آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

8 نکته عکاسی کریسمس

10.shutterstock 234519631

عکاسی کریسمس به همان اندازه که به حفظ خاطرات کمک می کند از نظر هنری و فنی برای عکاسی مهم است. برای شروع عکاسی کریسمس مطمئن شوید که دوربین خود را هنگام بسته بندی هدایا آماده کرده اید.

همچنین به چیدن تزیینات، تزئین کوکی ها و لذت بردن از یک شکلات داغ در کنار آتش فکر کنید. چیدن میز، تزئین درخت و از همه مهمتر قرار دادن ستاره در بالای آن چطور؟ ما 8 نکته برتر عکاسی کریسمس را برای مبتدیان برای بهبود عکس های جشن خود داریم.

1..shutterstock 513017401 scaled

1. ترفندهای ترکیب بندی برای عکس های کریسمس

عکس‌های کریسمس از افرادی که واقعاً می‌درخشند، نقطه فوکوس روی چشمان سوژه تنظیم شده است. چشم ها احساسات واقعی را نشان می دهند، با چشم هاست که عکس های پرتره شما اوج می گیرد.

چشم ها جایی است که ما هنگام صحبت با یک شخص به آنها نگاه می کنیم، و در عکاسی کریسمس نیز همینطور است، ما به طور خودکار مستقیماً به چشم ها نگاه می کنیم، بنابراین بسیار مهم است که آنها در فوکوس باشند. برای عکس‌های گروهی، با استفاده از دیافراگم بازتر (مانند f/11) ایمن‌تر خواهید بود، به‌خصوص اگر کودکانی در عکس وجود داشته باشند که ممکن است به اندازه کافی ثابت نمانند.

2a...shutterstock 115748269 1

2. کادر دوربین را پر کنید

نکته بعدی عکاسی کریسمس این است که روحیه جشن را در عکس های خود قرار دهید. به سوژه های خود نزدیک شوید تا کادر را پر کنید. یکی از بخش‌های شگفت‌انگیز کریسمس، گذراندن وقت با خانواده‌تان است، که احتمالاً در حال حاضر از عکاسی توسط شما راضی هستند، پس آزمایش کنید!

برای اینکه تصاویر شما نسبت به بقیه ایام سال متمایز شوند، سعی کنید برخی از آن دکورهای جذاب را در پس زمینه تصاویر خود بگنجانید.

2b. shutterstock 115747795

3. عکاسی کریسمس خود را تمرین کنید

سومین نکته عکاسی کریسمس ما انجام یک دویدن خشک است. چه کسی یک عکس گروهی عالی برای کریسمس را دوست ندارد؟ چه برای کارت تعطیلات سال آینده باشد یا صرفاً برای به خاطر سپردن آن روز، مهم است که آن را به درستی تهیه کنید. همه را در کنار درخت قرار دهید و اطراف آنها را با هدایا یا اشیاء تزئینی احاطه کنید تا صحنه را واقعی تنظیم کنید.

از سه پایه و تایمر خودکار استفاده کنید تا کسی از دستش نرود. سعی کنید هیچ فضای خالی بین افراد باقی نگذارید، زیرا این کار می تواند احساس حذف را ایجاد کند.

مهمتر از همه، برای جلوگیری از سردرگمی، مطمئن شوید که قبل از فشار دادن شاتر، یک فضای مشخص در کادر برای خود تعیین کرده اید.

در طول روز، سعی کنید چند عکس گروهی صریح نیز بگیرید، اعضای خانواده بخندند، تزیینات را انجام دهند و یا غذا اماده کنند. اینها اغلب مورد علاقه عکاسی کریسمس هستند، زیرا احساسات روز را نشان می دهند.

5. shutterstock 523951201

4. نکات نورپردازی پرتره کریسمس داخلی

نورپردازی صحیح صحنه خود در کریسمس می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، به خصوص اگر سعی دارید از فضای جادویی تقلید کنید.

نورپردازی داخلی می تواند با چراغ های گرم کریسمس دشوار باشد. مطمئن شوید که تعادل رنگ سفید شما به درستی برای نورپردازی فوق العاده عکاسی کریسمس سفید تنظیم شده است.

به طور کلی، هرچه عدد کلوین شما بیشتر باشد، شات شما خنک‌تر ظاهر می‌شود. این در هر خانه متفاوت خواهد بود زیرا همه از یک لامپ استفاده نمی کنند. اگر تراز سفیدی هنوز برای شما تازگی دارد، اکثر دوربین‌ها از پیش تنظیم‌های مفیدی دارند که می‌تواند به تعادل رنگ‌های شما کمک کند.

در اینجا یک نکته کوچک عکاسی کریسمس وجود دارد برای نورپردازی داخلی، موثرترین تنظیم برای قرار دادن دوربین شما خودکار نیست، بلکه تنگستن است. این باعث خنک شدن گرمایی می شود که نورپردازی خانگی از خود ساطع می کند.

6a..shutterstock 512301316

5. دوربین خود را در حالت پشت سر هم قرار دهید

هیچ چیز بهتر از دیدن شادی در چهره کودکی نیست که متوجه شد بابانوئل در طول شب در آنجا بوده است، و یک کیسه هدایا از خود به جای گذاشته است. دیدار بابانوئل در زمان کریسمس نقش مهمی را ایفا می کند، به خصوص با کودکان کوچکتر، بنابراین ثبت این شادی ضروری است.

برای اطمینان از اینکه عکسی را از دست نمی دهید، دوربین خود را به حالت پشت سر هم (یا عکسبرداری پیاپی) تغییر دهید تا بتوانید هر ثانیه را جذب کنید. از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوند تا آخرین هدیه، چهره‌هایشان می‌درخشد، لبخندهایشان طبیعی و عکس‌های شما جاودانه می‌شوند.

در حالی که کاغذ بسته بندی در اطراف اتاق پرت می شود، مراقب پس زمینه شلوغ باشید، مطمئن شوید که چشمان شما به سمت سوژه اصلی کشیده شده است و هیچ چیز زیادی در پشت شما حواس پرت نمی کند.

7b...shutterstock 5344146521 scaled

6. داستان لحظه را بگویید

جزئیات کوچک عکس های کریسمس آن را برای شما خاص می کند. مطمئن باشید که هر لحظه با ارزش را ثبت کنید. از اولین فهمیدن اینکه بابانوئل وارد شده است، تا بازی با اسباب بازی های جدید در لباس خواب کریسمس.

ثبت آن لحظات خانوادگی، رابطه و عشقی که دارند، رکورد زیبایی برای نگاه کردن به گذشته ایجاد می کند. اساساً، اصول کریسمس در هر خانواده مشابه است، مطمئن شوید که نشان دهید چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند.

8a.shutterstock 532102417

7. مطمئن شوید که کیت شما آماده است

دوباره بررسی کنید که همه چیز قبل از روز بزرگ آماده شده است. فراموش نکنید که شارژ باتری خود را بررسی کنید، کارت حافظه شما فضای ذخیره سازی زیادی دارد، تنظیمات شما آماده شده است و مطمئن شوید که بهترین زاویه دید در خانه شما برای آن پرتره های عالی کجاست. عکس های آزمایشی بگیرید تا مطمئن شوید که نور درست قبل از رسیدن به زمان شماست.

8. در حالت اولویت دیافراگم عکس بگیرید

در نهایت، آخرین نکته عکاسی کریسمس ما این است که آن را به زمانی لذت بخش تبدیل کنیم. ما از شما می خواهیم که از روز خود لذت ببرید اما همچنان بهترین عکس های ممکن را بگیرید. اولویت دیافراگم به شما این امکان را می دهد که کنترل عمق خود را در دست بگیرید و در عین حال سردرد نگرانی در مورد سرعت شاتر یا ISO را از بین ببرید.

عکاسی در اولویت دیافراگم گزینه های تنظیم آسانی را در طول روز برای انتقال سریع بین پرتره های صریح و کلوزآپ از غذاهای خوشمزه به شما می دهد. جابجایی بین دیافراگم های باز و باریک به سادگی در نوک انگشتان شماست.

به عنوان مثال، در عکسی از خانواده که دور میز نشسته اند، ممکن است بخواهید از دیافراگم باریکتر (عدد F بزرگ (F/8 – F/11)) استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه به وضوح نشان داده می شوند، در حالی که یک بابل روی درخت به دیافراگم بازتر (عدد F کوچک (F/2.8)) برای پس‌زمینه سبز به طرز خیره‌کننده‌ای خارج از فوکوس نیاز دارد.

10.shutterstock 234519631

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *