آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

چگونه عکاس بهتری شویم

learn photography 1

چگونه عکاس بهتری شویم

یادگیری عکاسی می تواند برای همه عکاسان تازه کار خسته کننده باشد. افتادن در دام باور افسانه های عکاسی، سفر برای تبدیل شدن به یک عکاس بهتر را سخت تر و طولانی تر می کند.

ما دائماً توسط تصاویر زیبا بمباران می‌شویم و این به ما این احساس را می‌دهد که اگر فقط شرایط زیر باشد ما عکس‌های فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنیم:

  • راز آنها را پیدا کنیم
  • وسایلشان را داشته باشیم
  • از پیش تنظیمات آنها استفاده کنیم
  • نزدیک یک مکان عالی زندگی کنیم
  • یک ساعت برنارد داشته باشیم

این به سادگی درست نیست و هر چه زودتر از این افکار عبور کنیم، عکاسی ما زودتر بهبود می یابد.

5 photography myths

بنابراین در اینجا نحوه تبدیل شدن به یک عکاس بهتر آمده است.

پنج افسانه ی اصلی عکاسی که می توانند شما را متوقف کنند:

  1. یک دوربین بهتر عکس های من را بهبود می بخشد
  2. دوربین های فول فریم بهتر از دوربین های سنسور کراپ هستند
  3. مگاپیکسل بیشتر برابر است با تصاویر بهتر
  4. دوربین ها مهم تر از لنز هستند
  5. عکس های بیشتر مساوی است با عکس های بهتر

در ادامه بخوانید تا دریابید که چرا این افسانه های عکاسی لقب افسانه گرفتند و در عوض چه کاری می توانید برای بهبود عکاسی خود انجام دهید.

19compositionRules

افسانه عکاسی 1 – دوربین بهتر عکس های من را بهبود می بخشد

آیا دوربین بهتری خریده‌اید به این امید که عکس‌هایتان را بهتر کند، اما بعد متوجه شدید که کمکی نمی‌کند؟

در واقع عکس ها به دلایلی عجیب بدتر به نظر می رسند. من از چندین عکاس شنیده ام که نمی توانند بفهمند چرا وقتی دوربین خود را ارتقا دادند، عکاسی آنها به عقب برگشت.

مطلب پیشنهادی:  رازهای عکاسی پرتره‌های ماندگار

نمی توانم تعداد دفعاتی را که به من گفته اند را بشمارم. دوربین شما باید عکس های عالی بگیرد.» نه، دوربین من می‌تواند عکس‌های عالی بگیرد، اما اگر ندانم دارم چه کار می‌کنم، قطعاً به طور جادویی هیچ کاری را برای من انجام نمی‌دهد.

بهتر است لنزهای باکیفیت تری داشته باشید تا دوربین بهتر. حتی بهتر – یاد بگیرید از آنچه دارید استفاده کنید.

واقعاً آن را از درون و بیرون بیاموزید، هر ذره فناوری را که به شما ارائه می دهد، از بین ببرید. وقتی بهترین عکس‌ها را در بازار ندارید، اما همچنان به دنبال عکس‌های با بهترین کیفیت هستید، در مورد هنر عکاسی اطلاعات بیشتری خواهید آموخت تا زمانی که تجهیزات فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

شما عکاس بهتری خواهید شد.

افسانه عکاسی 2 – دوربین های فول فریم بهتر از دوربین های سنسور برش هستند

هر دو مزایا و معایبی دارند، اما این نحوه عکاس شدن نیست.

واضح ترین نگاه حرفه ای در مورد استفاده از دوربین سنسور برش زمانی است که می خواهید کادر را بیشتر پر کنید.

به دلیل ضریب برش 1.5 یک سنسور برش، تصاویر شما 1.5 برابر بیشتر از سنسور فول فریم زوم می شوند. به عبارت دیگر، اگر با یک دوربین فول فریم با 50 میلی‌متر عکاسی کنید، تصویر شما 50 میلی‌متر خواهد بود، اما استفاده از همان لنز 50 میلی‌متری در دوربین‌های سنسور کراپ مانند عکاسی با فاصله 75 میلی‌متری در دوربین فول فریم خواهد بود.

با این حال، سنسور فول فریم به شما کیفیت تصویر بهتری می دهد، زیرا جزئیات بیشتری را ثبت می کند. بنابراین محدوده دینامیکی بزرگتر، عملکرد بهتر در نور کم، وضوح بهتر و رنگ های بهتر خواهید داشت.

learn photography 1

افسانه عکاسی 3 – مگاپیکسل بیشتر برابر است با تصاویر بهتر

این افسانه به دلیل روشی که تولیدکنندگان دوربین محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند، به وجود آمده است.

زمانی که اولین دوربین های دیجیتال عرضه شدند، مگاپیکسل آن ها بسیار کم بود. آنها مگاپیکسل را با هر مدل بعدی افزایش دادند، که تفاوتی ایجاد کرد، اما این مگاپیکسل قبل از آن بسیار بود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی حرفه ای از طلا و جواهرات

ما اکنون در مرحله ای هستیم که مگاپیکسل بیشتر اغلب باعث ایجاد مشکل می شود.

اگر یک لنز با کیفیت پایین و سنسور با کیفیت پایین در یک دوربین مگاپیکسلی بالا داشته باشید، تصاویر به طور قابل توجهی بدتر از زمانی که از یک دوربین مگاپیکسلی پایین با لنز با کیفیت بالا و سنسور با کیفیت بالا استفاده می کنید، خواهید داشت.

با مگاپیکسل بیشتر به سادگی وضوح بهتری دریافت می کنید…. بنابراین اشتباهات شما آشکارتر است!

به جای مگاپیکسل بیشتر، روی لنزهای بهتر سرمایه گذاری کنید.

وقتی وب‌سایت اپل را برای اطلاعاتی در مورد آیفون XS بررسی کردم و انتظار داشتم چیزی در مورد چند مگاپیکسل آن ببینم. در عوض، اپل در مورد کیفیت سنسور صحبت کرد و گفت که این سنسور سریعتر است، دقت رنگ بهتری ارائه می دهد، جزئیات برجسته و سایه بیشتر و نویز کمتری در عکس های کم نور ارائه می دهد. هیچ اشاره ای به مگاپیکسل نشد، زیرا اپل می داند که ما به چه چیزی بیشتر نیاز داریم. من مجبور شدم این سوال را در گوگل جستجو کنم تا بفهمم 12 مگاپیکسل است.

اسطوره عکاسی 4 – دوربین ها مهم تر از لنز هستند

در حالی که درست است که دوربین های بالای برد سنسورهای پیشرفته تری دارند و توانایی بیشتری برای کار در نورهای شدید دارند، باید از خود بپرسید که چقدر این کار برای شما ضروری است؟

اگر شما یک عکاس عروسی هستید، باید تصاویری عالی در انواع نور نه چندان عالی ایجاد کنید. کلیساها عموماً بهترین مکان های نورانی نیستند و بسیاری از مکان های پذیرایی نیز دارای پنجره های کوچک هستند.

عکاسی در خانه فقط با نور طبیعی، اگر پنجره های بزرگ نداشته باشید، ممکن است با همین مشکل مواجه شوید، زیرا نور طبیعی زیادی برای کار با آن وجود نخواهد داشت.

یا شاید می خواهید تصاویری از دوستان خود در شب کنار آتش، ساحل بگیرید و تنها نوری که دارید آتش است؟

در تمام این شرایط، یک دوربین درجه یک که بتواند شرایط نور کم را مدیریت کند، البته یک مزیت است.

با این حال، اگر از لنز کیت استفاده می کنید، داشتن دوربینی خوب در نور کم فایده ای ندارد، زیرا نمی توانید دیافراگم را به اندازه کافی باز کنید.

مطلب پیشنهادی:  13 نکته برای عکاسی پرتره

از بسیاری جهات، خرید یک دوربین بهتر به این امید که عکاسی شما را بهبود بخشد، در واقع شما را از تبدیل شدن به یک عکاس بهتر باز می دارد یا حداقل سرعت شما را کاهش می دهد. در عوض یک لنز خوب بگیرید.

indoor photography with natural light

افسانه عکاسی 5 – عکس های بیشتر مساوی است با عکس های بهتر

قطعا نه! شما واقعا شانس گرفتن یک عکس خوب را افزایش نمی دهید. شما فقط مقدار زمانی را که باید در رایانه صرف کنید تا تمام تصاویر مشابه خود را برای پیدا کردن بهترین آنها صرف کنید، افزایش می دهید. که تمام لذت عکاسی را از بین می برد.

مسلماً، مواقعی وجود دارد که باید در حالت پشت سر هم عکس بگیرید تا دقیقاً لحظه مناسب را بدست آورید. من در اینجا به عکاسی ورزشی فکر می کنم – وقتی فوتبالیست به توپ ضربه می زند، بوکسور مشت می زند و غیره.

در موقعیت های دیگر، به جای یازده و هفت هزار عکس تقریباً مشابه، زمان خود را صرف کنید و شاتر را روی تنوع حساب کنید. از منظره های مختلف، با اعماق میدان متفاوت، با سرعت های شاتر متفاوت عکس بگیرید یا آن را به شکلی متفاوت قاب بندی کنید.

یادگیری در مورد نوردهی، فوکوس و نحوه نوشتن یک تصویر برای تبدیل شدن به یک عکاس بهتر ضروری است، به علاوه ارزان‌تر است!

با تنوع در تصاویر، زمان صرف شده برای ویرایش عکس در رایانه بسیار جالب تر خواهد بود. خلاقیت شما و همچنین مهارت های عکاسی شما بهبود می یابد.

حقیقت در مورد عکاسی

دانستن محدودیت‌های دوربین و لنزهایی که دارید به مراتب بهتر از داشتن تجهیزات عالی است.

اگر بدانید که وسایل شما چه کاری می توانند انجام دهند و چه کارهایی نمی توانند انجام دهند و راه هایی را برای دور زدن محدودیت های آن یاد بگیرید، عکاس بسیار بهتری خواهید بود تا زمانی که مشکلات خود را با ارتقاء تجهیزات خود حل کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *