نقد و بررسی موبایل

باتری iPhone 14، تمام چیزی که در مورد باتری ایفون جدید میدانیم

تمام چیزی که در مورد باتری iPhone 14 میدانیم

عمر باتری گوشی های ما همیشه یکی از عوامل کلیدی تصمیم گیری هنگام انتخاب گوشی جدید بوده است.

با توجه به نزدیک شدن به معرفی سری آیفون 14، هم عمر باتری و هم زمان شارژ از جمله مشخصاتی هستند که بیش از همه ذهن مردم را به خود مشغول کرده است. همانطور که اخیراً در یکی از نظرسنجی های خود متوجه شدیم، این مهم ترین مشخصات یک گوشی برای اکثریت است.

اگرچه اطلاعات عمر باتری آیفون 14 جدید در این مرحله کمیاب است، اما سعی کرده ایم به تمام سوالاتی که ممکن است جالب باشد پاسخ دهیم.

آیا آیفون 14 عمر باتری بهتری خواهد داشت؟

در حال حاضر، پاسخ کوتاه در اینجا این است، شاید. چند ماه پیش گزارشی توسط Economic Daily News تایوان منتشر شد که آیفون 14 با یک تراشه کاملاً جدید 5G از TSMC در داخل با پشتیبانی از اتصال Wi-Fi 6E عرضه خواهد شد. مهمتر از آن، این تراشه جدید بر اساس فرآیند 6 نانومتری ساخته شده است که آن را کوچکتر و کارآمدتر می کند.

با تراشه جدید 5G، اپل ممکن است به خوبی این کار را انجام دهد تا آیفون 14 حتی بیشتر از سری آیفون 13 دوام بیاورد، چه با داشتن فضایی برای قرار دادن باتری بزرگتر، به لطف مصرف انرژی کمتر تراشه، یا هر دو. با این حال، این بستگی به این دارد که آیا این آزادی عمل اضافی برای چیز دیگری مانند اتصال ثابت 5G به عنوان مثال استفاده شود.

به غیر از تراشه جدید 5G که شایعه شده است، در مورد عمر باتری آیفون 14 چیز دیگری برای ادامه دادن وجود ندارد.

آیفون 14 چقدر باتری خواهد داشت؟

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد اندازه باتری برای هیچ یک از مدل های مورد انتظار آیفون 14 وجود ندارد. همانطور که گفته شد، تراشه جدید 5G می تواند یک تراشه کمی بزرگتر ایجاد کند.

حداقل می‌توانیم نگاهی به اندازه باتری‌های سری آیفون 13 و آیفون 12 بیندازیم تا در مورد پیشرفت‌هایی که می‌توانیم امیدوار باشیم، ایده‌ای داشته باشیم:

آیا آیفون 14 از USB-C استفاده خواهد کرد؟

یک حکم اخیر توسط کمیسیون اروپا که با هدف مبارزه با زباله های الکترونیکی انجام شده است، تلاش می کند برای یک پورت شارژ مشترک برای همه تلفن های اتحادیه اروپا، یعنی USB-C، تلاش کند. اکنون، خیلی مشخص نیست که چه تأثیری بر روی آیفون 14 خواهد داشت، اما باید به آن توجه کرد. همانطور که گفته شد، احتمال بیشتری وجود دارد که گوشی های جدید اپل بار دیگر با پورت لایتنینگ برای شارژ عرضه شوند.

در مورد خود شارژر، خوب، احتمالاً ایمن تر است که از آن انتظار نداشته باشید.

آیفون 14 چقدر سریع شارژ می شود؟

مسلماً اپل در مورد قابلیت‌های شارژ سریع آیفون، حداقل در مقایسه با رقبا، کاملاً عقب است. حداکثر توان آیفون 13 در صورت شارژ با کابل 20 وات و با شارژ بی سیم MagSafe 15 وات است (7.5 وات با شارژرهای Qi معمولی).

در مقایسه، گلکسی اس 22 می تواند با حداکثر سرعت 45 وات از طریق کابل شارژ شود، که فقط با آیفون در شارژ بی سیم 15 واتی آن مطابقت دارد.

هنوز هیچ گزارشی در مورد اینکه آیا اپل تصمیم به بهبود این جنبه با سری آیفون 14 خواهد داشت یا خیر، وجود ندارد، اما قطعاً رقبایی مانند سامسونگ، شیائومی، وان پلاس و سایرین در حال افزایش است.

آیا آیفون 14 شارژ بی سیم خواهد داشت؟

هیچ صحبتی در مورد شارژ بی سیم معکوس سری آیفون 14 وجود ندارد، با این حال، اگر اپل در ماه سپتامبر ما را با این ویژگی غافلگیر کند، به احتمال زیاد فقط برای مدل های Pro در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *