آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

با 5 ایده انتزاعی عکاسی ماکرو خلاق شوید!

abstract macro photography 1

عکاسی ماکرو انتزاعی به تصویری اطلاق می شود که هیچ ارتباط آشکاری با دنیای واقعی اشیاء جامد ندارد و به راحتی قابل تشخیص نیست. چنین تصاویری از استفاده، الگوها و رنگ ها سوء استفاده می کنند. آنها چشم را مجذوب می کنند و بیننده را به کاوش در تصویر دعوت می کنند.

عکاسی ماکرو انتزاعی چیست؟

گاهی اوقات، اصطلاح “انتزاعی” را می شنوید که در مورد عکسی که بسیار بد ظاهر شده است استفاده می شود. اما در بیشتر موارد، عکاسان عمداً عکس های انتزاعی می‌گیرند.

البته می توانید یک تصویر انتزاعی را به طور کامل در رایانه خود ایجاد کنید. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید یک نرم افزار خلاقانه مانند فتوشاپ است. اما شروع از یک بوم خالی می تواند دشوار باشد مگر اینکه جرقه ای از یک الهام دریافت کنید.

به همین دلیل، اغلب شروع با موضوعی در دنیای واقعی مفید است. و سپس به روشی غیرعادی از آن عکس بگیرید. تقریباً در هر جایی می‌توانید برای عکس‌های انتزاعی الهام بگیرید. برای مثال می توانید الگوها و رنگ های تکرار شونده را در سازه های بزرگ دست ساز پیدا کنید.

اما بسیاری از اشیاء در مقیاس کوچکتر نیز می توانند انبوهی از اشکال و بافت های پیچیده را ارائه دهند. برای بسیاری از ما، اینها کمتر آشنا هستند و بنابراین، بیشتر «انتزاعی» هستند.

نحوه عکاسی ماکرو برای نتایج باورنکردنی

اکثر مردم عادت ندارند اشیا را با ذره بین به دقت بررسی کنند. بنابراین، عکس های نزدیک از اشیاء روزمره می توانند به راحتی ترکیبات انتزاعی جالبی ایجاد کنند. ترفند این است که به اندازه کافی به سوژه نزدیک شوید. تصویر آن را روی سنسور به اندازه کافی بزرگ کنید تا مفید باشد. فرض کنید سعی می کنید با استفاده از یک لنز استاندارد به یک سوژه کوچک نزدیک شوید. متوجه خواهید شد که با نزدیک‌تر شدن به نقطه‌ای خواهید رسید که دیگر نمی‌توانید روی موضوع تمرکز کنید.

اگر می خواهید یک تصویر با فوکوس واضح به عنوان اساس ترکیب انتزاعی خود داشته باشید، این یک مشکل خواهد بود. به جز، این بار، ما در تلاش برای ایجاد نتایج انتزاعی هستیم. بنابراین ارزش آن را دارد که از برخی از اشیا از نزدیک بدون نگرانی در مورد کمبود فوکوس عکس بگیرید. این می تواند تصاویری انتزاعی ایجاد کند که اشکال سحابی آنها بر رنگ های سوژه تأکید دارد. به یاد داشته باشید که لنز خود را روی فوکوس دستی تنظیم کنید. در غیر این صورت ممکن است دوربین شما از گرفتن عکس خودداری کند زیرا نمی تواند فوکوس کند.

Abstract Macro Photography Blurry

حتی لازم نیست در فوکوس باشد تا به عنوان یک چکیده کلان در نظر گرفته شود.

برای دیدن رنگ و بافت، باید بتوانید خیلی به سوژه نزدیک‌تر شوید. این نزدیکتر از حداقل فاصله فوکوس معمولی است. اما نگران نباشید، راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. اما از بین روش های مختلف موجود، استفاده از لنز ماکرو اختصاصی بهترین نتیجه را به همراه دارد. و افزودن لوله های اکستنشن بزرگنمایی موجود را حتی بیشتر افزایش می دهد.

در اینجا عکسی از سوژه قبلی خارج از فوکوس آمده است. این بار از یک لنز ماکرو نسبتا ارزان EF-S 60mm USM f/2.8 با Canon 50D استفاده کردم. تقریباً در همان فاصله، شکل پیچیده ساختار کریستالی آن را می توان به طور کامل درک کرد.

Abstract Macro Photography 3

EOS 50D، EF-S60mm USM f/2.8، 15 ثانیه در f/18، ISO 100، نور طبیعی روز.

عکس بالا تصویری از عنصر شیمیایی بیسموت است. این یک فلز سنگین با نقطه ذوب پایین است. بیسموت را می توان به راحتی متبلور کرد تا صحنه های جذاب رنگین کمانی ایجاد کند. از کریستال های بیسموت به راحتی می توان عکس گرفت زیرا بسیار بزرگ هستند. این نمونه در واقع حدود یک اینچ عرض دارد. شما نیازی به بزرگنمایی زیاد یا تنظیم نور پیچیده ندارید. بسیاری از مواد معدنی بسته به زاویه روشنایی، الگوها و رنگ‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. در اینجا دو تصویر از لابرادوریت وجود دارد. با استفاده از یک صفحه نور LED از پشت روشن می شود.

Abstract Macro Photography 4

سنگ قیمتی لابرادوریت از پشت با پنل نور LED روشن می شود. لنز ماکرو 60 میلی‌متری Canon 50D، EF-S با f/18 ISO 100.

Abstract Macro Photography 13

استفاده از نور تبلت برای ایجاد نور پس زمینه برای عکاسی از قطرات آب روی یک مکان شیشه ای.

تصویر زیر از نمونه ای از لابرادوریت صیقلی است. با یک چراغ LED ساده، دستی روشن می شود تا رنگین کمانی ایجاد شود.

Abstract Macro Photography 6

ایده های بیشتر برای عکاسی ماکرو انتزاعی

همه افراد یک تکه بیسموت یا یک تکه لابرادوریت روی مانتو ندارند. اما اشیاء خانگی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد تصاویر ماکرو رنگارنگ استفاده کنید. رنگ هایی که تاکنون دیده ایم توسط رنگ ها یا رنگدانه ها تولید نمی شوند. آنها از لایه های اکسیدی می آیند که ضخامتی مشابه با طول موج نور مرئی دارند.

این یک اثر تداخلی ایجاد می کند که رنگ های طیفی زنده را از نور سفید انتخاب می کند. این همان چیزی است که رنگ‌ها را در بال پروانه ایجاد می‌کند. سی دی قدیمی را برای جلوه های عالی بازیافت کنید. حفره های میکروسکوپی روی سی دی نیز از نظر اندازه با طول موج نور مرئی قابل مقایسه هستند. این باعث می شود منبع دیگری از رنگ طیفی انتزاعی باشد.

تنها چیزی که علاوه بر دوربین خود نیاز دارید یک سه پایه و تقریباً هر منبع نور سفید کوچکی است. برای مثال این تصویر را در نظر بگیرید. من چند قطره آب را روی یک سی دی ریختم و از یک چراغ LED به عنوان منبع نور استفاده کردم. دوربین را روی سه پایه نصب کردم و نور را با دست حرکت دادم تا به یک انفجار خوب از رنگ برسم.

Abstract Macro Photography 11

قطره آب روی سی دی. EF-S60mm f/2.8 Macro USM، 2.5 ثانیه در f/32 ISO 100.

با قطره های نور پس زمینه آزمایش کنید

یک تکنیک نسبتا رایج این است که از روغن یا آب روی یک ورق شیشه عکس بگیرید. این بار پس زمینه رنگ ها را فراهم می کند. من آن را چندین اینچ پشت شیشه قرار داده ام تا از فوکوس خارج شود.

معمولاً پس زمینه مجموعه ای از اشیاء رنگارنگ را شامل می شود. اینها با فلاش یا منبع نور پیوسته روشن می شوند. ما فقط از این برای ارائه رنگ پراکنده استفاده می کنیم، بنابراین اجازه دهید آن را ساده نگه داریم.

به جای نورپردازی پس زمینه، پس زمینه را به خود منبع نور تبدیل کنید. من مطمئن هستم که اکثر شما یک رایانه لوحی دارید، یا یک iPad یا یک Android pad.

به سادگی یک عکس رنگارنگ در تبلت انتخاب کنید. آن را رو به بالا روی یک سطح صاف قرار دهید و یک صفحه شیشه ای چند اینچی بالاتر از آن قرار دهید. سپس مقداری قطره آب یا روغن را روی سطح لیوان بریزید و چند عکس ماکرو از قطره ها بگیرید شما به راحتی می توانید عکس پس زمینه خود را روی پد حرکت دهید تا به رنگ های پس زمینه ای که می خواهید برسید.

waterglass

قطرات روغن را به مخلوط اضافه کنید

یک تکنیک حتی هیجان انگیزتر وجود دارد که می توانید امتحان کنید. به جای ریختن مستقیم آب روی لیوان، سعی کنید یک ظرف شیشه ای روی آن قرار دهید و مخلوطی از آب و روغن به آن اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که روغن قطرات جدا شده روی سطح آب تشکیل می دهد. هر قطره یک عدسی کوچک را تشکیل می دهد که تصویر پس زمینه را برای ایجاد تصاویر انتزاعی تغییر می دهد.

Abstract Macro Photography Olive Oil

روغن زیتون روی آب می چکد.

عکاسی انتزاعی از گل

بیشتر عکاسی ماکرو گل شامل گرفتن تصاویر نسبتاً استاندارد از گلبرگ ها و پرچم های گل است. و ممکن است شامل یک یا دو حشره همراه باشد.

نورپردازی می تواند یک چالش باشد. دوربین اغلب مقداری نور طبیعی را مسدود می کند زیرا لنز ماکرو واقعاً به سوژه نزدیک می شود. بزرگنمایی زیاد و عمق میدان کم معمولاً نیاز به استفاده از سرعت شاتر بالا و دیافراگم کوچک دارد.

این اغلب عکاسان را مجبور می کند از تجهیزات فلاش تخصصی مانند سیستم ماکرو دو سر استفاده کنند. فلاش تفنگ های ماکرو اختصاصی ارزان نیستند. اگر تازه شروع به کاوش در عکاسی ماکرو کرده اید، راه های دیگری برای گرفتن عکس ماکرو از گل ها وجود دارد. به خصوص اگر می خواهید نتیجه انتزاعی تری داشته باشید.

petalSetup

یکی از راه‌های ساده برای عکاسی انتزاعی از گل‌های ماکرو بدون تجهیزات گران قیمت، استفاده از یک پد نور LED نسبتا ارزان است. یک پد نوری سایز A4 منبع نور سفید تمیزی را ارائه می دهد که واقعاً همه کاره است. تبلت خود را به عنوان منبع نور سفید فشار ندهید. به جای یک صفحه سفید ساده، پیکسل های قرمز، سبز و آبی را خواهید دید. برای این تصویر زیر، من تعدادی گلبرگ را بین یک صفحه شیشه ای و پنل LED روشن قرار دادم. این یک نوع بسیار ساده از عکاسی ماکرو است.

petals

نور کافی است، سوژه حرکت نمی کند و مشکل عمق میدان واقعی وجود ندارد. همه چیز واضح و در فوکوس است. هنگامی که این تنظیمات را انجام دادید، سعی کنید از اشیاء دیگر نیز عکاسی کنید. برش های نازک میوه و سبزیجات مانند پرتقال یا خیار این کار را انجام می دهند.

از ظروف آشپزخانه استفاده کنید

یک آشپزخانه معمولی دارای انواع وسایل و ظروف است. ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما می توانید از آنها برای پروژه عکاسی ماکرو انتزاعی خود استفاده کنید. برخی از این گجت ها دارای اشکال جالب و سطوح براق هستند که آنها را به سوژه های عالی تبدیل می کند. سعی کنید از ترفند رایانه لوحی استفاده کنید تا انعکاس های رنگی مانند این رنده پنیر ارائه دهید.

grater
این ایده‌ها تنها بخشی از ایده‌هایی هستند که هنوز کشف نکرده‌اید! هنگامی که به طرز تفکر جدی انتزاعی وارد شدید، شروع به دیدن آثار هنری جدید در اطراف خود خواهید کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *