9 راه برای ایجاد یک پس زمینه جالب در عکس ها

چرا داشتن یک پس زمینه جالب مهم است؟

شاید تا به حال متوجه شده باشید که هیچ عکسی از مدل های پس زمینه سفید در بین مقالات این سایت وجود ندارد. (مگر زمانی که به اجبار با توجه به محدودیت های ارشاد این اتفاق افتاده باشد. در اصل بین تصاویر حرفه ای در مقالات هیچ عکسی با پس زمینه سفید وجود ندارد).
دلیل خوبی برای این وجود دارد. من این عکس ها را خسته کننده و بی حال می دانم. عکس با پس زمینه سفید برای مخاطب عموما جالب و مناسب نیست.
همانطور که من آن را می بینم، هر پیکسل در یک عکس اهمیتی برابر با پیکسل بعدی دارد. وظیفه شما به عنوان عکاس این است که اطمینان حاصل کنید که هر قسمت از عکس خوب به نظر می رسد. وقتی شروع به جالب‌تر کردن پس‌زمینه‌های خود کنید، متوجه می‌شوید که مردم زمان بیشتری را صرف تماشای آن‌ها می‌کنند. آنها اغلب بدون اینکه متوجه شوند این کار را انجام می دهند. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اکنون می خواهیم چند روش را بررسی کنیم.

بوکه

این اصطلاحی است که اغلب در این وب سایت استفاده می شود. من در یک پست به طور مفصل در مورد آن صحبت کردم. اساساً، این کیفیت زیبایی شناختی مناطق خارج از فوکوس یک عکس است. اگر سوژه نزدیک، پس‌زمینه دور و دیافراگم باز دارید، افکت بوکه را بزرگ‌نمایی می‌کنید.
عکس زیر را بررسی کنید. تاری دایره ای نرم در پس زمینه نمونه ای از بوکه خوب است. در این عکس، پس زمینه به اندازه سوژه BBQ برای بیننده جذابیت دارد. من واقعاً دوست دارم از یک بوکه قوی استفاده کنم زیرا نرمی آن بسیار جذاب است و به راحتی قابل مشاهده است.

چراغ ها

هنگامی که نور مستقیماً به لنز دوربین می تابد و دیافراگم آن خیلی باز نیست، می توانید جلوه های “ستاره ای” واقعاً جالبی روی منبع نور داشته باشید. سوژه علاوه بر روشن کردن پس‌زمینه و ارائه جزئیات جالب، به گونه‌ای روشن می‌شود که معمولاً دیده نمی‌شود. از نورپردازی برای روشن کردن پس‌زمینه‌تان و ارائه نقطه‌ای مورد علاقه استفاده کنید. چراغ های خود را طوری بچینید که جزئیات مهم ترین قسمت های پس زمینه شما را ارائه دهند.

ISO بالا

اگر در شب عکاسی می‌کنید، برای آشکار کردن جزئیات در پس‌زمینه، باید ISO خود را بالا ببرید. حتی در عکس بالا، من از ISO 1200 استفاده کردم زیرا به ما امکان می دهد جزئیات ریز را تشخیص دهیم و بیننده را به سمت عکس جذب کنیم.
عکس زیر با یک واحد فلاش خارجی روی دوربین با ISO 1600 و دیافراگم f/2.8 گرفته شده است. همانطور که می بینید، این یک DoF بسیار کم عمق ایجاد کرده است، اما با ارائه جزئیات بیشتر، یک عکس ساده از یک مرد در خیابان را به چیزی بیشتر از آن تبدیل کرده است.

قانون یک سوم

همانطور که احتمالاً از عکس‌هایی که تاکنون استفاده کرده‌ام می‌بینید، من دوست دارم (تقریباً) به قانون یک سوم نیز در هنگام تلاش برای اضافه کردن پس‌زمینه جالب توجه کنم. این قانون اساسا حکم می کند که عکس ها باید به 9 قسمت مساوی تقسیم شوند که توسط دو خط افقی با فاصله یکسان و دو خط عمودی با فاصله یکسان تقسیم می شوند. ویژگی های مهم درون قاب باید در نقطه ای با این خطوط قطع شود. این به من امکان می‌دهد پس‌زمینه‌ای را وارد کنم که مردم واقعاً بتوانند ببینند.

موضوعات پس زمینه

دلیلی وجود ندارد که سابقه شما موضوع دیگری نباشد، مانند مثال زیر. باور کنید یا نه، یک عکس صادقانه بود. سوژه پیش زمینه در همان جهتی بود که سوژه پس زمینه را دنبال می کرد. لحظه ای به دوربین من نگاه کرد که عکس گرفتم. این تضاد در علاقه سوژه‌ها باعث می‌شود به این فکر کنید که به کجا نگاه کنید دیگر این یک عکس ساده از یک شخص نیست. تضاد در پس زمینه و پیش زمینه در اینجا کلیدی است.

خطوط

من عمیقاً در مورد خطوط افقی، عمودی، مورب و همگرا در عکاسی و قدرتی که آنها منتقل می کنند، نوشته ام و چشم بیننده را در جهت خاصی هدایت می کند. توصیه می کنم در مورد آن با جزئیات بیشتر بخوانید. نکته جالب استفاده از خطوط در پس‌زمینه این است که آنها به‌طور قابل‌توجهی ظریف هستند ممکن است پس‌زمینه عکس من را دوست داشته باشید، اما بدون ذکر خطوط، تشخیص دقیق آن چیزی که شما را جذب میکند دشوار است. بار دیگر، کنتراست در عکاسی وجود دارد و این بار، در پس‌زمینه نیز وجود دارد خطوط واضح و نرم هستند.

راه ها

نکته مهم در مورد مسیرها در عکاسی این است که، اگر یک سوژه را نیز در کنار هم قرار دهید، می توانند تنش پویا را ایجاد کنند. منظور من این است که چشمان شما نمی دانند که آیا سوژه را بالا و پایین کنند یا در طول مسیر، که باعث ایجاد تنش در چشمان شما می شود. این یک ترفند فوق‌العاده برای متقاعد کردن بیننده شماست تا مدت طولانی‌تری به عکس نگاه کند بدون اینکه متوجه شود چرا. حس شگفتی اضافه شده بیننده را سرگرم نگه می دارد.

فوکوس پس زمینه

گاهی اوقات، من دوست دارم از یک قاب در یک قاب استفاده کنم تا توجه را به پس زمینه متمرکز کنم. در عکس زیر، من از دو قسمت نرده استفاده کرده ام تا به عنوان نوعی تونل عمل کند و توجه را به سمت سوژه هدایت کند. فریم ها با ایجاد یک تاری خارج از فوکوس در اطراف لبه سوژه اصلی، کار بسیار خوبی برای ارائه زمینه به عکس انجام می دهند و در عین حال یک حاشیه نرم اضافه می کنند.

رنگ

این در انتهای لیست است، زیرا احتمالاً یکی از ساده‌ترین تکنیک‌ها برای پیاده‌سازی است، به خصوص اگر رنگ‌هایی که در پس‌زمینه استفاده می‌کنید با رنگ‌هایی که در پیش‌زمینه هستند، تضاد داشته باشند، درست همانطور که رنگ عکس من در زیر انجام می‌دهد. کنتراست مهمترین نکته ای است که در اینجا باید به آن اشاره کرد. اگر پس‌زمینه و پیش‌زمینه شما خیلی شبیه به هم باشند، در یکی ادغام می‌شوند و دیگر دو نقطه جذاب و مؤثر و متفاوت نیستند. من عاشق استفاده از رنگ در عکاسی در صورت امکان هستم زیرا واقعاً به متمایز کردن عکس ها از بقیه آلبوم ها کمک می کند.

منبع

نظر دهید

      پاسخ دهید

      با دیجی سنتر

      خدمات مشتریان

      راهنمای خرید

      logo-samandehi
      اینماد
      logo-kasbokar

      دیجی سنتر (دیدافراز) در سال 1384 به منظور فعالیت در زمینه فروش گوشی موبایل، دوربین و لوازم و تجهیزات آتلیه تاسیس گردید ، و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به مصرف کنندگان، هنرمندان و دیگر هموطنان عزیزمان طی نموده اند.

      ارتباط با دیجی سنتر :

      تهران، سیدخندان، ابتدای رسالت شرق، نرسیده به خیابان دبستان، نبش کوچه باقری پلاک 1 طبقه سوم

      کد پستی : 1631773115

      دیجی سنتر
      Logo