دسته‌بندی نشده

نحوه ایجاد یک پس زمینه سیاه برای عکاسی

black background photography portrait 5

آیا می دانستید که مهمترین چیز در ایجاد پس زمینه مشکی، پارچه، دیوار یا پس زمینه مشکی نیست؟ راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن فضای تاریک را بازسازی کنید. در این مقاله، دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که چگونه پس‌زمینه سیاه برای عکس‌های خود ایجاد کنید. نکته: همه چیز مربوط به نوری است که استفاده می کنید.

black background photography portrait girl 1

عکس از: کوین لندور-یوهان

چه می شود اگر پس زمینه شما هرگز سیاه به نظر نرسد

آنچه ما با چشمان خود می بینیم و آنچه دوربین های ما ثبت می کنند می تواند بسیار متفاوت باشد. چشمان ما طیف وسیع تری از مقادیر تن و نور را نسبت به دوربین های ما در یک نوردهی می بینند. من دانش آموزانم را تشویق می کنم که ابتدا به نور نگاه کنند. آنچه را که می توانید بر اساس نحوه تابش نور به سوژه خود ببینید، در نظر بگیرید. سپس به این فکر کنید که دوربین شما چگونه آن را ضبط می کند.
اگر به صحنه ای با نور یکنواخت و بدون کنتراست نگاه می کنید، تصور کردن آن آسان است. با این حال، اگر کنتراست وجود داشته باشد، با نور بیشتری در سوژه شما نسبت به پس زمینه، همچنان می توانید پس زمینه سیاه ایجاد کنید. در واقع برای پس‌زمینه‌های تیره به کنتراست زیادی نیاز ندارید.

تشخیص اینکه چه زمانی نور مناسب است

دوربین های دیجیتال مدرن ما قادر به ضبط محدوده دینامیکی بسیار وسیعی هستند. دوربین‌های دیجیتال اولیه و تمام فیلم‌ها می‌توانستند طیف محدودتری از صداها را در یک فریم ثبت کنند. امروزه می توانیم عکس هایی با جزئیات بیشتر در سایه ها و هایلایت ها بسازیم. دوربین های ما شروع به ارائه نتایجی مشابه با آنچه با چشمان خود می بینیم دارند.
برای اینکه بتوانید بفهمید چه زمانی می توانید به عکسی با پس زمینه سیاه برسید، باید بدانید که چه زمانی نور مناسب است. شما باید بدانید که چگونه می توانید تفاوت در مقدار نوری که در سوژه و پس زمینه شما وجود دارد را مشاهده کنید.
انجام این کار مستلزم آن است که برخی از جزئیاتی را که می توانید ببینید نادیده بگیرید، بنابراین شروع به دیدن چیزهای بیشتری مانند دوربین خود می کنید. این یک مهارت خوب برای هر نوع عکاسی است. از قبل به نحوه ارسال تصویر خود فکر کنید. دوربین های ما می توانند جزئیات بیشتری را ثبت کنند. این به معنای دستکاری بیشتر در پست برای گرفتن عکسی با پس زمینه تاریک واقعی است.
مهمترین چیز این است که ببینید چه زمانی نور مناسب است. در تنظیمات پرتره یا طبیعت بی‌جان، نور و پس‌زمینه را کنترل می‌کنید. اگر پس‌زمینه‌های پرتره طبیعی را ترجیح می‌دهید، همچنان می‌توانید به پس‌زمینه‌های سیاه برسید. ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه.

black background photography portrait mud

هنرمند سفالکار در آتلیه من. عکس از: کوین لندور-یوهان

Squinting را امتحان کنید!

برای کمک به شما برای دیدن اینکه آیا کنتراست کافی در یک صحنه وجود دارد یا خیر، چشمان خود را جمع کنید و به صحنه نگاه کنید. وقتی چشمک می زنی شما جزئیات زیادی را در مناطق تاریک نخواهید دید. نکات برجسته بیشتر برجسته خواهد شد.
با نگاه کردن به یک صحنه به این روش، یک نوع پیش نمایش از آنچه می تواند عکس شما باشد خواهید داشت. اگر در یک صحنه کنتراست بسیار کمی وجود داشته باشد، این موضوع بیشتر قابل توجه خواهد بود. چه چیزی روی پس زمینه سیاه شما تأثیر می گذارد.

این عوامل تعیین می‌کنند که پس‌زمینه چقدر تیره خواهد بود:

  • تفاوت نور بین سوژه و پس زمینه؛
  • تنظیمات نوردهی؛
  • رنگ پس زمینه؛
  • پس پردازش.

وقتی سوژه شما نور بیشتری داشته باشد، می توانید پس زمینه را بسیار تاریک کنید. فرض کنید میزان نور یکسانی هم در سوژه و هم در پس‌زمینه دارید. حتی اگر پس‌زمینه شما سیاه باشد، بعداً باید عکس را دستکاری کنید.

black background photography flower 2

عکس از: کوین لندور-یوهان

نحوه تنظیم پرتره های پس زمینه سیاه

وقتی پرتره می‌سازم از پس‌زمینه سیاه استفاده می‌کنم. من فقط تجربه محدودی با طبیعت بی جان یا سبک های دیگر دارم. اما می توانید از این روش برای هر موضوعی که می خواهید عکاسی کنید استفاده کنید. اگر روی تنظیمات نورپردازی خود کنترل دارید، ایجاد پس‌زمینه سیاه آسان‌تر خواهد بود. و اگر تنظیمات خود را به خوبی مدیریت کنید، باید حداقل پس از پردازش را انجام دهید.
انتخاب یک پس‌زمینه سیاه یا تیره کار را آسان‌تر می‌کند. مطمئن شوید که پس زمینه شما هیچ نوری را منعکس نمی کند. سطوح براق یا ورقه های پلاستیکی خوب نیستند زیرا نور را منعکس می کنند.
من از پرده های مشکی سنگین در استودیو یا مقداری پارچه کشسان مشکی در سفر استفاده می کنم. پارچه کشش خوب است زیرا چروک نمی شود، که می تواند نور را منعکس کند. برای جدا کردن سوژه از پس زمینه به فضای کافی نیاز دارید. اگر خیلی به هم نزدیک باشند، نور سوژه و پس‌زمینه شبیه به هم خواهند بود. شما نور بیشتری روی سوژه خود می خواهید.

استفاده از نور طبیعی

اگر در داخل خانه هستید و از نور طبیعی استفاده می کنید، می توانید سوژه خود را نزدیک درب یا پنجره باز قرار دهید. سایر درها و پوشش های پنجره را ببندید. هر چراغ برقی را خاموش کنید. شما می خواهید اتاق تا حد امکان تاریک باشد.
اگر پس زمینه مشکی دارید، آن را تا جایی که می توانید از سوژه خود دورتر آویزان کنید. بسته به اینکه اتاق چقدر تاریک است، ممکن است این کار ضروری نباشد. از تکنیک چشمک زدن که قبلاً ذکر کردم استفاده کنید تا به شما کمک کند تا ببینید مناطق روشن کجا هستند. زاویه دوربین خود را طوری انتخاب کنید که از دیدن مناطق روشن در پس زمینه جلوگیری کنید. اگر از پس زمینه استفاده می کنید، مطمئن شوید که لبه ها یا بالای آن را در کادر خود نمی بینید.
اگر می توانید، ممکن است لازم باشد لنز خود را تغییر دهید یا پس زمینه را به سوژه خود نزدیک کنید. مراقب باشید که پس زمینه را زیاد جابجا نکنید. مقاله من در مورد استودیو نور طبیعی در فضای باز را ببینید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه پس‌زمینه‌های سیاه را برای عکاسی پرتره در خارج از خانه تنظیم کنید.

black background photography portrait 5

دو زن آخا از ساختن پرتره خود در استودیوی فضای باز من لذت می برند. عکس از: کوین لندور-یوهان

از استودیو استروب، فلاش یا منبع نور الکتریکی پیوسته استفاده کنید

وقتی با منابع نور الکتریکی کار می کنید، کنترل بیشتری خواهید داشت. اگر بیش از یک چراغ داشته باشید این دو برابر می شود و مانند استفاده از نور طبیعی اعمال می شود. شما باید نور بیشتری روی سوژه خود داشته باشید تا پس زمینه.
جداسازی سوژه و پس زمینه بهترین راه برای انجام این کار است. اگر در یک اتاق کوچک کار می کنید، ممکن است مجبور شوید از “پرچم” برای کنترل نور استفاده کنید. پرچم می تواند هر چیزی باشد که میتواند نوری که روی سوژه خود استفاده می کنید را کنترل کنه و از تأثیر آن بر پس زمینه جلوگیری کند.
من از ورق های پلاستیکی موجدار سیاه استفاده می کنم. آنها سبک وزن هستند و به راحتی در موقعیت قرار می گیرند. من مجموعه ای از اندازه های مختلف را دارم و اغلب از آنها برای کمک به کنترل نور استفاده می کنم.
استفاده از یک اصلاح کننده در منبع نور می تواند به جلوگیری از ریختن نور کمک کند. یک snoot متصل به بارق یا فلاش شما نور بسیار جهت دار را ارائه می دهد. اگر از چتر یا سافت باکس استفاده می کنید، نور پراکنده شده و نرم تر به نظر می رسد. این نور ترجیحی برای بسیاری از عکاسی پرتره است.
با یک چتر یا جعبه نرم، نگه داشتن نور از پس زمینه پرتره شما دشوارتر خواهد بود. باید فاصله کافی بین سوژه و منبع نور وجود داشته باشد. کار در یک اتاق کوچک با پس زمینه سیاه کمک خواهد کرد. این مقداری از نشت نور را جذب می کند.

black background photography portrait 4

عکس از: کوین لندور-یوهان

چگونه نور و نوردهی خود را کنترل کنیم

در یک موقعیت ایده آل، باید نور و نوردهی خود را کنترل کنید. تنظیم خودکار دوربین و چراغ‌ها نتایج ناامیدکننده‌ای را به همراه خواهد داشت. در عکاسی پرتره این که صورت سوژه شما به خوبی در معرض دید قرار گیرد بسیار مهم است. وقتی پرتره می‌سازم، معمولاً از صورت سوژه‌ام یک نقطه‌سنج می‌گیرم. سپس نوردهی خود را تنظیم کردم تا چهره آنها به خوبی نمایان شود.
من مطمئن می شوم که تعادل نور روی آنها و پس زمینه درست باشد. این بدان معنی است که پس زمینه پرتره سیاه یا بسیار تیره خواهد بود. اگر پس زمینه شما به اندازه کافی تیره نیست، در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید.

  • سوژه و منبع نور خود را به هم نزدیکتر کنید.
  • خروجی نور بارق، فلاش یا نور پیوسته خود را افزایش دهید.
  • پس زمینه را دورتر از منبع نور به مکانی تاریک تر منتقل کنید.

سوژه های با پوست روشن یا موهای روشن راحت تر از پس زمینه تیره جدا می شوند. افراد با پوست تیره یا آنهایی که موهای تیره دارند به نور بیشتری نیاز دارند. برای جلوگیری از ترکیب شدن آنها با پس زمینه سیاه، کمی نور پس زمینه اضافه کنید.

به دنبال پس زمینه سیاه در موقعیت های روزمره بگردید

همیشه لازم نیست نورپردازی را کنترل کنید تا بتوانید عکاسی پس زمینه سیاه را به خوبی انجام دهید. من عاشق یافتن موقعیت های اتفاقی روزمره هستم که بتوانم پرتره های پس زمینه سیاه بسازم.

black background photography portrait 2

عکس از: کوین لندور-یوهان

شما می توانید به دنبال شخصی باشید که پس زمینه ای تیره پشت سرش قرار دارد. این زن با زیباترین لبخند در بازار محلی ما ماهی بخار پز می فروشد.
او در مقابل یک در بزرگ باز ایستاده است. پشت سر او اتاقی بدون پنجره و کم نور است. نوری که از ساختمان سفید آن طرف کوچه منعکس می شود، او را روشن می کند.

black background photography portrait girl elephant

این پرتره زن جوان و فیل دارای پس زمینه سیاه طبیعی است. این به این دلیل است که آنها در مقابل یک ساختمان باز بزرگ با سقف بلند قرار داشتند. خورشید درخشان پشت آنهاست و از سنگفرش سفید روبروی او منعکس می شود. این به من نور زیادی روی صورت او می داد و در پس زمینه نور زیادی به من می داد زیرا در سایه بود.
در طول یک جلسه پرتره در فضای باز، می توانید مکان هایی با پس زمینه سیاه را جستجو کنید. اینها نقاطی هستند که هیچ نور روشنی بر پس زمینه تأثیر نمی گذارد. گاهی اوقات استفاده از پس زمینه های جزئی مشکی می تواند نتایج بسیار رضایت بخشی ایجاد کند.

عکاسی پس زمینه سیاه پس از پردازش

گاهی اوقات مقدار نور سوژه شما با پس زمینه شما خیلی متفاوت نیست. در این موارد، باید پس‌زمینه را دستکاری کنید تا تیره‌تر شود. میزان پردازش مورد نیاز نیز تا حدودی به سنسور دوربین شما بستگی دارد. محدوده دینامیکی گسترده تر، عکس هایی تولید می کند که نیاز به ویرایش بیشتری دارند.

black background photography portrait 1

من از ابزار رایت برای حذف مناطق نوری حواس پرت کننده از پس زمینه این پرتره خیابانی استفاده کردم. عکس از: کوین لندور-یوهان

استفاده از لایت روم و فتوشاپ برای بازسازی پس زمینه سیاه

کنترل هایی که من بیشتر برای تغییر پس زمینه خود استفاده می کنم عبارتند از:

  • Contrast
  • Shadows
  • Blacks
  • Levels
  • Tone curve
  • Brush
  • Burn

من از Adobe Lightroom و Photoshop استفاده می کنم. شما می توانید این تکنیک ها را در هر نرم افزاری که استفاده می کنید به کار ببرید. اول از همه به پس زمینه نگاه کنید و تصمیم بگیرید که دوست دارید چقدر تیره تر باشد. در بعضی مواقع فقط باید لغزنده‌ها را برای رنگ‌های مشکی و سایه‌ها تنظیم کنم تا ظاهری را که می‌خواهم به دست بیاورم. این معمولا زمانی است که پس‌زمینه مشکی یکنواخت است. مثلاً در عکس‌های استودیویی که کنترل کاملی بر نور و پس‌زمینه داشتم.
اگر در فضای باز در محیط طبیعی تری عکاسی می کردید، ممکن است نیاز به استفاده از ابزارهای دیگر داشته باشید. ممکن است مناطقی از پس زمینه وجود داشته باشد که مقداری نور را منعکس می کند. یا ممکن است بخشی از پس زمینه رنگ روشن تری داشته باشد. این زمانی است که ابزارهای Brush یا Burn بیشترین تأثیر را دارند.
با استفاده از ابزار براش در لایت روم، مناطق پس زمینه را تاریک می کنم. این به معنای رنگ آمیزی روی مناطقی است که بیش از حد روشن هستند. سپس نوار لغزنده نوردهی را تا انتها به چپ یا راست حرکت می دهم.
اثر افراطی است و به من کمک می کند ببینم کجا نقاشی می کنم. پس از اتمام نقاشی، نوار لغزنده را به سطحی منتقل می کنم که نتیجه ای را که می خواهم به من می دهد.

نحوه استفاده از ابزار Burn فتوشاپ

گاهی اوقات ابزار Burn در فتوشاپ را موثرتر می بینم. من از این در سطح نوردهی بسیار کم استفاده خواهم کرد. معمولا حدود ده درصد. اگر نوردهی بیشتر از آن تنظیم شود، استفاده از آن بسیار شدید و دشوارتر است.

black background photography flower 1

عکس از: کوین لندور-یوهان

همچنین محدوده ابزار Burn را روی سایه ها قرار می دهم. در این تنظیمات، ابزار بیشتر بر قسمت‌های تیره‌تر تصویر تأثیر می‌گذارد تا مناطق روشن. اگر زمانی که محدوده روی سایه تنظیم شده است کمی همپوشانی داشته باشید، تأثیر کمتری روی سوژه شما خواهد داشت. با استفاده از ترکیب نوردهی کم و محدوده تنظیم شده روی سایه ها، می توانم مناطق روشن را تاریک کنم. چشمان ما به سمت قسمت های نورانی یک تصویر جذب می شوند. اشیاء روشن یا مناطقی که در پس زمینه تاریک قابل مشاهده هستند می توانند حواس پرتی ایجاد کنند.
مانند هر دستکاری در لایت روم یا فتوشاپ، من از افراط اجتناب می کنم. من از ترکیبی از ابزارهای مختلف برای دستیابی به یک نتیجه استفاده خواهم کرد تا اینکه یک ابزار به حداکثر برسد. این می تواند به جلوگیری از افت کیفیت در فایل تصویر کمک کند.

نتیجه

مانند بسیاری از موارد در عکاسی، عکس‌های پس‌زمینه سیاه به نحوه دیدن نور بستگی دارند. به دنبال زمانی باشید که سوژه نور بیشتری نسبت به پس زمینه دارد. به سایه ها نگاه کن و اینکه چگونه نور روی سوژه شما می افتد. آیا تفاوت کافی وجود دارد؟ اگر نه، آیا می توانید موقعیت را کنترل یا دستکاری کنید؟ آن را امتحان کنید. استفاده از این تکنیک راهی عالی برای برجسته کردن سوژه شماست.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *