نقد و بررسی

بهترین سیستم برای VR (واقعیت مجازی) در سال 2022

بهترین کامپیوتر برای VR (واقعیت مجازی) در سال 2022

اینها بهترین رایانه های شخصی هستند که به شما کمک می کنند تا به سمت واقعیت مجازی بروید

اگر می خواهید به دنیای واقعیت مجازی بپردازید، به یک کامپیوتر قدرتمند نیاز دارید، چه لپ تاپ یا یک کامپیوتر رومیزی. با ظهور فناوری‌های و واقعیت مجازی، شرکت‌ها به فرصت‌های آموزشی و رشد جدیدی دسترسی پیدا کردند. یکی از مزایا این است که به مشتریان شما این امکان را می دهد تا محصولات و خدمات شما را به گونه ای واقعی تجربه کنند.

در برخی از صنایع، مانند تولید، پزشکی، دفاع و تاسیسات، VR می‌تواند به صورت سودمند برای آموزش داخلی در یک محیط مجازی سه بعدی استفاده شود تا هزینه آموزش را به حداقل برساند و در عین حال خطرات و تعهدات را نیز کاهش دهد.

البته می‌توانید از یک لپ‌تاپ VR با سخت‌افزار قدرتمند استفاده کنید، اما محدودیت‌های فیزیکی (مانند عمر باتری، قابلیت‌های توسعه، سخت‌افزار کندتر) به این معنی است که یک رایانه رومیزی بهتر هست.

چگونه بهترین رایانه شخصی را برای VR انتخاب می کنیم

در یک محیط تجاری، داشتن رایانه شخصی خود بهترین گزینه نیست. این کار وقت گیر است و اینکه بار اضافی بر دوش کارکنان IT شما میگذارد. با این حال، الزامات VR به خوبی در محدوده بسیاری از رایانه های شخصی آماده است، چه آنهایی که برای گیمرها و چه آنهایی که به عنوان ایستگاه های کاری گرافیکی طراحی شده اند. برای شروع، به یک پردازنده بسیار سریع نسل آخر و یکی از بهترین کارت های گرافیک موجود نیاز دارید.

همچنین باید پورت‌های کافی برای اتصال هدست واقعیت مجازی و هر حسگر حرکتی مورد نیاز وجود داشته باشد. حتی اگر تعداد بیشتری پورت داشته باشد، بهتر است. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که حداقل دارای سه عدد پورت باشد. بنابراین، رایانه‌های شخصی بازی با کارت‌های گرافیکی قوی برای استفاده از واقعیت مجازی در محیط‌های حرفه‌ای، مانند ایستگاه‌های کاری، مناسب هستند.

به طور خلاصه، سیستم مورد نیاز به هدستی که قصد استفاده از آن را دارید بستگی دارد، اما کافی است بگوییم که یک هدست VR پرچمدار مانند HP Reverb G2 به Core i5، Core i7 یا CPU Intel Xeon E3-1240 (یا بهتر) نیاز دارد. با 8 گیگابایت رم یا بیشتر (با 16 گیگابایت رم توصیه می شود). یک پورت خروجی ویدئو DisplayPort 1.3 و پورت های USB 3.0 نوع C نیز مورد نیاز است.

با توجه به حداقل الزامات هدست واقعیت مجازی، سیستم‌هایی با رم 8 گیگابایتی یا بیشتر، پردازنده‌های i5 اینتل یا بالاتر (از جمله AMD Ryzen 5 یا بالاتر) و حافظه SSD سریع انتخاب کردیم. به سیستم‌هایی با کارت‌های ویدیویی که در لیست کارت‌های پیشنهادی «راه‌حل‌های آماده واقعیت مجازی» انویدیا فهرست شده‌اند، امتیاز جایزه تعلق می‌گیرد که شامل Quadro RTX 8000، 6000، 5000 و RTX 4000 می‌شود.

ما در این مقاله 5 مورد از بهترین سیستم ها را برای شما گلچین کرده ایم: این سیستم ها ارزش پولی که بابتش می دهید را دارد، بهترین انتخاب برای حرفه‌ای‌ها با قیمت متوسط، قابل ارتقاترین سیستم که در آن به انعطاف‌پذیری افزایش حافظه و فضای ذخیره‌سازی نگاه کردیم، قابل حمل‌ترین سیستم، سیستمی که در آن به اندازه کلی اش توجه کردیم و در نهایت بهترین گزینه برای تازه واردان در زمینه VR که نمی‌خواهند خیلی هزینه کنند.

بهترین سیستم برای VR (واقعیت مجازی) در سال 2022

qcJL4t8p8snGGpuQHbqFae 970 80.jpg

1. HP Omen 30L

مشخصات

AMD Ryzen 5 5600G (6-core) :CPU

16GB DDR4 :RAM

Nvidia RTX 3060 :GPU

حافظه: 1TB SSD, 1TB HDD

پورت ها: USB Type-A (x2) (top), USB 3.2 Type-A (rear) (x5), USB 2.0 Type-A (rear) (x2), USB 3.2 Type-C (rear), Gigabit Ethernet port

مزایا

[list_positive]

  • مشخصات مناسب برای VR
  • ارزش پولی که بابتش می دهید را دارد
  • ظاهر زیبا و قطعات استاندارد

[/list_positive]

معایب

[list_negative]
  • سرمایش محدود
  • فن CPU نویز دارد
  • پورت USB-C در پشت است
[/list_negative]

از آنجایی که رایانه های شخصی بازی از نظر CPU، RAM و GPU منابع زیادی دارند، برای واقعیت مجازی بسیار مناسب هستند. این رایانه شخصی براق از HP، به نام Omen 30L، برخی از اجزای بسیار سریع را در یک شاسی باریک و ظریف با عناصر طراحی زیبا قرار می دهد که زیبایی آن را افزایش می دهد.

این رایانه شخصی به جای یک ایستگاه کاری یک رایانه شخصی در بازار مصرف است (در برگه جدید باز می شود)، بنابراین شما قیمت منصفانه ای را پرداخت خواهید کرد. ما با AMD Ryzen 5 با شش هسته و 16 گیگابایت رم رفتیم. دارای یک SSD سریع PCIe به همراه یک هارد دیسک قدرتمند 1 ترابایتی برای فضای زیادی برای توسعه VR و برنامه‌ها. پیکربندی‌های دیگری نیز در خرده‌فروشی‌ها موجود است، مانند پیکربندی با 2 ترابایت SSD به اضافه 2 ترابایت هارد دیسک با 64 گیگابایت رم.

پنل جانبی شیشه ای نیمه شفاف آن این ویژگی ها را نشان می دهد اما در عین حال امکان دسترسی آسان به اجزا را بدون نیاز به ابزار فراهم می کند. دارای مجموعه ای از پورت های USB – حتی USB 3.2 Gen 2 با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه – بنابراین اتصال سنسورهای موقعیت یابی VR شما آسان خواهد بود. با این حال، جای تاسف است که پورت USB-C در پشت قرار دارد.

WHYXfeSBEPWm6xGk33pzva 970 80.jpg

2. CyberPowerPC Gamer Xtreme VR Gaming PC (GXiVR8060A11)

مشخصات

Intel Core i5-11400F (6 Cores) :CPU

8GB DDR4 :RAM

NVIDIA RTX 2060 6GB :GPU

حافظه: 500GB NVMe SSD

پورت ها: DisplayPort 1.4 (x1), HDMI (x1), USB 3.1 Type A (x2), USB 2.0 Type A (x2), Gigabit Ethernet

مزایا

[list_positive]

  • اجزای با کیفیت
  • قیمت پایین

[/list_positive]

معایب

[list_negative]
  • حافظه متوسط
[/list_negative]

در حالی که ساختن سیستم های خود در زمانی که بودجه شما محدود است وسوسه انگیز است، به دلیل قیمت پایین تری که تولید کنندگان می توانند بر روی پردازنده های گرافیکی دریافت کنند، جستجوی ماشین های از پیش ساخته شده ارزان تر است. CyberPowerPC یکی از این سازندگان سیستم است که از اجزای نام تجاری در سیستم های خود استفاده می کند، از کیس گرفته تا منبع تغذیه و همچنین RAM و GPU. به عنوان یک پرفروش با برچسب انتخاب آمازون، همراه با بررسی های مثبت آن، ما معتقدیم که این یک رقیب عالی برای این دسته است.

مهمتر از آن برای VR، CyberPowerPC سیستم را آزمایش کرد تا اطمینان حاصل کند که مشخصات مورد نیاز برای استفاده با هدست های HTC VIVE و Oculus Rift فیس بوک را برآورده می کند.

بدنه این کامپیوتر بازی مشکی معمولی با LED های RGB و کناره های شیشه ای است. مادربرد Gigabyte b560 ds3h ac با 8 گیگابایت رم، پردازنده شش هسته ای Intel i5 11400F و کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2060 با 6 گیگابایت حافظه ویدیویی را در داخل این سیستم خواهید یافت.

از نظر پورت ها، شش پورت USB 3.1، دو پورت USB 2.0، یک اتصال شبکه سیمی اترنت گیگابیتی و وای فای “AC” موجود است. بدیهی است که یک صفحه کلید و یک ماوس نیز ارائه شده است. اگر می خواهید از سرعت دو کاناله استفاده کنید، ممکن است بخواهید به ارتقاء رم به 16 گیگابایت فکر کنید.

ZPwX38CxdKQpasnWXf9E5S 970 80.jpg

3. Dell Alienware Aurora R12 and R11

مشخصات

Intel Core i7 11700F (8-Core) (R11/R12) :CPU

64GB RAM (R12), 16 GB (R11), Dual Channel DDR4 :RAM

GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X (R11 and R12) :GPU

حافظه: 512GB M.2 PCIe NVMe SSD (Boot) + 1TB 7200RPM SATA (R11), 1TB PCIe SSD + 1TB HDD (R12)

پورت ها: DisplayPort (x3), HDMI (x1), USB 3.1 Type-A (x3, front), USB-C port (front), Headphone and Mic ports (front), USB 3.1 (x4) (back), USB 2.0 (x6) (back), USB-C (back), 2.5Gbps Ethernet (+WiFi 6)

مزایا

[list_positive]

  • طراحی خیره کننده
  • عملکرد عالی
  • سرویس دهی و ارتقاء آسان
  • در CPU گزینه انتخابی شما موجود است

[/list_positive]

معایب

[list_negative]
  • گران قیمت
[/list_negative]

از نظر طراحی، سری Alienware Aurora متمایز است زیرا “طراحی جعبه مربعی با یک صفحه جانبی شیشه ای” رایج در رایانه های شخصی دیگر بازی را به نفع طراحی الهام گرفته از سفینه فضایی کنار گذاشته است. کسانی که در طراحی VR کار می کنند از ظاهر آینده نگر آن قدردانی خواهند کرد.

هنگام ارتقای پیشنهاد Intel i7 – برای کسانی که CPU های AMD را ترجیح می دهند برادری با AMD Ryzen وجود دارد – Alienware ترجیح داد از همان CPU 11700F با خنک کننده مایع و همان کارت گرافیک قدرتمند Nvidia RTX3080 با 10 گیگابایت VRAM استفاده کند و ظرفیت ذخیره سازی را افزایش دهد. و RAM در مقایسه با حافظه 16 گیگابایتی در نسل قبلی خود، R12 به 64 گیگابایت رم افزایش یافت و فضای ذخیره سازی از 512 گیگابایت SSD به اضافه 1 ترابایت هارد HDD به 1 ترابایت SSD به اضافه یک هارد HDD 2 ترابایتی افزایش یافت، همه با همان قیمت خرده فروشی اولیه.

با این حال، R11 بیشتر از R12 در خرده فروشی یافت می شود، بنابراین ما مشخصات هر دو را در نظر گرفتیم زیرا تنها RAM و فضای ذخیره سازی فاکتورهای متمایزکننده هستند. طراحی هر دو یکسان است.

مطابق با زیبایی سفینه فضایی، Alienware Aurora R12 در دو رنگ ارائه می شود: “Lunar Light” و “Dark Side of the Moon”. جریان هوای آن نیز به لطف ورودی ها و اگزوزهای به خوبی مهندسی شده تضمین شده است.

یک پورت USB-C 3.2 Gen 2 در پنل جلویی، و همچنین سه درگاه USB-A، اتصال هدست های واقعیت مجازی را بدون نیاز به دسترسی به پشت، مانند سایر رایانه های شخصی آسان می کند. این دستگاه دارای تعداد زیادی پورت USB در پشت است، از جمله یک درگاه USB-C و 10 پورت USB-A. ما از گنجاندن اترنت 2.5G به جای گیگابیت اترنت، استاندارد قدیمی‌تر، شگفت‌زده شدیم. یک کارت نمایشگر Nvidia 3080 سه اتصال DisplayPort و همچنین HDMI 2.1 را فراهم می کند.

شاید از خود بپرسید که چرا Alienware R13/R14 را که چند روز پیش در نمایشگاه CES معرفی شد، درج نکردیم؟ ما فرصتی برای بررسی R13 یا R14 نداشته‌ایم، و R12 سال گذشته همچنان از چپ و راست بررسی می‌شود، بنابراین حدس می‌زنیم که Alienware قصد دارد برای مدتی با هر دو خط تولید همکاری کند. همانطور که فروشندگان برای فروش مدل های جدید R13/R14 اصرار دارند، انتظار دارید قیمت R11/R12 نیز کاهش یابد.

xwV7HDTZttkQUSAJpHwYsc 970 80.jpg

4. Lenovo ThinkStation P620

مشخصات

AMD Ryzen Threadripper PRO 3955WX 3.9 GHz 16 Cores :CPU

32GB 3200MHz RDIMM ECC (2 x 16 GB) :RAM

NVIDIA Quadro RTX4000 8GB (other Quadro GPUs available as well) :GPU

حافظه: 1TB M.2 SSD

پورت ها: Displayport 1.4 (x3), USB-C 3.2 Type C (x2) (Front), USB-C 3.2 Type A (x2) (Front), USB 3.2 Type A (x6) (back), 3.5mm audio, RJ45 Ethernet

مزایا

[list_positive]

  • پشتیبانی سه ساله
  • طراحی داخلی عالی و قابلیت گسترش
  • ماژول TPM 2.0 برای سازگاری با ویندوز 11.
  • بسیار قابل تنظیم
  • 10 گیگابایت اترنت برای انتقال سریع فایل

[/list_positive]

ThinkStation P620 لنوو یک ایستگاه کاری جمع و جور است، کمی کوچکتر از محفظه معمولی ATX شما، اما با طراحی انعطاف پذیری ارائه می شود که شما را برای سال های آینده کارآمد نگه می دارد. دو کانکتور USB-C در پنل جلویی قرار دارند که می توانید هدست واقعیت مجازی خود را در آنجا وصل کنید و شش کانکتور USB-A در پشت آن قرار دارند.

علاوه بر فضای داخلی بی‌عیب آن، جایی که می‌توانید بدون استفاده از پیچ‌گوشتی کارت‌ها را تغییر دهید یا اضافه کنید، توجه لنوو به جزئیات دقیقاً از دسته جلویی شروع می‌شود. CPU، AMD Ryzen PRO 3955WX، هیولایی با 16 هسته و سرعت 3.90 گیگاهرتز است که می تواند تا 4.30 گیگاهرتز برسد. نسخه دیگری با CPU دوازده هسته ای 3945WX موجود است که برای استفاده VR نیز مناسب است.

CPU دارای هشت کانال حافظه است، به این معنی که می تواند تا 512 گیگابایت حافظه سیستم را پشتیبانی کند که می تواند در هشت DIMM 64 گیگابایتی پخش شود. همچنین گزینه ای برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی اضافی به خرید خود، با افزایش قیمت اندک، مانند یک SSD قوی تر 2 ترابایتی PCIe M.2 وجود دارد. این ظرفیت تا پنج هارد SATA را دارد که اگر آن را با درایوهای 10 ترابایتی پر کنید بسیار زیاد است.

فروشگاه آنلاین لنوو چهار پیکربندی مختلف را ارائه می‌دهد: مقرون‌به‌صرفه‌ترین آنها فقط 256 گیگابایت حافظه SSD و یک Quadro P620 اولیه با 2 گیگابایت VRAM دارد که آن را برای استفاده در واقعیت مجازی کاملاً نامناسب می‌کند. بنابراین پیکربندی گران‌تر (شماره قطعه 30E1S0FG00) باید انتخاب می‌شد که Ryzen Pro را به نسخه 16 هسته‌ای به‌روزرسانی می‌کرد و کارت گرافیک را به NVIDIA Quadro RTX 4000 با هشت گیگابایت رم ارتقا می‌داد. نتیجه این است که حافظه SSD به 1 ترابایت می رسد که خبر خوبی برای کاربران واقعیت مجازی است.

چه چیزی را در این سیستم دوست ندارید؟ زمان های سرب. کمبود قطعات در سراسر صنعت لنوو را تحت تاثیر قرار داده است و ارسال سیستم سفارشی شما هفته ها طول می کشد. بنابراین اگر می‌خواهید یکی از آن‌ها را داشته باشید و آن را در خرده‌فروشی با GPU مناسب برای VR ببینید، آن را دنبال کنید.

vtL4MB8DZpZuSAfSPQ2oCN 970 80.jpg

5. Zotac Magnus One

مشخصات

Intel Core i7-10700 (8 cores) :CPU

16GB of DDR4 RAM :RAM

Nvidia RTX 3070 :GPU

حافظه: 1TB HDD

پورت ها: HDMI (x1), USB 3.2 type A (front), USB 3.2 Type-C (front), USB 3.2 Type A Gen1 (x2) (back), USB 3.2 Type A Gen 2 (x4) (back), 3.5mm audio jack

مزایا

[list_positive]

  • تعداد زیادی پورت USB از جمله USB-C در جلو و عقب
  • سی پی یو و کارت گرافیک خوب
  • طراحی مینیمالیستی
  • ارتباط عالی با اترنت 2.5G و Wi-Fi 6

[/list_positive]

معایب

[list_negative]
  • پر سر و صدا
[/list_negative]

برای اجرای واقعیت مجازی به یک کارت گرافیک سطح بالا نیاز است، که اندازه رایانه شخصی شما را به دلیل نیازهای GPU محدود می کند. با وجود این، Zotac ثابت کرده است که برای لذت بردن از واقعیت مجازی به یک جعبه کامپیوتر بزرگ نیاز نداریم.

سیستم Magnus آن تقریباً به اندازه یک جعبه کفش است که 90 درجه کج شده است. یک پردازنده مرکزی Core i7-10700 و کارت گرافیک GeForce RTX 3070 LHR در این طراحی 8.3 لیتری به اضافه دو اسلات SSD و یک محفظه 2.5 اینچی قرار گرفته است. سیستمی که انتخاب کردیم دارای 16 گیگابایت رم DDR4، 512 گیگابایت SSD و هارد 1 ترابایت است. همچنین در پیکربندی barebones موجود است که از شما می‌خواهد حافظه، فضای ذخیره‌سازی و سیستم عامل خود را اضافه کنید.

رایانه شخصی به دلیل اندازه کوچک و سوراخ های هوای متعدد در کناره آن شیک و منحصر به فرد به نظر می رسد. علاوه بر این، شاسی مشکی آن بدون چراغ های ال ای دی فانتزی بسیاری از رایانه های بازی، بسیار زیبا به نظر می رسد. با دو پورت USB در جلو و شش پورت در پشت، نباید مشکلی در اتصال هدست واقعیت مجازی و سنسورهای خود داشته باشید. دو USB 3.2 نوع A و یک USB 3.2 نوع C در جلو وجود دارد که هر دو قادر به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه هستند، همراه با کارت خوان SD و جک هدفون. USB 3.2 Type A Gen 1 و Gen 2 در پشت قرار دارند.

اتصال آن بسیار مهم است: اترنت سیمی 2.5 گیگابیت بر ثانیه و وای فای 6 با دو آنتن که مستقیماً در قسمت پشتی بالای شاسی نصب شده اند. پس از برداشتن پوشش بالایی، می توانید به راحتی پانل های جانبی را جدا کنید تا در آینده اجزای آن را ارتقا دهید.

شما دارای اتصال درجه یک، یک CPU قدرتمند و یک GPU قدرتمند هستید، پس چه چیزی را دوست ندارید؟ سر و صدا، همین است. این یک کامپیوتر پر سر و صدا است. فن های متعدد به طور همزمان کار می کنند تا گرمای تولید شده توسط اجزای آن را از بین ببرند و آنها را از طریق سوراخ های هواکش قابل شنیدن کنند. با این حال، اگر از هدفون استفاده می کنید، موضوع بحث برانگیز است. هدست های Oculus Quest و Quest 2 از آنها پشتیبانی می کنند، به سادگی هدفون را به پورت صدا وصل کنید.

چرا رایانه شخصی برای واقعیت مجازی می باشد؟

مزایای واقعیت مجازی در رایانه شخصی (در تب جدید باز می شود) گرافیک بهتر و سرعت پردازش بالاتر در مقایسه با یک سیستم VR مستقل است. به این ترتیب، توسعه‌دهندگان می‌توانند به لطف پردازنده‌های گرافیکی (در برگه جدید باز می‌شود) و پردازنده‌های مرکزی (در تب جدید باز می‌شود) در لبه‌های فناوری، یک تجربه واقعیت مجازی واقعاً همهجانبه در وضوح بالا ایجاد کنند، بنابراین VR را قادر می‌سازد تا با پتانسیل کامل خود توسعه یابد.

کسانی که تازه وارد این حوزه شده اند ممکن است با گزینه ارزان تر وسوسه شوند: هدست های واقعیت مجازی مستقل. دلیل این امر این است که هدست‌های واقعیت مجازی مستقل (در تب جدید باز می‌شوند) شامل پردازنده، حافظه و GPU مخصوص به خود، به همراه باتری‌های خود هستند و برای ارائه یک تجربه واقعیت مجازی به رایانه شخصی نیاز ندارند. با این حال، آنها دارای مشخصات ثابت هستند و نمی توان آنها را ارتقا داد. هنوز بحث‌های زیادی در مورد رایانه مجازی در مقابل VR مستقل وجود دارد، اما تا کنون بسیاری از کاربران تأیید کرده‌اند که ردیابی فضا در هدست‌های رایانه شخصی واقعیت مجازی دقیق‌تر از یک واحد مستقل است و این مسئله قابلیت ارتقا را به کلی کنار گذاشته است.

اگر از رایانه شخصی برای VR استفاده می‌کنید، می‌توانید با افزایش نیازهای هدست خود یا با افزودن رم بیشتر یا ارتقاء پردازنده گرافیکی، آن را ارتقا دهید. با توجه به اینکه صنعت به سرعت در حال حرکت است، زمانی که با VR قابل حمل کار می کنید، به راحتی می توانید سوار قطار اشتباهی شوید و در نهایت با تجهیزات قدیمی یا فناوری قدیمی مواجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *