اخبار و مقالات

در حال حاضر ایلان ماسک 10 درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد

در حال حاضر ایلان ماسک 10 درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد

منتقد سرشناس اکنون یک سهامدار بزرگ است

بر اساس برنامه 13G که اخیراً توسط SEC منتشر شده است، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و غول تجارت فناوری، اکنون 9.2 درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد.

بلومبرگ گزارش کرده است که ارزش این خرید حدود 2.89 میلیارد دلار بود و ارزش توییتر در بازار سهام در روز دوشنبه 4 آوریل 27 درصد افزایش یافت. طبیعتاً این سوال پیش می آید که چرا ماسک این خرید به ظاهر تصادفی را انجام داده است و چه کاری برای این پلتفرم انجام داده است.

ماسک هنوز دلیل خود را برای خرید اعلام نکرده است، اما نگاهی به توییت‌های اخیر و تاریخچه او در توییتر ممکن است به نیت او اشاره کند. به هر حال، ایلان ماسک یکی از اکانت های پر فالوور در توییتر است که به دلیل رفتارش در آنجا دچار مشکل شده است.

آیا این تصمیم برنامه ریزی شده بود؟

بیش از یک هفته پیش، ماسک نظرسنجی را در حساب کاربری خود منتشر کرد که در آن از فالوورها و کاربران پرسید که آیا توییتر به مفهوم آزادی بیان پایبند است و بیش از 70 درصد پاسخ دهندگان گفتند “نه” و به نظر می رسد که این تصمیم از قبل گرفته شده است زیرا او قبلاً در 14 مارس پرونده را برای خرید انجام داده است.

یک روز پس از آن نظرسنجی، بنیانگذار اسپیس ایکس SpaceX اظهار داشت که از آنجایی که توییتر «پلتفرم عمومی» است. او حتی نیاز به پلتفرم دیگری شبیه توییتر فکر کرد، کاری که در گذشته امتحان شده است، اما تعداد کمی می توانند با پلتفرم هایی مانند توییتر برابری کنند.

مطلب پیشنهادی:  دانلود مستقیم اپلیکیشن از اینترنت برای کاربران آیفون و آیپد در اروپا!

این قضیه اینطور نیست که ماسک کنترل کاملی بر توییتر داشته باشد، اما سخت است باور کنیم که کسی تقریباً 10 درصد از یکی از بزرگترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی در جهان را بخرد و کاری با آن انجام ندهد. تا کنون، ایلان ماسک یا توییتر هیچ اشاره ای به تغییراتی که در این پلتفرم ایجاد می شود، نکرده اند.

در سال‌های اخیر، توییتر به دلیل محتوایش و نحوه نظارتش مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی گفته اند که توییتر کاری برای مبارزه با اطلاعات نادرست انجام نمی دهد در حالی که برخی دیگر از سانسور شکایت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *