اخبار و مقالات, سخت‌افزار

بهترین مک بوک ساخته شده تا کنون

v5PwULvR4FMLDqUC8GuGzV 970 80.jpg

بالاخره به نظر می رسد انتظار ما برای یک iMac 24 اینچی جدید به پایان رسیده است – اما من با شنیدن شایعات جدید هنوز خیلی هیجان زده نمی شوم.

همانطور که 9to5Mac گزارش می دهد، به نظر می رسد اپل قصد دارد خط تولید iMac 24 اینچی دو ساله خود را از تراشه اصلی M1 به تراشه های فعلی M2 و M2 Pro به روز کند.

این شایعه از سایت ژاپنی MacOtakara آمده است که متوجه شده مشتریانی که می خواهند نسخه M1 iMac را با حافظه بیشتر و ظرفیت ذخیره سازی بزرگتر پیکربندی کنند، در سفارشات خود با تاخیر مواجه می شوند. این امر باعث شده است که MacOtakara، منبعی نسبتاً معتبر در مورد سخت افزار اپل، پیشنهاد کند که این می تواند نشانه ای از آمادگی اپل برای بازنگری سخت افزاری باشد – و اینکه تولید تراشه های M1 و محصولاتی که هنوز از آنها استفاده می کنند ممکن است به پایان برسد.

به زبان ساده، به نظر می رسد که اپل در حال آماده شدن برای عرضه یک iMac 24 اینچی جدید با تراشه های M2 و M2 Pro است. این خبر خوبی برای کسانی است که منتظر یک iMac جدید هستند، اما به این معنی است که تولید تراشه های M1 و محصولاتی که هنوز از آنها استفاده می کنند ممکن است به پایان برسد. بنابراین، اگر قصد خرید یک iMac با تراشه M1 را دارید، بهتر است تا زمانی که اپل iMac 24 اینچی جدید را عرضه نکرده است، منتظر بمانید.

این شایعه‌ی جدید برای من احساسات مختلفی را به وجود آورده است. از یک سو، واااو! سرانجام iMac‌های جدید، هنوز هم یکی از بهترین کامپیوترهای همه کاره که می‌توانید بخرید! از طرف دیگر! چه اتفاقی برای iMac‌های M3 افتاده؟

M2 باید کار کنه

هرچند iMac M1 بدون شک دارای تاریخچه‌ای است، بنابراین هر به‌روزرسانی‌ای مورد استقبال قرار خواهد گرفت، اما واقعیت این است که به نظر می‌آید iMac‌های جدید با تراشه‌های M2 ارائه خواهند شد که برای هر کسی که امیدوار به یک به‌روزرسانی مهم در مشخصات فنی بود، این امر مایه ناامیدی خواهد بود.

در دستگاه‌هایی که از آخرین تراشه‌های اپل استفاده کردیم، M2 در عملکرد نسبت به M1 به عنوان یک به‌روزرسانی تدریجی به نظر می‌آید و بسیاری از این موضوع به کیفیت تراشه M1 بازمی‌گردد.

همچنین تراشه M2 هم قدم به عقب نیفتاده و در ژوئن 2022 برای اولین بار معرفی شد. به همین دلیل بسیاری از افراد انتظار داشتند که iMac‌های جدید نسل M2 را به طور کامل بگذرانند و با تراشه M3 عرضه شوند که احتمالاً بهبود عملکرد چشمگیری نسبت به M1 داشته باشد.

البته من به طور قاطع معتقد نبودم که ما تراشه M3 را برای اولین بار در یک iMac خواهیم دید – احتمالاً اپل تراشه آینده را در یک محصول معمولی‌تر مانند یک MacBook Air جدید به نمایش خواهد گذاشت. اما این شایعه، به عنوان ادامه‌ای برای داستان‌هایی که در مورد تأخیر تراشه M3 شنیده‌ایم، نشان می‌دهد که اپل از وضعیت قدیمی شدن iMac آگاه است، بنابراین می‌خواهد iMac را ارتقا دهد، اما منتظر تأمین تراشه M3 نمی‌ماند.

منصفانه است، اگر این شایعه درست باشد، علاوه بر iMac با تراشه M2، یک iMac با تراشه M2 Pro قدرتمند هم خواهیم داشت (مانند Mac mini (2023) اخیر) که عملکرد بزرگتری ارائه می‌دهد و گزینه‌های بیشتری برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌آورد، زیرا هیچگاه iMac با تراشه M1 Pro به عنوان گزینه وجود نداشت.

LBjdeVmH2C7KYspZBFH2hU 970 80.jpg

پایان خط برای M1؟

یک مسأله دیگری که در مورد این شایعه نگرانم می‌کند، اشاره به احتمال کاهش تولید تراشه M1 و حتی متوقف شدن آن است.

این یک موضوع ناراحت‌کننده خواهد بود، زیرا به معنای پایان احتمالی برای یک محصول خوب است که هنوز به مردم پیشنهاد می‌شود – MacBook Air (M1، 2020). این هنوز یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید بخرید، اصلی‌ترین دلیل آن این است که با هر MacBook M2 جدیدی که عرضه می‌شود، قیمت آن کاهش می‌یابد و از یک لپ‌تاپ با ارزش عالی که قبلاً بوده، هم‌اکنون به یک معامله‌ی معمولی تبدیل شده است. با قیمتی که در حال حاضر عرضه می‌شود، به اصطلاح هیچ لپ‌تاپ دیگری وجود ندارد که به اندازه‌ای نزدیک به آن باشد.

با این حال، اگر iMac‌های M1 حذف شوند، این تنها MacBook Air M1 را باقی می‌گذارد – بنابراین این ممکن است شروع پایانی برای آن مک‌بوک فوق‌العاده باشد. اگر این اتفاق بیافتد، حداقل برای من، iMac جدید و زرق و برقش این نقص را جبران نخواهد کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *