آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

چگونه با گوشی هوشمند از نوزادان خود عکاس های زیبا بگیریم

diy newborn photography 1

یکی ر دغدغه های پدر مادرها ثبت روند رشد کودکان دلبندشان است. کودکان به سرعت رشد میکنند و روزهای اول هر روز متفاوت تر از روز قبل و بعد هر هفته و بعد هر ماه … هر سال اما ثبت تصاویر در سال های اویه بسیار لذتبخش و از نظر من به شخصه ضروری است. عکس شبیه به یک معجزه میتواند حس و حال حتی عطر شیرین یک نوزاد را برای پدر مادرش ثبت کند. خوب تکلیف چیست فرزند دلبندتان منتظر نمی ماند و ب سرعت عجیبی رشد میکند نمیتوان وقت را حدر داد و البته با توجه به هزینه ها در روزگار فعلی هر روز هم نمیتوان وقت آتلیه کودک گرفت.

نکته اینجاست برای عکاسی از کودک حتما نیاز به یک اسودیو حرفه ای ندارید با رعایت چند نکته با همین گوشی هوشمندی که در دست دارید میتوانید تصاویر بسیار زیبایی را ثبت کنید. البته حتما با توجه به توان مالی که دارید حتما از عکاسان و استودیو های حرفه ای نیز استفاده کنید اما لحظات را از دست نداده و خودتان در خانه نیز عکاسی از نوزادتان را شروع کنید نوزادان را در موقعیت های زیبا قرار داده و باقی را به زیبایی و معصومیت خودشان بسپارید و با رعایت نکاتی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم تصاویر بی نقص ثبت کنید.

baby holding human finger

عکس وین ایوانز از Pexels

9 نکته ضروری عکاسی نوزاد با گوشی هوشمند:

9. نوزاد را در طول عکاسی ایمن نگه دارید

آن عکس‌های بامزه‌ای که از نوزادانی که سر خود را در ژست «قورباغه‌ای» در دست گرفته‌اند، می‌بینید؟ باید بگیم آنها واقعی نیستند! عکس هایی مانند ژست قورباغه ای و سایر عکس های پیچیده تصاویر ترکیبی هستند. برای ایمن نگه داشتن نوزاد، دستیار عکاس نوزاد را در جای خود نگه میدارد. سپس دستیار بعداً از تصویر خارج میشود. همین مفهوم در مورد تصاویری که به نظر می رسد کودک از یک بانوج یا تکیه گاه دیگری آویزان است، صدق می کند.

عکاسی از نوزاد فقط در صورت استفاده از ژست هایی ایمن است که کودک نیز می تواند آن را انجام دهد. هرگز کودک را در موقعیتی قرار ندهید که نتواند خودش را نگه دارد. دو تا از ایمن ترین ژست ها برای عکاسی از نوزاد، قرار دادن کودک به پشت یا پهلو است. ادامه دهید و به عنوان الهام بخش ایده های عکس نوزادان را در Pinterest جستجو کنید. از ژست های ایمن و ساده استفاده کنید که کودک بتواند بدون کمک آن ها خود را نگه دارد و مهم تر از آن به بدن او فشاری وارد نشود.

همین مفهوم در مورد استفاده از لوازم جانبی نیز صدق می کند. هرگز کودک را در پایه ای قرار ندهید که ممکن است واژگون شود و یا یک نوک تیز بدن نوزاد را آسیب بزند. لوازم جانبی نیز باید از مواد ایمن ساخته شوند. ایمن ترین افراد حرفه ای در عکاسی نوزادان از پتو، کلاه و قنداق ساده استفاده میکنند.

8. از یک برنامه دوربین پیشرفته برای کنترل بیشتر استفاده کنید

برنامه دوربینی که از قبل روی گوشی هوشمند شما نصب شده است، به دوربین داخلی اجازه نمی دهد تا از پتانسیل کامل خود استفاده کند. استفاده از برنامه دوربین پیشرفته تری را برای عکاسی از نوزادان در نظر بگیرید. این برنامه باید به شما امکان تنظیم فوکوس، روشن یا تیره کردن تصویر، تنظیم تعادل رنگ سفید و موارد دیگر را بدهد. چندین برنامه پیشرفته همچنین به شما امکان می دهند به جای JPG از یک فایل DNG عکس بگیرید. این فایل بعداً برای ویرایش آسان‌تر است و برای گرفتن عکس‌های نوزاد عالی است. سعی کنید از برنامه موبایل Lightroom یا Camera+ 2 استفاده کنید تا گزینه های بیشتری نسبت به برنامه داخلی گوشی هوشمند خود داشته باشید.

7. با نور پنجره شروع کنید

عکس های عالی نیاز به نور عالی دارند. و برای عکاسی از نوزاد، تنها چیزی که برای نور عالی نیاز دارید یک پنجره بزرگ در ساعات روز است. پنجره‌های بزرگ بهترین کار را دارند، اما مطمئن شوید که پنجره‌ای را انتخاب کنید که نور مستقیم خورشید به داخل آن وارد نشود. اگر نقطه‌ای به شکل پنجره از نور خورشید روی زمین وجود دارد، پنجره دیگری یا زمان دیگری از روز را امتحان کنید. پنجره ای را در سمتی از ساختمان انتخاب کنید که رو به آفتاب نباشد. کار با نور پنجره به سادگی قرار دادن کودک و وسایل کنار پنجره است.

اما کجا نزدیک پنجره؟

نوزاد را طوری قرار دهید که نور در موقعیت طبیعی قرار گیرد. بالای سر یا صورت نوزاد باید به سمت پنجره باشد. قرار دادن پاهای کودک به سمت پنجره، نور غیرطبیعی و عجیبی ایجاد می کند.

6. از گرما و نویز سفید برای راحت نگه داشتن کودک استفاده کنید

نوزادان به راحتی سردشان می شود. و از آنجایی که به نظر می‌رسد اکثر نوزادان تازه متولد شده در لباس‌های خود شنا می‌کنند، عکاسی از نوزادان اغلب با برهنه کردن نوزاد انجام می‌شود. قبل از گرفتن عکس، ترموستات را روشن کنید یا از یک بخاری فضای کوچک استفاده کنید. هنگام استفاده از بخاری فضایی مراقب باشید که بخاری را خیلی به کودک نزدیک نکنید.

در حالی که کودک نسبت به شما به دمای گرم تری نیاز دارد، ممکن است او را بیش از حد گرم کنید. اگر کودک برهنه است یا لباس سبک می پوشد، سعی کنید فضا را حدود 80 درجه گرم کنید. اگر قصد استفاده از لباس گرم یا پتو را دارید، گرمای کمتری را هدف قرار دهید.

همراه با گرم نگه داشتن فضا، نویز سفید به کودک کمک می کند تا برای عکاسی بخوابد. سعی کنید از یک برنامه نویز سفید استفاده کنید، یک فن یا بخاری فضایی راه اندازی کنید، یا یک موسیقی ملایم پخش کنید.

اگر فضا کاملاً ساکت باشد، احتمال بیدار شدن نوزاد با صداهای ناگهانی زیاد است. اما اگر فضا از قبل پر سر و صدا باشد، احتمال اینکه سر و صدا آنها را بیدار کند کمتر است.

5. از Wraps و Props برای تنوع بیشتر استفاده کنید

لباس‌ها اغلب در نوزادان بیش از حد بزرگ به نظر می‌رسند نه اینکه به پنهان کردن رول‌های چربی زیبا و جزئیات دیگر اشاره کنیم. به جای لباس، یک روکش کشدار مناسب و نرم را امتحان کنید.

قنداق کردن یک نوزاد برای عکس گرفتن خود هنر است، اما سعی کنید یک بسته بندی اولیه مانند این انجام دهید. در صورتی که کودک برای عکس‌ها مشکل خواب دارد، روکش‌ها می‌توانند کمک کنند.

اگر می خواهید لباس کودک را بپوشانید، لباس هایی را در نظر بگیرید که به طور خاص برای عکاسی از نوزادان ساخته شده اند.

وسایل ساده می توانند به جلب توجه بیشتر کودک کمک کنند. یک پتوی تک رنگ ساده می تواند پس زمینه ای عالی ایجاد کند. می‌توانید پتو را به دیوار بچسبانید تا پتو هم به‌عنوان «کف‌پوش» و هم پس‌زمینه باشد.

کلاه ها و هدبندها نیز سرگرم کننده هستند و رنگ و بویی به آن اضافه می کنند. می‌توانید آن کلاه را در جعبه کودک بیندازید تا به یاد بیاورید که او سال‌ها بعد چقدر کوچک بوده است.

4. به آرامی بازوها و پاهای کودک را تنظیم کنید

ژست قورباغه ای که کودک سر خود را روی دستانش قرار داده است، یک ژست DIY نیست. اما قرار گرفتن دست ها و پاهای نوزاد می تواند تفاوت زیادی در تصویر ایجاد کند.

در حالی که کودک را به پشت یا پهلو می‌گیرید، به آرامی دست‌ها و پاها را در وضعیتی نرم حرکت دهید. این می تواند به معنای قرار دادن دست ها در نزدیکی گونه ها یا روی هم زدن پاها برای نشان دادن انگشتان کودک باشد.

هرگز کودک را مجبور نکنید در موقعیتی قرار گیرد و همیشه او را به آرامی و به آرامی حرکت دهید. اگر آنها هستند

آرام بخوابید و در مقابل تلاش برای تغییر موقعیت آنها مقاومت نکنید، تنظیم بازوها و پاها می تواند تفاوت را در ژست ایجاد کند.

3. قبل از اینکه کودک را تنظیم کنید ترکیب خود را تنظیم کنید

خواباندن نوزاد و ژست گرفتن زیبا زمان بیشتری نسبت به گرفتن عکس واقعی نیاز دارد. برای داشتن بیشترین تنوع، قبل از حرکت دادن نوزاد، از زوایای مختلف و با محصولات مختلف عکس بگیرید.

سعی کنید و مستقیماً به صورت کودک زاویه دهید. سپس سعی کنید مستقیماً از بالای کودک عکس بگیرید یا از زاویه کمی بالاتر از صورت او عکس بگیرید.

عکسی بگیرید که فقط صورت کودک را نشان می دهد، سپس عکسی که کودک را از کمر به بالا نشان می دهد، سپس یک عکس کامل از بدن.

همراه با تنظیم زاویه و برش، می‌توانید سوژه را نیز تغییر دهید و چند عکاسی ماکرو از نوزادان را امتحان کنید. مثلاً به دست‌های کوچک یا پاهای کودک نزدیک شوید.

اگر خیلی نزدیک شوید، تلفن هوشمند شما به درستی فوکوس نمی کند، بنابراین اگر تصویر نرم به نظر می رسد، کمی دورتر برگردید. لنزهای ماکرو افزودنی گوشی‌های هوشمند می‌توانند به شما کمک کنند نزدیک‌تر شده و همچنان فوکوس را قفل کنید.

2. نحوه انتخاب یک نقطه کانونی

در اکثر تلفن های هوشمند، ضربه زدن روی صفحه نمایش، تمرکز دوربین را تغییر می دهد. در بیشتر عکس‌ها، این بدان معناست که باید روی چشم‌های کودک (یا پلک‌ها، اگر خواب است) ضربه بزنید تا روی آن‌ها تمرکز کنید.

اشکالی ندارد که در مورد نقطه کانونی خلاق باشید، به خصوص زمانی که با یک ترکیب خلاقانه ترکیب شود. سعی کنید روی انگشتان پای کودک تمرکز کنید، به عنوان مثال، لب های پف کرده، یا آن دسته از موهای ظریف کودک.

1. از یک برنامه تلفن برای ویرایش استفاده کنید

یکی از بزرگترین مزیت های عکاسی با گوشی هوشمند این است که دوربین و کامپیوتر ویرایشگر یکی هستند. کمی ویرایش می تواند به ایجاد تصاویر عالی برای نوزادان کمک زیادی کند.

گاهی اوقات، همان برنامه‌های پیشرفته‌ای که کنترل‌های دوربین بیشتری را ارائه می‌کنند، ابزارهای ویرایش را نیز ارائه می‌کنند، مانند Lightroom. دیگر برنامه‌های ویرایش عکس گوشی هوشمند Snapseed و VSCO هستند.

هنگام ویرایش عکس های نوزادان، آن را ساده نگه دارید. از بین بردن عیوب موقتی مانند آکنه نوزاد یا بثورات پوستی مشکلی ندارد.

از محو کردن پوست با استفاده از یک برنامه خودداری کنید – به نظر تقلبی می رسد و نوزادان به هر حال نیازی به این نوع روتوش ندارند. ابزار برس درمانی را برای از بین بردن آکنه نوزاد امتحان کنید.

از ابزارهای رنگی برای کاهش قرمزی پوست استفاده کنید. به عنوان مثال، در VSCO، از تب ویرایش HSL استفاده کنید، روی قرمز ضربه بزنید و روشنایی را افزایش دهید تا بثورات یا قرمزی پوست کم شود. VSCO همچنین دارای نوار لغزنده رنگ پوست است که می تواند مفید باشد.

فیلترها همچنین راه‌های آسان و ساده‌ای برای تنظیم عکس‌های نوزاد در تلفن هوشمند هستند. ابزارهای نوردهی، هایلایت و سایه نیز ممکن است هنگام کار با عکاسی از نوزادان با گوشی هوشمند مفید باشند.

close up of hands holding feet

عکس رنه آسموسن از Pexels

سوالات متداول عکاسی نوزاد

آیا عکس گرفتن از نوزاد خوب است؟

عکاسی DIY از نوزادان به اندازه استخدام یک متخصص عالی به نظر نمی رسد. اما، از همه نوزادان باید عکس گرفته شود، و اگر نمی‌توانید یک حرفه‌ای را تهیه کنید، خوب است که خودتان عکس بگیرید.

نکته کلیدی این است که از ژست های ایمن و ساده استفاده کنید و عکس های پیچیده را به افراد حرفه ای بسپارید.

آیا فلاش دوربین می تواند به چشم نوزاد آسیب برساند؟

تحقیقات هیچ ارتباطی بین فلاش دوربین و بینایی نوزاد نشان نداده است – بنابراین استفاده از آن بی خطر است. اما نور طبیعی مانند نور پنجره اغلب برای گرفتن عکس های عالی از نوزادان بهتر است.

برای عکاسی از نوزاد به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه همه کاره ترین و با بهترین کیفیت هستند. این بدان معنا نیست که نمی توانید با دوربینی که از قبل در جیب شماست عکس بگیرید.

در حالی که این دوربین ها بهترین هستند، اگر مجبورید بین خرید پوشک و خرید دوربین بهتر یکی را انتخاب کنید، پوشک را بخرید. و از دوربینی که از قبل در جیب شماست، یک گوشی هوشمند استفاده کنید.

چه زمانی از نوزاد عکس بگیریم؟

عکس های نوزادان معمولا بین هفت تا ۱۴ روزگی گرفته می شود. هیچ اشکالی ندارد که آنها را زودتر یا دیرتر مصرف کنید. در هفته اول، نوزادان تازه متولد شده هنوز درگیر مسائل هستند و معمولاً هنوز آن کنده بند ناف را دارند.

پس از 14 روز، گرفتن آن عکس‌های نوزادان خواب‌آلود سخت‌تر است، زیرا نوزادان هوشیارتر می‌شوند.

چگونه عکس های خوبی از نوزاد می گیرید؟

عکس های خوب از نوزادان نتیجه نورپردازی خوب، ژست گرفتن، ترکیب بندی و نوردهی خوب و غیره است. برای یادگیری نحوه گرفتن عکس های خوب از نوزاد، نکات این مقاله را بررسی کنید!

baby sleeping with animal plush toy

عکس رنه آسموسن از Pexels

نتیجه

عکاسی DIY نوزاد با گوشی هوشمند امکان پذیر است. نکته کلیدی این است که از ژست گرفتن و وسایل ایمن پیروی کنید و عکس ها را ساده نگه دارید.

از ترفندهای ساده مانند تیراندازی در کنار پنجره و آرام نگه داشتن نوزاد تازه متولد شده با صدای سفید استفاده کنید. به این ترتیب می توانید خاطرات شیرینی از کودک خود ثبت کنید.

توجه: تصاویر استفاده شده در این مقاله همه با گوشی هوشمند گرفته نشده اند. آنها برای نشان دادن مفاهیم در ژست گرفتن، نورپردازی و غیره استفاده می شوند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *