راهنمای خرید

10 بهترین دوربین برای عکاسی منظره در سال 2022

best camera for landscape photography mountains

عکاسی منظره نیازمند ساعت‌ها جستجو در طبیعت است. با دانش فنی و دوربین مناسب، عاشق این فرآیند خواهید شد. البته می توانید با گوشی هوشمند خود تصاویر چشم انداز خیره کننده ای بگیرید. اما اگر هدفتان رسیدن به بهترین ها است، به لیست بهترین دوربین های ما برای عکاسی منظره نگاهی بیندازید.

بهترین دوربین ها برای عکاسی منظره در سال 2022

اکنون که ویژگی‌هایی را که باید در نظر بگیرید، می‌دانید، می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدام دوربین برای منظره‌ای که می‌خواهید عکس بگیرید، بهترین است. فرقی نمی‌کند به دنبال دوربین‌های با فرمت متوسط، دوربین‌های DSLR یا گزینه‌های مناسب‌تر با جیب باشید، در اینجا بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم.

دوربین های با فرمت متوسط

1. فوجی فیلم GFX 50R

فوجی فیلم GFX 50R در برابر آب و هوا و گرد و غبار مقاوم است. دماهای کمتر از -10 درجه سانتیگراد / 14 درجه فارنهایت را تحمل می کند و می تواند در محدوده رطوبت 10-80٪ کار کند. جای تعجب نیست که در لیست بهترین دوربین های منظره ما قرار دارد. موتور پردازش تصویر X-Processor Pro بهترین حسگر را با وضوح بالا (51 مگاپیکسل) به نمایش می گذارد. دو اسلات کارت حافظه فضای بیشتری را نسبت به آنچه که بخواهید فراهم می کند.

منظره یاب OLED 3.69 میلیون نقطه ای را کاملاً (100٪) منطقه عکسبرداری را پوشش می دهد. همچنین صفحه نمایش LCD لمسی آن در دو جهت قابل خم شدن است. این به شما امکان می دهد دید دقیقی از آنچه در کادر شما وجود دارد داشته باشید.
همچنین امکان برچسب گذاری جغرافیایی، انتقال تصویر و همگام سازی تلفن هوشمند را از طریق اتصالات بی سیم خود فراهم می کند. این دستگاه دارای یک باتری بادوام لیتیوم یونی NP-T125 است که عمری معادل 400 تصویر دارد. زیاد نیست، مخصوصاً در هوای سرد. بنابراین در نظر بگیرید که باتری های اضافی را با خود ببرید. همراه با ویژگی های ذکر شده در بالا، تن ها و رنگ های استثنایی را برای بهبود عکس های منظره شما ارائه می دهد.

best camera for landscape photography fujifilm gfx 50r

2. پنتاکس 645Z

Pentax 645Z یک انتخاب عالی برای عکاسی منظره است، زیرا دارای عملکرد جبران لنز است. این اعوجاج، انحراف رنگی، روشنایی محیطی و پراش را تصحیح می کند.
یک DSLR با فرمت متوسط با سنسور CMOS 51.4 مگاپیکسلی (43.8 x 32.8mm) است. Pentax 645Z در سال 2014 عرضه شد، قطعا آخرین مدل نیست. اما همچنان یک دوربین عالی است.

رزولوشن در طراحی 645Z اولویت دارد. عدم وجود فیلتر AA از سنسور منجر به تصاویر واضح تر می شود. Pentax 645Z ضد گرد و غبار و مقاوم در برابر آب و هوا است. شکاف دوگانه به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی بیشتری برای تصاویر خود داشته باشید.

صفحه نمایش LDC قابل کج و نمای زنده امکان بررسی دقیق فوکوس بر روی یک نمایشگر بزرگنمایی را فراهم می کند. فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست و اوج فوکوس با دقت بالایی را ارائه می دهند. برای عکاسی منظره خیلی مهم نیست، اما فوکوس خودکار تشخیص چهره دارد. اگر به طور کلی در حال کاوش در عکاسی هستید، این یک امتیاز مثبت است.

مطلب پیشنهادی:  دوربین DSLR یا بدون آینه در سال 2024: کدام دوربین بهتر است و چرا؟

best camera for landscape photography pentax 645z

گزینه های DSLR

1. نیکون D850

نیکون D850 تقریباً از هر نوع عکاسی در صدر فهرست قرار دارد. چیزی که آن را به یکی از بهترین دوربین ها برای عکاسی منظره تبدیل می کند، سنسور 45.7 مگاپیکسلی (35.9 میلی متر در 23.9 میلی متر) آن است. این یک سنسور فول فریم با نور پشت و بدون فیلتر پایین گذر است. وضوح تصویر و محدوده دینامیکی باورنکردنی را بدون خطر موآر ارائه می دهد.

همچنین قادر به ساخت سکانس های تایم لپس 4K و 8K است. جای تعجب نیست که چرا عکاسان منظره این مدل را ترجیح می دهند. شیار دوگانه، LCD حساس به لمس کج و هشت حالت فوکوس همگی عکاسی را سرگرم کننده می کنند. دوربین Nikon D850 عمر باتری باورنکردنی 1840 عکس دارد. تصور کنید چه مدت می توانید بدون نیاز به تعویض یا شارژ مجدد باتری از عکاسی لذت ببرید!

best camera for landscape photography nikon d850

2. Canon EOS 5DS R

Canon EOS 5DS R یک DSLR فول فریم با سنسور CMOS 50.6 مگاپیکسلی (36 میلی متر در 24 میلی متر) است. همچنین می تواند یک گزینه مناسب برای سفر عکاسی منظره شما نیز باشد. حسگر با وضوح بالا و حذف فیلتر پایین گذر کیفیت تصویر استثنایی را ایجاد می کند. ویژگی ضد سوسو، سطح نوردهی و رنگ عکس شما را با وجود نور چشمک زن حفظ می کند.

دارای انعطاف پذیری عکسبرداری برش است که به این معنی است که می توانید جلوه عکسبرداری را 1.3x و 1.6x افزایش دهید. مخصوصاً زمانی مفید است که بخواهید دامنه لنزهای تله فوتو را افزایش دهید. اگر می‌خواهید جزئیات کوچک‌تری از یک صحنه ثبت کنید، توصیه می‌کنیم این ویژگی را امتحان کنید.

در حالت Live View، فوکوس خودکار کنتراست و شبیه سازی نوردهی را ارائه می دهد. این توانمند است که در واقع ببینید تصاویر منظره شما چگونه به نظر می رسند. محدوده دمای کاری گسترده ای از 0 تا 40 درجه سانتیگراد (32-104 درجه فارنهایت) و محدوده رطوبت کاری تا 85٪ دارد. شاید نخواهید آن را به قطب شمال ببرید، اما در چندین موقعیت و مکان شدید کار می کند.

best camera for landscape photography canon eos 5dsr

3. Pentax K-1 Mark II

این دوربین DSLR Pentax با سنسور 36 مگاپیکسلی خود می تواند یک انتخاب عالی برای عکاسی منظره باشد. سنسور فاقد فیلتر AA است و لرزش را کاهش می دهد. بنابراین وقتی نوبت به کیفیت تصویر می رسد، ناامید نخواهید شد. این یک گجت فول فریم است، اما دارای حالت برش APS-C است که آن را با لنزهای مانت Pentax K سازگار می‌کند.

این یک بدنه دوربین مقاوم در برابر گرد و غبار و آب و هوا با تثبیت کننده تصویر 5 محوره با تغییر سنسور است. منظره یاب پنتاپریسم آن قاب را با دقت 100 درصد نشان می دهد.
شما می توانید مقادیر ISO باور نکردنی را از 100 تا 819200 انتخاب کنید. محدوده دینامیکی به همان اندازه چشمگیر است. این ویژگی ها آن را برای عکاسی از مناظر در نور کم ایده آل می کند.

GPS داخلی برای برچسب گذاری جغرافیایی مناسب است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا از جایی که عکس‌های خود را گرفته‌اید یادداشت کنید. همچنین دارای قطب نمای الکترومغناطیسی و حالت نوردهی طولانی مدت Astro-tracer است. ایده آل برای عکاسی نجومی!

best camera for landscape photography pentax k 1 ii

گزینه های بدون آینه

1. Sony A7R IV

این سونی بدون آینه با سنسور فول فریم ۶۱ مگاپیکسلی خود یکی از بهترین دوربین ها برای عکاسی منظره است. این سنسور یک Exmor R CMOS با نور پشت (35.7×23.8 میلی متر) است. دارای بازتولید رنگ بسیار دقیق و محدوده دینامیکی 15 مرحله ای است. همچنین، دارای یک عملکرد کاهش نویز خاص برای حفظ جزئیات در تصاویر شما است. عمر باتری بین 530 تا 670 عکس است که اگر فقط از مناظر عکس می‌گیرید، می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین دوربین عکاسی کانن در سال 2024: راهنمای انتخاب بهترین مدل DSLR، بدون آینه و کامپکت

کاهش نویز نوردهی طولانی یک ویژگی عالی برای عکاسان منظره است. اگر به عکاسی نجومی نیز تمایل داشته باشید، یک مزیت بزرگ است. در صورت نیاز می توانید این ویژگی را روشن کنید. با سرعت شاتر بیش از یک ثانیه در دسترس است. دمای عملیاتی تقریباً برای هر موقعیتی ایده آل است زیرا 0-40 درجه سانتیگراد (32-104 درجه فارنهایت) است.

best camera for landscape photography sony a7r iv

2. نیکون Z7

یک نیکون دیگر. این یکی با بدنه فول فریم بدون آینه زیبا عرضه می شود. Z6 دارای یک سنسور 45.7 مگاپیکسلی با نور پشتی بدون فیلتر پایین گذر اپتیکال است. این منجر به کیفیت تصویر باورنکردنی می شود. بین عکاسان در هر زمینه ای محبوب است، همچنین برای عکاسی از منظره انتخابی عالی است. کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را با دامنه دینامیکی گسترده تولید می‌کند.

دارای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز با سنسور 493 نقطه ای است. این عددی است که بسیاری از دوربین ها نمی توانند به آن افتخار کنند. هرچه تعداد نقاط فوکوس بیشتر باشد، عملکرد فوکوس خودکار دقیق تر است. علاوه بر این، این نشان می دهد که تشخیص فاز بسیار سریعتر از تشخیص کنتراست است. بنابراین لازم نیست هنگام تمرکز، بین سرعت و دقت یکی را انتخاب کنید.

عمر باتری در 330 شات در مقایسه با رقبای خود بسیار کم است. با این حال، در اواسط یک جلسه کوتاه عکاسی منظره، شما را ناامید نخواهد کرد. دمای عملیاتی 0 تا 40 درجه سانتیگراد است و رطوبت کمتر از 85 درصد را ترجیح می دهد.

best camera for landscape photography nikon z7

3. Panasonic Lumix S1R

Lumix S1R یک دوربین بدون آینه است که دارای سنسور فول فریم 47.3 مگاپیکسلی است. این یک محدوده دینامیکی استثنایی را فراهم می کند که برای عکاسی منظره ضروری است. دارای یک حالت وضوح بالا است که آن را برای عکاسان منظره نیز ایده آل می کند. با فناوری تغییر حسگر، می‌تواند تصاویر 187 مگاپیکسلی RAW بگیرد که فوق‌العاده است.

S1R همچنین دارای طراحی ناهموار است که باعث می شود در برابر گرد و غبار، پاشیدن آب و یخ زدگی مقاوم باشد. می توانید در شرایط سخت از آن استفاده کنید. عناصر نمی توانند روی آن اثر بگذارند.

به لطف اتصال USB، می توانید آن را در هر کجا که هستید شارژ کنید. بسته بندی یک پاوربانک قابل حمل بسیار ساده تر از پیدا کردن دوشاخه برای شارژ مجدد باتری است. همانطور که قبلاً می دانید، سفرهای عکاسی از منظره ممکن است چند روز طول بکشد. به لطف دوام و سیستم شارژ راحت، دوربینی است که برای ماجراجویی ساخته شده است.

best camera for landscape photography lumix s1r

دوربین های مقرون به صرفه

1. فوجی فیلم X-T4

Fujifilm X-T4 یک دوربین همه کاره است که به راحتی در جیب قرار می گیرد. به عنوان یک دوربین عکاسی منظره عملکرد خوبی دارد. این دوربین بدون آینه دارای یک سنسور برش با اندازه سنسور 23.5mm x 15.6mm است. اما آن را به انتخاب ضعیفی برای عکاسی منظره تبدیل نمی کند.

ما آن را مخصوصاً به خاطر وضوح ۲۶.۱ مگاپیکسلی، حسگر ثابت ISO و محدوده دینامیکی آن دوست داریم. همچنین X-T4 دارای بدنه دوربین مقاوم در برابر آب و هوا است و در محدوده -10 تا 40 درجه سانتیگراد به خوبی کار می کند. اگر حالت اقتصادی را انتخاب کنید، باتری لیتیوم یونی NP-W235 می تواند 600 فریم دوام بیاورد. در حالت عادی، 500 عکس قابل توجه می دهد.

best camera for landscape photography fujifilm x t4

2. Canon EOS 850D / Rebel T8i

Canon EOS 850D دوربین ارزان تری در لیست دوربین های عکاسی منظره است. این یک DSLR است که دارای سنسور برش 24.1 مگاپیکسلی (22.3 در 14.9 میلی متر) است. همچنین دارای دکمه پیش نمایش عمق میدان است که می تواند در یافتن نوردهی صحیح کمک بزرگی کند. Canon EOS 850D یک دوربین کوچک و سبک است. این امکان تحرک بالا را فراهم می کند.
منظره یاب نوری آن 95 درصد پوشش را ارائه می دهد. صفحه نمایش لمسی با زاویه متفاوت به شما کمک می کند تا از مناظر از زوایای مختلف عکس بگیرید. طول عمر باتری 730-800 فریم و تصویربرداری با منظره یاب 290-300 و تصویربرداری Live View است. اگر از منظره یاب استفاده می‌کنید، می‌تواند در طول یک جلسه عکس بسیار طولانی به شما خدمت کند. این دوربین بین 0 تا 40 درجه سانتیگراد در رطوبت 85 درصد یا کمتر کار می کند. برای مناظر زمستانی ایده آل نیست. جدای از آن، این یک دوربین بادوام است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین دوربین عکاسی چند مگاپیکسل است؟

best camera for landscape photography canon eos 850d

انتخاب دوربین عالی برای عکاسی منظره

با گستره وسیعی از گزینه های موجود، انتخاب تنها بهترین دوربین برای عکاسی منظره غیرممکن است. بستگی به این دارد که از چه نوع مناظری می خواهید عکس بگیرید. برای تصمیم گیری در مورد مناسب ترین دوربین، در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

سنسورهای بزرگتر برای وضوح تصویر بالاتر

دوربین های فول فریم و فرمت متوسط ​​بیشتر برای عکاسی از مناظر استفاده می شوند. سنسورهای بزرگتر و وضوح بالاتر آنها کیفیت تصویر استثنایی را ارائه می دهند. آنها جزئیات را در تصاویر شما افزایش می دهند که چاپ های زیبایی را ایجاد می کند.

علاوه بر این، تصاویر با جزئیات با وضوح بالاتر می توانند پس از پردازش بدون خراش زنده بمانند. اگر مگاپیکسل کافی دارید، می توانید تصاویر خود را بدون خراب کردن ظاهر برش دهید.

محدوده دینامیکی گسترده برای مقابله با نور

انتخاب دوربینی با دامنه دینامیکی وسیع برای عکاسی منظره معجزه می کند. در فضای باز، پس زمینه و پیش زمینه شما همیشه نور یکنواختی ندارند. با وجود عدم تعادل نور، داشتن محدوده دینامیکی گسترده به حفظ جزئیات کمک می کند.

دامنه ISO گسترده برای مناظر تاریک

اغلب، مقادیر بالای ISO تصاویر نویز ایجاد می کنند. با این حال، اگر به عکاسی از منظره شبانه و عکاسی نجومی علاقه مند هستید، داشتن محدوده ISO گسترده یک مزیت قابل توجه است.

best camera for landscape photography reflection

نمایش زنده

نمایشگر Live-View با LCD حساس به لمس یک الزام مطلق است. تمرکز اوج می تواند کار شما را به طور قابل توجهی آسان کند. نه تنها این، بلکه از چشمان شما و حسگرها در صورتی که تصمیم بگیرید دوربین خود را به سمت خورشید بگیرید، محافظت می کند.

دوربین آب و هوای مهر و موم شده

وقتی نوبت به انتخاب دوربین برای عکاسی از منظره می رسد، یک دوربین آب و هوای مهر و موم شده چیزی بیش از یک دوست در هوای منصفانه است. بعید است که فقط در روزهای آفتابی باشید. به عکس های باشکوه رعد و برق، برف و باران و یا طوفانی فکر کنید. برای آن، دوربین شما باید توانلیی محافظت از عوامل خارجی را داشته باشد.

عمر باتری طولانی برای جلوگیری از شارژ مداوم

همیشه باید یک شارژر و باتری های اضافی بسته بندی کنید. هوای سرد باتری ها را در یک چشم به هم زدن خالی می کند. داشتن دوربینی با باتری‌های بادوام برای عکاسان منظره یک تغییر بازی است، به خصوص اگر عاشق جلسات عکاسی زمستانی هستید.

best camera for landscape photography winter

نتیجه

یافتن بهترین دوربین برای عکاسانی که عاشق مناظر هستند، کار آسانی نیست. در نظر بگیرید که چه نوع عکاسی از منظره بیشتر مورد علاقه شماست. بر اساس آن، ویژگی های دوربینی را انتخاب کنید که به بهترین وجه از اهداف عکاسی شما پشتیبانی می کند.

هنگامی که دوربین ایده آل را پیدا کردید، برای ماجراجویی آماده هستید. اکنون تنها چیزی که نیاز دارید صبر و چشمانی تیزبین برای کادربندی مناظر نفس گیر است. به یاد داشته باشید، ترکیب کلیدی است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *