آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

نحوه عکاسی تماشایی با توپ کریستالی

Crystal Ball Photography 7 1

آیا به دنبال الهام خلاق جدید برای عکاسی خود هستید؟ یکی از راه‌های انجام این کار، آزمایش با وسایل جدید، مانند یک توپ کریستالی است. این یک قطعه فوق العاده از تجهیزات برای هر عکاس است. به عنوان یک لنز خارجی کار می کند و بسیار متنوع است. در این مقاله یاد می گیرید که چگونه عکاسی عالی با توپ کریستالی بگیرید.

تجهیزاتی که به آن نیاز خواهید داشت

شروع عکاسی با توپ کریستالی آسان است. توپ شیشه ای تقریباً به همان روشی عمل می کند که اپتیک در لنز دوربین شما انجام می دهد. نور آنقدر خم می شود که در داخل توپ معکوس شود. این انکسار است. انکسار یکی از ویژگی های کلیدی در عکاسی با لنزبال است. برای عکاسی عالی از توپ کریستالی، فقط باید موارد زیر را انتخاب کنید.

اصول اولیه

  • توپ کریستالی (یا توپ لنز) – برای این شکل از عکاسی لنزبال ضروری است. اندازه های مختلفی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. اندازه ای که اکثر عکاسان استفاده می کنند 60 یا 80 میلی متر است.
  • بدنه دوربین – هر دوربینی (حتی گوشی های هوشمند) می تواند کار کند.
  • لنز واید – این بهترین ترکیب برای عکاسی با توپ کریستالی است. این به شما امکان می دهد محیط اطراف را در کادر خود بگنجانید. اگر می‌خواهید کادر را با توپ پر کنید، می‌توانید یک لنز ماکرو نیز بخرید.
  • سه پایه – اگر مکان دیگری برای قرار دادن توپ وجود نداشته باشد، مفید است. می توانید از قسمت بالای سه پایه خود به همراه نگهدارنده توپ کریستالی استفاده کنید. مطمئن شوید که سر سه پایه صاف است!

crystal ball photography sea

تجهیزات جانبی

  • نگهدارنده توپ کریستالی – این می تواند برای ثابت نگه داشتن توپ در زمانی که سطح محل استراحت طبیعی ندارد مفید باشد. اگر بتوانید یک مکان استراحت طبیعی پیدا کنید، این عکس تاثیرگذارتری ایجاد می کند.
  • بطری – جایگزینی برای نگهدارنده توپ کریستالی. به سمت بالا، این یک لبه دایره‌ای دارد که توپ بدون غلتیدن روی آن می‌نشیند. سطح روی بطری باید صاف باشد.
  • یک جوراب کهنه – برای جلوگیری از خراشیدگی توپ، هنگام حمل و نقل آن را داخل جوراب قرار دهید. برخی از توپ های کریستالی حتی کیسه مخصوص به خود را دارند!
  • شاخه ها یا سنگریزه ها – گاهی اوقات، توپ برای ثابت ماندن به کمک کمی نیاز دارد. قرار دادن چند شاخه یا سنگریزه در نزدیکی پشت توپ از غلتیدن آن جلوگیری می کند.

crystal ball

نحوه عکاسی با توپ کریستالی

اکنون که می دانید چه تجهیزاتی را باید بخرید، زمان آن رسیده است که نحوه استفاده از آن را به شما نشان دهیم.

یک موضوع تقویت کننده را انتخاب کنید

هنگام انتخاب سوژه برای عکاسی با توپ کریستالی، بررسی کنید که آیا کادر را با یک لنز زاویه باز پر می کند یا خیر. اگر اینطور باشد، پس سوژه خوبی دارید زیرا اپتیک یک توپ شیشه ای مانند لنزهای چشم ماهی است. بیایید به چند نوع عکاسی نگاه کنیم و ببینیم که آنها چقدر با عکاسی با توپ کریستالی کار می کنند.

منظره

رایج ترین نوع عکاسی با توپ کریستالی، منظره است. باید مکان مناسبی را با لنز واید پیدا کنید. اکنون ترفند این است که مکان مناسبی برای قرار دادن توپ پیدا کنید.

پرتره

عکاسی پرتره با یک توپ لنز امکان پذیر است. هدف این است که از یک پس زمینه شلوغ با ظاهر وارونه مدل جلوگیری شود. می توانید با محو کردن مدل با استفاده از بوکه به این هدف برسید. یا می‌توانید از توپ شیشه‌ای به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید.

معماری

معماری یکی از بهترین گزینه هاست. به خصوص زمانی که می توانید از الگوهای تکراری و خطوط پیشرو در پس زمینه استفاده کنید. استفاده از لنز با زاویه بازتر اغلب بهتر است. می توانید از آن خطوط پیشرو برای هدایت به توپ استفاده کنید.

crystal ball 3

مکان مناسب برای توپ کریستالی خود را پیدا کنید

مانند همه انواع عکاسی، یافتن یک مکان عالی ضروری است. با یک توپ کریستالی می تواند چالش برانگیزتر باشد. شما به مکان مناسبی برای سوژه و موقعیت توپ نیاز دارید. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد.

تقسیم‌بندی طبیعی

این مکان‌ها مکان‌هایی هستند که توپ بدون غلتیدن دور می‌نشیند. اینها می توانند سنگ، شاخه درخت یا ماسه باشند.

استخرهای انعکاس

این مشکل تصویر وارونه را حل می کند. یک تصویر منعکس شده واضح در داخل توپ “سمت راست به بالا” به نظر می رسد. اگر آب به اندازه کافی کم عمق باشد، ممکن است بتوانید توپ را در استخر قرار دهید. یا می توانید موقعیتی را پیدا کنید که انعکاس استخر داخل توپ را نشان می دهد.

دیوار یا حصار

قرار دادن در اینجا به این معنی است که توپ از زمین بلند شده است. این تضمین می کند که صحنه بیشتری در داخل توپ وجود دارد، زیرا زمین جلوی دید را نمی گیرد. برخی از نرده ها ممکن است مکانی طبیعی داشته باشند که می توانید توپ را بنشینید، مانند منحنی های حصارهای فرفورژه.

لوازم جانبی خودتان

می‌توانید درب بطری‌هایی را با خود بیاورید که توپ کریستالی شما را متعادل می‌کند. اگر به دنبال چیز خلاقانه تری هستید، یک بستنی قیفی تهیه کنید و توپ را روی آن قرار دهید. یا از پتویی استفاده کنید که جلوی چرخیدن توپ را بگیرد. هرچه رنگ‌های پایه با صحنه تطابق بیشتری داشته باشد، بهتر است.

crystal ball 4

یک پس‌زمینه عالی انتخاب کنید تا ترکیب خود را جذاب‌تر کنید

سوژه اصلی توپ کریستالی است، اما اگر پس زمینه را نادیده بگیرید عکس شما صاف می شود. از اشکال زشت در پس زمینه که چشم را از خود گوی کریستالی دور می کند اجتناب کنید. پس‌زمینه با نوع لنزی که استفاده می‌کنید کنترل می‌شود، چه فاصله کانونی طولانی یا عرض.

فاصله کانونی طولانی

این به معنای لنزهای بیش از 50 میلی متر است. احتمالا چنین عدسی یک لنز ماکرو است. هنگام استفاده از این نوع لنز، صحنه را فشرده خواهید کرد. فقط روی قسمت کوچکی از پس زمینه تمرکز کنید، در حالی که صحنه بزرگتر در داخل توپ نمایش داده می شود. استفاده از دیافراگم بزرگ برای محو کردن پس‌زمینه راه‌حلی عالی برای حذف آن از کادر است. یک تنظیم جزئی زاویه نیز می تواند پس زمینه را تغییر دهد.

لنزهای با زاویه بازتر

استفاده از لنزهای زاویه باز به این معنی است که شما قصد دارید بیشتر پس زمینه را در عکس خود نشان دهید. برای انجام این کار، باید بدانید که خطوط و اشکال پس زمینه چگونه با توپ تعامل دارند. بهترین موقعیت خطوط هدایت کننده است که چشم را به سمت توپ هدایت می کند. قرار دادن توپ در مرکز یک نقطه بینهایت می تواند عالی به نظر برسد.

crystal ball 7

اشتباهات رایج عکاسی با توپ کریستالی

مشکلات مختلفی وجود دارد که باید در عکاسی با توپ کریستالی خود بر آنها غلبه کنید. این موارد از ایمنی تا عملی بودن عکاسی از یک تصویر وارونه را شامل می شود.

خطر آتش سوزی

این شوخی نیست شما باید مراقب باشید که توپ خود را در کجا و زمانی که بیرون از خانه قرار می دهید. توپ شیشه ای به همان روشی که یک ذره بین عمل می کند. با توجه به زمان کافی، می تواند آتش سوزی ایجاد کند.

همچنین باید هنگام دست زدن به توپ مراقب باشید زیرا ممکن است شما را بسوزاند. برای جلوگیری از این امر، توپ را در نور خورشید قرار ندهید و آن را در داخل جوراب نگه دارید تا نور خورشید به آن نرسد.

ریسک نورد

وقتی توپ کریستالی روی دیوار یا بالکن یک ساختمان بلند قرار می گیرد، می تواند یک مسئله جدی باشد. مطمئن شوید که توپ قبل از دور شدن از آن، به خصوص در روزهای بادخیز، ایمن است. آسیبی که سقوط یک توپ شیشه ای می تواند به ملک یا شخص دیگری وارد کند، می تواند قابل توجه باشد.

crystal ball 5

ارتفاع

موقعیت توپ نسبت به سوژه شما مهم است. اگر توپ روی زمین باشد، نیمی از صحنه شامل آن می شود و نیمی دیگر حاوی تصویری تحریف شده از سوژه اصلی شما است. راه حل این است که توپ را از زمین بلند کنید.

اگر جایی وجود ندارد که بتوانید توپ را با زاویه بالا پایین بیاورید، نگه داشتن توپ گزینه دیگری است. یکی از جذاب‌ترین جلوه‌های بصری که توپ ایجاد می‌کند زمانی است که خط افق را به دو نیم می‌کند.

crystal ball photography 1

نور

استفاده ضعیف از نور منجر به عکس بدی می شود و این به ویژه در مورد عکاسی با توپ کریستالی صادق است. بهترین سناریو معمولاً خورشید را پشت سر شما دارد و سوژه را روشن می کند.

توپ را در جایی در سایه قرار دهید تا از انعکاس نور خورشید جلوگیری شود. هدف این است که نور روشن تری در جلوی خود داشته باشید تا پشت سر. این بدان معناست که عکاسی از غروب خورشید یا آسمان ساعت آبی نیز به خوبی کار خواهد کرد.

دیافراگم

دیافراگم یک عملکرد مهم برای کنترل پس زمینه است. همانطور که گفته شد، پس زمینه را با دیافراگم بزرگ محو می کند. نکته مهم این است که عمق میدان کم در توپ ایجاد می‌کند و ایجاد تصویر در داخل توپ را سخت‌تر می‌کند.

اینجاست که باید به تعادل رسید. دیافراگم خیلی بزرگ است و تصویر در توپ واضح نیست. خیلی کوچک است و جزئیات در پس‌زمینه بیش از حد برجسته می‌شوند. اگر از لنز ماکرو استفاده می کنید، دیافراگم در حدود f/6.3 معمولاً پس زمینه را به اندازه کافی محو می کند و در عین حال تصویر را در توپ واضح نگه می دارد.

crystal ball photography 2

نتیجه

عکاسی با توپ کریستال یک چیز عالی برای امتحان کردن است و منجر به خلاقیت بیشتر در کار شما می شود. چه یک عکاس منظره، ماکرو یا پرتره باشید، می توانید از این پایه برای بهبود تصاویر خود استفاده کنید. ما امیدواریم که مقاله ما شما را به یک زمینه عالی برای بیرون رفتن و گرفتن بهترین عکس ها با توپ کریستالی خود مجهز کرده باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *