آموزش, آموزش عکاسی موبایل

چگونه با آیفون خود یک سلفی خوب بگیرید

Selfie Poses Background

جذب کردن فالوورهای اینستاگرام با عکسی از چهره، بسیار دلهره آورتر از آن چیزی است که باید باشد. چرا که حتی اگر از ظاهر خود در آینه راضی باشید، زمانی که با دوربین جلو خودتان را نگاه میکنید، جادوی عجیب و غریبی رخ می‌دهد. ناگهان فرد از هلو تبدیل به چیزی شبیه گلابی میشود:)

اگر عکاسی سلفی شما مشکل دارد، خبر خوب این است که می توانید به راحتی آن را برطرف کنید. هر کسی می‌تواند از خودش عکس های فوق العاده بگیرد، به شرطی که ابزار، ژست‌ها و تنظیمات دوربین مناسب را در دسترس داشته باشد. در این راهنما، ما به موارد مهمی مانند مکان نگاه کردن، ژست هایی که باید امتحان کنید و اینکه چگونه در سلفی بعدی خود فتوژنیک تر باشید، خواهیم پرداخت.

چگونه ژست های سلفی گیرا پیدا کنیم

اولین چیزی که باید در مورد سلفی خوب تسلط داشته باشید، ژست است. گزینه های خوب (و نه چندان خوب) زیادی وجود دارد، اما مهم ترین چیزی که باید به دنبال آن باشید، ژستی است که برای شما مناسب باشد. اگر در گرفتن آن راحت نیستید، چیز دیگری را امتحان کنید.

وقتی سلفی می گیرم به کجا نگاه کنم؟

ناگفته نماند که تقریباً می توانید به هر کجا که می خواهید نگاه کنید. با این حال، یک نکته وجود دارد که ممکن است منجر به یک سلف پرتره گیرا تر شود. به جای اینکه دوربین را مستقیماً مقابل خود بگیرید و مستقیماً به آن نگاه کنید که ممکن است کمی ناخوشایند باشد سعی کنید آن را کمی به سمت بالا و رو به پایین به سمت صورت خود نگه دارید. اما گوشی خود را خیلی بالا نگیرید. ما سعی نمی کنیم عکس های MySpace اوایل دهه 2000 خود را در اینجا بازسازی کنیم.

کمی بالا نگه داشتن دوربین شما را مجبور می کند کمی به سمت بالا نگاه کنید. ما متوجه شدیم که این به طور کلی یک نگاه جذاب تر است.

Where do I look when I take a selfie 2

بهترین زوایای سلفی کدامند؟

بهترین زاویه برای سلفی، زاویه ای است که باعث می شود با ظاهر منحصر به فرد خود بیشترین احساس راحتی را داشته باشید. با این حال، تنها راه برای فهمیدن این بخش این است که یک دسته از زوایای خود را امتحان کنید و ببینید کدام یک را دوست دارید.

در اینجا چند زاویه سلفی وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • چانه خود را کمی پایین بگیرید و به دوربین نگاه کنید
  • صورت خود را کمی به یک طرف بچرخانید
  • دراز بکشید و دوربین را مستقیماً بالای صورت خود قرار دهید
  • مستقیم به دوربین نگاه می‌کنید، اما بازویی را که آیفون شما را نگه می‌دارد کمی بالا می‌آورید
  • دوربین را به سمت بالا بگیرید و با چانه کمی به سمت بیرون به آن نگاه کنید

Where do I look when I take a selfie 1

ژست های سلفی که باید امتحان کنید

دومین موضوع مهمی که باید به آن توجه کرد، ژست سلفی است. اکنون، انواع و اقسام کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید. در اینجا چند ژست جالب وجود دارد که احتمالاً هنگام انجام یک اسکرول سریع در اینستاگرام خواهید دید:

  • آیفون دقیقا در جلوی صورت
  • صورت در یک دست
  • دست در مو
  • زاویه جانبی
  • خورشید مسدود کننده دست
  • تکیه دادن به پنجره

What are the best selfie angles 2

اگر مشتاق ایده های ژست سلفی هستید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در قسمت پست های برتر صفحه #selfie در اینستاگرام حرکت کنید. الهامات زیادی در آنجا وجود دارد، بنابراین از بازی کردن با دوربین خود و آزمایش ژست های مختلف نترسید. شما هرگز نمی دانید چه چیزی ممکن است به دست آورید.

چگونه بهترین نور سلفی را دریافت کنیم

اکنون که جهت، زوایای و ژست های خود را مشخص کرده اید، زمان آن رسیده است که در مورد چیزی که می تواند یک سلفی را ایجاد یا خراب کند صحبت کنیم: نورپردازی خوب.

نکته 1: تا جایی که می توانید از نور طبیعی استفاده کنید

خبر خوب: جذاب ترین و بهترین نورپردازی که می توانید پیدا کنید کاملا رایگان است و تقریباً برای همه قابل دسترسی است. نور طبیعی همیشه باید اولین انتخاب شما برای گرفتن عکس سلفی باشد. و در حالی که صرفاً بیرون بودن در زیر نور خورشید کارساز خواهد بود، زمان‌های خاصی از روز وجود دارد که نور بهتر می‌تابد.

نور طبیعی خورشید که توسط عکاسان حرفه‌ای به‌عنوان «ساعت طلایی» ابداع شده است، اغلب برای عکس‌ها در طول ساعت درست پس از طلوع خورشید و ساعت درست قبل از غروب آن بهترین است. بنابراین اگر این امتیاز را دارید که سلفی‌های خود را برنامه‌ریزی کنید، سعی کنید در آن دوره جادویی 60 دقیقه‌ای عکس بگیرید.

What are the best selfie angles 1

نکته 2: با منبع نور خود روبرو شوید

چه بیرون از خانه زیر نور خورشید باشید و چه از لامپ در اتاق نشیمن خود استفاده می کنید، برای گرفتن بهترین نوع سلفی، باید رو به منبع نور باشید. و اگر می توانید سعی کنید صورت خود را طوری قرار دهید که نور به سمت بینی شما باشد. این نه تنها سوژه عکس، شما را در روشن ترین و قابل مشاهده ترین موقعیت نگه می دارد، بلکه سایه ها و هایلایت های جذابی را نیز به چهره شما می دهد.

Keep your lighting at eye level 2

نکته 3: نور خود را در سطح چشم نگه دارید

اگر می خواهید جذاب ترین نور را برای صورت خود داشته باشید خارج از ساعت طلایی خورشید پس باید منبع نور خود را در سطح چشم نگه دارید. هنگامی که نور به بالای چشم شما برخورد می کند، می تواند دایره های تیره ایجاد کند و نور از پایین می تواند سایه های عجیب و نه چندان جذابی را روی صورت شما ایجاد کند.

Keep your lighting at eye level 1

نکته 4: پس‌زمینه‌ای با رنگ‌های متملق انتخاب کنید

با وجود این واقعیت که شما تنها ستاره سلفی خود هستید، بسیار مهم است که پس زمینه عکس خود را نادیده نگیرید. در حالی که منطقه پشت شما باید کاملاً تمیز و پاک از هر گونه اشیاء نامناسب باشد، رنگ پس زمینه شما نیز اهمیت دارد.

بهتر است از رنگ‌های ملایم مانند سفید، صورتی روشن، خاکستری یا خرمایی استفاده کنید، زیرا این رنگ‌ها نور منبع انتخابی شما را به صورت شما منعکس می‌کنند. اگر پس زمینه قوی و پر جنب و جوشی مانند آبی یا سبز دارید، ممکن است رنگی را در صورت شما منعکس کند که طرفدار آن نیستید.

نکته 5: یک چراغ گیره دار را امتحان کنید

اگر ایده تنظیم یک کیت نورپردازی DIY کمی بیش از حد به نظر می رسد، همیشه می توانید یک ابزار نورپردازی ساده برای بهبود عکس های خود خریداری کنید.

چگونه با ویژگی های آیفون سلفی بهتری بگیریم

ژست‌ها، نورپردازی و زاویه‌ها فقط می‌توانند شما را تا این حد جلو ببرند. وقتی نوبت به تسلط بر هنر سلفی می رسد، مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بفهمید چگونه دوربینی که استفاده می کنید برای شما کار کند.

دوربین پشتی را امتحان کنید

با وجود اینکه دوربین جلو تقریباً برای سلفی ساخته شده است، دوربین پشتی نیز می تواند به خوبی پرتره بگیرد. در واقع، در بسیاری از مدل‌ ها، دوربین پشتی وضوح بالاتری نسبت به دوربین جلو دارد، بنابراین استفاده از آن ممکن است منجر به سلفی بهتری شود.

تنها احتیاط در مورد استفاده از دوربین پشتی این است که تشخیص اینکه آیا صورت شما در بهترین نقطه قرار گرفته است یا خیر و آیا نگاه شما در جهت درستی نگاه می کند، دشوار است.

خوشبختانه، اپلیکیشن SelfieX می تواند همه این موارد را برطرف کند. این برنامه که به صورت رایگان در اپ استور با خریدهای درون برنامه ای موجود است، از دستورالعمل های صوتی استفاده می کند تا شما را در گرفتن سلفی عالی با دوربین پشتی خود راهنمایی کند. به شما دستور می دهد تا صورت خود را به راست، چپ، بالا یا پایین هدایت کنید و همچنین به شما امکان می دهد پس از گرفتن یک سلفی عالی، ویرایش های سریع انجام دهید.

Use Portrait mode 2

تصویر را در Photos برگردانید

از آنجایی که بسیاری از ما عادت کرده‌ایم فقط خودمان را در آینه ببینیم، جایی که انعکاس‌هایمان برعکس می‌شوند، ممکن است در هنگام گرفتن سلفی کمی متفاوت به نظر برسید. خوشبختانه، یک راه سریع برای رفع این مشکل و دریافت بازتابی که به دیدن آن عادت دارید، وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پس از گرفتن تصویر، آن را ورق بزنید.

در اینجا نحوه ورق زدن یک تصویر آمده است:

  • رول دوربین خود را باز کنید.
  • به سلفی که می‌خواهید ورق بزنید بروید.
  • روی Edit در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • در مرحله بعد، بر روی ابزار برش و چرخش در پایین سمت راست صفحه در کنار گزینه Done ضربه بزنید.
  • سپس دکمه چرخش افقی را در سمت چپ بالای صفحه فشار دهید.
  • انجام شد را فشار دهید.
  • از حالت پرتره استفاده کنید

یکی از بهترین ویژگی های آیفون که می توانید برای گرفتن یک سلفی با کیفیت بالا و حرفه ای استفاده کنید، استفاده از حالت پرتره دوربین است. حالت پرتره که در سال 2016 منتشر شد، تنظیمی در دوربین شما است که پس‌زمینه را محو می‌کند و یک سوژه را فوکوس می‌کند. و وقتی آن سوژه شما هستید، عکس ها خیره کننده می شوند.

در اینجا نحوه دسترسی به حالت پرتره آمده است:

  • دوربین خود را باز کنید
  • به سمت چپ به حالت پرتره بروید.
  • سلفی خود را بگیرید.

Use Portrait mode 1

حالت پرتره در هر دو دوربین جلو و پشت کار می کند. با این حال، تنها مدل های آیفون پلاس 7 و جدیدتر این ویژگی را دارند. در دستگاه های قدیمی تر در دسترس نیست.

از تایمر دوربین آیفون استفاده کنید

با این حال، راز نهایی سلفی ربطی به ژست یا زاویه ندارد. بهترین راه برای گرفتن عکس های سلفی عالی استفاده از تایمر خودکار دوربین است.

با گزینه‌هایی برای تأخیر 3 یا 10 ثانیه‌ای، می‌توانید به اندازه‌ای پشتیبان‌گیری کنید تا آن حالت جذاب را حفظ کنید و در عین حال بازوی سلفی گاهی ناخوشایند را از دست بدهید.

آیفون 11 و نسخه‌های جدیدتر نیز دارای ویژگی Slo-Mo در دوربین جلویی خود هستند، بنابراین اگر می‌خواهید آن‌ها را امتحان کنید، راهنمای ما برای سلفی‌های اسلوموشن را بررسی کنید.

هر چقدر هم که گاهی اوقات خسته کننده باشد، سلفی ها راهی سرگرم کننده برای از بین بردن فید شما و نشان دادن شخصیت شما هستند. در حالی که امیدواریم این نکات و ترفندها شما را در مقابل دوربین مطمئن تر کند، به یاد داشته باشید که همیشه می توانید یک فیلتر اضافه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *