اخبار و مقالات, اخبار موبایل

خرید گوشی موبایل s23 بسیار سخت خواهد شد

خرید گوشی موبایل s23 بسیار سخت خواهد شد

هنوز 9 ماه تا عرضه سری گلکسی S23 سامسونگ باقی مانده است، اما اخیرا گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد که ممکن است خرید این سری از گوشی های سامسونگ بسیار سخت شود.

یک سایت کره ای به نام Business Post گزارشی در مورد تاخیر در تولید چیپست 3 نانومتری سامسونگ نوشته است که نشان می دهد این شرکت در تلاش است تا تعداد محدودی از این تراشه جدید و فوق العاده کوچک تولید کند.

دلیل تأخیر در ساخت و مشکلات تولید تراشه های کمتر، هنوز مشخص نشده است. سامسونگ چیپست های اگزینوس را تولید می کند که در برخی از گوشی های خود استفاده می کند و همچنین به برندهای دیگری مانند Vivo می فروشد.

Business Post سری گلکسی S23 را با نام ذکر نکرده است، اما گفت که سال 2023 سالی است که احتمالاً شاهد استفاده اپل از چیپست های 3 نانومتری برای آیفون ها نیز خواهیم بود. با این حال، گوشی‌های گلکسی اس 23 احتمالاً حدود 9 ماه قبل از عرضه آیفون‌ها عرضه می‌شوند و اپل زمان کافی را برای تامین قطعات دارد.

اگر سامسونگ در تلاش است تا چیپست اگزینوس بعدی خود را به تعداد کمی تولید کند، می تواند منجر به سختی خرید سری Galaxy S23 در مناطق خاصی از جمله اروپا شود.

ما این قضیه را برای بسیاری از فناوری‌ها در طول سال‌های اخیر به خصوص در 2020 و 2021 دیدیم، زمانی که مردم برای خرید آی‌پد یا گوشی‌های هوشمند جدید منتظر بودند.

البته صحت این موضوع هنوز مشخص نیست، زیرا ممکن است سامسونگ تلاش کند تا یک اقدام جایگزین برای اطمینان از وجود تعداد کافی چیپست پیدا کند.

مطلب پیشنهادی:  پلی‌استیشن ۵ پرو به زودی عرضه می‌شود

این یک انتخاب واضح، تغییر تقسیم بندی چیپست برای گوشی ها است، چیزی که طرفداران آن را درخواست کرده اند، زیرا پردازنده های Exynos به طور کلی به اندازه پردازنده های Qualcomm-built Snapdragon که در ایالات متحده مورد استفاده قرار میگیرد، قدرتمند نیستند.

شاید سامسونگ بتواند از تراشه‌های اسنپدراگون در تعداد بیشتری از گوشی‌های سری S بعدی خود استفاده کند یا حداقل از برخی از تولیدکنندگانی که آن‌ها را تولید می‌کنند خریداری بکند.

همچنین شایان ذکر است که ما نمی توانیم مطمئن باشیم که این چیپست 3 نانومتری، اصلاً برای سری گلکسی اس 23 ساخته شده است – ممکن است سامسونگ آن را برای سری گلکسی اس 24 در سال 2024 بسازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *