانه وقت بگذارید. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، عکاسی از ساختمانی است که با شما صحبت می کند. این می تواند خانه دوران کودکی شما، یک جاذبه توریستی در منطقه شما یا فقط یک ساختمان کوچک باشد که به شما احساس خوشحالی می دهد.
روی رنگ ها، ارتفاع، عمق و جزئیات تمرکز کنید. در ساعات مختلف روز از ساختمان عکس بگیرید. نتایج شما نه تنها مهارت های شما را منعکس می کند، بلکه چیزی را نیز به تصویر می کشد که برای شما اهمیت زیادی دارد.

1. با گرفتن عکس با دوربین گوشی هوشمند خود، خود را به چالش بکشید

symmetry smartphone

عکاسی با گوشی های هوشمند روز به روز محبوب تر می شود. این به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی و پلتفرم های اجتماعی مانند اینستاگرام است. این بدان معنا نیست که باید تجهیزات دوربین مورد علاقه خود را کنار بگذارید و یک عکاس گوشی هوشمند شوید. اما تعویض موقت DSLR خود با یک دوربین ساده ممکن است به شما کمک کند از منظری جدید به دنیا نگاه کنید.
بدون تمام ویژگی های حرفه ای که دوربین شما ارائه می دهد، باید از ابزارهای بسیار ساده دوربین نهایت استفاده را ببرید. اینها شامل نوردهی، فوکوس و ایزو هستند. با این محدودیت‌ها، می‌توانید روی ترکیب‌بندی‌ها تمرکز کنید. اگر عکاسی با گوشی هوشمند را دوست ندارید، همچنان می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. اگر زیاد سفر می‌کنید، می‌توانید از مکان‌هایی که می‌خواهید بعداً به آن‌ها بازگردید، عکس‌های فوری بگیرید. سپس می توانید نتایج خود را مشاهده کنید تا به ایده های ترکیبی برسید. و سپس می توانید با آمادگی کامل به مکان ها برگردید.

نتیجه

symmetry fine art

عکاسی متقارن به شما نشان می دهد که چگونه عمق، شادابی و وضوح بیشتری به تصاویر خود اضافه کنید. شما مجبور نیستید در تمام زندگی خود به دنبال تقارن در عکاسی باشید. اما حداقل یک بار آن را امتحان کنید، به خصوص اگر در یک مسیر عکاسی گیر کرده اید. مهارت های شما بهبود می یابد و از تلاش برای یافتن تقارن در محیط اطراف خود لذت خواهید برد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *