آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

نحوه عکاسی با نقاشی با نور مارپیچ

lazy

یکی از جالب ترین کارهایی است که می توانید با دوربین خود انجام دهید. رنگارنگ، آینده نگر و کاملاً اعتیادآور است. اما بسیاری از مردم از امتحان کردن آن دلسرد می شوند زیرا فکر می کنند از نظر فنی چالش برانگیز است.

اما حقیقت این است که رنگ آمیزی نور فرآیندی آسان است. و ما خوشحالیم که در این مقاله شما را با این نکات ساده آشنا میکنیم و آموزش میدهیم که چگونه این کار را انجام دهید. پس بیایید شروع کنیم!

Shelly Swanger Spiral Light Painting

نقاشی نور مارپیچی توسط شلی سوانگر

عکاسی با نقاشی نور چگونه کار می کند؟

نقاشی نور ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما فقط استفاده هوشمندانه از تکنیک های نوردهی طولانی است. تنها کاری که لازم است این است که شاتر دوربین خود را به اندازه کافی باز کنید تا منابع نور متحرک را به صورت رگه های تار ضبط کنید. تضمین میکنم این کار بسیار ساده است.

اگر شاتر خود را به مدت پنج ثانیه در مقابل یک بزرگراه شلوغ باز بگذارید، چراغ های ماشین به عنوان مسیرهای طولانی در عکس شما ثبت می شوند. رنگ آمیزی نور به همین صورت عمل می کند، با این تفاوت که شما می توانید دقیقاً جایی که نور می رود را کنترل کنید. رنگ آمیزی نور تنها از این جهت مشکل است که تا زمانی که عکس را به پایان نرسانید، کاری را که انجام می دهید نمی بینید.

Desirea Tritz Spiral Light Painting

نقاشی نور مارپیچ اثر Desirea Tritz

بنابراین به شما یک راه حل ساده میدهیم آنچه را که با نور نقاشی می کنید تجسم کنید، منبع نور خود را به عنوان یک قلم مو در نظر بگیرید. پرتو نور رنگ است و هوای اطراف شما بوم نقاشی شماست.

رنگ آمیزی نور در هوا رگه ای طولانی در تصویر شما باقی می گذارد. در همین حال، روشن و خاموش کردن منبع نور یک الگوی مبهم ایجاد می کند. تکان دادن آن در هوا چرخش های زیبا و گوی های سبک ایجاد می کند.

در طول رنگ آمیزی نور، دوربین رگه ها را از منبع نور شما به سمت عقب ثبت می کند. به عبارت دیگر، اگر نام خود را در هوا بنویسید، در نهایت با یک تصویر آینه ای مواجه خواهید شد.

بهترین راه برای حل تصاویر آینه ای در نقاشی نور، کشیدن اشکال در هوا به سمت عقب است. اگر به جای آن نام خود را از راست به چپ بنویسید، با نگاه کردن به تصویر جهت آن درست خواهد بود.

light painting photography Beach spiral

نورهای رنگارنگ را برای نتایج نقاشی خلاقانه با نور جمع آوری کنید

انواع مختلفی از منابع نوری با باتری را برای پروژه خود جمع آوری کنید. این می تواند هر چیزی باشد، از شمشیرهای نور اسباب بازی گرفته تا چراغ قوه و چراغ های رشته ای. به راحتی می توانید از رنگ های متنوع استفاده کنید تا عکس های خود را زنده و جذاب نشان دهید.

حیاتی ترین منبع نور مورد نیاز برای مارپیچ ها یک شمشیر نور اسباب بازی است. نور طولانی آن به شما این امکان را می دهد که بدون زحمت چرخش هایی را در هوا ایجاد کنید. اما مطمئناً می توانید از هر منبع نوری با شفت بلند نیز استفاده کنید.

برای گوی های سبک، به یک منبع نور کوچک (مانند یک LED کوچک) نیاز دارید که به رشته ای گره خورده باشد که آن را در هوا بچرخانید.

Craig Dally Spiral Light Painting

نقاشی نور مارپیچی توسط کریگ دالی

جدا از آن وسایل اصلی، می توانید از چراغ قوه برای برجسته کردن نقاشی نور خود استفاده کنید. برای روشن کردن پس‌زمینه یا افزودن رنگ‌ها و افکت‌ها به مارپیچ‌های شما مفید است.

از استفاده از انواع دیگر نور نیز نترسید. گاهی اوقات حتی می توانید از گوشی هوشمند خود به عنوان منبع نور استفاده کنید. می توانید رنگ های روی صفحه را تغییر دهید و جلوه های زیبایی برای نقاشی نور خود ایجاد کنید.

اگر در مورد نقاشی با نور جدی هستید، به دنبال فروشگاه های سفارشی نقاشی نور آنلاین باشید. آنها هر چیزی از فیبر نوری گرفته تا کیت های استارت را ارائه می دهند تا به شما در ایجاد هنر نور فوق العاده کمک کنند.

به یاد داشته باشید که نوع باتری مورد نیاز برای هر منبع نور را بررسی کنید. فقط مقدار دقیق مورد نیاز خود را خریداری نکنید. جلسات نقاشی نور ممکن است ساعت ها طول بکشد. بنابراین همیشه باتری های اضافی به همراه داشته باشید تا نگران از دست دادن برق نباشید.

light painting photography Colorful lights 1 1

شات های خود را تمرین کنید تا به شات مورد نظر خود برسید
از بسیاری جهات، عکاسی با نقاشی نور مانند رقصیدن است. هر افکتی «کوروگرافی» خاص خود را دارد. اگر قبل از شروع عکس‌برداری ابتدا به حرکات عادت کنید کمک می‌کند.

برای ایجاد مارپیچ های نورانی، با پشت برگرداندن از دوربین شروع کنید. هنگامی که شاتر باز شد، نور خود را روشن کنید، آن را به سمت پایین بگیرید و به آرامی بچرخانید. همانطور که می چرخید، منبع نور خود را بالاتر و بالاتر ببرید تا بالای سر شما قرار گیرد. وقتی کارتان تمام شد، بی حرکت بمانید تا صدای بسته شدن شاتر را بشنوید.

Larry Cunningham Spiral Light Painting

نقاشی نور مارپیچی توسط لری کانینگهام

وقتی می چرخید، مطمئن شوید که در همان نقطه می چرخید. در غیر این صورت، رگه های نور کج و نامرتب به نظر می رسند.

برای گوی های سبک، باید یک نشانگر روی زمین (مانند یک سکه یا یک برگ) قرار دهید تا در حین حرکت شما را راهنمایی کند. به محض باز شدن شاتر، منبع نور متصل به رشته را با سرعت ثابت بچرخانید. سپس در حالی که چراغ LED کوچک خود را می چرخانید، به آرامی بچرخانید. مطمئن شوید که منبع نور شما هر بار که یک دایره را کامل می کنید، سکه را رد می کند. انجام این کار تضمین می کند که یک گوی گرد کامل خواهید داشت.

به عنوان یک نقاش نور، می توانید به راه های جدیدی برای ایجاد یک نقاشی نور نیز فکر کنید. در مورد این فرآیند هیچ قانون سختی وجود ندارد. همانطور که درک بهتری از نحوه کار این تکنیک به دست می آورید، توسعه روش های خود آسان تر خواهد بود. مهم نیست که در نهایت چه کاری انجام می دهید تا زمانی که عکس نهایی جالب به نظر برسد. این زیبایی انجام نقاشی نور است. هر بار باید آزمایش کنید و نتایج متفاوتی ایجاد کنید

light painting photography Spiral 1 1 1

به حالت دستی بروید

وقتی نور کافی وجود ندارد، عملکردهای خودکار دوربین شما به خوبی کار نمی کند. بنابراین، همیشه ایده خوبی است که از حالت دستی هنگام نقاشی نور استفاده کنید.

ابتدا ISO خود را بین 100 تا 800 تنظیم کنید. هر چه مقدار انتخابی بالاتر باشد، حساسیت دوربین شما به نور بیشتر خواهد بود. با این حال، انتخاب یک ISO بالا نیز نویز ایجاد می کند که می تواند تصویر شما را خراب کند. بنابراین سعی کنید در شرایط معمولی ISO 400 تا 800 را رعایت کنید. فقط زمانی بالاتر بروید که نور محیطی کافی برای نقاشی نور خود ندارید.

Matthew J DAvella Spiral Light Painting

نقاشی نور مارپیچ اثر متیو جی داولا

سپس دیافراگم خود را بین f/8 تا f/22 تنظیم کنید. از آنجایی که آنها عمق میدان عمیقی تولید می کنند، انتخاب این اعداد f تضمین می کند که همه چیز در تصویر شما واضح خواهد بود. به خاطر داشته باشید که هرچه دیافراگم شما کوچکتر باشد، نور کمتری از لنز شما عبور می کند.

سعی کنید با f/8 شروع کنید زیرا به اندازه کافی گشاد است تا نور کافی وارد شود و همچنان فوکوس عمیق را حفظ کند. اگر عکس‌های آزمایشی شما کمی بیش از حد روشن به نظر می‌رسند، از هر چیزی بین f/11 تا f/22 برای تنظیم نوردهی استفاده کنید.

در نهایت سرعت شاتر خود را بین 10 تا 30 ثانیه تنظیم کنید. دریابید که چقدر طول می کشد تا یک گوی سبک را به پایان برسانید تا مقدار مناسب استفاده از آن را بفهمید. به عنوان مثال، اگر فرآیند رنگ آمیزی نور شما حدود 15 ثانیه طول می کشد، نوردهی دوربین خود را نیز به همین مدت تنظیم کنید. بسته به نور موجود در اطرافتان، تنظیمات خود را تا زمانی که احساس کنید نوردهی درست است را تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید که تنظیم سرعت شاتر چالش برانگیزترین بخش خواهد بود. قبل از اینکه نوردهی صحیح را برای نقاشی نور خود دریافت کنید، چندین بار تلاش می کنید.

light painting photography Spiral 3 1 1

بهترین لنز برای عکاسی با نقاشی نور چیست؟

برای رنگ آمیزی سبک می توانید از هر نوع عدسی که دوست دارید استفاده کنید. یک لنز 50 میلی متری یا حتی یک کیت معمولی لنز در اکثر مواقع خوب عمل می کند. با این حال، لنزهای زاویه باز بهترین گزینه هستند، زیرا آنها بیشتر از محیط اطراف در عکس شما استفاده می کنند. می توانید با لنزهای 35 میلی متری شروع کنید یا حتی با لنزهای چشم ماهی عریض تر شوید.

اگر لنزی را انتخاب کنید که دارای حداکثر دیافراگم f/1.8 باشد، بسیار کمک خواهد کرد. هنگام رنگ آمیزی نور معمولاً لازم نیست دوربین خود را بزرگتر از f/8 تنظیم کنید. با این حال، شرایطی وجود دارد که برای عبور نور بیشتر به دیافراگم بزرگتری نیاز دارید. این زمانی است که استفاده از دیافراگم باز مانند f/1.8 مفید خواهد بود.

John Clare Spiral light painting

نقاشی نور مارپیچی توسط جان کلر

درست مانند سایر تنظیمات خودکار دستگاه شما، لنز شما نیز ممکن است زمانی که نور کافی وجود ندارد، برای فوکوس مشکل داشته باشد. برای حل این مشکل، آن را به فوکوس دستی تغییر دهید و خودتان آن را تنظیم کنید. برای اطمینان از واضح بودن همه چیز، یک منبع نور قابل حمل را دقیقاً در جایی که قصد دارید در قاب قرار دهید قرار دهید.

پس از اتمام کار، حلقه فوکوس را بچرخانید تا منبع نور واضح به نظر برسد. اگر به تمرکز در تاریکی اعتماد ندارید، می توانید فوکوس خودکار را برای مدت کوتاهی روشن کنید. با استفاده از چرخ کلیک خود، یک نقطه فوکوس (جعبه کوچک روی صفحه نمایش خود) را انتخاب کنید و منبع نور را هدف قرار دهید. پس از آن، دکمه شاتر خود را تا نیمه فشار دهید تا سوژه فوکوس شود.

پس از اتمام کار، لنز خود را به فوکوس دستی برگردانید. انجام این کار از تنظیم مجدد فوکوس خودکار و «شکار» شیئی برای فوکوس در هنگام شروع رنگ آمیزی نور جلوگیری می کند.

light painting photography Fisheye lens 1 1

برای جلوگیری از لرزش دوربین از سه پایه استفاده کنید

از آنجایی که شما عکس‌هایی با نوردهی طولانی انجام می‌دهید، حتی حرکات دقیقه‌ای نیز می‌توانند باعث تاری حرکت شوند. بهتر است هنگام رنگ آمیزی از سه پایه برای تثبیت عکس های خود استفاده کنید. همچنین توصیه می شود شاتر را با یک کنترل از راه دور فعال کنید تا از لرزش تصادفی دوربین جلوگیری کنید.

Janet Bradley Wow Factor Photography Spiral Light Painting 1

نقاشی نور مارپیچی اثر جانت بردلی

اگر کنترل از راه دور ندارید، می توانید به جای آن از تایمر خودکار استفاده کنید. 10 ثانیه باید زمان کافی برای قرار گرفتن در موقعیت عکس نقاشی نورتان باشد. اگر دوربین شما هنگام شمارش معکوس بوق نمی دهد، با دقت به دوربین خود گوش دهید. هنگامی که صدای کلیک را شنیدید، بلافاصله شروع به نقاشی کنید. می‌توانید منبع نور خود را تا بسته شدن شاتر به حرکت ادامه دهید، یا توقف کنید و تا پایان نوردهی ثابت بمانید.

light painting photography Light orbs Safety Harbor 1 1 1

چگونه پس زمینه مناسب برای نقاشی با نور را پیدا کنیم

یافتن یک مکان عالی در عکاسی با نقاشی نور بسیار مهم است. راهی برای تعامل با محیط بیابید و گوی های خود را مانند بخشی از محیط اطراف به نظر برسانید.

لازم نیست پیشینه شما یک نقطه عطف معروف باشد. همیشه هم نباید آنقدر زیبا باشد. این می تواند یک پارک پر از درخت یا حتی حیاط خلوت شما باشد. مهم این است که چگونه از فضا برای عکاسی با نقاشی نور استفاده می کنید.

به این فکر کنید که برای یک ترکیب متعادل در کجا قرار بگیرید. همچنین باید سعی کنید در صورت امکان از عناصر در پس زمینه استفاده کنید تا تصویر نقاشی سبک خود را منسجم تر نشان دهید.

هنگامی که به دنبال یک مکان هستید، نور محیط اطراف آن را در نظر بگیرید. اگر خیلی روشن باشد، ممکن است نقاشی نور شما را غرق کند. بهترین پس زمینه باید به اندازه ای تاریک باشد که به شما امکان استفاده از سرعت شاتر تا سی ثانیه را بدهد. همچنین نباید منبع نوری را که استفاده می‌کنید تحت تأثیر قرار دهد. در غیر این صورت، دیدن آنچه در هوا کشیده اید دشوار خواهد بود.

light painting photography Safety Harbor Fountain 1 1

این تغییرات را از یک عکس به عکس دیگر امتحان کنید

عکاسی از نور یک فرآیند آزمون و خطا است. برای به دست آوردن یک نتیجه خوب، چندین زمان لازم است، بنابراین برای بهم ریختگی آماده باشید. می توانید با استفاده از تنظیمات اشتباه یا فراموش کردن رقص نقاشی نور، تصویر خود را خراب کنید.

برای به حداقل رساندن خطاها، این چیزی است که باید انجام دهید.

ابتدا با استفاده از تنظیمات دستی که انتخاب کرده اید، از موقعیت مکانی خود عکس های آزمایشی بگیرید. اگر عکس کمی تاریک یا خیلی روشن است، مقادیر خود را به تدریج تنظیم کنید تا زمانی که به خوبی نوردهی شود. ابتدا دیافراگم و سرعت شاتر را سرهم کنید. اگر تصویر شما هنوز به اندازه کافی روشن نیست، در آن زمان است که ISO خود را تنظیم می کنید. همانطور که می دانید، ISO بالا به معنای نویز زیاد است، بنابراین فقط در صورت لزوم باید آن را افزایش دهید.

اکنون که دوربین شما آماده است، به سرعت از حرکات نقاشی نور خود عبور کنید. قبل از اینکه روی شاتر کلیک کنید، چند بار حرکات خود را تمرین کنید. انجام این کار باعث می شود پس از شروع نقاشی کمتر عصبی شوید و کمتر دچار اشتباه شوید.

هنگامی که اولین نوردهی خود را با نقاشی نور انجام دادید، بررسی کنید که عکس شما چگونه به نظر می رسد. اگر کار شما نامرتب به نظر می رسد، اصلاحاتی را در حرکات خود انجام دهید تا زمانی که آن را درست انجام دهید. همچنین منبع نور خود را بررسی کنید که آیا به درستی روشن می شود. برخی از آنها دارای تنظیمات مختلفی هستند، بنابراین مطمئن شوید که آیا در تنظیمات صحیح هستید یا خیر.

light painting photography Safety Harbor Spiral 1 1

نتیجه

عکاسی با نقاشی نور راهی سرگرم کننده برای آموزش نحوه عملکرد دوربین است. دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را کنترل کنید تا افکت های مورد نظر خود را دریافت کنید. شکی نیست که نقاشی نور در ابتدا می تواند ترسناک باشد. و اگر چند عکس اولی که می گیرید چشمگیر به نظر نرسند تعجب نکنید. بفهمید که چه کار اشتباهی انجام می دهید و تا زمانی که آن را درست انجام دهید به تمرین ادامه دهید. هنگامی که مفهوم را درک کنید، نتایج فوق العاده ای ایجاد می کند. و بعد از مدتی، برای شما مانند طبیعت دوم به نظر می رسد.

Lonnie Brown Wow Factor Photography Spiral Light Painting

Spiral Light Painting by Lonnie Brown

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *