نقد و بررسی موبایل

دوربین iPhone 14، همه چیز در مورد دوربین آیفون جدید

تمام چیزی که از دوربین iPhone 14 انتظار داریم

سری آیفون 14 اپل فقط چند ماه دیگر باقی مانده است تا عرضه شود و طبیعتاً اطلاعات زیادی در مورد آنچه باید از آن انتظار داشته باشیم، وجود دارد. از انتخاب‌های طراحی عجیب و غریب گرفته تا رنگ‌های آیفون 14، به تدریج تصویر واضح‌تر و واضح‌تری از آنچه که باید انتظار داشته باشیم، دریافت می‌کنیم.

وقتی صحبت از تصاویر شد، در مورد دوربین‌های مدل‌های آینده آیفون 14 نیز چند شایعه داریم. برای اولین بار پس از مدتی، ما انتظار جهشی در وضوح تصویر را داریم و برای یک سال متوالی دیگر، در حال آماده شدن برای یک برآمدگی دوربین بزرگتر هستیم تا فناوری بیشتری را در داخل دوربین ها ببینیم.

آنچه از ارتقاء دوربین آیفون 14 انتظار داریم

AN9qKyWDASxwVBVnhb5uG3 scaled

شایعات در مورد سنسور اصلی جدید 48 مگاپیکسلی برای دوربین‌های آیفون 14 بسیار زیاد است. این در تئوری به آیفون‌های جدید اجازه می‌دهد تا در نهایت با کیفیت ۸K فیلم‌برداری کنند. نه اینکه تعداد زیادی دستگاه مصرف کننده وجود دارد که در حال حاضر قادر به پخش فیلم با وضوح فوق العاده بالا هستند، اما تلفن های اندرویدی چند سالی است که می توانند این کار را انجام دهند. اگر اپل می‌خواهد آیفون‌هایش همچنان به عنوان دوربین‌های ویدئویی قابل حمل مورد توجه قرار گیرند، احتمالاً باید این فناوری را پیاده سازی کند.

به عنوان یک اثر جانبی، اپل ممکن است بار دیگر با قرار دادن 48 مگاپیکسل در گروه های 4 تایی به عملکرد عالی در نور کم دست یابد تا عکس های 12 مگاپیکسلی با دامنه داینامیکی عالی و سایه های تقویت شده ایجاد کند.

همچنین ظاهراً i-notch جدید دارای یک دوربین سلفی ارتقا یافته با دیافراگم بازتر از قبل و فوکوس خودکار به جای فوکوس ثابت خواهد بود.

آیفون 14 چند دوربین خواهد داشت؟

مانند قبل، انتظار داریم اپل فرمول آزمایش شده و واقعی دو دوربین را در مدل‌های غیر پرو، دوربین‌های سه‌گانه با LiDAR اضافی در مدل‌های Pro پیاده‌سازی کند.

بنابراین، آیفون 14 و آیفون 14 مکس دو دوربین خواهند داشت. زاویه دید اصلی و زاویه فوق عریض. آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای دوربین اصلی زاویه عریض، فوق عریض و دوربین تله فوتو برای پرتره و زوم اپتیکال خواهند بود. در حال حاضر، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم تله فوتو با قبل متفاوت خواهد بود، بنابراین دارای زوم 3 برابر خواهد بود.

ارتقاء دوربین آیفون 14

سنسورهای 48 مگاپیکسلی

iPhone 14 Mock Pill

سال‌هاست که اپل به سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آیفون‌های خود چسبیده است. اندازه سنسور به خودی خود رشد می‌کرد، که به همه پیکسل‌ها اجازه می‌داد تا با هر ارتقاء کمی بزرگ‌تر شوند و با دوربین سری آیفون 13 به اوج خود رسید، که واقعاً در جمع‌آوری نور و گرفتن رنگ‌های زنده بسیار شگفت‌انگیز است.

با این حال، تحلیلگران و صاحب نظران موافق هستند که سری آیفون 14 در اینجا یک جهش بزرگ خواهد داشت – انتظار می رود دوربین ها با یک سنسور جدید 48 مگاپیکسلی مجهز شوند. و، به یاد داشته باشید، ما در اینجا در مورد دوربین اصلی صحبت می کنیم – دوربینی که در تمام آیفون ها در یک خط مشترک است. بنابراین، اگر تاریخ به ما یاد می دهد، این ارتقا باید به هر چهار مدل مورد انتظار آیفون 14 برسد.

این شایعه توسط برخی که ادعا می کنند اپل به همان سنسورهای 12 مگاپیکسلی آیفون 13 برای یک نسل دیگر ادامه خواهد داد، رد شده است. و اگر نگاه کنیم که اپل چقدر به جنگ مشخصات کلی که در محافل فناوری در جریان است، بی‌علاقه است، باورش سخت نیست.

فیلمبرداری 8K

اما این چیزی بیش از یک برآمدگی وضوح ساده است. یک سنسور 48 مگاپیکسلی محدودیت فیزیکی آیفون‌ها برای فیلم‌برداری با کیفیت 8K را از بین می‌برد – چیزی که سامسونگ از دو سال پیش از Galaxy S20 روی دستگاه‌های خود داشته است. آیفون‌ها در حال حاضر پادشاه کیفیت ویدیو در میان گوشی‌های هوشمند خود هستند و اپل احتمالاً نمی‌خواهد اجازه دهد این شهرت از بین برود. بنابراین، کوپرتینو احتمالا در حال آماده شدن برای انجام این ارتقا است.

حالت شب بهتر

البته، داشتن پیکسل های بیشتر روی یک حسگر به ناچار به این معنی است که آنها کوچکتر می شوند، بنابراین نگرانی هایی در مورد قابلیت های جمع آوری نور ایجاد می شود. درز می گوید که سنسور آیفون 14 1/1.3 اینچ بزرگ و دارای پیکسل های 1.25 میکرومتری کمی کوچکتر در مقایسه با پیکسل های 1.9 میکرومتری آیفون 13 خواهد بود. با این حال، هنوز نگران نباشید. بسیار بسیار محتمل است که – برای عکس‌ها و ویدیوهای با رزولوشن پایین – اپل از روش «پیکسل‌بندی» استفاده کند. اساساً، پیکسل ها را در گروه های 4 تایی کنار هم قرار می دهیم، هر گروه کوچک مانند یک “پیکسل بسیار بزرگ” عمل می کند. این بدان معناست که ما همچنان عکس های 12 مگاپیکسلی با محدوده دینامیکی ستاره ای و عملکرد شبانه دریافت می کنیم.

دوربین سلفی با فوکوس خودکار

ظاهراً یک ارتقاء بزرگ دیگر به دوربین سلفی مدل های آیفون 14 خواهد رسید. برای اولین بار، اپل یک دوربین جلو با فوکوس خودکار با دیافراگم بازتر F1.9 معرفی می کند. دیافراگم باز اجازه می دهد تا نور بیشتری وارد شود، اما همچنین تاری بیشتری را در اشیاء خارج از فوکوس ایجاد می کند که به نوبه خود فوکوس خودکار را می طلبد. در مقایسه، سری آیفون 13 دارای دوربین های جلویی با فوکوس ثابت با دیافراگم F2.2 هستند.

در مورد وضوح سنسورهای جلو، ما هنوز اطلاعاتی نداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *