آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

7 نکته خلاقانه برای استفاده از الگو در عکاسی

Matthieu Venot Pattern

الگوها همه جا هستند. یادگیری تشخیص آنها مانند یک ابرقدرت عکاسی است. هنگامی که بر توانایی شناسایی الگو در عکاسی تسلط پیدا کردید، تصاویری چشمگیر با عنصری از جذابیت ایجاد خواهید کرد. می توانید با نگاه کردن به چیزها از منظری متفاوت، به عکس های خود علاقه و جذابیت اضافه کنید. یکی از قوی ترین راه ها برای انجام این کار، پیدا کردن الگوها و شکستن آنهاست! عکاسی الگو در هر ژانری به دو روش واضح و ظریف کار می کند. در این مقاله به بررسی الگوها در عکاسی می پردازیم. در اینجا، نکات و تکنیک های مورد علاقه ما را برای آن پیدا خواهید کرد.

Karen Vikke

© Karen Vikke

الگو در عکاسی چیست؟

هر جا که عناصر گرافیکی قوی تکرار شوند، یک الگو ایجاد می شود. بافت نیز نوعی الگو است. اما در لمسی ترین شکل آن است مثلاً بافت جامپر بافتنی شما، سطح زبر یک آجر. مغز انسان الگوها را دوست دارد. آشنایی باعث می شود افراد احساس راحتی کنند. الگوها در عکاسی باعث ایجاد توجه می شوند. ممکن است هنگام رفتن به محل کار از کنار همان ردیف خانه ها رد شوید. اما اگر سقف ها را به روش صحیح تراز کنید چه؟ سپس آن نمای آشنا متفاوت به نظر می رسد.

Karen Vikke Pattern

©Karen Vikke @vikkeview

1. به دنبال سوژه های معمولی باشید

به یک کف کاشی کاری شده یا یک پنجره کور فکر کنید. شکل دقیق به طور یکنواخت و تقریباً ریتمیک تکرار شد. این یک الگوی منظم است. حتی اگر هر پنج کاشی یک کاشی با رنگ متفاوت باشد، “عبارت” الگو ثابت می ماند. آن کف کاشی را از بالا عکاسی کنید، و شبکه ای با خطوط قوی و فضاهای یکسان به دست می آورید. تا کف زمین پایین بیایید، و خطوط چشم را به افق یا نقطه ناپدید شدن خود هدایت می کنند.

Patterns in Photography Fence 1

2. سوژه های نامنظم را در آغوش بگیرید

الگو در عکاسی با الگو در کلاس هندسه یکسان نیست. الگوهای نامنظم نیازی به پیروی از قوانین سفت و سخت مشابه الگوهای ریاضی ندارند. گاهی اوقات، یک الگو در عکاسی حتی در مورد فضا نیست، بلکه مربوط به یک رنگ تکراری است. به مثال مخروط‌های ترافیکی بازگردیم، تغییرات اندازه و خاک نسبت به جاده، اشکال تکراری را نامنظم می‌کند. شاید همه آنها در فواصل مختلف تنظیم شده باشند، و نارنجی در برابر آسفالت است که الگو را ایجاد می کند.

Frans Lanting Pattern

© Frans Lanting @franslanting

3. با شکستن الگو، جذابیت اضافه کنید

یک تکنیک کلیدی ترکیب بندی، یافتن یک الگو و شکستن آن است. وقتی الگوهای تکراری کامل نباشند، چشم ما به چیزهایی می رود که متفاوت یا نامناسب است. اگر هدف عاطفی تصویر آرام است، یک الگوی تا حد امکان کامل ایجاد کنید. الگوهای کامل این حس را ایجاد می کنند. آن الگو را بشکنید و احساسات تصویر را به آشوب بکشید. اما اگر هدف احساسی تصویر این باشد که بیننده را وادار به توقف و تفکر کند، چه؟ یا حتی برای اینکه آنها کمی احساس ناراحتی کنند؟ سپس الگو را بشکنید.

Steve McCurry Nurses

© Steve McCurry — Nurses

4. عکس سه سوژه

سه اغلب در آثار هنری و عکاسی مورد علاقه است. این می تواند عکس های تکراری یا عکاسی الگو باشد. هر سه یا بیشتر از چیزی یک الگو ایجاد می کند.

چیزی در مورد سه تایی وجود دارد که در هنر کار می کند. آنها نامتعادل و در عین حال پایدار به نظر می رسند.

Joe Taylor 3 of something

© Joe Taylor

5. از ترکیب و زوایا استفاده کنید

آیا این الگو زمانی که مستقیماً روی آن مشاهده می شود، چشمگیرتر است؟ از بغل یا از بالا؟ تنظیم دیدگاه خود می تواند به شما کمک کند الگوهایی را که در ابتدا از شما فرار می کردند، تشخیص دهید. هنگامی که یک زاویه خوب پیدا کردید، به استفاده از الگو برای هدایت ترکیب ادامه دهید. اگر الگو یکنواخت است، سعی کنید آن کمال را برجسته کنید. به همان میزان بین الگو و لبه عکس فاصله بگذارید. از زوایای مختلف و پرسپکتیو عکس بگیرید. برای یافتن الگوهای انتزاعی نزدیک شوید اینها نباید شبیه یک شی باشند. عکاسی الگو روشی عالی برای ایجاد تصاویر انتزاعی است.

Matthieu Venot Pattern

© Matthieu Venot @matthieuvenot

6. با تقارن تقویت کنید

وقتی شروع به جستجوی الگوها کردید، آنها را در همه جا خواهید دید. بسیاری از بهترین عکاسان خیابانی در تشخیص الگوها و اغلب شکستن آنها مهارت دارند. نزدیک شدن به یک شی یکی از راه های یافتن آنهاست. شما می توانید الگوهایی را که قبل از استفاده از عکاسی ماکرو هرگز متوجه آن نشده اید، آشکار کنید. شکل‌ها و فرم‌ها می‌توانند هم الگوهای ساخت بشر باشند و هم طبیعی. عکاسی معماری یک سبک عالی برای یافتن الگوهای هندسی است. الگوهای متقارن اغلب دلیل خوبی برای کنار گذاشتن قانون یک سوم هستند. قرار دادن تقارن کامل در مرکز، شباهت را آشکارتر می کند.

Zsolt Hlinka Pattern 1

© Zsolt Hlinka @zsolt_hlinka

7. الگوها را با نور رنگ کنید

لازم نیست الگوها “چیز قابل لمسی” باشند. نور همچنین می تواند یک الگو را در عکاسی ایجاد یا مختل کند. شکاف هایی که از پرده های پنجره وارد می شوند نمونه ای عالی از ایجاد الگوی نور هستند.

Alexander Rodchenko Girl with a Leica

الکساندر رودچنکو – دختری با لایکا

نتیجه

الگو در عکاسی جلوه ای از ترجیح انسان برای نظم است. به همین دلیل است که تکرار بسیار چشمگیر به نظر می رسد. یادگیری نحوه تشخیص یک الگو در یک صحنه می تواند به عنوان یک ابزار ترکیب بندی قدرتمند عمل کند. عکاسی الگو می تواند حس آرامش ایجاد کند، در حالی که یک الگوی شکسته می تواند علاقه ایجاد کند. یک تصویر واحد می‌تواند شامل چندین الگو باشد، مانند اشکال هندسی حاوی الگوهای ارگانیک از دنیای طبیعی.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *