آموزش

چگونه گرافیتی نوری چشمگیر بسازیم

lazy

گرافیتی نور سبک مفهومی بسیار ساده است. شما یک نوردهی طولانی می گیرید و از یک منبع نور برای نقاشی گرافیتی در قاب استفاده می کنید. اگر دوربین خود را حرکت دهید می توانید این کار را با مشعل، جرقه، آتش یا حتی منبع نور ثابت انجام دهید.

گرافیتی نور چیست؟

اگر همه چیز را در مورد نقاشی نور خوانده باشید، درک خوبی از نحوه عملکرد آن خواهید داشت. اساساً، زمانی که در نور ضعیف عکاسی می کنید، سنسور دوربین شما یک بوم خالی است. درست مانند نقاشی نور، شما از منبع نور خود برای نقاشی/گرافیتی در جایی که می خواهید دوربین در معرض دید قرار گیرد استفاده می کنید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، باید با سرعت شاتر پایین و عدد f بالا عکاسی کنید.

light graffiti cityscape

آنچه شما نیاز خواهید داشت

برای انجام این سبک عکاسی نیازی به داشتن شیک ترین وسایل ندارید. شما فقط باید از یک سه پایه محکم و یک دوربین DSLR یا Mirrorless استفاده کنید. به عنوان یک جایگزین، دوربین‌های کامپکت و بریج نیز می‌توانند به خوبی کار کنند اگر حالت دستی داشته باشند. اگر فرصتی برای عکاسی با دوربین دیجیتال وجود ندارد، فقط از گوشی هوشمند خود استفاده کنید!

compact camera

نحوه ایجاد گرافیتی نور

1. حالت نوردهی را انتخاب کنید

ابتدا، می خواهید دوربین خود را روی حالت دستی تنظیم کنید. این به شما امکان می دهد از سرعت شاتر خود نهایت استفاده را ببرید. بر خلاف حالت خودکار، می‌توانید از 30 ثانیه گذشته روی شماره‌گیر بروید و به حالت Bulb خواهید رسید. همچنین می توانید حالت اولویت شاتر را امتحان کنید اما توجه داشته باشید که محدودیت هایی دارد.
این بدان معناست که دوربین تا زمانی که شاتر را پایین نگه دارید نوردهی می کند. توصیه می کنم برای این کار از یک کابل آزاد یا تنظیم تایمر استفاده کنید.

هر زمان که با نور نقاشی می کنید، با نوردهی طولانی مواجه هستید. سرعت شاتر شما به مدت زمانی که برای تکمیل نقاشی خود نیاز دارید بستگی دارد. ابتدا مقادیر مختلف سرعت شاتر را آزمایش کنید. سپس، می توانید تنظیمات مختلف دیافراگم و ISO را امتحان کنید.

اگر می خواهید حس عمق ایجاد کنید، باید دیافراگم باریکی داشته باشید. این اجازه می دهد تا نور کمتری به دوربین وارد شود و مشکلات دیگری برای شما ایجاد کند. این منجر به نوردهی طولانی تر و ISO بالا می شود.

colorful light graffiti

2. به عمق میدان توجه کنید

DoF برای تکمیل یک عکس گرافیتی نور بسیار حیاتی است. اگر تصویر خارج از فوکوس باشد، زیبایی که توقع دارید را دریافت نمیکنید و چیزی در تصویر اشتباست. عکس زیر را ببینید، عکس جالبی است، اما فوکوس ندارد. فوکوس در نور کم بسیار سخت است، بنابراین من دو گزینه را توصیه می کنم.

یکی، می توانید از فوکوس دستی استفاده کنید. دوم، می‌توانید به جایی که قرار است تمرکز کنید نور بدهید و از حالت خودکار استفاده کنید. سپس به فوکوس دستی بروید تا زمانی که برای گرفتن عکس می روید تنظیم نشود.

tree light painting

من چند عکس شگفت انگیز از نقاشی نور دیده ام. وجه اشتراک آنها این است که این عکس ها عمق میدان چشمگیر و فوکوس کاملاً واضحی دارند.

هنگامی که یک منبع نور کوچک و ساده است، نقطه کانونی آن چندان مشخص نیست. اما همانطور که خلاق تر می شوید، می توانید شروع به گفتن کنید.

همانطور که تا به حال همه می دانید، برای ایجاد عمق میدان عمیق تر، باید هنگام نقاشی با نور، دیافراگم خود را باریک کنید. این به نوبه خود نور کمتری را برای نوردهی دوربین شما فراهم می کند، پس این را در نظر داشته باشید. توصیه می کنیم از یک عدد f/8 یا بالاتر استفاده کنید.

3. یک منبع نور انتخاب کنید

توصیه من این است: دیوانه شوید! من از جرقه، مشعل، چراغ قوه، آتش، LED و حتی گوشیم استفاده کرده ام. اگر چیزی نور می سازد، پس می توانید از آن استفاده کنید چرا که نه؟ من هنوز استیک های درخشان را امتحان نکرده ام، اما آنها ابزاری عالی برای عکاسی خلاقانه از نور هستند. آنها برای سالها روشن می مانند، در رنگ های متنوعی هستند، همچنین بسیار ارزان هستند.

اگر از مشعل استفاده می کنید، مراقب باشید که این مشعل را به دوربین نتابید. در غیر این صورت، منبع نور شروع به ناهمواری می کند.

light graffity 3

4. یک بازی گرافیتی انجام دهید

من به گرافیتی نور علاقه ندارم، عکاسی در شب را ترجیح می‌دهم، اما یکی از بازی هایی که بازی کرده‌ام نوعی Pictionary است. شما با دوستانتان دور هم جمع می شوید و با منبع نورتان چیزی می کشید. بقیه گروه باید حدس بزنند. این یک راه سرگرم کننده و خلاقانه برای گذراندن یک شب است.

light graffity 4

نتیجه

گرافیتی سبک یک راه عالی برای آزمایش سبکی جدید از عکاسی با نور در شب است. اجرای آن آسان است زیرا فقط به یک سه پایه محکم و یک دوربین DSLR نیاز دارید. با این تکنیک به راحتی می توانید بازی عکاسی در شب خود را به سطح جدیدی تبدیل کنید!

Light Graffiti PhotographyChris Mcrobb

عکاسی گرافیتی نور توسط کریس مکروب

Light graffiti photography Chris Mcrobb3

عکاسی گرافیتی نور توسط کریس مکروب

Light Graffit Photography Stuart 2

عکاسی گرافیتی نور توسط استوارت

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *