آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

همه چیز راجع به عکاسی محصول

Screen Shot 2021 07 16 at 1.37.24 PM

اگر یک عکس ارزش هزار کلمه را داشته باشد، یک تصویر محصول خیره کننده ارزش هزار بازدید وب سایت را دارد. عکاسی محصول می تواند برای استراتژی وب سایت تجارت الکترونیک شما بسیار ارزشمند باشد. در خرید اینترنتی تصویر تمام چیزی است که شما برای ارائه داری. تصور کنید مشتری به صورت حضوری به فروشگاه شما مراجعه میکند چه پروسه ای برای خرید طی میکند. اگر به طور مثال شما فروشگاه لباس داشته باشید: مشتری در ابتدا بین لباس های موجود گزینه ای را انتخاب میکند سپس در رابطه با رنگ بندی، جنس پارچه و اطلاعاتی چون برند و … سوال میپرسد سپس با لمس پارچه بافت را بررسی میکند و در نهایت تمایل به پرو دارد تا به اصطلاح تنخور لباس را بررسی کند. حال شما همان را در فروشگاه اینترنتی خود موجود میکنید و مشتری قرار است به چند کلیک این لباس را تهیه کند کار کمی سخت میشود نه! در اینجا عکاسی محصول کمک میکند نیم بیشتر راه را طی کنید با یک عکاسی اصولی میتوان تنخور، جنس، بافت، سایز دقیق بخش های مختلف را به نمایش گذاشت حال در رابطه با هر محصولی همین قاعده صدق میکند عکاسی محصول کمک میکند مشتری وب سایت شما کالا را در دستان خود تصور و تمایل به خرید آن را پیدا کند. پس برای دستیابی به مخاطبان هدف خود که خرید آنلاین را ترجیح می دهند، باید عکس های واضح و چشم نوازی از محصولات خود ارائه دهید.

اما عکاسی محصول به سادگی یک اشاره و عکسبرداری نیست. حتی ابتدایی ترین محصولات نیز به تجهیزات، نور و فضای مناسب برای تولید تصاویر زیبا نیاز دارند که بازدیدکنندگان را مستقیماً از صفحه محصول به خرید و پرداخت هدایت میکند. مقاله ی بهترین دوربین برای عکاسی محصول در سال 2022 میتواند راهنمای خوبی برای خرید دوربین مناسب عکاسی محصول شما باشد.

6 نکته در مورد عکاسی محصول برای گرفتن عکس هایی که منجر به فروش میشوند

در اینجا نکات و مثال‌ها و لوازمی وجود دارد که برای عکاسی و بازاریابی مؤثر از محصولات خود به‌گونه‌ای که بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی شما تمایل به خرید پیدا میکنند داریم، اگه قصد عکاسی از محصولات خود را دارید قطعا ادامه این مقاله از شما یک حرفه ای میسازد.

1. از استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود نترسید.

همانطور که گفتیم برای عکاسی محصول به تجهیزات احتیاج دارید و دوربین عکاسی اصلی ترین بخش یک پروزه عکاسیاست اما قطعا منظور از تجهیزات عکاسی لوازم خیلی گران قیمت عکاسی نیست یک گوشی موبایل با دوربین قوی میتواند عکس های بسیار عالی به شما هدیه دهد. البته اگر بخواهم با شما صادق باشم برای این منظور شخص من یک گوشی موبایل تهیه نمیکنم اما اگر همچین گوشی موبایلی دارید از همان استفاده کنید و آسوده خاطر باشید. اگر قبلاً دوربینی دارید که با این توضیحات مطابقت دارد، از آن بهره ببرید. اما برای بسیاری از انواع محصولات، عکاسی از محصول با گوشی هوشمند کاملاً قابل قبول است.

مطلب پیشنهادی:  سرعت شاتر در موبایل

گوشی‌های هوشمند جدیدتر دارای لنزها و تنظیمات دوربین قدرتمندی هستند که به شما امکان می‌دهند عکس‌های خود را برای انواع مختلف نور و محیط‌هایی که ممکن است در آنها عکس بگیرید، بهینه کنید. یکی از این گوشی ها آیفون 13 است که به جد دوربین بینظیری دارد و اپل با تهیه ویدئو تبلیغاتی با این گوشی مهر تاییدی بر ادعای خود زد. اگر نیاز دارید برای شروع عکاسی با موبایل قانع شوید، کافی است عکس‌هایی که در طول سال‌ها با گوشی های هوشمند ثبت شدند نگاهی بیندازید. مقاله موبایل گرافی آموزش عکاسی با موبایل و نکات کلیدی که باید بدانید میتواند در این راه بسیار مفید باشد.

Screen Shot 2021 07 16 at 1.24.17 PM

2. برای ثبات عکس با سه پایه عکس بگیرید.

فرقی نمیکند با گوشی موبایل عکاسی میکنید و یا دوربین عکاسی دارید به هر حال برای حفظ ثبات عکس ها باید از سه پایه و یا هر نگه دارنده ی موجود در بازار که با بودجه شما همخوانی دارد استفاده کنید.شاید در تعداد پایین نداشتن پایه نگهدارنده آزار دهنده نباشد و بتوان از وارد جایگزین استفاده کرد اما هر قدر کسب و کارتان پیشرفت کند نیاز به سه پایه و یا لرزشگیر ها و گیمبال ها بیشتر احساس میشود. ترجیح شخص من سه پایه های انعطاف پذیر است چرا که یک سه پایه انعطاف پذیر را می توان به روش های مختلفی دستکاری کرد. می توانید پاهای آن را خم کرده و روی سطوح مختلف قرار دهید تا زاویه مورد نیاز خود را به دست آورد.

پایه نگهدارنده موبایل

برای گوشی موبایل هم سه پایه هایی طراحی شده اند اما انتخاب گزینه هایی چون لرزشگیر ها و گیمبال های موبایل کار شما را بسیار آسان تر میکند میتوان گفت برای عکاسی با موبایل داشتن یک لرزشگیر بسیار واجب و ضروری است و نبود آن قطعا کار را برای شما دشوار میکند و انرژی شنا در بخشی صرف میشود که به راحتی قابل حل است.

3. نور طبیعی یا نور مصنوعی را انتخاب کنید.

هرگز دست کم نگیرید که چگونه انواع خاصی از نور می توانند عکاسی محصول شما را بهبود بخشند و یا به راحتی مانع پیشبرد کار شوند. به یاد داشته باشید، خریداران در تنهایی بدون لمس کالای مورد نظر خرید را انجام میدهند و تمام هنر شما جذب مخاطب از طریق همین تصاویری است که ثبت میکنید و نور جزء بی چون و چرای عکاسی است نور به تنهایی میتواند یک تصویر را بی نظیر و یا افتضاح کند. چه نور کم چه نور زیاد هر دو مانند سم عمل میکنند در عکاسی محصول تعادل و هارمونی بین اجزا مختلف حرف اول را میزند. یک تنظیم روشنایی واحد ممکن است برای هر محصولی کارساز نباشد یک چیدمان نوری که برای برخی از محصولات کار می کند ممکن است ظاهر محصولات دیگر را ضعیف کند. دو نوع نور وجود دارد که می توانید به عنوان منبع نور اصلی خود انتخاب کنید:

  • نور طبیعی
  • نور مصنوعی

نور طبیعی

نور طبیعی به نور خورشید اشاره دارد به همین سادگی. این نور همچنین به عنوان “نور نرم” شناخته می شود زیرا خورشید طیف نوری بزرگتر و ملایم تری از مثلاً لامپی که مستقیماً به محصول  می تاباند دارد. عکس های محصول تجارت الکترونیک در نور طبیعی رشد می کنند اگر:

  • این محصول در فضای باز ثبت شود یا قرار است در خارج استفاده شود.
  • این محصول در این شرایط نوری جذب مخاطب میکند.
  • شما سعی می کنید به جای ویژگی های خاص محصول، بر محیط اطراف محصول تأکید کنید.
مطلب پیشنهادی:  آموزش عکاسی حرفه ای از طلا و جواهرات

با نور طبیعی بهتر به نظر برسید
در اینجا نمونه ای از عکس با استفاده از نور طبیعی آورده شده است:

Screen Shot 2021 07 16 at 1.37.24 PM

نور مصنوعی

نور مصنوعی شامل شمع، آتش و معمولاً لامپ است. از آن به عنوان “نور سخت” نیز یاد می شود زیرا سطح نوری کوچکتر اما متمرکزتری تولید می کند. این نوع نور به محصولاتی با جزئیات فیزیکی که برای تحت تاثیر قرار دادن یک خریدار آنلاین باید برجسته شوند، پاسخ می دهد.

در اینجا مثالی از استفاده از نور مصنوعی برای عکاسی آورده شده است:

Screen Shot 2021 07 16 at 1.39.59 PM

نکته عکاسی محصول: از نور مصنوعی استفاده کنید

به عنوان یک قاعده کلی، در هر عکس فقط به یک نوع نور طبیعی یا مصنوعی پایبند باشید. افزودن نور طبیعی به یک عکس با نور مصنوعی می‌تواند محصولی را که قرار است واضح به نظر برسد، زیادی اشباح شده از نور کند و افزودن نور مصنوعی به عکسی با نور طبیعی می‌تواند محصولی را که قرار است نرم به نظر برسد، زیادی شفاف‌ و شارپ کند.

4. نور خود را پر کنید یا بتابید تا سایه ها را نرم کنید.

چه از نور طبیعی و چه از نور مصنوعی استفاده کنید، باید سایه هایی را که هر نور سخت احتمالی روی محصول ایجاد می کند، کاهش دهید.

سه راه برای این کار وجود دارد:

نور را پر کنید

منبع نور دیگری با شدت کمتر را برای تکمیل نور اصلی خود وارد کنید. این نور اضافی، نور پر کننده شما نامیده می شود و به عنوان تعادلی برای نرم کردن سایه طبیعی که نور اصلی شما در پشت یک جسم ایجاد می کند، استفاده می شود. برای انجام این کار، نور پرکننده خود را در مقابل نور اصلی خود قرار دهید تا محصول شما بین هر دو منبع نور قرار گیرد.

کارت پرش Flashbulb

کارت پرش یا کارت بازتابنده، کارت کوچکی است که نور اصلی را به سطح زیر محصول شما “بازتاب” می دهد تا سایه ها را کاهش دهد. برخی از کارت های پرش به لامپ فلاش لنز دوربین حرفه ای متصل می شوند تا نور فلاش دوربین را پخش کنند. این کارت نور ملایم‌تری را از بالای مجموعه شما به سوژه می‌تابد به جای مستقیم از آن بنابراین سایه‌های طولانی در پشت جسمی که در حال عکاسی هستید، نخواهید داشت.

دو نسخه از این مورد را در زیر ببینید – هر دو صفحه سفید (سمت چپ) و فویل (راست) می توانند فلاش را پخش کنند.

flashbulb bounce cards

کارت پرش مستقل

اگر با گوشی هوشمند عکاسی می کنید، کارت پرش لامپ فلاش گزینه ی مورد نظر شما نیست، زیرا فلاش فیزیکی ندارید که بتوانید به آن وصل کنید. در عوض، کارت پرش مستقل خود را در مقابل منبع نور اصلی خود بسازید. برای مبتدیان به عکاسی محصول، این کارت پرش می تواند به طور موثری جایگزین نور پرکننده شما شود، که در مقابل نور سخت فلاش یا لامپ دوربین که سمت جلوی محصول شما قرار دارد، مقابله می کند.

مطلب پیشنهادی:  نحوه گرفتن عکس های حرفه ای: راهنمای مبتدیان

Screen Shot 2021 07 16 at 1.43.35 PM

5. از حالت Sweep یا پرتره برای تاکید بر محصول استفاده کنید.

یک راه واحد برای قرار دادن محصول، چراغ‌ها و کارت‌های پرش شما وجود ندارد بسته به پس‌زمینه شما، همه چیز میتواند به‌طور چشمگیری تغییر کند. اما پس‌زمینه را بر اساس آسان‌ترین چیزی که ایجاد می‌شود انتخاب نکنید. پس‌زمینه‌ها باید شبیه این باشد که شما می‌خواهید خریداران محصول را شبیه خرید حضوری، درک کنند. ابتدا در نظر بگیرید که آیا یک پس‌زمینه سفید می‌خواهید یا یک پس‌زمینه پویاتر و واقعی‌تر.

white sweep

زمینه سفید: Sweep

رسیدن به پس‌زمینه‌های سفید، به سادگی چیدن یک میز در مقابل دیوار خشک و سفید نیست. حتی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند لکه‌های کوچکی را که روی یک دیوار سفید است را ثبت کنند که هرگز با چشم غیرمسلح متوجه آن‌ها نمی‌شوید. برای ثبت یک پس‌زمینه سفید عالی و بدون گوشه یا لکه، از Sweep استفاده کنید. Sweep یک صفحه کاغذ بزرگ قابل خم شدن است که کف آن به عنوان سطح زیر محصول شما عمل می کند و سپس به دیوار سفید پشت محصول خم می شود. خیمه عکاسی هم بی شک شبیه به یک معجزه شما را در کمترین زمان به بهترین نتایج میرساند. در دوربین، منحنی Sweep و یا دیواره خیمه نامرئی است، بر جزئیات کلیدی محصول تاکید می‌کند و به آیتم اجازه می‌دهد تمام توجه بازدیدکنندگان وب‌سایت را به خود اختصاص دهد.

در اینجا یک مقایسه وجود دارد که نشان می دهد چرا Sweep اهمیت دارد:

white sweep photo comparison 1

پس‌زمینه دنیای واقعی: حالت پرتره

پس‌زمینه‌های پویا و دنیای واقعی هنگام عکس‌برداری از محصولاتی که کاربرد خاصی دارند یا توسط شخصی مدل‌سازی می‌شوند بسیار جذاب هستند. اما، پس‌زمینه دنیای واقعی به راحتی می‌تواند فوکوس عکس را بدزدد، و این امر باعث می‌شود که مشخص نباشد کدام مورد در عکس را واقعاً می‌فروشید. با حالت پرتره، تنظیمات تصویر در اکثر دوربین های حرفه ای و همچنین در بسیاری از تلفن های هوشمند جدید موجود است، به محصول خود عمق و تاکید بدهید. این تنظیم پس‌زمینه را محو می‌کند، بنابراین زمینه محصول واضح است اما با عکسی که تنها خود محصول وجود دارد رقابت نمی‌کند. همیشه چند عکس با پس زمینه سفید از ابعاد مختلف محصول با خیمه یا Sweep داشته باشید و عکس های دیگر را به عنوان مکمل در نظر بگیرید.

در زیر یک عکس فوق‌العاده از یک قلم HubSpot که در حالت عمودی با Google Pixel 2 گرفته شده است. می توانید بگویید که خودکار روی میز قرار دارد و یک رایانه پشت آن قرار دارد، اما خودکار همچنان نقطه کانونی بینندگان است.

MVIMG 20180405 164412

6. عکس های متنوع بگیرید.

آخرین نکته من برای عکاسی تجارت الکترونیک به شما این است که به یک عکس در هر محصول بسنده نکنید. همانطور که مشتریان شما در یک فروشگاه کالا را نگاه می کنند، نگه می دارند، استفاده می کنند و حتی آن را امتحان می کنند، وب سایت شما نیز باید تصاویر متنوعی را برای شبیه سازی این تجربه تهیه کند.

برای مثال، اگر در حال عکاسی از لباس هستید، لباس را به تنهایی یعنی روی یک سطح سفید پهن شده و همچنین روی مانکنی که رنگ آن با رنگ محصول متضاد است، بگیرید. سپس برای عکس‌های اضافی، لباس را از روی یک شخص الگوبرداری کنید تا بتوانید از ژست‌ها و زوایای مختلف محصول عکس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *