آموزش, آموزش عکاسی دیجیتال

عکاسی با هواپیمای بدون سرنشین: نکاتی برای تصاویر هوایی خیره کننده

DPSGlengower

یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌های عکاسی در چند سال اخیر، دوربین پهپاد است که به شما امکان می‌دهد از دیدگاه‌های منحصربه‌فرد سوژه‌های رایج عکس بگیرید. و در حالی که هواپیماهای بدون سرنشین زمانی بسیار گران بودند، هزینه ارسال یک دوربین به هوا به طور چشمگیری کاهش یافته است – به این معنی که تقریباً همه می توانند عکس های خیره کننده از هواپیماهای بدون سرنشین بگیرند!

اگر تصمیم دارید در این راه جسارت کنید، تضمین می‌کنم که ناامید نخواهید شد. جدای از تصاویر شگفت انگیزی که می توانید تولید کنید، عکسبرداری هوایی فقط سرگرم کننده است.

همانطور که گفته شد، ایجاد عکاسی با هواپیماهای بدون سرنشین درجه یک چیزی بیش از پرواز یک محصول با کیفیت و فشار دادن دکمه شاتر است. مانند تمام اشکال تصویرسازی، نیاز به توجه دقیق به نور، ترکیب بندی، تنظیمات و موارد دیگر دارد. در این مقاله، نکاتی را برای بهبود عکس‌های هواپیمای بدون سرنشین به اشتراک می‌گذارم، و همچنین مثال‌های زیادی را برای الهام گرفتن شما درج می‌کنم.

بیایید درست شروع کنیم و با نکته شماره یک من شروع کنیم:

1-همیشه هنگام پرواز مراقب باشید

DPSBeetWest

یکی از ویژگی های بزرگ تبلیغاتی اکثر پهپادهای این روزها، سهولت کارکرد آنهاست. سازندگان دوست دارند در مورد توانایی پهپادهای خود برای پرواز مستقیم از جعبه صحبت کنند و این بسیار درست است. اغلب می‌توانید باتری را شارژ کنید، اپلیکیشن گوشی هوشمند مربوطه را دانلود کنید، پهپاد را روشن کنید و پرواز کنید.

با این حال، در حالی که به راحتی می توان دوربین های هواپیماهای بدون سرنشین را از زمین خارج کرد، عقل سلیم و دقت بسیار بخش بزرگی از پروازهای هوایی است. در غیر این صورت، خطر آسیب رساندن به پهپاد خود، آسیب رساندن به محیط زیست و/یا نقض قانون را دارید که همه اینها می تواند ویرانگر باشد.

DPSLakeSheds

پیشنهاد می‌کنم با اضافه کردن برخی محدودیت‌ها به عملکرد پهپاد خود شروع کنید. اینها به راحتی در برنامه گوشی هوشمند شما تنظیم می شوند. به عنوان مثال، ایده خوبی است که حداکثر ارتفاع و فاصله معقول را تعیین کنید. همچنین مطمئن شوید که برای درک تنظیمات پهپاد خود وقت و تلاش جدی صرف کرده اید تا قبل از بلند شدن هواپیمای بدون سرنشین، تک تک دکمه ها و گزینه ها را درک کنید.

DPSSovHIll

علاوه بر این، هنگامی که برای اولین بار با یک دوربین پهپاد پرواز می کنید، از جایی کاملا باز مانند بیضی یا پارک محلی شروع کنید. قبل از اینکه به فشردن دکمه شاتر فکر کنید، مدتی را صرف درک کنترل‌ها کنید. بلند کردن و فرود پهپاد را تمرین کنید و مطمئن شوید که می توانید به طور موثر پهپاد را در هوا بچرخانید و حرکت دهید.

همیشه از محیط اطراف خود و موقعیت پهپاد در آسمان آگاه باشید. دوربین‌های پهپاد معمولاً دارای یک لنز زاویه باز هستند، بنابراین به راحتی می‌توانید نزدیکی خود را به اشیائی مانند درختان و ساختمان‌ها اشتباه ارزیابی کنید، به خصوص اگر از طریق صفحه نمایش گوشی هوشمند فید را مشاهده می‌کنید. اگر مطمئن نیستید که می‌توانید با موفقیت در یک منطقه خاص پیمایش کنید، بهتر است تا زمانی که مهارت‌ها و اعتماد به نفس خود را به دست نیاورید، دور بمانید.

71yjfeMJWwL. SL1500

عکس از DJI.

2. قوانین و مقررات را بیاموزید (و رعایت کنید!)

اکثر کشورها قوانینی در مورد پرواز هواپیماهای بدون سرنشین دارند. نیازی به گفتن نیست، مهم است که همه مقررات مربوطه را به دقت بررسی کنید، سپس در هنگام پرواز آنها را به دقت دنبال کنید. اگر این کار را انجام ندهید، سرگرمی یا حرفه عکاسی هواپیمای بدون سرنشین شما را قبل از شروع متوقف می کند.

من نمی توانم تمام مقررات را در اینجا ذکر کنم، اما آنها اغلب شامل موارد زیر هستند:

  • پهپاد باید همیشه در خط دید (LOS) باشد، که اساساً به این معنی است که شما باید همیشه بتوانید پهپاد را هنگام پرواز با آن ببینید.
  • حداکثر ارتفاع 400 فوت (133 متر)
  • هرگز بر فراز گروهی از افراد پرواز نکنید
  • به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید
  • در نزدیکی فرودگاه ها و سایر مناطق پرواز ممنوع که در هر کشور مشخص شده است، پرواز نکنید

برخی از کشورها همچنین به مجوز خلبانی هواپیماهای بدون سرنشین نیاز دارند، اگرچه شرایط در اینجا ممکن است بسته به اینکه قصد دارید از پهپاد به عنوان یک سرگرمی یا حرفه ای استفاده کنید تغییر کند. دوباره مطمئن شوید که قبل از اینکه پهپاد خود را به هوا ببرید، خود را آموزش دهید!

DPSBurrumbeet

یک داستان مرتبط

چند ماه پیش در بالای ایستگاه راه آهن محلی خود پرواز می کردم و در هنگام غروب به دنبال تصویر عالی می گشتم. بعد از پنج دقیقه یا بیشتر پرواز با خوشحالی، به پایین نگاه کردم تا دو پلیس محلی را دیدم که به سمت من آمدند. اولین حرکت من اندازه گیری واکنش آنها به پرواز پهپاد بود. اگر نگرانی وجود داشت، بلافاصله دستگاه را پایین می آوردم. خوشبختانه این دو پلیس به کاری که من انجام می دادم علاقه زیادی داشتند. با نشان دادن دقیقا همان چیزی که می‌دیدم، و با توضیح کامل رویه و مراقبتی که برای پرواز مستقیم بر فراز هیچ مردمی انجام ندادم، آنها من را با نگرش بسیار مثبتی ترک کردند.

DPSRailStn

من فکر می کنم پرواز با این طرز فکر بسیار مهم است. مقامات ممکن است در مورد استفاده از پهپاد شما با شما مقابله کنند و در صورت نیاز باید آماده باشید تا وسایل خود را جمع کنید. یک چیز دیگر در مورد پرواز در مکان های عمومی: شما باید آماده باشید تا در مرکز توجه قرار بگیرید. طبق تجربه من، مردم عموماً مجذوب کاری هستند که شما انجام می دهید!

DPSWHeip

3. در صورت امکان به فناوری پهپاد خود اعتماد کنید

عکاسی با هواپیماهای بدون سرنشین یک تلاش پیچیده است. نه تنها باید پهپاد را با احتیاط به پرواز در آورید، بلکه باید عکس های فوق العاده ای نیز بگیرید! بنابراین، تا زمانی که می توانید به فناوری پهپاد خود تکیه کنید (و زمانی که نمی توانید از قبل برنامه ریزی کنید).

امروزه پهپادها انواع ویژگی های جالبی را ارائه می دهند که بسیاری از آنها می توانند به طرز چشمگیری تصویرسازی شما را بهبود بخشند. برای مثال:

  • با اتصال تلفن هوشمند خود به واحد کنترل از راه دور دستی، می توانید دقیقاً آنچه را که پهپاد در حال مشاهده است مشاهده کنید. این تنظیمات ترکیب بندی عالی را ایجاد می کند، و من شما را تشویق می کنم که برای کادربندی دقیق عکس کمی زمان بگذارید تا سوژه خود را قبل از زدن شاتر به بهترین شکل ثبت کنید.
  • پهپادها معمولاً می توانند با ثبات باورنکردنی در یک نقطه شناور شوند، تقریباً مانند یک سه پایه هوایی. هنگامی که ترکیب مناسب را تعیین کردید، با خیال راحت دست خود را از روی کنترل بردارید و عکس را با دقت روی مانیتور ارزیابی کنید. همچنین می توانید از این ویژگی برای گرفتن عکس های پانوراما و پرانتز استفاده کنید.
  • کنترل‌های دوربین هواپیماهای بدون سرنشین گسترده هستند و به طور کلی شامل ضبط RAW، کنترل دستی کامل و حتی گزینه‌های تایم لپس می‌شوند. بیاموزید که پهپاد شما چه کاری می تواند انجام دهد و از کنترل های مختلف استفاده کنید.
  • محدودیت های باتری خود را بدانید باتری های پهپاد می توانند در زمان پرواز در هر بار شارژ متفاوت باشند، اما 20-40 دقیقه بسیار معمول است. این ممکن است ترسناک به نظر برسد – اگر پهپاد شما در هوا خاموش شود چه؟ – اما پهپادها به طور کلی می توانند زمان کم شدن باتری را تشخیص دهند و به حالت RTH (بازگشت به خانه) می روند که تضمین می کند پهپاد به سمت شما باز می گردد! اگر به دلایلی ارتباط بین کنترل از راه دور و دستگاه قطع شود (که ممکن است هنگام پرواز در پشت ساختمان ها یا درختان رخ دهد)، عملکرد RTH باید فعال شود. همچنین می توانید ویژگی RTH را به صورت دستی فعال کنید. به عنوان مثال، اگر پهپاد را از دست دادید، می توانید دکمه RTH را فشار دهید و پهپاد شما با خوشحالی به سمت شما باز می گردد.

DPSGolden

4. به نور و آب و هوا فکر کنید

هنگامی که برای اولین بار عکاسی با هواپیمای بدون سرنشین را شروع می کنید، ممکن است صدها عکس بگیرید، تصاویر خود را در رایانه بارگذاری کنید و از صحنه های شگفت انگیزی که ثبت کرده اید شگفت زده شوید. در چند هفته اول پرواز، همه چیزهایی که گرفتم هیجان انگیز بود. با این حال، مهم است که بدانیم، در حالی که جهان از بالا سرد به نظر می رسد، هر عکسی واقعاً یک تصویر عالی نیست.

به یاد داشته باشید: عکاسی هوایی هیچ تفاوتی با سایر اشکال تصویرسازی ندارد. اصول عکاسی – نور، ترکیب بندی و تنظیمات – هنوز مهم هستند، و مهم است که تمام تلاش خود را برای در نظر گرفتن هر یک از این عناصر در هنگام گرفتن عکس در نظر بگیرید. به ویژه، من شما را تشویق می‌کنم که به نورپردازی توجه دقیقی داشته باشید، که به‌طور چشمگیری مناظری را که با آن مواجه می‌شوید تغییر می‌دهد.

DPSWindfarm

اول از همه، به‌جای اینکه به‌طور تصادفی به بیرون بروید، هدف بگیرید که در زمانی که نور بسیار جذاب است عکس بگیرید: در ساعت طلایی و ساعت آبی. اگر به دنبال عکس‌های آرام‌تر هستید، کار در روزهای ابری می‌تواند مفید باشد، در حالی که می‌توانید با عکاسی در حوالی ظهر در زیر نور خورشید به مناظر با کنتراست بالا (که می‌تواند در سیاه و سفید عالی به نظر برسد) برسید.

علاوه بر این، به شرایط آب و هوایی و آنچه ممکن است ارائه دهند توجه کنید. مه می‌تواند در عکس‌های پهپاد شگفت‌انگیز به نظر برسد، و ترکیبی از ابر و خورشید در طلوع و غروب خورشید نیز می‌تواند پتانسیل‌های زیادی را ایجاد کند. مطمئن شوید که پیش بینی باد را نیز بررسی می کنید. هواپیماهای بدون سرنشین در بادهای شدید به راحتی قابل کنترل نیستند، بنابراین من شما را تشویق می‌کنم هر زمان که ممکن است در هوای آرام عکس بگیرید.

5. سعی کنید کیفیت تصویر را به حداکثر برسانید

دوربین‌های پهپاد معمولاً از کیفیتی که می‌توانید با یک مدل فول فریم سطح زمین دریافت کنید پایین‌تر هستند، اما تصاویری که می‌توانید ثبت کنید به‌طور شگفت‌آوری خوب هستند. در حالی که پهپادی که من از آن استفاده می کنم تنها وضوح 12 مگاپیکسل را ارائه می دهد، من توانسته ام تا اندازه A3 (تقریباً 12×16 اینچ) چاپ کنم و به سختی می توان گفت که آنها با دوربین 12 مگاپیکسلی گرفته شده اند. .

اما از آنجایی که دوربین‌های پهپاد دارای حسگرهای سطح بالا نیستند، مهم است که اقداماتی را برای به حداکثر رساندن کیفیت تصویر انجام دهید.

  • ابتدا مطمئن شوید که دوربین شما بر خلاف JPEG روی RAW تنظیم شده است. این به شما در هنگام ویرایش انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری می‌دهد و می‌تواند تضمین کند که جزئیات را هم در نقاط برجسته و هم در سایه‌ها حتی هنگام عکاسی از صحنه‌هایی با دامنه دینامیکی بالا حفظ می‌کنید.
  • دوم، سرعت شاتر و ISO را با دقت تنظیم کنید. افزایش سرعت شاتر منجر به عکس‌های واضح‌تر (تا یک نقطه) می‌شود، اما همچنین باید ISO خود را تا حد ممکن پایین نگه دارید تا از نویز جلوگیری کنید. بنابراین، ایجاد تعادل دقیق بین این دو تنظیمات ضروری است.

DPSGlengower

همچنین باید اشاره کنم که این روزها اکثر پهپادها ویدئویی با کیفیت بالا می گیرند که تصاویر هوایی خیره کننده ای تولید می کند. بنابراین در حالی که عکاسی با هواپیماهای بدون سرنشین عالی است، از جنبه ویدیویی چیزها غافل نشوید!

6. به دنبال الگوها و ریتم ها در منظره باشید

نماهای هوایی اغلب به خودی خود خیره کننده هستند، اما شما می توانید با جستجو و گرفتن دقیق عکس هایی از الگوها و ریتم ها، تصاویر خود را به سطح بعدی ببرید. برخی از الگوها واضح هستند – مانند آنهایی که توسط ردیف های گندم و مزارع ایجاد می شود – اما برخی دیگر ارگانیک تر هستند و می توانند به یک چشم خوب و کمی صبر نیاز داشته باشند.

دو توصیه کوچک:

  • اول، از پرواز به جلو و عقب بر فراز یک منظره نترسید، زیرا به دنبال الگوهای مختلف هستید. دنیا از بالا بسیار متفاوت به نظر می رسد و ممکن است از آنچه می یابید شگفت زده شوید.
  • دوم، این می‌تواند ایده خوبی باشد که منطقه‌ای را که قصد عکاسی از آن را دارید از قبل شناسایی کنید، سپس مدتی را صرف بررسی نمای بالای سر در Google Maps یا Google Earth کنید. این برنامه‌ها، اگرچه همیشه به‌روز نیستند، می‌توانند تعیین ترکیب‌های بالقوه را بسیار آسان کنند – و به این ترتیب، می‌توانید استفاده از عمر باتری محدود پهپاد خود را (و از نور اغلب زودگذر) به حداکثر برسانید.

DPScanola

نکات عکاسی با هواپیماهای بدون سرنشین: کلمات پایانی

من چندین سال است که عکاسی منظره انجام می دهم و عاشق تصویربرداری هوایی هستم. این یک راه عالی برای دادن یک مزیت اضافی به مجموعه خود است، و همچنین بسیار سرگرم کننده است.

بنابراین اگر قبلاً صاحب یک پهپاد نیستید، من شما را تشویق می‌کنم که بیرون بروید و یکی از آن‌ها را بگیرید. و اگر چنین کردید، منتظر نور باشید، یک مکان خوب پیدا کنید و از عکاسی لذت ببرید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *