آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

نحوه ایجاد عکس های رنگارنگ قطره آب

lazy

اگر به دنبال راه هایی برای ایجاد تصاویر خلاقانه تر بدون خروج از خانه خود هستید عکاسی رنگارنگ قطره آب یکی از بهترین گزینه ها برای انجام این کار است. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه می توانید چیزی خیره کننده، تنها با چند ابزار ساده ایجاد کنید.

water drop photography 3

نحوه عکاسی از قطرات آب

شما می توانید از آب در عکاسی به روش های خلاقانه زیادی استفاده کنید. به خصوص در خانه خود که می توانید شرایط را کنترل کنید. می توانید اشیاء در حال پاشیدن را بگیرید، رنگ خوراکی اضافه کنید یا آن را با روغن مخلوط کنید.

یکی از خیره کننده ترین نتایج استفاده از قطرات آب است. آنها لنزهای کوچکی با زاویه دید ایجاد می کنند و پس زمینه را انتخاب می کنند و کل صحنه را در یک منطقه کوچک نشان می دهند. با استفاده از قطرات آب زیاد، می‌توانیم پس‌زمینه را بارها و بارها تکرار کنیم.

راه های زیادی برای سفارشی کردن عکس ها وجود دارد. شما می توانید یک عکاسی اصیل و خلاقانه در قطره آب ایجاد کنید. به راحتی با قطره های مایعات مختلف مانند شیر یا آب غلیظ شده توسط صمغ زانتان آزمایش کنید. رنگ‌های خوراکی نیز می‌توانند بازی را تغییر دهند.

آنچه شما نیاز خواهید داشت

در حال حاضر، اجازه دهید به ساده ترین نسخه بچسبیم. شما به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک کاسه شیرینی یا سنگ رنگی
  • یک شیشه (میز، قاب عکس و غیره)
  • اب
  • قطره چکان
  • فلاش خارجی (اختیاری)
  • سه پایه

water drop photography 2 2

طراحی صحنه

اولین چیزها: ما این عکس های خاص قطره آب را از بالا به پایین می گیریم. این به این معنی است که دوربین روی شیشه که خود بالای شیرینی شناور می شود. ابتدا باید لیوان را قرار دهید. اگر از یک میز با رویه شیشه ای استفاده می کنید، آن را در موقعیت خوبی قرار دهید.

من خوش شانس بودم که یک میز قهوه خوری شیشه ای در خانه ام داشتم. اگر در تلاش برای یافتن چیزی برای استفاده هستید، من شیشه یک قاب عکس بزرگ را توصیه می کنم. قرار دادن آن روی چند کتاب یا دو صندلی هم همین کار را انجام می دهد.

IMG 2679 1

اولین باری که این کار را امتحان کردم، از یک کیسه ساندویچی استفاده کردم که سوراخ کوچکی در گوشه آن بود که می توانستم از آن برای ریختن آب استفاده کنم. اما استفاده از این روش یک قطره آب غیرجذاب ایجاد کرد. اندازه و شکل قطرات آب تاثیر زیادی بر روی جلوه و تصویر کلی دارد.

چگونه قطرات آب جذاب ایجاد کنیم

پس از کمی تحقیق، تکنیکی را کشف کردم که با استفاده از سه راهی گلف می‌تواند یک قطره بسیار دقیق‌تر ایجاد کند. یک سه راهی گلف به شما این امکان را می دهد که مقدار مایعی را که استفاده می کنید کنترل کنید و به آن مسیری بدهید تا یک قطره آب در آن تشکیل شود. بعد از کمی آزمون و خطا توانستم قطرات یکنواخت تری ایجاد کنم. آنها بازتاب بسیار دقیق تری از شکل ها و رنگ های شیرینی زیر ایجاد کردند. با یک یا دو قطره شروع کنید تا یاد بگیرید چگونه شکل یک قطره را کنترل کنید.

Water Drop300 comp 2

آخرین بار از پیپت آب و چند خلال دندان استفاده کردم. من از پیپت برای برداشتن مقدار کمی آب استفاده کردم و به من این امکان را داد که آنها را با دقت بیشتری روی شیشه بریزم. من از خلال دندان برای رفع یک قطره استفاده کردم اگر جذاب نبود. با قطره چکان دارویی نیز می توانید نتایج جذابی به دست آورید. من قبلاً بعد از دو قطره متوجه شدم که چقدر کنترل بیشتری داشتم.

IMG 2687

هر روشی که انتخاب کنید زمان زیادی طول خواهد کشید. یکی این که آب را به جایی که می خواهی بریز. دو، برای اینکه آنطور که می خواهید به نظر برسد. این یک نوع عکاسی است که نیاز به صبر و زمان زیادی دارد. در تصویر بعدی، می‌بینید که از کجا شروع کردیم و در مقایسه با تصویر آخر، دنیایی متفاوت است.

توجه: اگر دوربین خود را از قبل با استفاده از فاصله کانونی و کادربندی مناسب تنظیم کرده باشید، خواهید دید که چقدر فضای لازم برای پر کردن دارید. ایجاد قطرات آب بیشتر از آنچه واقعاً نیاز دارید، اتلاف وقت است.

IMG 2688 1

متوجه شدیم که با استفاده از یک کاسه، نمی‌توانیم به اندازه کافی از شیرینی‌ها و لیوان‌ها فاصله بگیریم، بدون اینکه لبه‌های آن نمایان شود. ما می خواستیم تا جایی که ممکن است قطره ها را نشان دهیم. ما کاسه را با یک سینی عوض کردیم که به ما امکان داد دورتر شویم. داشتن یک لنز ماکرو می تواند مشکلات مشابه را حل کند.

IMG 2693

تنظیم فوکوس

هنگامی که قطره ها را همانطور که می خواستم تنظیم کردم، شروع به آزمایش با تمرکز کردم. می‌دانستم که اثری که می‌خواهم به دست بیاورم این است که قطره‌ها مانند ذره‌بین‌های کوچک عمل کنند. رسیدن به آنجا آسان نبود.

فوکوس خودکار دوربین من در مورد آنچه که می خواستم از آن عکس بگیرم گیج می شد و اغلب با شکست مواجه می شد. تصاویری را تولید می کرد که در آن تمرکز روی شیرینی های داخل کاسه قرار می گرفت. اگر به یک قطره در تصویر نگاه کنید، شیرینی زیر را منعکس نمی کند. فقط رنگ آب نبات ها را نشان می دهد.

Water Drop 5

برای مقابله با این، فوکوس دستی را با استفاده از Live View امتحان کردم. وقتی فوکوس درست را پیدا کردم، وقت آن بود که با نور و موقعیت شیرینی هایم بازی کنم. اگر از فلاش‌ استفاده می‌کنید، این زمانی است که باید فلاش را روشن کنید و ببینید که چگونه بر تصویر شما تأثیر می‌گذارد.

همانطور که از عکس بالا می بینید، می توانید شکل کاسه را در تصویر ببینید، چیزی که من می خواستم نبود. کاسه ام را با کمک چند قاب عکس و یک کتاب بزرگ به شیشه نزدیکتر کردم.

برای اطمینان از اینکه فقط شیرینی‌ها را در پس‌زمینه‌ام قرار می‌دهم، از طولانی‌ترین فاصله کانونی موجود در لنزم استفاده کردم. فواصل کانونی بیشتر باعث می‌شود که پرسپکتیو صحنه نزدیک‌تر به هم ظاهر شود و زوایای بازتر کمتری را وارد عکس کنید.

فکر می کردم بهتر کار می کند اما اشتباه می کردم. این فقط یک موضوع سلیقه ای است، اما ممکن است این را به عکسی که من به عنوان تصویر نهایی انتخاب می کنم ترجیح دهید. اگر از لنز ماکرو استفاده می‌کنید، باید چند عکس آزمایشی بگیرید تا ببینید چه فاصله‌ای برای قطره‌های شما بهترین است.

Water Drop 1

انتخاب تنظیمات صحیح

پس از بازی با تنظیماتم، متوجه شدم که اگر دوربین روی سه پایه باشد و سرعت شاتر به اندازه کافی بلند باشد (1/200) عکس ها عالی هستند. اگر شرایط نوری متفاوتی دارید، ممکن است سرعت شاتر شما یکسان نباشد.

هدف من ایجاد تضاد قوی بین قطرات آب و شیرینی بود. برای کمک به دستیابی به این اثر، باید عمق میدان مناسب را پیدا کنم. من دیافراگم باز f/2.8 را انتخاب کردم. این همچنین به من مقدار کافی تاری پس زمینه داد.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، یکی از مهم ترین عوامل در گرفتن تصاویر خوب از قطرات آب، شکل دادن به آنها بود. برای به دست آوردن بهترین نتایج، دریافتم که فاصله گرفتن دوربین چند اینچی از شیشه، در حالی که همچنان از طولانی ترین فواصل کانونی استفاده می کند، بهترین کار را دارد. این تصویر زیر را به من داد.

Water Drop 7

همانطور که می بینید، شکل بوکه در پس زمینه بسیار زیبا است. این به دلیل باز بودن دیافراگم دوربین و شکل عالی قطرات آب است. مشکل اصلی این است که این یکی کمی کسل کننده به نظر می رسد. همچنین فضای زیادی در اطراف لبه ها وجود دارد که می توانید قسمت های خاکستری کاسه را ببینید.

چگونه می توان عکس ها را در پس پردازش بهبود بخشید

برای رسیدن به تصویر نهایی عکاسی با قطره آب، فقط به مقدار کمی پست پروداکشن نیاز داشتم. اول تصویر را برش دادم. قابش کردم که فقط رنگ ها رو ببینی. سپس با استفاده از ابزار تعمیر، چند لکه که روی میز قهوه خوری قدیمی بود را رفع کردم. نوردهی را کمی افزایش دادم و مقدار کمی کنتراست اضافه کردم. من همچنین نقطه سیاه را بالا بردم تا رنگ ها غنی تر به نظر برسند.

اینها تنها تنظیماتی بود که انجام دادم. اگرچه به نظر می رسد که ممکن است داشته باشم، من اصلاً اشباع را تنظیم نکردم. اینم تصویر نهایی

Water Drop 8

نتیجه
این روش یک پله آسان برای عکاسی خلاقانه در آب است. اگر شروع به استفاده از مایعات و رنگ های غذایی دیگر کنید، می توانید پیچ و تاب اضافی اضافه کنید. همچنین می توانید با استفاده از چندین فلاش تفنگ، چکش قطره آب را در یک اتاق تاریک آزمایش کنید. عکاسی از آب فرصت های بی پایانی برای توسعه خلاقانه فراهم می کند. با ابزارهای ساده شروع کنید و می توانید در مدت زمان کوتاهی متخصص شوید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *