آموزش

9 ترفند جالب برای عکاسی با سرعت بالا

Carl Newlands high speed photography

اگر بخواهیم لحظه ای را ثبت کنیم سوژه را انتخاب میکنیم دکمه شاتر را فشار میدهیم، و به راحتی صحنه را برای ابد ثبت میکنیم. اما اگر بخواهید از چیزی که در یک چشم به هم زدن اتفاق می افتد عکس بگیرید چه؟

عکاسی با سرعت بالا یعنی عکس گرفتن از کارهایی که در کسری از ثانیه اتفاق می افتد. فعالیت هایی که آنقدر سریع هستند که نمی توانید آنها را تنها با چشم خود ببینید. به عنوان مثال، هنگامی که یک بالون می ترکد یا جسمی در آب می پاشد. همه چیز در یک ثانیه اتفاق می افتد و شما نمی توانید عمل واقعی را ببینید. اما دوربین شما می تواند. شما فقط باید چند تکنیک را یاد بگیرید تا بتوانید لحظه را ثابت کنید و از سوژه ای که به سرعت در حال حرکت است عکس بگیرید.

عکاسی از سوژه ها در عمل یکی از چالش برانگیزترین جنبه های عکاسی است. همچنین یکی از با ارزش ترین هاست. شما زمان کمی برای فکر کردن دارید و جایی برای اشتباه ندارید. عکاسی با سرعت بالا شامل عکاسی ورزشی، عکاسی از حیات وحش و موارد مشابه با سوژه های پر سرعت است.

high speed photogrpahy balloon

حتی می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و اشیایی را که در آب می‌پاشند یا از شکستن یک لیوان، عکس بگیرید. دوربین شما می تواند این سناریوهای رایج را به آثار هنری تبدیل کند. چشم انسان به تنهایی قادر به دیدن زیبایی این اعمال در صورت وقوع نیست. در ادامه ما 9 ترفند را برای کمک به شما در بهبود مهارت های عکاسی با سرعت بالا نشان می دهیم.

9. برای درک عکاسی با سرعت بالا عکاسی را در خانه شروع کنید

قبل از عکاسی از حیوانات یا موتورسیکلت هایی که سریع حرکت می کنند، با اصول اولیه در خانه شروع کنید. تمرین را با پاشیدن اشیاء یا پاشیدن بادکنک شروع کنید. اینها بهترین راه ها برای درک عکاسی با سرعت بالا هستند.

برای شروع فقط به چند چیز نیاز دارید:

  • دوربین DSLR
  • یک سه پایه (یا به دو دست بسیار پایدار نیاز دارید)
  • یک سوژه (این می تواند یک لیوان پر از آب یا یک بادکنک پر از رنگ باشد)
  • فلاش خارجی بی سیم (حداقل یک)
  • یک پس زمینه سیاه – این می تواند یک ورق سیاه ساخته شده از مقوا یا هر چیزی باشد که نور را منعکس نمی کند.
  • اختیاری: ژل های رنگی.

شما همچنین به چیزی نیاز دارید که عمل را ایجاد کند: یک سوزن برای ترکیدن بالون یا میوه هایی برای انداختن در آب. داشتن یک دوست کمک کننده می تواند برای جلسات عکاسی با سرعت بالا مفید باشد. خبر خوب این است که هر دوربین DSLR برای عکاسی با سرعت بالا مناسب است. شما دو گزینه اساسی برای گرفتن یک سوژه با حرکت سریع دارید.

  • سرعت شاتر را کوتاه کنید
  • از فلاشی استفاده کنید که فقط سوژه را به حداقل می رساند

highspeedphotography splash

به خاطر داشته باشید که با افزایش سرعت شاتر باید نور کافی داشته باشید. همیشه به مثلث نوردهی فکر کنید. اگر یکی از متغیرها را تغییر دهید، باید بین دو متغیر دیگر تعادل برقرار کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی با آیفون

این نوع عکاسی با سرعت بالا به زمان نوردهی 1/20000 ثانیه نیاز دارد. اکثر دوربین ها نمی توانند این شرایط را برآورده کنند. سرعت و جهت سوژه شما نیز بر تنظیمات تاثیر می گذارد. آن وقت چگونه باید شروع کرد؟

8. فرآیند را تمرین کنید

برای این نوع عکس‌ها، باید در یک اتاق تاریک با دیافراگم باریک و در حالت Bulb عکس بگیرید. شما نمی خواهید نور اضافی روی عکس شما تأثیر بگذارد.

سوژه خود را در مقابل پس زمینه سیاه قرار دهید و دوربین خود را در جای درست قرار دهید. فلاش خارجی خود را طوری تنظیم کنید که به سمت سوژه باشد. فلاش را از منظره یاب خود دور نگه دارید.

دوربین خود را در حالت دستی قرار دهید. به این ترتیب می توانید دیافراگم، ISO و سرعت شاتر را کنترل کنید. از کمترین ISO ممکن استفاده کنید. با 100 شروع کنید و فقط در صورتی آن را افزایش دهید که فلاش شما نور کافی را ارائه نمی کند.

شما می خواهید از دیافراگم کوچک برای بیشترین عمق میدان استفاده کنید. قدرت فلاش خارجی خود را روی کمترین مقدار تنظیم کنید. دلیل آن ساده است: هر چه فلاش شما انرژی کمتری مصرف کند، مدت زمان فلاش کمتر می شود.

این کلید عکاسی با سرعت بالا در داخل خانه است. هر چه قدرت کمتر باشد، بیشتر می توانید صحنه خود را ثابت کنید. سرعت شاتر در اینجا حتی مهم نیست زیرا فلاش شما نوردهی می کند.

high speed photography stawberrry

ابتدا بدون فلاش عکس بگیرید. شما باید یک تصویر کاملا سیاه دریافت کنید. اگر نه، ISO یا دیافراگم را تغییر دهید تا عکس سیاهی بگیرید.

سپس فلاش های خود را روشن کنید و شروع به گرفتن چند عکس آزمایشی کنید. همچنان می توانید مدت زمان فلاش را تنظیم کنید. دوربین خود را در حالت Burst Mode قرار دهید تا شانس بیشتری برای یک عکس خوب داشته باشید.

به یاد داشته باشید، برای عکاسی با سرعت بالا به کمی شانس نیاز دارید. مدتی طول می کشد تا اولین عکس عالی خود را بگیرید. به تلاش خود ادامه دهید تا زمانی که با تنظیمات در خانه احساس راحتی کنید و سپس آن را به سطح بعدی ببرید.

7. لنز مناسب را انتخاب کنید

استفاده از عکاسی با سرعت بالا در فضای باز به این معنی است که شما باید برای اقدامات زیادی آماده شوید. یک رویداد ورزشی رایج ترین نمونه است. در اکثر مواقع شما اجازه ندارید خیلی به سوژه های متحرک نزدیک شوید. به همین دلیل استفاده از لنز مناسب بسیار مهم است.

Jon Danks High Speed Photography Wow Factor

عکاسی با سرعت بالا توسط Jon Danks

مفیدترین وسیله برای عکاسی ورزشی یک لنز طولانی تر است. با زوم تله فوتو بین 70 تا 300 میلی‌متر، می‌توانید کل میدان را از روی صندلی خود پوشش دهید.

این به شما امکان می دهد از سوژه هایی که دورتر هستند عکس بگیرید. همچنین به این معنی است که شما مجبور نخواهید بود برای جایگاهی در ردیف اول جوکی کنید. برای دریافت دیدگاه متفاوت، حتی ممکن است بخواهید روی یک چهارپایه کوچک در نزدیکی یک حصار بایستید.

high speed action sports photography football

شما اغلب مجاز به استفاده از فلاش نیستید زیرا می تواند توجه شرکت کنندگان را مختل کند. از آنجایی که از فلاش استفاده نمی کنید، به تنظیم مثلث نوردهی فکر کنید.

6. سرعت شاتر را برای جلوگیری از تاری تنظیم کنید

هنگام عکاسی از هر سناریوی اکشن بالا، باید سرعت شاتر را خیلی سریع تنظیم کنید. من بسیاری از عکس های ورزشی اکشن مورد علاقه ام را با سرعت 1/500 گرفتم. به اندازه کافی سریع است که ورزشکاری را که در حال دویدن در زمینی است بدون نشان دادن هیچ گونه تاری حرکتی منجمد کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی از ناخن با گوشی موبایل + نکات مهم

درک اینکه چگونه سرعت شاتر سریع بر نوردهی شما تأثیر می گذارد، ضروری است. از آنجایی که شاتر واقعی فقط برای مدت کوتاهی باز است، اجازه نمی دهد نور زیادی به سنسور برسد. ISO افزایش یافته به همراه دیافراگم بازتر مانند /f4 در صورت نیاز جبران می کند.

Jon Danks High Speed Photography Wow Factor Course

عکاسی با سرعت بالا توسط Jon Danks

سرعت شاتر رعد و برق مانند 1/1000 این توانایی را به ما می دهد که زندگی را متوقف کنیم. شما در حال ثبت مواردی هستید که چشم انسان نمی تواند آنها را بگیرد و همه به لطف فناوری پیشرفته است.

من از این تنظیم خاص برای نوع فعالیت های تپنده ای که در نمایش های هوایی یا ورزش های شدید می بینید استفاده می کنم. برای درک سرعت این کار، 1/1000 تیغه های چرخان یک پنکه اتاقی با قدرت صنعتی را منجمد می کند. همچنین یک جت F-22 را با زوم کردن آن با سرعت 500 مایل در ساعت متوقف می کند.

high speed action sports photography horseracing

5. از DOF کم عمق برای سرعت شاتر بالاتر استفاده کنید

اگر صفحات هر مجله ورزشی را ورق بزنید، متوجه می شوید که بازیکنان تیزبین هستند. اما هواداران از تمرکز خارج شده اند. دیافراگم باز نه تنها آن عمق میدان کم را ایجاد می کند. همچنین نور زیادی را وارد دوربین می کند.

به این ترتیب، امکان مسدود کردن عمل وجود دارد. اگر در مورد ورزش یا عکاسی با سرعت بالا جدی هستید، لنزی که با f/2.8 باز می شود ارزش سرمایه گذاری را دارد. حتی ممکن است بشنوید که مردم از آنها به عنوان “لنزهای سریع” یاد می کنند. این سرعتی را توصیف می کند که در آن دیافراگم باز نور به دوربین اجازه می دهد. لنز خود را روی بازترین دیافراگم ممکن تنظیم کنید. بسته به دنده خاص شما، احتمالاً بین f/2.8 و f/5.6 قرار دارد. این کار باعث می شود پس زمینه از تمرکز خارج شود و توجه کامل به بازیکنان جلب شود.

شما نمی‌خواهید ماشین‌ها یا خانه‌های دوردست از عمل منحرف شوند. علاوه بر ایجاد عمق میدان کم، یک دیافراگم باز مقدار زیادی نور را به داخل می‌دهد. این به ایجاد نوردهی مناسب حتی در مناطقی با نور ضعیف کمک می کند.

high speed photography match

4. از ISO به نفع خود استفاده کنید

شاید تعجب کنید که بدانید یک ISO بالا حتی در یک روز آفتابی روشن می تواند مفید باشد. اگر از ورزش عکاسی می کنید، سرعت شاتر نمی تواند کمتر از 1/500 باشد تا از حرکت سوژه جلوگیری شود. همانطور که قبلا ذکر شد، شما همچنین از دیافراگم باز در اطراف f/2.8 استفاده خواهید کرد.

با این دو تصمیم گرفته شده، ممکن است عکس خود را بگیرید تا متوجه شوید که خیلی تاریک است. اینجاست که ISO به کمک می آید. عدد ISO را دو برابر کنید و با روشن‌تر شدن عکس تماشا کنید. هنوز به نور بیشتری نیاز دارید؟ ISO را دوباره دو برابر کنید.

Susan Lutz High Speed

عکاسی با سرعت بالا توسط سوزان لوتز

به این ترتیب، شما کنترل ISO را در فرآیند ساخت تصویر خود قرار می دهید. نوردهی دیگر تنها به دیافراگم و سرعت شاتر محدود نمی شود. استفاده از این دانش فنی جدید، فرصت های عکاسی شما را نیز افزایش می دهد.

با توانایی عکاسی در هر نقطه، امکانات تقریبا بی پایان است. از ISO به نفع خود استفاده کنید و پیشرفت قطعی در کاردستی خود خواهید دید. صحنه های مشکل ساز که زمانی خیلی تاریک بودند اکنون به خوبی در دسترس شما هستند.

مطلب پیشنهادی:  روش عکس گرفتن با دوربین عکاسی

high speed action sports photography camera settings

3. تمرکز خود را از دست ندهید

اکثر دوربین های DSLR دارای فوکوس مداوم هستند. آنها همچنین به عنوان AI Servo یا Continuous AF شناخته می شوند. این حالت ها به شما امکان می دهد سوژه های متحرک را ردیابی کنید.

نقطه فوکوس مرکز خود را روی سوژه نگه دارید و شاتر را تا نیمه پایین نگه دارید. می توانید شی را از طریق منظره یاب دنبال کنید و دوربین به طور خودکار فوکوس را تنظیم می کند.

وقتی آماده ساختن یک تصویر هستید، شاتر را تا انتها فشار دهید. حتی می‌توانید حالت انفجاری را از «تک شات» به گزینه پرسرعت پیوسته تغییر دهید. این کار فریم های بیشتری را در ثانیه ارائه می دهد تا حتی سریع ترین عملکرد را ثبت کنید. سعی کنید اقدام برای گرفتن بهترین عکس ممکن را پیش بینی کنید. آماده باشید که یک ثانیه زودتر از اکشن واقعی عکس بگیرید.

high speed action sports photography

2. بهترین فرمت عکس را انتخاب کنید

با تمام این اقدامات سریع به کارت های حافظه زیادی نیاز خواهید داشت. من یک هارد قابل حمل با خودم می آوردم و در حین ادامه فیلمبرداری محتویات کارت را دانلود می کردم. البته این دیگر ضروری نیست زیرا کارت های با ظرفیت بزرگ 64 گیگابایت اکنون قیمت بسیار مناسبی دارند.

برای کنترل بیشتر و بهترین کیفیت عکس، هر زمان که ممکن است با فرمت RAW عکس بگیرید. اگر کارت حافظه شما کم است، ممکن است بخواهید عکسبرداری با فرمت JPEG بزرگ/خوب را در نظر بگیرید. این به شما امکان می دهد تا تصاویر بیشتری را نسبت به RAW روی کارت قرار دهید.

Mike Lynch High Speed

عکاسی با سرعت بالا توسط مایک لینچ

برخی موقعیت‌های سریع وجود دارد که عکاسی با فرمت RAW امکان‌پذیر نیست. برای عکاسی ورزشی، تنظیمات JPEG Large/Fine را ترجیح می دهم. این یک اندازه بافر بزرگتر را فراهم می کند و این امکان را فراهم می کند تا فریم های بیشتری را قبل از پر کردن عکس بگیرید.

به عنوان مثال، یک DSLR مدرن می تواند 31 عکس RAW متوالی بگیرد، اما 1090 عکس فوق العاده در JPEG. این یک مزیت بزرگ برای کسانی است که هرگز نمی خواهند لحظه ای را از دست بدهند. با شروع با یک فایل JPEG، هنگام بازگشت به خانه، مرحله اضافی پردازش عکس RAW را نیز کاهش می دهید.

high speed action sports photography 5

1. قانون یک سوم را برای ترکیب بهتر امتحان کنید

وقتی از منظره یاب دوربین خود نگاه می کنید، یک طرح کلی ضعیف را می بینید که مرکز کادر را نشان می دهد. این گونه است که مردم یاد می گیرند که تصاویر خود را بسازند. آنها هدف می گیرند، سوژه خود را در مرکز قرار می دهند و عکس می گیرند.

صادقانه بگویم، قوانین زیادی وجود دارد که کار می کنند. استفاده از قانون یک سوم مطمئناً نتایج عکس هنری را برای شما به ارمغان می آورد. در تصویر زیر، تعادل خاموش است، اما همچنان یک تصویر قابل توجه است. کلید ساخت این اثر، جهتی است که کوارتربک به آن نگاه می کند. با قرار گرفتن سر او رو به فضای باز، شاهد باز شدن نمایشنامه هستیم.

high speed action sports photography 7

محیطی که خارج از قاب قرار می گیرد یک راز است. این ما را به تعجب وا می دارد که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر بازیکن در مرکز قرار می گرفت، هیچ یک از این درام وجود نداشت و تصویر بسیار ثابت تر بود.

عکاسی با سرعت بالا در مورد یافتن تنظیمات ایده آل و ثبت ثانیه مناسب است. با نکات بالا، می توانید تمرین را شروع کنید و به سرعت مهارت های خود را بهبود بخشید.

Atul Upadhyay high speed photography.

عکاسی با سرعت بالا توسط Atul Upadhyay

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *