اخبار و مقالات, اخبار موبایل

ویژگی های جدید پیکسل 8 که هنوز در دسترس نیستند

google pixel 8 pro review 18 1

پیکسل 8 ممکن است اکنون عرضه شده باشد، اما گوگل هنوز برخی از ویژگی های جالب آن را ارائه نکرده است.

وقتی گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو رو معرفی کرد، یاد صحنه ای از فیلم «جنگ ستارگان: نسل ها» افتادم. کاپیتان کرک برای مراسم افتتاحیه کشتی Enterprise دعوت شده بود. اما در میانه سفر، یک مشکل پیش اومد و کرک مجبور شد برای نجات روز، فرماندهی رو به دست بگیره. از اونجایی که کشتی برای جنگ ساخته نشده بود، سیستم های مهمی نداشت. هر بار که کرک عصبانی می شد و از خدمه می خواست که پرتو تراکتور یا اژدرهای فوتونی رو نصب کنن، با جواب یکی می شد: «تا سه شنبه نصب نمی شه.»

به طور مشابه، گوگل برخی از جالب‌ترین ویژگی‌های پیکسل 8 را در سخنرانی اصلی Made By Google این ماه به عنوان “coming soon” (به زودی) معرفی کرد. خوشبختانه، این شرکت بیشتر مستعد تولید نرم‌افزاری که دیگر توسعه نمی‌یابد و پشتیبانی نمی‌شود (Abandonware) نسبت به نرم‌افزاری که معرفی شده اما هرگز منتشر نشده است (Vaporware) است – فقط برای اثبات آن، نگاهی سریع به قبرستان گوگل بیندازید – بنابراین من معتقدم که ما در زمان مقرر این ویژگی‌ها را دریافت خواهیم کرد – اما تا آن زمان، بیایید نگاهی به لیستی از ویژگی‌هایی که در آینده می‌توانیم انتظار داشته باشیم بیندازیم.

انگار دوربین Pixel 8 به اندازه کافی خوب نبود

google pixel 8 pro review 08 1

اعتبار تصویر: Android Police

گوگل به تازگی ویژگی جدیدی را برای گوشی های Pixel 8 Pro معرفی کرده است که به نام Zoom Enhance شناخته می شود. این ویژگی به کاربران امکان می دهد تا عکس هایی که با دوربین اصلی (بدون لنز تله فوتو) گرفته شده اند را بزرگنمایی کنند، بدون اینکه کیفیت تصویر را از دست بدهند.

Zoom Enhance از هوش مصنوعی برای بهبود جزئیات تصویر استفاده می کند. این ویژگی به طور خودکار نواحی تیز و تار تصویر را شناسایی می کند و سپس وضوح نواحی تار را افزایش می دهد.

Zoom Enhance در حال حاضر فقط برای Pixel 8 Pro در دسترس است. این امر باعث نارضایتی برخی از کاربران شده است، زیرا Pixel 8 معمولی نیز تراشه Tensor G3 را دارد که می تواند از این ویژگی پشتیبانی کند.

گوگل هنوز تاریخ دقیق انتشار Zoom Enhance را اعلام نکرده است.

Video Boost ویژگی جدیدی است که گوگل برای گوشی های Pixel 8 Pro معرفی کرده است. این ویژگی با استفاده از پردازش در دستگاه و پردازش در ابر، کیفیت فیلمبرداری را بهبود می بخشد. Video Boost با اعمال پردازش HDR به هر فریم به صورت جداگانه، منجر به ویدیویی با وضوح بیشتر، دانه بندی کمتر، نورپردازی بهتر و تثبیت بهتر می شود. این ویژگی تمام کارها را بعد از فیلمبرداری و در ابر انجام می دهد. متأسفانه، Video Boost فقط برای Pixel 8 Pro در دسترس خواهد بود. این امر باعث نارضایتی برخی از کاربران شده است، زیرا Pixel 8 نیز تراشه Tensor G3 دارد که قادر به پردازش در دستگاه و اتصال به ابر است. من فکر می کنم گوگل از ویژگی هایی مانند Zoom Enhance و Video Boost برای تمایز بین Pixel 8 معمولی و Pixel 8 Pro استفاده می کند، زیرا شرکت متوجه شده است که نمایشگر QHD، زوم اپتیکال 5 برابر و نرخ رفرش بالاتر برای توجیه اختلاف قیمت 300 دلاری کافی نیستند.

همه چیز در مورد هوش مصنوعی است

google pixel 8 back on notebook hero

اعتبار تصویر: Android Police

دستیار گوگل با ادغام Bard بسیار هوشمندتر خواهد شد. شما می توانید به دستیار دستورالعمل های زبان طبیعی برای عملکردهای مختلف بدهید، که آن را به یک دستیار شخصی تر از همیشه تبدیل می کند. به پیشنهاد رستوران بر اساس انتخاب های قبلی خود نیاز دارید؟ Bard می تواند کمک کند. اگر برای نوشتن ایمیل یا پیش نویس پیام نیاز به کمک دارید، دستیار با Bard می تواند پاسخ های متنی را به سبک شما ارائه دهد. عرضه این ویژگی کمی عجیب به نظر می رسد، زیرا گوگل قول داده است که تسترهای منتخب قبل از رسیدن به “کاربران بیشتر” در آینده دسترسی زودهنگام داشته باشند. خوشبختانه، انتظار می رود این ویژگی در Pixel 8 و 8 Pro در دسترس باشد.

با عنوان مثال دستیار گوگل با Bard می تواند به شما کمک کند تا کارهای خود را سریع تر و آسان تر انجام دهید. مثلا، می توانید به دستیار بگویید: “برای من یک رستوران خوب در نزدیکی پیدا کن که غذاهای ایتالیایی سرو می کند.” دستیار با Bard می تواند لیستی از رستوران های مناسب را به شما نشان دهد، حتی اگر نام رستوران خاصی را نمی دانید. یا می توانید به دستیار بگویید: “ایمیل من را به جیم ارسال کن و بگو که من برای جلسات فردا آماده هستم.” دستیار با Bard می تواند ایمیل را برای شما بنویسید و آن را ارسال کند، بدون اینکه حتی لازم باشد خودتان آن را تایپ کنید.

دستیار گوگل با Bard هنوز در حال توسعه است، اما به نظر می رسد که یک ابزار بسیار مفید خواهد بود. ما منتظریم ببینیم که این ویژگی چه ویژگی های دیگری را در آینده اضافه می کند.

assistant with bard anim

متأسفانه، همه ویژگی‌های جدید گوگل فقط برای Pixel 8 Pro در دسترس نخواهد بود. ویژگی‌های خلاصه‌سازی برای ضبط‌کننده، پاک‌کن جادویی نسل بعدی و پاسخ هوشمند بهبودیافته در Gboard به دلیل پردازنده‌های هوش مصنوعی داخلی قوی‌تر که فقط در این گوشی موجود است، به طور انحصاری برای Pixel 8 Pro در دسترس خواهند بود. با این حال، کاربران Pixel 8 Pro از پاسخ‌های متنی بهتر و با زمینه‌ای بیشتر لذت خواهند برد که لحن و محتوای مکالمه را هنگام تولید پیام‌های برگشتی در نظر می‌گیرند. خلاصه‌سازی برای جلسات یا سخنرانی‌های طولانی عالی خواهد بود و به کاربران اجازه می‌دهد ضبط‌های صوتی را به نکات مهم تبدیل کنند.

برخی از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Pixel 8 Pro در زمان عرضه در دسترس خواهند بود، اما برخی دیگر تا دسامبر عرضه نخواهند شد. برای مثال، ویژگی‌های خلاصه‌سازی برای ضبط‌کننده و پاسخ هوشمند بهبودیافته تا Pixel Feature Drop دسامبر عرضه نخواهند شد. با این حال، پاک‌کن جادویی بهبودیافته از زمان عرضه در مدل‌های Pixel 8 Pro در دسترس خواهد بود.

من بیش از همه تحت تأثیر پیشرفت‌های انجام شده در Call Screen قرار گرفتم. یک دستیار با صدای طبیعی از هدف تماس خواهد پرسید و بر اساس پاسخ، تماس را به شما وصل می کند یا تماس اسپم را رد می کند. اگر تماس گیرندگان متوجه نشوند، تصور می کنند که شما یک دستیار شخصی دارید که در واقع در حال تماس با شماست تا ببیند آیا برای پاسخ به تماس در دسترس هستید یا خیر. این یک ویژگی مفید است که بسیاری از کاربران Pixel از آن لذت می‌برند. گوگل می‌گوید که این ویژگی اواخر امسال برای همه دستگاه‌های Pixel مجهز به تراشه Tensor عرضه خواهد شد.

google pixel 8 pro review 17 1

اعتبار تصویر: Android Police

دماسنج پشت گوشی: یک ویژگی غیرضروری برای یک ترفند کم‌اهمیت

من هنوز نمی‌توانم بفهمم که چرا یک گوشی مصرفی به سنسور دما در پشت نیاز دارد. اگر Pixel یک گوشی مقاوم برای استفاده در محل ساخت و ساز پر خطر یا برای محیط‌های صنعتی بود، می‌توانستم دلیلش را بفهمم، اما برای استفاده روزمره، فقط فضا هدر می‌دهد. به نظر می‌رسد که گوگل سنسور دما را فقط به عنوان یک ویژگی اضافی اضافه کرده است. علاوه بر این، تنها ویژگی بالقوه مفید این سنسور، یعنی اندازه‌گیری دمای پوست، تا زمانی که گوگل بتواند تأییدیه FDA را برای آن دریافت کند، در دسترس نخواهد بود.

به نظر می‌رسد که سنسور دما یک ویژگی غیرضروری است که مدتی قبل گوگل به دلیل همه‌گیری COVID-19 اضافه کرده است. این ویژگی به احتمال زیاد مانند سنسورهای Soli در گوشی Pixel 4 به زودی حذف خواهد شد.

کلام نهایی

انتظار برای ویژگی ها و عملکردهایی که به ما قول داده شده بود، ناامیدکننده است. در گذشته، شرکت ها مجبور بودند محصولاتی را عرضه کنند که کامل و آماده استفاده باشند. با این حال، امروزه، شرکت ها مانند اپل ویژگی ها و عملکردهایی را برای محصولات جدید خود به تأخیر می اندازند. این می تواند ناامیدکننده باشد، اما مصرف کنندگان باید به این واقعیت عادت کنند. من هنوز از ویژگی های جدید Pixel هیجان زده هستم، فقط امیدوارم که آنها زودتر در دسترس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *